Donationer

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.

Skulle du kunna tänka dig donera pengar för att hjälpa till att bidra till en bättre trupp 07/08?

Ja
75
89%
Nej
9
11%
 
Antal röster: 84

Användarvisningsbild
slagskott
Inlägg: 93
Blev medlem: 2005-06-25

Inlägg av slagskott »

Hur mycket bidrar Jojje med denna gången, en mille eller är det mer ?
Sports dont build character, it reveals it
Användarvisningsbild
Mans91
Inlägg: 661
Blev medlem: 2006-11-26
Ort: Eskilstuna

Inlägg av Mans91 »

har nån fixat det här ? kommer vi få bidra med pengar ?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Inlägg av DIF_Soldier »

Nu har vi ett läge att "rädda" DIF lite grand. LHC har bjudit 7 mille på 3 år för Fernholm, något som DIF inmte kan bjuda över. Ferna är djurgårdare och lirar säkert hellre i DIF, men inte ens den bäste kan motstå så mkt pengar.

Om vi donerar pengar så att vi kan bjuda lite mer för Ferna, jag säger inte 7 mille, men lite högre än DIFs anbud, då är det nog ingen tvekan för honom och väljer DIF.

Ni kanske inte tycker att Ferna är himla bra - jag säger det.
Fernholm är, jag citerar Ritterwand,
"en relativt ung back med potential för spel i landslaget men inte bra nog för spel i NHL". Citatet var inte exakt, men iaf...

Fernholm är perfekt att bygga laget kring. Jag hoppas att Pitsburgh släpper honom, och att vi skriver ett 3års-kontrakt med honom, inte stinkande LHC. Med lite tur kanske han kan bli en trotjänare likt Falken.

Så jag ber, fokusera donationerna på att behålla Fernholm! Skulle vara perfekt om vi fick svar från Marie och att vi kan fixa en "behåll Ferna"-donation.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Rocker
Inlägg: 938
Blev medlem: 2006-06-28
Ort: Stockholm

Inlägg av Rocker »

DIF_Soldier skrev:Nu har vi ett läge att "rädda" DIF lite grand. LHC har bjudit 7 mille på 3 år för Fernholm, något som DIF inmte kan bjuda över. Ferna är djurgårdare och lirar säkert hellre i DIF, men inte ens den bäste kan motstå så mkt pengar.

Om vi donerar pengar så att vi kan bjuda lite mer för Ferna, jag säger inte 7 mille, men lite högre än DIFs anbud, då är det nog ingen tvekan för honom och väljer DIF.

Ni kanske inte tycker att Ferna är himla bra - jag säger det.
Fernholm är, jag citerar Ritterwand,
"en relativt ung back med potential för spel i landslaget men inte bra nog för spel i NHL". Citatet var inte exakt, men iaf...

Fernholm är perfekt att bygga laget kring. Jag hoppas att Pitsburgh släpper honom, och att vi skriver ett 3års-kontrakt med honom, inte stinkande LHC. Med lite tur kanske han kan bli en trotjänare likt Falken.

Så jag ber, fokusera donationerna på att behålla Fernholm! Skulle vara perfekt om vi fick svar från Marie och att vi kan fixa en "behåll Ferna"-donation.
Varför inte! Bara vi gör något för att visa att vi bryr oss.
Användarvisningsbild
Mans91
Inlägg: 661
Blev medlem: 2006-11-26
Ort: Eskilstuna

Inlägg av Mans91 »

är det nån som har skickat mail och frågat om det här ? det vore bra att få fram det där kontot som man kan sätta in pengar på nu. så dom som är osäkra får tid på sig och dom som sätter inte pengar direkt att spara ihop lite till ... :D
Antie
Inlägg: 103
Blev medlem: 2006-10-24

Inlägg av Antie »

Donera era slantar till Fabriken istället. Dom behöver dom mer än DIF hockey. Jag är övertygad om att vår styrelse och ledning kommer att hitta rätt folk och värva smart till nästa säsong. Det behövs ingen donering.
the_antichrist
Inlägg: 14
Blev medlem: 2005-06-09

Köp matchanvänd tröja

Inlägg av the_antichrist »

Nu kan man köpa en matchanvänd matchtröja på auktion.
Visst det kan bli dyrt om man som jag vill ha Jimmie Ölvestads tröja men man får också tänka på att pengarna går till DIF som jag har förstått och då känns det lite bättre iallafall.
Användarvisningsbild
Bautabröl
Inlägg: 961
Blev medlem: 2006-10-17
Ort: Hedvig Eleonora fs
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Moget nick! Tycker du inte att det finns tillräckligt mycket ondska och elände i världen utan att du behöver det som något du vill bli kallad i forumsammanhang.

Jepp, jag är en old fashion farmer.

DJURGÅR´N!!!
the_antichrist
Inlägg: 14
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av the_antichrist »

Bautabröl:

Jag skiter i vad du och andra tycker om mitt nick.
Användarvisningsbild
Bautabröl
Inlägg: 961
Blev medlem: 2006-10-17
Ort: Hedvig Eleonora fs
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Oj vilken tuffing, men det är klart med ett sådant nick kan man ju inte utge sig för att vara något annat.
pekka21
Inlägg: 572
Blev medlem: 2005-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Norrtälje

Inlägg av pekka21 »

Kan någon förklara exakt vad som tillförde dem tre senaste postade inläggen den här debatten?

Ta det via pm istället, ska det vara så svårt.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Gripen
Inlägg: 98
Blev medlem: 2005-11-03

Inlägg av Gripen »

Jag kan donera en njure... ! någon intresserad ? ungefär den nivån här inne.

Är man inte medlem, inte går på matcher, inte stödjer DIF på något sätt så kan man visst vara Djurgårdare... men ! man har inga rättigheter att säga hur klubben ska skötas eller vad som är bra eller anus. Ungefär som alla idioter som inte röstar i politiska val, och sen gnäller. Man måste ta sin chans att påverka. Sen kan man alltid i de sammanhangen rösta blankt bara för att utnyttja sin rättighet att rösta. Men i detta sammanhang när det gäller hur DIF ska skötas eller inte skötas så är det så att medlemarna bestämmer vilken styrelse vi ska ha och styrelsens uppgift är att följa medlemarnas krav och vad de tror är bäst för DIF.

Jag tycker tanken med donationer är skit bra, så kan alla som vill och kan dra sitt strå till stacken. Om någon har råd/lust att slänga en peng i tifohinken eller slänga in en slant på DIF´s donationskonto så är det bara positivt för föreningen oavsett var pengarna hamnar, fördelen är att Ni som enskilda individer kan påverka vad just Era pengar ska användas till. Själv stödjer jag genom, medlemskap, säsongskort, tifohinkar, donationer (lite men ändå), sponsring genom firman och försöker dra med mig så jävla många jag kan varje match.

om alla gör något, kan det bli stort ! ! !
Användarvisningsbild
Mans91
Inlägg: 661
Blev medlem: 2006-11-26
Ort: Eskilstuna

Inlägg av Mans91 »

om vi ska göra det här så borde någon ta tag i det nu. det är nu dom håller på att bygga laget till nästa säsong och det är nu dom behöver pengar, så om det är nån som har bra kontakt med ledningen så kan den ta tag i det här, det är en riktigt bra ide, södertälje klarade det och vi är en större supporterklubb, så vi kommer klara det bättre ;)
Användarvisningsbild
Goalie
Inlägg: 92
Blev medlem: 2007-03-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Lund

Inlägg av Goalie »

Skulle kunna tänka mig att donera för en ung spelare eller en mer rutinerad målvakt
Skriv svar