Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1261
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Henkos »

Fantastisk karaktär? Var ju det han absolut inte hade. Snarare definitionen på sämst när det gäller. Vill aldrig se han i DIF mer.
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Enbom »

Klubertanz var ju riktigt jävla värdelös när vi åkte ur. Honom vill jag verkligen aldrig se igen. Kanske i aik.
Manijock
Inlägg: 7820
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Manijock »

Ser honom som mer delaktig i vår framgång finalåret, kontra debaklet ett par år senare. Finalåret var han en stjärna i backuppsättningen. Efter Ragge våran klart bästa försvarsspelare. Sämst när det gäller? Ja du, snacka om att kasta ut kocken efter en bränd pannkaka...

När vi åkte ur var han en av alla bleka brickor. Absolut inte sämre än någon annan, bara lika blek. Järlefeldts beslut att behålla en omotiverad coach, värva Almtorp och Carlsson som spets och hans "nuvarande lag ska vända skeppet"-mentalitet, bär ensam ansvaret för den säsongen.

Men klart, varför inte göra det lätt för sig att kasta skit på en av våra få oskyldiga importer? Gör ju minst ont liksom. Kyle var en av få som visade känslor efter fiaskot. Han hatade verkligen att förlora, han hatade att sitta fast i den där nedåtgående spiralen. Betydligt värre med spelare som Nilson som ryckte på axlarna.
Användarvisningsbild
Godnoken
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-09-15

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Godnoken »

Verkar som att Kyle blivit lite rund om ansiktet de senaste aren.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7177
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Manijock skrev:Absolut omöjligt. Varför skulle Kyle vilja komma tillbaka till en klubb med fans som betedde sig såpass kriminellt vidrigt mot honom? Han var väl verkligen den som felaktigt fick bära hundhuvudet den säsongen... Helt vrickat!

Jag älskar Klubertanz. Fantastisk spelare och en fantastisk karaktär.
Jag mår illa över det allt mer hårdnande klimatet runt våra spelare.

Kyle, EG och Nilson är alla tre tydliga exempel på det.

Tror man verkligen vi vinner några fördelar med att häckla och bespotta spelare?
Är vi verkligen i den position att vi har råd att riskera att spelare vägrar komma tillbaka?
Oavsett vad är det inte det som DIF är för mig, tvärtom.
Vi är stolta, starka och gråter inte ut i media över saker. Varken spelare eller ledare. Tyvärr har vi en hel del supportrar som ser saken annorlunda och vill få DIF att bli något jag inte känner igen mig i.

Visst kan man kritisera, inget snack om det. Men man bör hålla sig till sakliga grunder.

Håna egna spelare kan gnaget hålla på med.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
cCat
Inlägg: 300
Blev medlem: 2007-05-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av cCat »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Manijock skrev:Absolut omöjligt. Varför skulle Kyle vilja komma tillbaka till en klubb med fans som betedde sig såpass kriminellt vidrigt mot honom? Han var väl verkligen den som felaktigt fick bära hundhuvudet den säsongen... Helt vrickat!

Jag älskar Klubertanz. Fantastisk spelare och en fantastisk karaktär.
Jag mår illa över det allt mer hårdnande klimatet runt våra spelare.

Kyle, EG och Nilson är alla tre tydliga exempel på det.

Tror man verkligen vi vinner några fördelar med att häckla och bespotta spelare?
Är vi verkligen i den position att vi har råd att riskera att spelare vägrar komma tillbaka?
Oavsett vad är det inte det som DIF är för mig, tvärtom.
Vi är stolta, starka och gråter inte ut i media över saker. Varken spelare eller ledare. Tyvärr har vi en hel del supportrar som ser saken annorlunda och vill få DIF att bli något jag inte känner igen mig i.

Visst kan man kritisera, inget snack om det. Men man bör hålla sig till sakliga grunder.

Håna egna spelare kan gnaget hålla på med.
+1
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Donkels »

MN är paria och drar aldrig mer på sig skölden - punkt slut!!!!
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Praetori »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Manijock skrev:Absolut omöjligt. Varför skulle Kyle vilja komma tillbaka till en klubb med fans som betedde sig såpass kriminellt vidrigt mot honom? Han var väl verkligen den som felaktigt fick bära hundhuvudet den säsongen... Helt vrickat!

Jag älskar Klubertanz. Fantastisk spelare och en fantastisk karaktär.
Jag mår illa över det allt mer hårdnande klimatet runt våra spelare.

Kyle, EG och Nilson är alla tre tydliga exempel på det.

Tror man verkligen vi vinner några fördelar med att häckla och bespotta spelare?
Är vi verkligen i den position att vi har råd att riskera att spelare vägrar komma tillbaka?
Oavsett vad är det inte det som DIF är för mig, tvärtom.
Vi är stolta, starka och gråter inte ut i media över saker. Varken spelare eller ledare. Tyvärr har vi en hel del supportrar som ser saken annorlunda och vill få DIF att bli något jag inte känner igen mig i.

Visst kan man kritisera, inget snack om det. Men man bör hålla sig till sakliga grunder.

Håna egna spelare kan gnaget hålla på med.
Ja det finns vissa som verkar tycka att de "onämnbaras" modell är vägen att gå.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Donkels »

Praetori skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Manijock skrev:Absolut omöjligt. Varför skulle Kyle vilja komma tillbaka till en klubb med fans som betedde sig såpass kriminellt vidrigt mot honom? Han var väl verkligen den som felaktigt fick bära hundhuvudet den säsongen... Helt vrickat!

