Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av minalman »

FFFHTB skrev:
Godnoken skrev:
Gberg skrev:
Doyle skrev:Jo, detvhåller jag med dig om. Men sedan bojkotten har vi tappat både kraft o energi i klacken. Och Pang har ju t.o.m uttryckt att han inte tycker det är lika kul längre. Och det gör iaf mig orolig. Då kommer v att stå o stampa o sjunga "Den som inte hoppar är gnagarsvin" Är vi nöjda med det så fine.. :)
"Be the change you wish to see in the world" Hade gärna avslutat där men misstänker att budskapet inte riktigt når fram hela vägen då. Vill man ha förändring får man helt enkelt se till att lägga på ett kol, jag vet inte om du står i klacken (tvivlar på det) men det är upp till var och en att säga åt de som inte sjunger eller de som sitter ner.

Jag förstår inte vilken värld du lever i där legoknektar på räcket är lösningen. Det handlar om inställningen hos kollektivet, hade var och en förstått att det är 3x20min sång som gäller hade de inte behövts några klackledare öht. Om du har följt DIF sen 80-talet förundras jag över att du inte varit med om tillräckligt mycket för att förstå att "superfan v2" inte kommer lösa något.

Varför vill du inte förstå att man inte pratar om legoknektar?
Det två största sakerna du måste ha som klackledare är respekt och engagemang. Vem skulle ha respekt för en klackledare som får betalt för det? Engagemang kan inte köpas för pengar så redan där spricker det. Jag skulle iaf aldrig sätta min fot på hovet igen om något sådant hände om det inte vore för att konfrontera den som får betalt.

Nu vet jag att Pang, Luro och Ludde aldrig skulle ta betalt för att stå på räcket men att vissa av er ens har det som ett seriöst argument är läskigt. De gör inte det för cred, pengar respekt utan bara för de älskar DIF.
Heder till dem!
Men många som skriver här kanske också ska respektera att det finns en hel del Djurgårdare som inte är engagerade i klacken men som tycker det känns rätt att kunna bidra med pengar på något sätt. Det (stålars) är liksom det enda som funkar för det klientelet. Och väldigt många Djurgårdare tycker att klacken är livsviktig för vår förening och vill därför göra allt för att klackkulturen skall frodas. Men samtidigt kanske lusten att stå i klacken minskar i takt med att åren går och plånboken blir tjockare. Så hur ska man kunna bidra till klacken tycker ni, när man älskar det klacken gör, men själv sitter på tjocka feta sittplats och på sin höjd ställer sig när "Sittplats ställ er upp" rungar? Något förslag? Eller skall allt gå till spelarlöner, fast K-G sitter på ärslet?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Jepe »

VARFÖR diskuteras ens detta? Ta död på diskussionen direkt. Finns ju inte en människa som är något insatt i läktar-supporterkultur som ens skulle fundera på saken!
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av minalman »

Jepe skrev:VARFÖR diskuteras ens detta? Ta död på diskussionen direkt. Finns ju inte en människa som är något insatt i läktar-supporterkultur som ens skulle fundera på saken!
Varför? Därför att från min plats på A9 kan jag tydligt se att glöden falnat i klacken jämfört med för ett år sedan. Jag kan inte vara den ende som observerat det.
Senaste två matcherna med klackledning var det helt tydligt att glöden brann till igen. Diskussionen rör absolut inte att anställa någon. Diskussionen, som jag uppfattar den är hur vi ska få matchstämningen att vända uppåt. Några har tagit diskussionen helt fel. Jag var tidigt ute och sa skämtsamt att "extraspelaren på läktaren behöver också en matchcoach" vilket är helt tydligt när någon med engagemang som Pang står på räcket. Vår styrka ligger i stämningen på Hovet som ger våra iskrigare lite extra jämfört med bortalaget. Det är en stor del av vårt hemmaövertag. Diskussionen är viktig och får inte dödas av att vi missuppfattar varandra. Frågan är enkel: Hur får vi kontinuitet i klackens leverans? Vad är det som gått förlorat? Är det att vi är tillbaka i SHL som är orsaken och att det inte finns samma tydliga mål längre? Skulle det vara annorlunda om vi låg sist? Blir det annorlunda om vi går till slutspel? Är det för många hemmamatcher (jämfört med fotbollen)?
Men om ingen har något konstruktivt förslag är det förstås ingen idé att diskutera.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Manijock
Inlägg: 7836
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Manijock »

Hoppas att ett fullständigt mentalt kokande Hovet på lördag kan tända glöden så det räcker säsongen ut. Vet inte om det bara är jag, men längtar efter att få vara tillbaka på vårat Hovet. Där vi, precis som hela Djurgården är som bäst. Utgår från ledning på räcket iom att det är JK-dagen. Matchen är tidig så förhoppningsvis är inte alla fullständigt totaltankade vid det laget. Halsdukstifo och förhoppningsvis har man precis som förra året preparerat läktarna med härliga färgeriktiga flaggor. Förutsättningarna är optimala för en riktigt galen JK-fest. Ännu en sådan där match där det snarare är en konsert i supporterkultur, än en hockeymatch.

