Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jepe »

Borde man inte hoppas att vår sportchef visar sig ha rätt? Att vi har personer i organisationen som faktiskt vet vad de gör och tar beslut som är välgrundade. Jag föredrar den versionen iallafall. Hoppas på det bästa för DIF, inte att ett (fel)beslut visar sig straffa oss något enormt. Men enligt er är det inte så man ska tänka eller?
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av seppuko »

Manijock skrev:
Jepe skrev:Så folk hoppas seriöst på att Murray ska skriva på för ett konkurrerande lag och göra succé? På riktigt? Det här forumet ibland...
Klart som fan att vi hoppas? Precis som att jag hoppas att det går bra för Brodin, och att jag unnar Wesslau framgång i Hv. Murray har kapaciteten att göra det, och kommer att göra bra ifrån sig, vart han nu hamnar.

Dogge inte bra i omklädningsrummet? Ungefär som att säga att Linkan inte har några vidare handleder. Vi såg när han var här sist vilket inflytande han fick på våra spelare den korta stunden. Hur han ändrade på rutiner och tog tag i saker i båset. Gigantisk facepalm på den kommentaren...
Faktiskt, det hände något mentalt med hela laget. Kanske inte bara Dogge dock. Men nu har vi Jocke som har lyft ett mer orutinerat lag, mer yngre spelare. Tänk om Dogge skulle komma in och "förstöra" det Jocke nu byggt upp? Finns många aspekter, men du kommer slå ned alla som du själv inte håller med om :)
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
sauron
Inlägg: 4388
Blev medlem: 2008-11-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: STHLM

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av sauron »

Ni som nu sitter och försvarar KG, tycker ni på riktigt att våra backar är onödigt bra? Att Murray inte skulle platsa i laget? Han som var tilltänkt att vara vår defensiva klippa har åkt på en (imho) career ending hjärnskakning och våra talangfulla juniorer åker runt och duttar i egen zon helt utan ledning på isen... Ärligt talat så får jag ruggiga vibbar av den hemska säsongen när vi åkte ur... Jag är så jävla sjukt besviken på hur ledningen har hanterat detta så det känns just nu som att jag kommer att skita i resten av säsongen nu... (Kommer förmodligen inte att bli så, men det är så det känns just nu.)

Skickat från min C6903 via Tapatalk
It's the hope that kills you.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9505
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Tycker det är ganska klargjort att det är på sportsliga grunder Murray nobbas. Men vem ska man tro på? Någon som sett varenda träning han gjort denna säsong eller någon som bara minns hans Morozov-tackling? Jag hade också önskat att Murray fortfarande kunde lira, för det är en värvning jag velat ha förr i tiden. Men han är inte lika bra eller lika motiverad som tidigare under hans karriär. Modigt och bra beslut av KG.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
sauron
Inlägg: 4388
Blev medlem: 2008-11-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: STHLM

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av sauron »

Det saknas ett fysiskt element i vårt försvarsspel och det är jag fortfarande övertygad om att Dogge skulle ha kunnat tillföra. Att man sedan vill att 'modern' hockey ska likna innebandy och helst sakna fysisk kontakt överhuvudtaget är ju en annan sak... Jag är övertygad om att mina sportsliga grunder inte riktigt överensstämmer med KG's. Men hey, jag kan ha fel...

Skickat från min C6903 via Tapatalk
It's the hope that kills you.
mb81
Inlägg: 8666
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

sauron skrev:Ni som nu sitter och försvarar KG, tycker ni på riktigt att våra backar är onödigt bra? Att Murray inte skulle platsa i laget? Han som var tilltänkt att vara vår defensiva klippa har åkt på en (imho) career ending hjärnskakning och våra talangfulla juniorer åker runt och duttar i egen zon helt utan ledning på isen... Ärligt talat så får jag ruggiga vibbar av den hemska säsongen när vi åkte ur... Jag är så jävla sjukt besviken på hur ledningen har hanterat detta så det känns just nu som att jag kommer att skita i resten av säsongen nu... (Kommer förmodligen inte att bli så, men det är så det känns just nu.)

