Fredrik "Linkan" Bremberg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Stocky
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2005-08-29
Säsongskort: Ja
Ort: Öfvre A9

Re: Grattis linkan!

Inlägg av Stocky »

janne skrev:
Rocker skrev:
janne skrev:Grattis det var du värd efter en strålande säsong.
Ps. Jag går i samma skola som Linkans tjej.Ds...
Hoppas det inte är grundskolan....
Ha ha...nej inte grundskolan.
PÅ KTH går jag. Men jag känner henne inte så bra :( tyvärr måste jag säga...
Skriv inget mer nu annars kommer Linkan och spöar dig ;)
Användarvisningsbild
blocco
Inlägg: 1199
Blev medlem: 2006-09-24

linkan

Inlägg av blocco »

angående det här i city tror jag att ni har misstolkat lite! visst säger han det på ett sätt som kan låta som att han vill byta klubb men det tror jag inte. Snarare förklarar han bara varför han kommer att spela i djurgården nästa säsong och så länge han inte säger "jag vill lämna djurgården" rakt ut tror jag inte att vi ska behöva vara oroliga. Läste dessutom i en annan artikel (kommer inte ihåg var) där det stod att han trivdes jättebra i djurgården.
Användarvisningsbild
Rocker
Inlägg: 938
Blev medlem: 2006-06-28
Ort: Stockholm

Re: linkan

Inlägg av Rocker »

blocco skrev:angående det här i city tror jag att ni har misstolkat lite! visst säger han det på ett sätt som kan låta som att han vill byta klubb men det tror jag inte. Snarare förklarar han bara varför han kommer att spela i djurgården nästa säsong och så länge han inte säger "jag vill lämna djurgården" rakt ut tror jag inte att vi ska behöva vara oroliga. Läste dessutom i en annan artikel (kommer inte ihåg var) där det stod att han trivdes jättebra i djurgården.
Ja, annars finns det ju ingen anledning till att skriva treårs-kontrakt heller...
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Inlägg av DIF_Soldier »

Vill han inte spela hos oss finns det ju stor risk att han presterar dåligt. Vill han lämna ska han få gå, så är det.
Säg den glädje som varar
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

DIF_Soldier skrev:Vill han inte spela hos oss finns det ju stor risk att han presterar dåligt. Vill han lämna ska han få gå, så är det.
Är du bakfull eller? Killen har kontrakt punkt slut. Här skall inte släppas någon bara för att han vill lämna...
Användarvisningsbild
Bautabröl
Inlägg: 961
Blev medlem: 2006-10-17
Ort: Hedvig Eleonora fs
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Kall-El skrev:
DIF_Soldier skrev:Vill han inte spela hos oss finns det ju stor risk att han presterar dåligt. Vill han lämna ska han få gå, så är det.
Är du bakfull eller? Killen har kontrakt punkt slut. Här skall inte släppas någon bara för att han vill lämna...
Det är väl bättre med pröjs än en spelare som tvingas att spela kvar. Tror du han gör sitt yttersta då?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Inlägg av DIF_Soldier »

Kall-El skrev:
DIF_Soldier skrev:Vill han inte spela hos oss finns det ju stor risk att han presterar dåligt. Vill han lämna ska han få gå, så är det.
Är du bakfull eller? Killen har kontrakt punkt slut. Här skall inte släppas någon bara för att han vill lämna...
Jag personligen vill inte ha Linkan i laget om han inte presterar.
Eller du kanske vill ha det? En Linkan som snittar poäng lägre än vad han gjorde i Malmö? Nu är sannolikheterna att han gör så dåligt ifrån sig minimala, men du förstår hur jag menar. Han ska ju inte behöva känna sig fångad.

Och nej, jag är inte bakfull.
Säg den glädje som varar
janne
Inlägg: 35
Blev medlem: 2007-01-09

Re: Grattis linkan!

