Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17580
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

ANTECKNINGSBLOCK skrev:Varför denna hets att panikvärva diverse olika legoknektar från usa/finland?
Det som gör oss så brutalt starka i år är gruppsammanhållningen.
Låt modo, leksand m.m försöka värva sig ur deras kris.
Aldrig förstått varför en värvning från utlandet skulle förstöra gruppsammanhållningen. Men det är klart det är viktigt att man vet vad för person man tar in.
Expert.
Stavhoppet
Inlägg: 389
Blev medlem: 2010-11-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Stavhoppet »

SirDIFalot skrev:
ANTECKNINGSBLOCK skrev:Varför denna hets att panikvärva diverse olika legoknektar från usa/finland?
Det som gör oss så brutalt starka i år är gruppsammanhållningen.
Låt modo, leksand m.m försöka värva sig ur deras kris.
Aldrig förstått varför en värvning från utlandet skulle förstöra gruppsammanhållningen. Men det är klart det är viktigt att man vet vad för person man tar in.

+1
Användarvisningsbild
ANTECKNINGSBLOCK
Inlägg: 239
Blev medlem: 2011-11-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ANTECKNINGSBLOCK »

Vi är tippade att komma toksist men presterar långt över förväntan.
Med tanke på antalet spelade matcher så kan vi förhoppningsvis kasta alla dessa fenricks och allt vad alla statistikrunkare tror på åt helvete.
Jag hade förstått och hållt med om värvningsbehovet om det hade sätt ut som under Järlefeldt-säsongen...men det gör inte det i år.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17580
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

ANTECKNINGSBLOCK skrev:Vi är tippade att komma toksist men presterar långt över förväntan.
Med tanke på antalet spelade matcher så kan vi förhoppningsvis kasta alla dessa fenricks och allt vad alla statistikrunkare tror på åt helvete.
Jag hade förstått och hållt med om värvningsbehovet om det hade sätt ut som under Järlefeldt-säsongen...men det gör inte det i år.
Jag tror inte att jag sett någon "statistikrunkare" säga att det ser värdelöst ut sen efter omgång 15 typ, sen dess har ju Djurgården förbättrat sig enormt.

Man behövde väl knappast titta på statistik för att erkänna att som vi spelade första 15 matcherna aldrig hade hållit i 55 omgångar.
Expert.
Bengan08
Inlägg: 729
Blev medlem: 2013-12-15
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Bengan08 »

SirDIFalot skrev:
ANTECKNINGSBLOCK skrev:Vi är tippade att komma toksist men presterar långt över förväntan.
Med tanke på antalet spelade matcher så kan vi förhoppningsvis kasta alla dessa fenricks och allt vad alla statistikrunkare tror på åt helvete.
Jag hade förstått och hållt med om värvningsbehovet om det hade sätt ut som under Järlefeldt-säsongen...men det gör inte det i år.
Jag tror inte att jag sett någon "statistikrunkare" säga att det ser värdelöst ut sen efter omgång 15 typ, sen dess har ju Djurgården förbättrat sig enormt.

Man behövde väl knappast titta på statistik för att erkänna att som vi spelade första 15 matcherna aldrig hade hållit i 55 omgångar.
Kan bara instämma, det positiva nu är att vi faktiskt är med i matcherna och det känns mer jämnt. Ta bara Frölunda matchen igår, grymt bra stundtals. 2-0 va nästan i underkant. Dock tycker jag ändå en center behövs och ser heller inte problemet med att ta in en utländsk spelare?
Användarvisningsbild
Jerka
Inlägg: 304
Blev medlem: 2011-03-21
Säsongskort: Ja
Ort: Sollentuna

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jerka »

