Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Tanne Jauer
Inlägg: 19
Blev medlem: 2014-03-27

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Tanne Jauer »

"Vi har massor av spår" säger KG. Välj ett annat då! Vad som helst.
Debacle
Inlägg: 205
Blev medlem: 2013-02-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Debacle »

Jag hävdar fortfarande att det finns inte en chans att detta är sant. Känns som att dessa spekulationer endast river upp sår i båda relationen med ledning och hela MN-soppan igen. Varken "han" eller KG behöver få kalla fötter, det är inte sant.
Användarvisningsbild
Nummer19
Inlägg: 1001
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Sollentuna

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Nummer19 »

KG:s intervju med Viasat var ju inte lugnande direkt. Hade det inte stämt hade han dementerat det. Nu väljer han att säga "inga kommentarer".

Bra jobbat DIF. Lycka till med att locka folk till era matcher. Kommer inte sätta min fot på Hovet så länge M.N åker runt i en Djurgårdströja.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
Eriksson
Inlägg: 743
Blev medlem: 2012-02-18

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Eriksson »

Det är djäkligt fascinerande att se hur snabbt folk dömer personer för deras handlingar, den så kallade fakta man verkar gå efter är den som många gånger klassas som hörsägen eller så är det skriverier i skvallerblaskorna.

Det är sällan en persons fel att två träter, myntet har som sagt alltid två sidor. Alla har väl rätt att tycka vad de vill, men att sitta å säga... Då river jag min säsongsbiljett/ge mig pengar tillbaka osv, eller att saker å ting går så långt att en spelare som lämnat måste ha polisbeskydd, ja då har nåt gått kraftigt fel.

Och nej jag är ingen förespråkare över att ta in MN, men jag grundar det helt och hållet på att jag inte tycker att han skulle tillföra något.

MN kunde säkert skött det snyggare, men DIF Hockey är inte helt oskyldiga de heller. I mina ögon så är det bättre att släppa saker och ting istället för att gå i taket för massa spekulationer som just nu huserar i diverse medier.
Vad vet jag, jag är bara en supporter som gnäller
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17535
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

KG hade förstås tokdementerat den här skiten om det var lögn. Snälla någon inblandad, blås av det här nu.
Expert.
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Doyle »

Helt OTROLIGT!!! Känns nu som det faktiskt är sant. KG kunde ju annars på det bestämdaste säga NEJ, Marcus Nilson är inte aktuell för DIF !!!
Herregud...svårt o sova nu...
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av bastis7 »

Hahaha fy fan KG allvarligt asså?
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Daniel942 »

KG kan gå på dagen om han signar Marcus Nilson.
DIF!
Användarvisningsbild
ken1968
Inlägg: 1630
Blev medlem: 2011-10-28

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ken1968 »

Eriksson skrev:Det är djäkligt fascinerande att se hur snabbt folk dömer personer för deras handlingar, den så kallade fakta man verkar gå efter är den som många gånger klassas som hörsägen eller så är det skriverier i skvallerblaskorna.

Det är sällan en persons fel att två träter, myntet har som sagt alltid två sidor. Alla har väl rätt att tycka vad de vill, men att sitta å säga... Då river jag min säsongsbiljett/ge mig pengar tillbaka osv, eller att saker å ting går så långt att en spelare som lämnat måste ha polisbeskydd, ja då har nåt gått kraftigt fel.

Och nej jag är ingen förespråkare över att ta in MN, men jag grundar det helt och hållet på att jag inte tycker att han skulle tillföra något.

MN kunde säkert skött det snyggare, men DIF Hockey är inte helt oskyldiga de heller. I mina ögon så är det bättre att släppa saker och ting istället för att gå i taket för massa spekulationer som just nu huserar i diverse medier.
Håller med i mycket av det du skriver en spelare ska inte behöva polisskydd, men jag vill inte absolut inte se MN glida runt i en Dif tröja igen, både på sportsliga grunder och andra anledningar.
Användarvisningsbild
David1891
Inlägg: 625
Blev medlem: 2011-01-04
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av David1891 »

Ren idioti om det här stämmer. Man undrar hur KG och resten av ledningen tänker.

MN är antingen sjukt omedveten eller hockeysveriges oräddaste människa. Vilket som har jag svårt att förstå tankesättet bakom det hela.

Ingen rök utan eld och intervjun med Viasat hällde inte vatten på brasan precis.
Senast redigerad av David1891 den 2015-01-11 23:11:26, redigerad totalt 1 gånger.
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Debacle
Inlägg: 205
Blev medlem: 2013-02-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Debacle »

Nummer19 skrev:KG:s intervju med Viasat var ju inte lugnande direkt. Hade det inte stämt hade han dementerat det. Nu väljer han att säga "inga kommentarer".

Bra jobbat DIF. Lycka till med att locka folk till era matcher. Kommer inte sätta min fot på Hovet så länge M.N åker runt i en Djurgårdströja.
Att KG inte dementerar och avslutar med "de får tycka vad det vill" dödade helt min respekt för honom, helvete dom gräver vår egen grav. Järlan 2.0.
Djurgårn
Inlägg: 1521
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Djurgårn »

Daniel942 skrev:KG kan gå på dagen om han signar Marcus Nilson.

Håller med. Signar han MN så är det bara packa grejerna.
järnkaminen82
Inlägg: 113
Blev medlem: 2011-09-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av järnkaminen82 »

Kan ingen ringa KG så han kan blåsa av de här. Ska upp om 5 timmar å orkar inte ligga sömnlös.
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av bastis7 »

Daniel942 skrev:KG kan gå på dagen om han signar Marcus Nilson.
Han kan ta Nilson med sig då också!
Användarvisningsbild
sm910
Inlägg: 482
Blev medlem: 2013-06-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av sm910 »

ciirree skrev:
SirDIFalot skrev:Ber till gudarna jag egentligen inte tror på och svär evig lojalitet om någon av parterna får kalla fötter och avbryter det här.
Låt säga att KG vill. Hur kan ens Nilson vilja? Helt allvarligt. Jag skulle aldrig gjort det. Tänk känslan att vara hatad när man ska igenom spelartunneln? Nej, ju mer man tänker på det ju mer omöjligt känns det.
Ja, ett sådant enormt Djurgårdshjärta är svårt att förstå hur någon kan besitta. Mod, karaktär och viljan att ställa upp för Djurgårdens bästa oavsett om alla hatar en. Imponerande om det är sant.

Rent sportsligt däremot, nej tack. Precis som de flesta värvningarna som - med rimlighet - föreslås. "Andras pengar" är ett fenomen som går igenom lika mycket hos klubbkassor som hos kommunpengar i landsorter - är det värt pengarna för att ha en marginellt bättre chans att kanske kunna få 1-4 i ett slutspel vi kanske tar oss till istället för 0-4? Så usel är inte vår form att panikvärvningar krävs, bättre försöka investera långsiktigt när värvningsmarknaden ändå inte erbjuder något särskilt sexigt.
Låst