Skickat från min C6903 via Tapatalk
Kan folk sluta gnälla på att våra backar åker runt och duttar. Backarna gör jobbet kväll efter kväll.
Risken finns såklart att vi hamnar på de sista två platserna och konstigt vore väl annars med överlägset minst budget i serien. Inga likheter alls med det året vi åkte ur då vi var typ förstahandsfavorit till guldet och hade en budget på typ 12 mille mer.

Den här säsongen har vi ju redan agerat med att göra oss av med två misslyckade värvningar och vi jobbar febrilt att hitta en center(den position vi verkligen behöver) av hög klass som ska avlasta Jocke och Ljungh och få igång offensiven ordentligt. Då kan vi inte kasta massa stålar i sjön.

Den enda anledningen till att värva Dogge skulle väl vara pr-mässiga.
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Jim Morrison skrev:Tycker det är ganska klargjort att det är på sportsliga grunder Murray nobbas. Men vem ska man tro på? Någon som sett varenda träning han gjort denna säsong eller någon som bara minns hans Morozov-tackling? Jag hade också önskat att Murray fortfarande kunde lira, för det är en värvning jag velat ha förr i tiden. Men han är inte lika bra eller lika motiverad som tidigare under hans karriär. Modigt och bra beslut av KG.
Håller helt med, detta är ju ett beslut som tagits från en ledning som faktiskt sett Murray på is och vet hur bra han är just nu. Självklart är detta ett beslut taget efter hans sportsliga kvalitet. Sedan tror jag inte att spelarna i SHL kommer visa lika mycket respekt för honom som spelarna gjorde i Allsvenskan.
Manijock
Inlägg: 7853
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Manijock »

Jepe skrev:Borde man inte hoppas att vår sportchef visar sig ha rätt? Att vi har personer i organisationen som faktiskt vet vad de gör och tar beslut som är välgrundade. Jag föredrar den versionen iallafall. Hoppas på det bästa för DIF, inte att ett (fel)beslut visar sig straffa oss något enormt. Men enligt er är det inte så man ska tänka eller?
Jag hoppas att han straffar oss så lite som möjligt. Kommer aldrig önska honom någon form av olycka. Visa oss tröga inbitna snurrfintstöntar vafan du kan för något Dogge!! Stoppel har klantat sig och nu får han stå för konsekvenserna. Inte så förbannad på att de valde att inte ta in honom, det är inte det. Jag känner inte förtroende för en ledning som pissar Djurgårdsikoner i ansiktet. Oavsett om de platsar eller inte!

Han har förmodligen ett skäl att vara sur och hade det bara skötts rätt, så hade Murray gjort som Tellan. Det vill säga dra utomlands en säsong, alternativt gått till exempelvis Modo, visar DIF att de hade fel, och sen öppnat för en comeback nästa säsong. Nu har de bränt Murray för all framtid, bara på rent slarv. Kan KG, eller ni för den sakens skull, GARANTERA att Dogge är helt förbrukad? Finns det inte ens en liiiiiiten chans att han har mer att ge? Ni gnäller på min trångsynthet, men missar eran egen....
mb81
Inlägg: 8666
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Hur blev Dogge en DIF-ikon?
Stadion
Inlägg: 409
Blev medlem: 2009-02-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Stadion »

sauron skrev:Ni som nu sitter och försvarar KG, tycker ni på riktigt att våra backar är onödigt bra? Att Murray inte skulle platsa i laget? Han som var tilltänkt att vara vår defensiva klippa har åkt på en (imho) career ending hjärnskakning och våra talangfulla juniorer åker runt och duttar i egen zon helt utan ledning på isen... Ärligt talat så får jag ruggiga vibbar av den hemska säsongen när vi åkte ur... Jag är så jävla sjukt besviken på hur ledningen har hanterat detta så det känns just nu som att jag kommer att skita i resten av säsongen nu... (Kommer förmodligen inte att bli så, men det är så det känns just nu.)

