Ja klacken var tam idag hoppas vi slipper fler söndagsmatcherSirDIFalot skrev:Märkte det på hur taggad klacken var idag..Donkels skrev:Färjestad är det vidrigaste som finns i hockey - punkt slut
Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Hade vi mött aik på en söndag tror jag att det hade varit rätt livat ändå.Donkels skrev:Ja klacken var tam idag hoppas vi slipper fler söndagsmatcherSirDIFalot skrev:Märkte det på hur taggad klacken var idag..Donkels skrev:Färjestad är det vidrigaste som finns i hockey - punkt slut
Expert.
- SirDIFalot
För att återgå tilll tråden så verkar Tom Wandell får lämna sin KHL-klubb.
Expert.
Glömt bort att han fanns. Hur är han nu för tiden tro? Vi verkar ju gilla södertäljekillar.SirDIFalot skrev:För att återgå tilll tråden så verkar Tom Wandell får lämna sin KHL-klubb.
- SirDIFalot
Gjort anmärkningsvärt lite poäng i KHL trots mycket speltid. Snittar närmare 15 min per match i år och hade näst mest istid av alla forwards i Spartak ifjol.mb81 skrev:Glömt bort att han fanns. Hur är han nu för tiden tro? Vi verkar ju gilla södertäljekillar.SirDIFalot skrev:För att återgå tilll tråden så verkar Tom Wandell får lämna sin KHL-klubb.
Defensiv roll?
Expert.
Känns ändå som ett uppköp men både du och jag hoppas väl fortfarande mest på en annan fd Timrålirare?SirDIFalot skrev:Gjort anmärkningsvärt lite poäng i KHL trots mycket speltid. Snittar närmare 15 min per match i år och hade näst mest istid av alla forwards i Spartak ifjol.mb81 skrev:Glömt bort att han fanns. Hur är han nu för tiden tro? Vi verkar ju gilla södertäljekillar.SirDIFalot skrev:För att återgå tilll tråden så verkar Tom Wandell får lämna sin KHL-klubb.
Defensiv roll?
- Jim Morrison
Tom Wandell tror jag skulle kunna producera i en förstacenter-roll. Mycket untapped potential där och tycker han har blivit felanvänd dom senaste säsongerna... Eller ja, annan nivå på spelet där förvisso, men i SHL tror jag han skulle kunna bli bra.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- SirDIFalot
Ja, det hade varit den stora drömvärvningen.mb81 skrev:Känns ändå som ett uppköp men både du och jag hoppas väl fortfarande mest på en annan fd Timrålirare?SirDIFalot skrev:Gjort anmärkningsvärt lite poäng i KHL trots mycket speltid. Snittar närmare 15 min per match i år och hade näst mest istid av alla forwards i Spartak ifjol.mb81 skrev:Glömt bort att han fanns. Hur är han nu för tiden tro? Vi verkar ju gilla södertäljekillar.SirDIFalot skrev:För att återgå tilll tråden så verkar Tom Wandell får lämna sin KHL-klubb.
Defensiv roll?
Expert.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Och nu ryktas Ante bort från Atlant till CSKA Moskva...
En backvärvning som jag gärna skulle se till nästa säsong trots att han gjort snedsteget att spela i fbk är gamla Djurgårdaren Niklas Arell. Tycker han gjort det bra i fbk och borde kunna få mer förtroende hos oss än vad han fått där.
Slog mig igår att vi kommer slippa de höjda arbetsgivaravgifterna efter nyår nu när Löfven o co inte lyckades få igenom sin budget.
Hade de fått som de velat så hade ju back + klasscenter kanske varit lite knepigt men nu bör ju utsikterna vara lite ljusare.
Hade de fått som de velat så hade ju back + klasscenter kanske varit lite knepigt men nu bör ju utsikterna vara lite ljusare.
ad majorem DIF gloriam
Sicken koll du verkar ha på politiken. Dum dummare du?
- SirDIFalot
Börja inget sånt nu för fan.gaspo skrev:Sicken koll du verkar ha på politiken. Dum dummare du?
Expert.
gaspo skrev:Sicken koll du verkar ha på politiken. Dum dummare du?
Luftar inga politiska värderingar här utan konstaterar bara att de ökade lönekostnaderna som vi skulle fått efter nyår uteblir.
Och ett direkt resultat utav det borde vara att vi kan lägga en större summa på ett nyförvärv.
Nothing more nothing less...
Gör det mig dum eller rentav dummare?
ad majorem DIF gloriam
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Och de andra lagen får också större utrymme så ser ingen större skillnad.
Avskaffa tre mot tre.