SHL: Djurgårdens IF - Brynäs 28/12 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgårdens IF - Brynäs 28/12 2014

Inlägg av Donkels »

Dagens överstrukna geting till "BlårandigBacon" för alla hjärndöda inlägg - Sörensen äger!!!
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Djurgårdens IF - Brynäs 28/12 2014

Inlägg av Mäklaren »

Det här laget hade inte varit vad det är utan lagkapten Jocke Eriksson. En mer nyttig hockeyspelare och människa får man leta länge efter i dagens ishockey. På isen är han smart, passningsskicklig, fantastiskt bra tekare och har även, tro det eller ej, visat sig fortsatt besitta en del spetskompetens offensivt. Han kommer alltid till spel och är oerhört pålitlig.

Utanför isen är han en mycket, mycket klok människa med bra värderingar, som ställer krav på sig själv och på andra. Han är en klassisk center och lagkapten. Troligtvis helt ovärderlig för vårt lag.

Jag tror att han och Micke Samuelsson är fruktansvärt viktiga för detta lagbygge. När de äldsta och mest erfarna spelarna också är de som arbetar hårdast på träning och driver laget i omklädningsrummet, då har man en mycket lyckad struktur i laget. Vet att coacherna är extremt nöjda med att ha dessa spelare och jag hoppas att man förlänger med i första hand Samme men även Jocke. Kanske framförallt för deras sätt att leda laget utanför isen.

I övrigt är jag överraskad och imponerad av Fällström. En modern hockeyspelare med hårt driv på mål. Sörensen behöver väl inte ens nämnas. Han har utvecklats till en fantastisk spelare och bör vara landslagsman.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: SHL: Djurgårdens IF - Brynäs 28/12 2014

Inlägg av Isabo »

Bäst igår: Segern, första trean på en månad, och framför allt de 1:50 i första perioden då vi fick in precis allt (tänk om vi haft lika bra utdelning i första mot Lyxet). Och mål i PP än en gång. Är vi ens sämst i PP längre?
Sämst igår: Min sång-"röst". Jag lät som Tom Waits med dubbelsidig lunginflammation. Hesheten från i fredags satt i big time och det är ett under att jag fick fram något överhuvudtaget. Men huvudsaken är väl att jag ändå försökte. Kände dessutom att jag höll på att bli dålig så jag var osäker på om jag skulle orka iväg. Men jag kände på mig att jag skulle få ångra det om jag stannade hemma.
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: SHL: Djurgårdens IF - Brynäs 28/12 2014

Inlägg av Isabo »

Praetori skrev:Jag måste tillägga att jag fanimej inte hade väntat mig att vi skulle ligga så pass bra till efter halva säsongen. Det är ju i grund och botten vårat allsvenska lag som fortsätter att plocka poäng efter poäng.
Man blir stolt över grabbarnas säsong så här långt.
Det är ju till och med mer än halva säsongen spelad. Efter matchen mot Lule på tisdag har vi spelat 3/5 av grundserien. Känns verkligen bra att vi ligger på slutspelsplats så här långt med de resurserna vi har och det trots att december gått rejält knackigt.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgårdens IF - Brynäs 28/12 2014

Inlägg av Mattias_87 »

Vi har gått om Luleå i powerplay nu. Vi kan nog gå om Modo inom en match också.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: SHL: Djurgårdens IF - Brynäs 28/12 2014

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Isabo skrev:Bäst igår: Segern, första trean på en månad, och framför allt de 1:50 i första perioden då vi fick in precis allt (tänk om vi haft lika bra utdelning i första mot Lyxet). Och mål i PP än en gång. Är vi ens sämst i PP längre?
Sämst igår: Min sång-"röst". Jag lät som Tom Waits med dubbelsidig lunginflammation. Hesheten från i fredags satt i big time och det är ett under att jag fick fram något överhuvudtaget. Men huvudsaken är väl att jag ändå försökte. Kände dessutom att jag höll på att bli dålig så jag var osäker på om jag skulle orka iväg. Men jag kände på mig att jag skulle få ångra det om jag stannade hemma.
Säkert en generationsfråga, men jag har svårt att överhuvudtaget se nåt dåligt med det :wink:

