SHL: Djurgårdens IF - Färjestad BK 7/12 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: SHL: Djurgårdens IF - Färjestad BK 7/12 2014

Inlägg av 20002001 »

Tänker inte klaga på förlust när vi i klacken står för en genomusel insats. Fy fan för det här. Säsongens bottenapp!

På Torsdag spelas sista hemmamatchen på Hovet 2014, vi ska avsluta med konstant sång!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8119
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgårdens IF - Färjestad BK 7/12 2014

Inlägg av Mattias_87 »

Fy vad otroligt tråkig hockey vi spelar just nu. Blä.
Avskaffa tre mot tre.
DIFtorped
Inlägg: 142
Blev medlem: 2012-03-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgårdens IF - Färjestad BK 7/12 2014

Inlägg av DIFtorped »

20002001 skrev:Tänker inte klaga på förlust när vi i klacken står för en genomusel insats. Fy fan för det här. Säsongens bottenapp!

På Torsdag spelas sista hemmamatchen på Hovet 2014, vi ska avsluta med konstant sång!
Håller med, bättre drag på bortamatcherna, vill inte klaga egentligen, men idag var det verkligen urkasst! Tror det smittade av sig till spelarna.

Kvällen började ju så jävla bra spelmässigt, Samme på spelhumör, Sören nätar, klacken och vi resten i publiken borde tänt till, men icke, lamt som satan mot löfbergs psykopater, OBEGRIPLIGT!

Andra perioden var fan i mig pinsam, kaffeblasket kunde avgjort, men de var för dåliga för det, jävla flax! Vi får vara jävligt glada över en pinne ikväll.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SHL: Djurgårdens IF - Färjestad BK 7/12 2014

Inlägg av minalman »

Jag hoppas vi får in någon sportchef med visioner för hur vi ska utveckla vår hockey på sikt. Att mjölka runt i SHL och alltid bara jobba för att undvika de nedre regionerna, ja då kan jag vissa dagar t.o.m. längta tillbaka till HA. Där fanns det nästan alltid en glöd i alla fall.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5730
Blev medlem: 2012-09-14

Re: SHL: Djurgårdens IF - Färjestad BK 7/12 2014

Inlägg av Vikas »

minalman skrev:Jag hoppas vi får in någon sportchef med visioner för hur vi ska utveckla vår hockey på sikt. Att mjölka runt i SHL och alltid bara jobba för att undvika de nedre regionerna, ja då kan jag vissa dagar t.o.m. längta tillbaka till HA. Där fanns det nästan alltid en glöd i alla fall.
Man får komma ihåg att den här säsongen är väldigt speciell då vi inte är i närheten av att spela på samma villkor som resterande lag.
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Djurgårdens IF - Färjestad BK 7/12 2014

Inlägg av Mäklaren »

Ni som klagar på årets lag/coacher är fan inte kloka. Något allvarligt fel är det då. Grabbarna sliter som djur och gör bragdmatcher kväll efter kväll.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Sv: SHL: Djurgårdens IF - Färjestad BK 7/12 2014

Inlägg av Magnutz »

Mäklaren skrev:Ni som klagar på årets lag/coacher är fan inte kloka. Något allvarligt fel är det då. Grabbarna sliter som djur och gör bragdmatcher kväll efter kväll.
Tjenare Mäklaren, ltns.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
#10
Inlägg: 13638
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: SHL: Djurgårdens IF - Färjestad BK 7/12 2014

Inlägg av #10 »

Mäklaren skrev:Ni som klagar på årets lag/coacher är fan inte kloka. Något allvarligt fel är det då. Grabbarna sliter som djur och gör bragdmatcher kväll efter kväll.
Håller fullständigt med.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: SHL: Djurgårdens IF - Färjestad BK 7/12 2014

Inlägg av Magnutz »

Det är i sin ordning att bli besviken på klantiga grejer och bli frustrerad men försök att ha våra grundförutsättningar i minne när ni skriver. Det blir lite enklare då.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Mash
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2010-09-23

Re: SHL: Djurgårdens IF - Färjestad BK 7/12 2014

Inlägg av Mash »

Att en klockren spelare som Högström tabbade sig i 2-3 byten i rad är jobbigt att se :| Men man kan inte alltid vara bäst på jobbet!
Bottennapp överallt idag, kändes som klacken var bakis efter en redig lördagsutgång.