Jag älskar Klubertanz. Fantastisk spelare och en fantastisk karaktär.
Jag mår illa över det allt mer hårdnande klimatet runt våra spelare.

Kyle, EG och Nilson är alla tre tydliga exempel på det.

Tror man verkligen vi vinner några fördelar med att häckla och bespotta spelare?
Är vi verkligen i den position att vi har råd att riskera att spelare vägrar komma tillbaka?
Oavsett vad är det inte det som DIF är för mig, tvärtom.
Vi är stolta, starka och gråter inte ut i media över saker. Varken spelare eller ledare. Tyvärr har vi en hel del supportrar som ser saken annorlunda och vill få DIF att bli något jag inte känner igen mig i.

Visst kan man kritisera, inget snack om det. Men man bör hålla sig till sakliga grunder.

Håna egna spelare kan gnaget hålla på med.
Ja det finns vissa som verkar tycka att de "onämnbaras" modell är vägen att gå.
Så är det kastlösa i form av MN ska inte smutsa ner skölden
Användarvisningsbild
_Skogis
Inlägg: 261
Blev medlem: 2006-03-17
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08-land

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av _Skogis »

Fy fan, att ni bara orkar...
Vi behöver en bra center, bättre att MN kommer hit (lär inte vara troligt) än någon okänd tjeck eller finne.....

MN ansåg att han hade ett kontrakt som gällde i SHL och HA.
DIF (läs förra styrelsen) tyckte annat. Gav han sparken, hävdade att det var rätt.
DIF föll i domstol!

Nuvarande styrelse fick städa upp skiten... Att sedan MN tar tämligen lätt på ersättningen ska vi bara vara tacksamma för!

Släpp det där nu!
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Henke_F »

_Skogis skrev:Fy fan, att ni bara orkar...
Vi behöver en bra center, bättre att MN kommer hit (lär inte vara troligt) än någon okänd tjeck eller finne.....

MN ansåg att han hade ett kontrakt som gällde i SHL och HA.
DIF (läs förra styrelsen) tyckte annat. Gav han sparken, hävdade att det var rätt.
DIF föll i domstol!

Nuvarande styrelse fick städa upp skiten... Att sedan MN tar tämligen lätt på ersättningen ska vi bara vara tacksamma för!

Släpp det där nu!
Det finns dom som anser att han som lagkapten inte alls gjorde sitt jobb och även lät Ottoson allt som oftast ta skiten i media efter förlusterna och därför inte är mer värd än random gnagar-lirare.

Men ja, fel tråd ändå för den onämnbara.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17529
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Expert.
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Ja fint skrivet men skulle du stanna på en arbetsplats som sänker din lön och inte kan erbjuda dig något konkret på sikt? Elithockeyspelare har en begränsad karriärlängd och pensioneras tidigt och har precis som resten av oss familjer och dylikt att driva runt.

Jag har viss (med betoning på viss) förståelse för MN även om jag tycker att hela mediacirkusen och uttalanden i samband med det väcker visst äckel. Men då jag är väl förtrogen med hur slaskreportrar arbetar så vet jag även att de skapar sensationer där inga finns och vrider på varje ord tills det låter som att himlen är på väg att falla.

Jag förväntar mig inte att allt den här klubben gör är rätt och att ledning och styrelse är ofelbara. Jag förväntar mig dessutom att Djurgårdare har viss integritet och kan stå upp för sig själva.
Det som smärtar mest är inte stämningen eller flytten utan att det svaga resultatet som lagkapten och att man, åtminstone inte jag, kunde se den där brinnande blicken (Suddenblicken som jag gärna vill kalla den) i kombination med att det sedan slutade ett i ett gigantiskt antiklimax som dessutom hamnade i domstol.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av kaminor »

Praetori skrev:
Ja fint skrivet men skulle du stanna på en arbetsplats som sänker din lön och inte kan erbjuda dig något konkret på sikt? Elithockeyspelare har en begränsad karriärlängd och pensioneras tidigt och har precis som resten av oss familjer och dylikt att driva runt.

Jag har viss (med betoning på viss) förståelse för MN även om jag tycker att hela mediacirkusen och uttalanden i samband med det väcker visst äckel. Men då jag är väl förtrogen med hur slaskreportrar arbetar så vet jag även att de skapar sensationer där inga finns och vrider på varje ord tills det låter som att himlen är på väg att falla.

Jag förväntar mig inte att allt den här klubben gör är rätt och att ledning och styrelse är ofelbara. Jag förväntar mig dessutom att Djurgårdare har viss integritet och kan stå upp för sig själva.
Det som smärtar mest är inte stämningen eller flytten utan att det svaga resultatet som lagkapten och att man, åtminstone inte jag, kunde se den där brinnande blicken (Suddenblicken som jag gärna vill kalla den) i kombination med att det sedan slutade ett i ett gigantiskt antiklimax som dessutom hamnade i domstol.
Jag tror sirdifalot menar att snacket om MN ska tas i den andra tråden...
Bengan08
Inlägg: 729
Blev medlem: 2013-12-15
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Bengan08 »

Någon som har hört någonting i jakten på en ny Center? Efter att Johan Larsson valde att stanna har det varit helt dött? All cred till nuvarande trupp men vi behöver en spetscenter!
Låst