Annars, visst är man stolt över laget och dess insats i stort denna säsong.
Vi jobbar ju verkligen efter helt andra förutsättningar än övriga SHL-lag.
Visst kan man ha åsikter om enstaka spelares kunskapsnivå eller bristen på kvalitet i avsluten, men det stora bultande DIF-hjärtat som i match efter match pumpar på gör att man blir mer överseende med detta lags brister och skavanker.
För en sak är jag säker på när DIF spelar now days, alla gör sitt yttersta....... och det är en skön känsla att bära med sig även om det inte alltid leder till poäng
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: SHL: Djurgårdens IF - Brynäs 28/12 2014

Inlägg av Isabo »

Lee Harvey Oswald skrev:
Isabo skrev:Bäst igår: Segern, första trean på en månad, och framför allt de 1:50 i första perioden då vi fick in precis allt (tänk om vi haft lika bra utdelning i första mot Lyxet). Och mål i PP än en gång. Är vi ens sämst i PP längre?
Sämst igår: Min sång-"röst". Jag lät som Tom Waits med dubbelsidig lunginflammation. Hesheten från i fredags satt i big time och det är ett under att jag fick fram något överhuvudtaget. Men huvudsaken är väl att jag ändå försökte. Kände dessutom att jag höll på att bli dålig så jag var osäker på om jag skulle orka iväg. Men jag kände på mig att jag skulle få ångra det om jag stannade hemma.
Säkert en generationsfråga, men jag har svårt att överhuvudtaget se nåt dåligt med det :wink:

Annars, visst är man stolt över laget och dess insats i stort denna säsong.
Vi jobbar ju verkligen efter helt andra förutsättningar än övriga SHL-lag.
Visst kan man ha åsikter om enstaka spelares kunskapsnivå eller bristen på kvalitet i avsluten, men det stora bultande DIF-hjärtat som i match efter match pumpar på gör att man blir mer överseende med detta lags brister och skavanker.
För en sak är jag säker på när DIF spelar now days, alla gör sitt yttersta....... och det är en skön känsla att bära med sig även om det inte alltid leder till poäng
Hade inte tackat nej till en röst som Tom Waits men det var just det där med "dubbelsidig lunginflammation"-biten... Fick verkligen forcera fram sången till en början och att ta i gick inte alls. Vissa ramsor funkade inte alls medan andra funkade bättre,
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: SHL: Djurgårdens IF - Brynäs 28/12 2014

Inlägg av ciirree »

Höjdpunkter från matchen
http://www.difhockey.se/artikel/5048/

0:32 in, när man får se Sörensens 2-0 mål. Hela sekvensen är hur snygg som helst.
Han backar alltså igenom Brynäsförsvaret och tar emot passningen. Avslutar sedan med en backhand i samma hörn han kommer ifrån! Otroligt vackert.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: SHL: Djurgårdens IF - Brynäs 28/12 2014

Inlägg av Magnutz »

Mäklaren skrev:Det här laget hade inte varit vad det är utan lagkapten Jocke Eriksson. En mer nyttig hockeyspelare och människa får man leta länge efter i dagens ishockey. På isen är han smart, passningsskicklig, fantastiskt bra tekare och har även, tro det eller ej, visat sig fortsatt besitta en del spetskompetens offensivt. Han kommer alltid till spel och är oerhört pålitlig.

Utanför isen är han en mycket, mycket klok människa med bra värderingar, som ställer krav på sig själv och på andra. Han är en klassisk center och lagkapten. Troligtvis helt ovärderlig för vårt lag.

Jag tror att han och Micke Samuelsson är fruktansvärt viktiga för detta lagbygge. När de äldsta och mest erfarna spelarna också är de som arbetar hårdast på träning och driver laget i omklädningsrummet, då har man en mycket lyckad struktur i laget. Vet att coacherna är extremt nöjda med att ha dessa spelare och jag hoppas att man förlänger med i första hand Samme men även Jocke. Kanske framförallt för deras sätt att leda laget utanför isen.

I övrigt är jag överraskad och imponerad av Fällström. En modern hockeyspelare med hårt driv på mål. Sörensen behöver väl inte ens nämnas. Han har utvecklats till en fantastisk spelare och bör vara landslagsman.
Helt enig. Utan Jocke hade vi haft bekymmer förra säsongen. Vi hade inte klarat avancemanget, det är min fasta övertygelse. Nu ser han till, tillsammans med Samme, Honken och Hank! att leda laget på ett fantastiskt bra sätt.