Skickat från min C6903 via Tapatalk
Vänta nu, vem har ens påstått att våra backar är onödigt bra? Vad jag vet har varken KG eller någon annan sagt det.
macin
Inlägg: 214
Blev medlem: 2010-10-21
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av macin »

Vi var avsågade innan serien ens startat av de flesta experter och även majoriteten här på forumet. "Bättre än sist så är det en bragd" osv, ungefär så lät det.

Vi ligger 7:a, spelar jämnt i 9/10 matcher där vi har chans att ta poäng. Tränare och ledning har gjort underverk hittills med vårat lag. Varför ifrågasätter ens folk här inne deras beslut?

Alla beslut de gjort hittills har inte varit megabra, men överlag har deras beslut, spelsystem och spelaraffärer genererat en 7:e plats när vi var rankade toksist.

Hur kan folk gnälla? jag fattar inte.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11878
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

mb81 skrev:Hur blev Dogge en DIF-ikon?
Precis, eller när?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
sauron
Inlägg: 4388
Blev medlem: 2008-11-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: STHLM

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av sauron »

Stadion skrev:
sauron skrev:Ni som nu sitter och försvarar KG, tycker ni på riktigt att våra backar är onödigt bra? Att Murray inte skulle platsa i laget? Han som var tilltänkt att vara vår defensiva klippa har åkt på en (imho) career ending hjärnskakning och våra talangfulla juniorer åker runt och duttar i egen zon helt utan ledning på isen... Ärligt talat så får jag ruggiga vibbar av den hemska säsongen när vi åkte ur... Jag är så jävla sjukt besviken på hur ledningen har hanterat detta så det känns just nu som att jag kommer att skita i resten av säsongen nu... (Kommer förmodligen inte att bli så, men det är så det känns just nu.)

Skickat från min C6903 via Tapatalk
Vänta nu, vem har ens påstått att våra backar är onödigt bra? Vad jag vet har varken KG eller någon annan sagt det.
Drog en parallell till hur det lät när vi åkte ur... Men faktum kvarstår att jag tycker att det är oansvarigt att tacka nej till en stor defensiv back när vår backlinje till största delen består av juniorer... Ja prio ett är en fantastisk center, men jag tvivlar på vi har en jättelång kö av sådana som vill spela för oss till mycket lägre lön än vad de kan få någon annan stans.

Dessutom så läggs det orimligt mycket ansvar på sagda juniorer.
Ta Norell som exempel, han kommer att bli riktigt bra men just nu är han inte där ännu, med en +/- på, typ -15 känns det som att han skulle behöva lite vägledning från någon med erfarenhet. Och där hade vi haft enorm nytta av Dogge, för att inte tala om den pondus han hade tillfört när det gäller det fysiska spelet.

Sedan har vi inte råd att dissa spelare med Djurgårdshjärta. Vårt lag står och faller med spelare kan tänka sig att spela för kaffepengar bara för att spela för DIF.

Skickat från min C6903 via Tapatalk
It's the hope that kills you.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9505
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Alltså den här grejen att Murray skulle spela för "kaffepengar" - var får du den idén från?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17550
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev:Alltså den här grejen att Murray skulle spela för "kaffepengar" - var får du den idén från?
Fattar inte det heller. Det är väl bara titta på hans historik vid tidigare förhandlingar. Och kom inte med "Men när det gäller Djurgården så..." samma Djurgården som var hans tredjeval inför säsongen och Murray själv gick ut och sa för några månader sedan när han skämtsamt öppnade för IK Göta att "Djurgården får för bra förhandlingsläge då". Det finns ju ingenting som tyder på att han skulle acceptera en lön som ligger i partiet med vart i rangordningen han skulle ligga som en av våra sämre backar.
Expert.
Låst