Krossa Modo!
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SHL: Djurgårdens IF - Färjestad BK 7/12 2014

Inlägg av minalman »

Vikas skrev:
minalman skrev:Jag hoppas vi får in någon sportchef med visioner för hur vi ska utveckla vår hockey på sikt. Att mjölka runt i SHL och alltid bara jobba för att undvika de nedre regionerna, ja då kan jag vissa dagar t.o.m. längta tillbaka till HA. Där fanns det nästan alltid en glöd i alla fall.
Man får komma ihåg att den här säsongen är väldigt speciell då vi inte är i närheten av att spela på samma villkor som resterande lag.
Jag har stor respekt för årets lag och ledning. De gör ett fantastiskt jobb, även om de inte orkade mentalt igår (Säckens ord. Intressant att han nämnde det, samtidigt som vi konstaterar att klacken var låg igår. Det snackas mycket om vår klacks betydelse. Igår fick vi ett bevis för att det stämmer. Utan klack har killarna svårare att överprestera, vilket krävs i match efter match.)

Jag pratar om framtidens lag. Jag saknar en sportchef med visioner för hur Stockholmshockeyn skall bli störst igen. Jag vet inte hur. Då hade jag berättat det.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

Re: SHL: Djurgårdens IF - Färjestad BK 7/12 2014

Inlägg av MarcusDaze »

Ny matchtråd tack så kan vi glömma denna skitmatch..
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL: Djurgårdens IF - Färjestad BK 7/12 2014

Inlägg av -daniel- »

Jag hatar söndagsmatcher något kapitalt. Minns jag rätt var det flera som förespråkade match denna dag bland er på det här forumet, fullkomligt jättemärkligt... Det är så sömnigt så man knappt vet var man skall ta vägen. Hela Hovet doftar billig dagen-efter odör. Fy fan.

Matchen som sådan var precis som jag hade förväntat mig; apatrist. Har vi ens samma lag som spelade den där sjukt roliga matchen mot HV71 för x antal omgångar sedan? Nåväl, visst krigar våra spelare på men brist på kompetens i anfallszon gör sig påmind gång på gång. De enda som har klass som syns är Sörensen och Samuelsson (som faktiskt var bra igår). Fler än Sörensen måste kliva fram, annars kommer vi sitta där i mars-april med eftersmak från den här säsongen som smakar söndag-på-Hovet...
Bild
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: SHL: Djurgårdens IF - Färjestad BK 7/12 2014

Inlägg av Isabo »

-daniel- skrev:Jag hatar söndagsmatcher något kapitalt. Minns jag rätt var det flera som förespråkade match denna dag bland er på det här forumet, fullkomligt jättemärkligt... Det är så sömnigt så man knappt vet var man skall ta vägen. Hela Hovet doftar billig dagen-efter odör. Fy fan.

Matchen som sådan var precis som jag hade förväntat mig; apatrist. Har vi ens samma lag som spelade den där sjukt roliga matchen mot HV71 för x antal omgångar sedan? Nåväl, visst krigar våra spelare på men brist på kompetens i anfallszon gör sig påmind gång på gång. De enda som har klass som syns är Sörensen och Samuelsson (som faktiskt var bra igår). Fler än Sörensen måste kliva fram, annars kommer vi sitta där i mars-april med eftersmak från den här säsongen som smakar söndag-på-Hovet...
Måste hålla med. Gillar inte alls söndagsmatcher vare sig i fotboll eller hockey.
Skriv svar