Challe, hatten av.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL: Djurgårdens IF - Brynäs 28/12 2014

Inlägg av -daniel- »

Ruskigt imponerande, DIF. Riktigt starkt att vara med och nosa på slutspelsplats med det här laget, finns en del spelare som är oerhört nyttiga men att Sörensen spelar i en helt egen liga torde vara klart för samtliga, väl? En av SHLs klart vassaste spelare den här säsongen, kan ni förstå vad han skulle åstadkomma tillsammans med andra i samma klass? :shock:

Vore en riktigt trevlig nyårspresent om vi kunde plocka poäng av Luleå imorgon. Gärna köra över en och annan spelare i motståndarlaget också...
Bild
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: SHL: Djurgårdens IF - Brynäs 28/12 2014

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:Ruskigt imponerande, DIF. Riktigt starkt att vara med och nosa på slutspelsplats med det här laget, finns en del spelare som är oerhört nyttiga men att Sörensen spelar i en helt egen liga torde vara klart för samtliga, väl? En av SHLs klart vassaste spelare den här säsongen, kan ni förstå vad han skulle åstadkomma tillsammans med andra i samma klass? :shock:

Vore en riktigt trevlig nyårspresent om vi kunde plocka poäng av Luleå imorgon. Gärna köra över en och annan spelare i motståndarlaget också...
Förstår inte vad/vem du menar. :oops:
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Djurgårn
Inlägg: 1521
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL: Djurgårdens IF - Brynäs 28/12 2014

Inlägg av Djurgårn »

ciirree skrev:Höjdpunkter från matchen
http://www.difhockey.se/artikel/5048/

0:32 in, när man får se Sörensens 2-0 mål. Hela sekvensen är hur snygg som helst.
Han backar alltså igenom Brynäsförsvaret och tar emot passningen. Avslutar sedan med en backhand i samma hörn han kommer ifrån! Otroligt vackert.

Det är helt otroligt vilket klassmål det är. Sörensen kan bli hur bra som helst.
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: SHL: Djurgårdens IF - Brynäs 28/12 2014

Inlägg av Isabo »

Kul fakta: efter 32 omgångar i HA förra säsongen hade DIF skrapat ihop 51 poäng med målskillnaden 87-78. Jämför det med årets 47 poäng och 80-87 i en högre serie.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SHL: Djurgårdens IF - Brynäs 28/12 2014

Inlägg av minalman »

Djurgårn skrev:
ciirree skrev:Höjdpunkter från matchen
http://www.difhockey.se/artikel/5048/

0:32 in, när man får se Sörensens 2-0 mål. Hela sekvensen är hur snygg som helst.
Han backar alltså igenom Brynäsförsvaret och tar emot passningen. Avslutar sedan med en backhand i samma hörn han kommer ifrån! Otroligt vackert.

Det är helt otroligt vilket klassmål det är. Sörensen kan bli hur bra som helst.
Hans åkning i mittzon, baklänges innan han får pucken är det som imponerar mest på mig. Läge för EM i slutet av januari i Globen? Herrfinal fredag kväll 30 januari. Spelledig!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: SHL: Djurgårdens IF - Brynäs 28/12 2014

Inlägg av Isabo »

minalman skrev:
Djurgårn skrev:
ciirree skrev:Höjdpunkter från matchen
http://www.difhockey.se/artikel/5048/

0:32 in, när man får se Sörensens 2-0 mål. Hela sekvensen är hur snygg som helst.
Han backar alltså igenom Brynäsförsvaret och tar emot passningen. Avslutar sedan med en backhand i samma hörn han kommer ifrån! Otroligt vackert.

Det är helt otroligt vilket klassmål det är. Sörensen kan bli hur bra som helst.
Hans åkning i mittzon, baklänges innan han får pucken är det som imponerar mest på mig. Läge för EM i slutet av januari i Globen? Herrfinal fredag kväll 30 januari. Spelledig!
Och sen vara trött dagen efter när vi spelar i kaffeburken i Karlstad? Nej tack!
Skriv svar