Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Struten
Inlägg: 568
Blev medlem: 2008-05-05
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Struten »

Det är fan pinsamt att läsa detta. Ni vill alltså på riktigt betala personer för att stå i klacken? Vet inte om jag är uppväxt med en annan syn på vår läktarkultur men för mig är det helt oförståeligt att detta ens är uppe till diskussion! Man går på matcherna för att man har en passion och ett engagemang för Djurgår'n. Så enkelt är det.

Jag älskar jobbet som Tim, Luro och resten av UCS gör men finns inte drivet där så är det bara att finna sig i det. Intresset kommer säkerligen växa sig starkare efter ett tag.

Nu känner inte jag ovan nämnda killar men kan inte tänka mig att det skulle vara okej någonstans i deras skallar. Det är inte tal om att vi ska köpa in folk till klacken!

Lägg nu ner det här helber-tugget. Vi är Djurgårn och vi är bättre än så.
Användarvisningsbild
Godnoken
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-09-15

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Godnoken »

..

Är ju inte ett snack om att betala personer för att komma till matcherna, det är att betala dom för att stå på räcket och ösa på i 60 minuter istället för att bara kolla på matchen. Finns verkligen inget plastigt med det i mitt tycke. Skulle ge en jävla effekt dessutom. Mer struktur. Roligare matcher. Fler folk. Bättre stämning.

Att intresset för hockeyn är lite dött inom UCS är förståeligt. Samtidigt så tar dom plats. Skall ju inte vara nå jävla monopol på att få stå på räcket som det verkar ha blivit.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Gberg
Inlägg: 6
Blev medlem: 2014-10-04
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Gberg »

Godnoken skrev:..

Är ju inte ett snack om att betala personer för att komma till matcherna, det är att betala dom för att stå på räcket och ösa på i 60 minuter istället för att bara kolla på matchen. Finns verkligen inget plastigt med det i mitt tycke. Skulle ge en jävla effekt dessutom. Mer struktur. Roligare matcher. Fler folk. Bättre stämning.

Att intresset för hockeyn är lite dött inom UCS är förståeligt. Samtidigt så tar dom plats. Skall ju inte vara nå jävla monopol på att få stå på räcket som det verkar ha blivit.
Inte plastigt? Ska vi be Stefan Persson sponsra våra tifo-arrangemang också? Alla saknar ju tifon i hockeyn och Stefan gillar DIF så det är ju vinst för alla parter /s

Trodde folk skrev om pengar till klackledare med glimten i ögat, som ett skämt. Men att folk på allvar tycker det är en bra idé skrämmer mig. Är det samma personer som håller käften i klacken när ingen klackledare är närvarande?
Användarvisningsbild
Struten
Inlägg: 568
Blev medlem: 2008-05-05
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Struten »

Godnoken skrev:..

Är ju inte ett snack om att betala personer för att komma till matcherna, det är att betala dom för att stå på räcket och ösa på i 60 minuter istället för att bara kolla på matchen. Finns verkligen inget plastigt med det i mitt tycke. Skulle ge en jävla effekt dessutom. Mer struktur. Roligare matcher. Fler folk. Bättre stämning.

Att intresset för hockeyn är lite dött inom UCS är förståeligt. Samtidigt så tar dom plats. Skall ju inte vara nå jävla monopol på att få stå på räcket som det verkar ha blivit.
Klumpigt skrivet men byt ut "gå på matcher" till "bidra på räcket" då. Mer eller mindre samma sak för mig. Man köper inte folk till räcket och framförallt kan man inte köpa folks engagemang. Pengar kan, och ska aldrig lägga en grund för hur supportrar ska bete sig på läktaren.
elijas
Inlägg: 38
Blev medlem: 2011-09-11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av elijas »

Skulle man inte kunna ha en utbyggnad längs ner vid räcket som det är på Tele2? Då kan Pang mfl ha en given plats som man lätt kan styra klacken ifrån. Vet inte vad man kallar det men säkert någon som vet vad jag menar.
Det skulle kanske även kunna motivera grabbarna så vi får styrning på klacken fler matcher under säsongen, det blir ju en jävla skillnad på trycket som skapas.
#10
Inlägg: 13634
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av #10 »

Ok, det verkar ha tagit illa för en del här inne att betala "personer" att stå på räcket under våra hockeymatcher och strukturera upp klacken så att det inte blir fiasko varje match, all respekt tilla alla som står i klacken men det behövs en som styr det hela.

