Dragan!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
oswä0216
Inlägg: 291
Blev medlem: 2006-08-17
Ort: stockholm, nacka

Inlägg av oswä0216 »

Therocket1 skrev:Nästan. Dragan ville ha mer än vad han egentligen förtjänar. Hade det varit så att DIF velat behålla Dragan så hade de kunnat hosta upp slantarna. Men de gjorde det enda rätta och knöt till sig Klasen istället.
Dragan hade en mediocker lön förra året. Han ville ha mer och det gick DIF hockey inte med på. Han tjänade alltså väldigt lite och krävde mer än vad DIF klarade av...
Therocket1
Inlägg: 920
Blev medlem: 2005-08-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Skarpnäck, Stockholm

Inlägg av Therocket1 »

DIF hade klarat av det om de velat... Skillnaden hade varit att eventuella nya fina förstärkningar hade uteblivit.
Bild
Användarvisningsbild
Rash
Inlägg: 713
Blev medlem: 2005-07-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Hade gärna gett Umicevic en säsong till, tror han skulle kunna få ett ordentligt genombrott hos oss och mogna lite som spelare.

Men eftersom vi inte direkt badar i stålars och Dragan inte direkt överträffat förväntningarna och sen kräver mer i lön så är det naturligt att han får leta nu klubbadress.
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Kung Kollar
Inlägg: 93
Blev medlem: 2007-01-10
Ort: Lappland.

Inlägg av Kung Kollar »

Som SSK:are vill jag inte se Dragan i Sdressen till nästa säsong. och drar han till LHC, så vill jag aldrig mer se honom i Sdressen.
Användarvisningsbild
chribba
Inlägg: 220
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Sthlm

Inlägg av chribba »

Jag hade väntat mig mycket mer av Dragan, och är sannerligen lite småbesviken på hans insats säsongen 06/07.. Ett par snygga dragningar samt en och annan läcker balja räcker icke för att ändra det helhetsintrycket. Jag har jävligt svårt för s.k humörspelare, dvs spelare som lirar för sig själva och som allt som oftast sätter sitt eget ego framför lagets bästa. I mitt tycke så besitter dessvärre Dragan dessa mindre smickrande egenskaper för tillfället. Jag är dock övertygad om att han kommer att utvecklas som hockeyspelare ,för talangen har han otvivelaktigt, men i dagsläget så tror jag inte att han skulle tillföra vårt kära DIF ett dyft under den nästkommande säsongen..
(Rocklundahallen-98: "Fuck you! You fuckin fuck..")
Leif
Inlägg: 73
Blev medlem: 2006-05-12

Inlägg av Leif »

Dragan är en bra ishockeyspelare som kan bli en grym hockeyspelare!!
22 år gammal och Dragan har minst fyra år till att utvecklas..

Hela den här debatten kring Dragan är pinsam... Låt killen vara, han gjorde ett bra jobb i DIF-tröjan...

Enligt mig väldigt konstigt att han inte blev kvar, luktar piss från ledningens håll!

Tror dock att vi blir vassa nästa år även utan honom!
Är ett stort fan av Dragan sedan tiden i Södertälje.. Han är den största talangen som kommit ur föreningen.. Stämmer allt för den killen blir han omöjlig nästa år..
DIF är laget i mitt hjärta så nu jublar jag!!
rated_x
Inlägg: 198
Blev medlem: 2005-06-11

Inlägg av rated_x »

Leif skrev:Dragan är en bra ishockeyspelare som kan bli en grym hockeyspelare!!
22 år gammal och Dragan har minst fyra år till att utvecklas..

Hela den här debatten kring Dragan är pinsam... Låt killen vara, han gjorde ett bra jobb i DIF-tröjan...

Enligt mig väldigt konstigt att han inte blev kvar, luktar piss från ledningens håll!