Detta är vad jag hoppas...
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Jepe »

minalman skrev:
Jepe skrev:VARFÖR diskuteras ens detta? Ta död på diskussionen direkt. Finns ju inte en människa som är något insatt i läktar-supporterkultur som ens skulle fundera på saken!
Varför? Därför att från min plats på A9 kan jag tydligt se att glöden falnat i klacken jämfört med för ett år sedan. Jag kan inte vara den ende som observerat det.
Senaste två matcherna med klackledning var det helt tydligt att glöden brann till igen. Diskussionen rör absolut inte att anställa någon. Diskussionen, som jag uppfattar den är hur vi ska få matchstämningen att vända uppåt. Några har tagit diskussionen helt fel. Jag var tidigt ute och sa skämtsamt att "extraspelaren på läktaren behöver också en matchcoach" vilket är helt tydligt när någon med engagemang som Pang står på räcket. Vår styrka ligger i stämningen på Hovet som ger våra iskrigare lite extra jämfört med bortalaget. Det är en stor del av vårt hemmaövertag. Diskussionen är viktig och får inte dödas av att vi missuppfattar varandra. Frågan är enkel: Hur får vi kontinuitet i klackens leverans? Vad är det som gått förlorat? Är det att vi är tillbaka i SHL som är orsaken och att det inte finns samma tydliga mål längre? Skulle det vara annorlunda om vi låg sist? Blir det annorlunda om vi går till slutspel? Är det för många hemmamatcher (jämfört med fotbollen)?
Men om ingen har något konstruktivt förslag är det förstås ingen idé att diskutera.
Inget fel i att diskutera hur vi får upp engagemanget i klacken, sitter också på långsida och märkt av att klacken i en hel del matcher inte varit vad de var. Men när man börjar prata avlönade klackledare så är man så långt borta man kan. Klacken är levande, inte någon avlönad produkt.

Se till att klacken är fylld och i minsta fall samlad.
Få fart på fågelholkarna, få upp folk som sitter ner. Klacken är inget ställe för att få billiga biljetter. På min tid i klacken blev folk uppdragna om de satt ner.
Se till att sjunga i de ramsor som sjungs.

En klackledare är inger måste om folk i klacken gör det klacken är till för. Fortsätt gärna diskussionen, men inte om en avlönad klackledare.
2014-04-07, vad hände?
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Skidlöparn »

Gör klacken mindre och minska prisgapet till resten av Hovet så att fågelholkarna söker sig till andra sektioner.
Pogue Mahone
Inlägg: 447
Blev medlem: 2010-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Pogue Mahone »

känns som att allt för många är på ståplats av helt fel anledningar och om ingen person rycker tag i dem sitter de gärna tysta och hoppas att personen brevid sjunger för två. kommer ihåg när jag var lite yngre och Gulle var på räcket, helvete om jag inte sjöng då. hans ögon hittade en och man visste att man i skiten. Vet inte om Pang har den effekten på folk idag men hoppas det och hoppas att han och kanske ett gästspel av någon äldre person som var på räcket förut dyker upp på JK dagen annars kommer den snart att utvattnas.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Pang
Inlägg: 16
Blev medlem: 2011-12-30

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Pang »

Godnoken, om jag betalar ditt flyg från Gotland tar du räcket imorn då?
Användarvisningsbild
Kungen
Inlägg: 316
Blev medlem: 2012-08-02
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Kungen »

Haha, du får 1000:- av mig också. Avlönade klackledare är precis vad vi saknar!
medu82
Inlägg: 703
Blev medlem: 2013-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av medu82 »

Måste bara ge Luro en FET credd som GÅR på räcket enda bort till oss på A10 och får igång dem/oss ännu mera! :)
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Användarvisningsbild
Struten
Inlägg: 568
Blev medlem: 2008-05-05
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Struten »

medu82 skrev:Måste bara ge Luro en FET credd som GÅR på räcket enda bort till oss på A10 och får igång dem/oss ännu mera! :)
För att inte tala om hans hetsande under straffläggningen. Underbart att se!
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Jepe »

Luro och Pang, ett engagemang man inte kan köpa för pengar! Fan vad viktiga (tyvärr) ni är för stämningen på hockeyn! Grymt jobbat idag!!
2014-04-07, vad hände?
Mash
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2010-09-23

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Mash »

Tycker man såg vilka fågelholkarna var idag. Alla som gick DIREKT efter straffavgörandet samtidigt som resterande stod och sjöng "Djurgårdens IF du är allt jag har". Nötter är ni allihopa!

En grymt bra insats och härlig inramning blev det. Grymt bra insats och Pang och Luro som genom envisheten fick igång många fågelholkar idag :D

Hade varit jävligt kul med lite motstånd, något ordentligt bortafölje. Bara för att liksom. :roll:
Användarvisningsbild
Godnoken
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-09-15

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Godnoken »

Pang skrev:Godnoken, om jag betalar ditt flyg från Gotland tar du räcket imorn då?
Hade mer än gärna gjort det! Kan dock utlova ett otroligt dåligt jobb från min sida.

Bra jobb idag! puss
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Isabo »

Mash skrev:Tycker man såg vilka fågelholkarna var idag. Alla som gick DIREKT efter straffavgörandet samtidigt som resterande stod och sjöng "Djurgårdens IF du är allt jag har". Nötter är ni allihopa!

En grymt bra insats och härlig inramning blev det. Grymt bra insats och Pang och Luro som genom envisheten fick igång många fågelholkar idag :D

Hade varit jävligt kul med lite motstånd, något ordentligt bortafölje. Bara för att liksom. :roll:
Vissa gick direkt vid FULL TID! Jag hoppas verkligen att de hade bråttom till något...
Skriv svar