Om nån tar upp det hela till en insamling för att få dessa att styra upp klacken på våra matcher så är jag den första att bidra med dom första 5000:- till den insamlingen.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Daniel942 »

Hahaha är ni på riktigt? Supporterskap har inget med pengar att göra.
En klackledare som får betalt för att ha motivation är så fel det bara kan bli.
DIF!
MGC
Inlägg: 378
Blev medlem: 2011-10-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av MGC »

http://youtu.be/-UdVbl7sx5I

Detta som önskas igen?
#10
Inlägg: 13634
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av #10 »

Daniel942 skrev:Hahaha är ni på riktigt? Supporterskap har inget med pengar att göra.
En klackledare som får betalt för att ha motivation är så fel det bara kan bli.
Ok, fine, men då ska vi nog sluta skryta med att vi har det bästa trycket på matcherna heller, för det är ren lögn!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17526
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av SirDIFalot »

MGC skrev:http://youtu.be/-UdVbl7sx5I

Detta som önskas igen?
Eller Pajas-Peter som var publikcoach under något av globen-åren.
https://www.youtube.com/watch?v=xWvsW8Nu5WU

Två år om man ska tro hans hemsida. "Publikcoach för Djurgården Hockey, 52 matcher i Globen"
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17526
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av SirDIFalot »

#10 skrev:
Daniel942 skrev:Hahaha är ni på riktigt? Supporterskap har inget med pengar att göra.
En klackledare som får betalt för att ha motivation är så fel det bara kan bli.
Ok, fine, men då ska vi nog sluta skryta med att vi har det bästa trycket på matcherna heller, för det är ren lögn!
Det är ju fortfarande "tyvärr" sant. Konkurrensen är ju noll.
Expert.
#10
Inlägg: 13634
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av #10 »

#10 skrev:
Daniel942 skrev:Hahaha är ni på riktigt? Supporterskap har inget med pengar att göra.
En klackledare som får betalt för att ha motivation är så fel det bara kan bli.
Ok, fine, men då ska vi nog sluta skryta med att vi har det bästa trycket på matcherna heller, för det är ren lögn!
Daniel 942 är vår nya klackledare från och med nu, bara så ni vet, följ daniels sånger så går vi mot Sm-guld.
#10
Inlägg: 13634
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av #10 »

SirDIFalot skrev:
#10 skrev:
Daniel942 skrev:Hahaha är ni på riktigt? Supporterskap har inget med pengar att göra.
En klackledare som får betalt för att ha motivation är så fel det bara kan bli.
Ok, fine, men då ska vi nog sluta skryta med att vi har det bästa trycket på matcherna heller, för det är ren lögn!
Det är ju fortfarande "tyvärr" sant. Konkurrensen är ju noll.
Eller inte...
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Doyle »

Skit i pengarna. Men skapa förutsättningar för den supporterkultur vi alla önskar ska finnas på våra matcher. Intresset bland de tidigare eldsjälarna är ju inte längre på topp. Har ju förståelse att de drivande behöver stöd och uppskattning för det engagemang som krävs. Hur nu sjutton det ska gå till är nog bara de berörda som kan svara på...
Pang
Inlägg: 16
Blev medlem: 2011-12-30

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Pang »

Ni som vill betala för att någon ska styra upp klacken, ni äcklar mig.

Lär er vad supporterkultur handlar om, engagera er, läs på om vår historia och försök sen bidra.

Problemet är inte en klackledare. När vi var som absolut bäst och hade jävligt hög lägstanivå säsongen igenom, då hade vi ingen klackledare. Fila på den ni.
Skriv svar