ANTECKNINGSBLOCK skrev:Vi är tippade att komma toksist men presterar långt över förväntan.
Med tanke på antalet spelade matcher så kan vi förhoppningsvis kasta alla dessa fenricks och allt vad alla statistikrunkare tror på åt helvete.
Jag hade förstått och hållt med om värvningsbehovet om det hade sätt ut som under Järlefeldt-säsongen...men det gör inte det i år.
Det är exakt det här jag har gått och tänkt efter att läst den här tråden senaste månaderna. Vi har ju en löjlig lönebudget och borde inte ligga där vi ligger och det har varit ett faktum hela säsongen. Jag förstår att folk i november ville ha in en spetsvärvning till sista halvan av säsongen för att förhindra en eventuell dipp mot slutet, eftersom att allt kändes för bra för att vara sant. Men om man tittar på spelet så är det stabilt. Spelarna själva tror på laget. Det är inte den tydliga "fan det här håller inte i en kvalserie"-känslan som det var 11/12. Känslan att vi skulle behöva värva för att klara säsongens målsättningar borde verkligen inte finnas där.

Samtidigt som många går och hoppas på att vi tar in någon korttids-"lösning", hoppas jag att bottenlag som MODO fortsätter göra det och att Djurgården håller i pengarna på det sättet Järlan gjorde mardrömsåret.

Det här skeppet behöver inte vändas.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av minalman »

Ska vi värva nu måste det vara en värvning som är långsiktig. Kasta ingen livboj i huvudet på den simkunnige.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Doyle »

Enligt Roos på twitter... :x
Douglas Murray kommer börja träna med en ny klubb. Vilken berättar jag under onsdagen. Det är inte Brynäs. #cliffhanger
1:26am - 7 jan 15
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9542
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Doyle skrev:Enligt Roos på twitter... :x
Douglas Murray kommer börja träna med en ny klubb. Vilken berättar jag under onsdagen. Det är inte Brynäs. #cliffhanger
1:26am - 7 jan 15
Chansar på Huddinge.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Debacle
Inlägg: 205
Blev medlem: 2013-02-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Debacle »

Det är ett under att vi ligger där vi ligger idag. Hur många spelare i den här truppen hade tagit en tröja i något annat SHL-lag på pappret? Vi har en gnuggarlina som håller absolut klassen, men bara just för att dom är just det, en gnuggarlina. Utöver det så är det väll Sören, Tellan, Högga, Falk, Fällis och Samme som skulle platsa i något annat lag i serien. Det tåls att understrykas, det är en smärre bragd att vi ligger där vi ligger.
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Jim Morrison skrev:
Doyle skrev:Enligt Roos på twitter... :x
Douglas Murray kommer börja träna med en ny klubb. Vilken berättar jag under onsdagen. Det är inte Brynäs. #cliffhanger
1:26am - 7 jan 15
Chansar på Huddinge.
Ja, om det gäller bara träning vill han förmodligen vara nära Stockholm. Tror även Södertälje ligger bra till.
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av MarcusDaze »

Benjamin L. Willard skrev:
Jim Morrison skrev:
Doyle skrev:Enligt Roos på twitter... :x
Douglas Murray kommer börja träna med en ny klubb. Vilken berättar jag under onsdagen. Det är inte Brynäs. #cliffhanger
1:26am - 7 jan 15
Chansar på Huddinge.
Ja, om det gäller bara träning vill han förmodligen vara nära Stockholm. Tror även Södertälje ligger bra till.
Södertälje ligger nog väldigt bra till. En mycket underlig del i min hjärna säger dock ajikå..
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17580
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Kul att Ros påpekade att det inte var Brynäs. För Bengtzén lät ju jävligt sugen...
Expert.
Stavhoppet
Inlägg: 389
Blev medlem: 2010-11-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Stavhoppet »

http://www.expressen.se/sport/hockey/nh ... uldhjalte/

Johan Larsson osäker om framtiden.
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Niklas Danielsson fortsätter i Rapperswil i ytterligare två år, signade nytt kontrakt precis.

http://www.hockeysverige.se/2015/01/07/ ... um=twitter
Låst