Inlägg av janne »

espen21 skrev:
janne skrev:Grattis det var du värd efter en strålande säsong.
Ps. Jag går i samma skola som Linkans tjej.Ds...
Se till att lära känna henne och ta reda på allt du kan om vår käre Bremberg =)

Du kan ju börja med att fråga om hon är på gång till Ryssland...
Jag lovar att jag gör vad jag kan... Så vitt jag vet har hon iaf minst exjobbet kvar, vilket jag tycker vore svårt att göra i ryssland. men vad vet jag...försoker luska lite, men hon är hemlig vad gäller privatlivet, hon är ju ingen amatör direkt...
Vad vågar man fråga utan att verka psyko?
espen21
Inlägg: 232
Blev medlem: 2006-11-07
Ort: Linköping

Re: Grattis linkan!

Inlägg av espen21 »

janne skrev:
espen21 skrev:
janne skrev:Grattis det var du värd efter en strålande säsong.
Ps. Jag går i samma skola som Linkans tjej.Ds...
Se till att lära känna henne och ta reda på allt du kan om vår käre Bremberg =)

Du kan ju börja med att fråga om hon är på gång till Ryssland...
Jag lovar att jag gör vad jag kan... Så vitt jag vet har hon iaf minst exjobbet kvar, vilket jag tycker vore svårt att göra i ryssland. men vad vet jag...försoker luska lite, men hon är hemlig vad gäller privatlivet, hon är ju ingen amatör direkt...
Vad vågar man fråga utan att verka psyko?
Hehe, jag ska skoja bara men var lite smidig och ta steg för steg så öppnar hon nog upp sig mer och mer =)
Användarvisningsbild
JoeG
Inlägg: 94
Blev medlem: 2006-11-22
Säsongskort: Ja
Ort: Hammarby Sjöstad

Inlägg av JoeG »

Linkan kommer att köra för fullt lita på det.
Vad händer om han underpresterar?
Då ser han dålig ut på marknaden och sen vill ingen ha honom och då blir den lön han får i DIF ungefär samma som han hade fått ngn annanstanns.

Dessutom så trivs han i Stockholm och tror knappast att han och hans familj flyttar för ungefär samma lön.
janne
Inlägg: 35
Blev medlem: 2007-01-09

Inlägg av janne »

JoeG skrev:Linkan kommer att köra för fullt lita på det.
Vad händer om han underpresterar?
Då ser han dålig ut på marknaden och sen vill ingen ha honom och då blir den lön han får i DIF ungefär samma som han hade fått ngn annanstanns.

Dessutom så trivs han i Stockholm och tror knappast att han och hans familj flyttar för ungefär samma lön.
Det låter ju rimligt. Jag tror han stannar i DIF. Han vill nog avsluta säsongen här.
Känner du hans familj eftersom du skriver att han trivs? Låter ju utmärkt i sånt fall. Själv har jag påsklov och kan ej snoka nu :lol:
Användarvisningsbild
JoeG
Inlägg: 94
Blev medlem: 2006-11-22
Säsongskort: Ja
Ort: Hammarby Sjöstad

Inlägg av JoeG »

Hela hans familj bor här i Sthlm.
Hans lillasyster gick i gymnasiet samtidigt som mig, och bytte namn i samband som han gjorde det. Vilket kan tyckas lite konstigt...
Användarvisningsbild
Christopher J
Inlägg: 478
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Fredrik "Linkan" Bremberg

Inlägg av Christopher J »

Tycker att vår störste poängplockare genom tiderna förtjänar en aktiv tråd då den andra låstes. Tillbaks med Linkan.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17594
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Fredrik "Linkan" Bremberg

Inlägg av SirDIFalot »

Christopher J skrev:Tycker att vår störste poängplockare genom tiderna förtjänar en aktiv tråd då den andra låstes. Tillbaks med Linkan.
Det finns hur många trådar som helst om Linkan, betyder inte att dom måste lyftas..?
Expert.
Användarvisningsbild
Christopher J
Inlägg: 478
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Fredrik "Linkan" Bremberg

Inlägg av Christopher J »

Vi behöver verkligen någon som kan hålla i pucken. Det här håller inte i längden. In med Linkan nu.
Skriv svar