Tror dock att vi blir vassa nästa år även utan honom!
att betala en lön på säkert runt 150.000 i månaden?? det är han inte värd..
Gäst

Inlägg av Gäst »

rated_x skrev:
Leif skrev:Dragan är en bra ishockeyspelare som kan bli en grym hockeyspelare!!
22 år gammal och Dragan har minst fyra år till att utvecklas..

Hela den här debatten kring Dragan är pinsam... Låt killen vara, han gjorde ett bra jobb i DIF-tröjan...

Enligt mig väldigt konstigt att han inte blev kvar, luktar piss från ledningens håll!

Tror dock att vi blir vassa nästa år även utan honom!
att betala en lön på säkert runt 150.000 i månaden?? det är han inte värd..

Instämmer helt
pekka21
Inlägg: 572
Blev medlem: 2005-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Norrtälje

Inlägg av pekka21 »

Leif skrev: Enligt mig väldigt konstigt att han inte blev kvar, luktar piss från ledningens håll!

Konstigt jag känner ingenting, men du kanske har bättre luktsinne än vad jag har... :wink:
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
ricky83bruch
Inlägg: 3
Blev medlem: 2007-03-18

Inlägg av ricky83bruch »

Visst ska han inte ha en lön på 150 000 i månaden ,du behöver ju inte överdriva. Men han borde ha en lön som ligger en bra bit över medellönen i djurgården. Spelar man Hela säsongen i första och andra kedjan ska man ha en lön som acceptabel.
Alltid djurgårn!
Användarvisningsbild
Remy Lebeau
Inlägg: 1511
Blev medlem: 2006-04-09
Ort: Tokyo, Japan.

Inlägg av Remy Lebeau »

ricky83bruch skrev:Visst ska han inte ha en lön på 150 000 i månaden ,du behöver ju inte överdriva. Men han borde ha en lön som ligger en bra bit över medellönen i djurgården. Spelar man Hela säsongen i första och andra kedjan ska man ha en lön som acceptabel.
Sedan gäller det att komma i tid till träningarna, prestera på isen och kämpa. Villket Dragan inte gjort direkt.
Användarvisningsbild
blocco
Inlägg: 1199
Blev medlem: 2006-09-24

....

Inlägg av blocco »

Dif hade nog klarat av lönen somdragan begärde, men varför skulle dom vilja det när det finns bättre och billigare alternativ??
Leif
Inlägg: 73
Blev medlem: 2006-05-12

Inlägg av Leif »

De matcher jag såg Dragan spela i år var han grymt bra!!!

Hade inte Kung-Bremberg varit i laget så hade han varit lagets poängkung. Och slut!
Är ett stort fan av Dragan sedan tiden i Södertälje.. Han är den största talangen som kommit ur föreningen.. Stämmer allt för den killen blir han omöjlig nästa år..
DIF är laget i mitt hjärta så nu jublar jag!!
Wedd
Inlägg: 288
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Hägersten

Inlägg av Wedd »

Dragan var för lat, thats it, han matchade inte Djurgårn betalning han hade under säsongen ens, och sen ville han ha mer betalt, presterar man inte ska man inte heller kunna begära nått/vara kvar.

Är bara att önska Dragan lycka till och hoppas att han upptäcker att man måste Ge nått också, inte bara ta.

I rest my case.
Alltid Oavsett.
Leif
Inlägg: 73
Blev medlem: 2006-05-12

Inlägg av Leif »

Fel. Fel. Fel..
Man hör klart och tydligt att du inte vet vad hans lön låg på!!!

Hade du vetat det så hade du tyckt annorlunda!!

Och ledningen: Om ni läser här.. Ni vet mkt väl att han var underbetald!!! Så ni kan lägga ner ert skitsnack om en spelare som faktiskt gjorde mkt bra ifrån sig... och i fortsättningen kommer ta för sig allt mer!
Är ett stort fan av Dragan sedan tiden i Södertälje.. Han är den största talangen som kommit ur föreningen.. Stämmer allt för den killen blir han omöjlig nästa år..
DIF är laget i mitt hjärta så nu jublar jag!!
Skriv svar