Säsongen 14/15

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Sv: Säsongen 14/15

Inlägg av Rix »

minalman skrev:
bastis7 skrev:Honken är ju lätt sämst av våra forwards och centrar! Men känns kanske lite taskigt att dumpa en sån jättedjurgårdare!
Ett inlägg som väldigt väl exemplifierar den nuvarande "Robinson-sjukan" på forumet. Vi spelar över alla förväntningar och diskussionerna handlar trots det om vilka vi ska göra oss av med.
Kanske alla utom jag känner till att det står en rad världsspelare på tur att börja spela med oss och vi måste bereda plats? Är det så?
Lite märkligt hur tankegången går hos dig, du säger själv att laget spelar över förväntan, vad händer när vi inte orkar göra det längre? Jag tror ingen på forumet vill skicka iväg spelare om vi inte har en vettig spelare att ta in, men att inte aktivt leta spelare och få diskutera vilka man tycker ska lämna utifall vi får in en första center etc är ju rätt korkat.

Förr eller senare kommer vi rada upp förluster, det är jag rätt säker på, ska vi börja panikvärva då, eller leta förstärkningar redan nu som ökar chansen för oss att befasta vår plats i den över delen av ligan.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Säsongen 14/15

Inlägg av minalman »

Rix skrev:
minalman skrev:
bastis7 skrev:Honken är ju lätt sämst av våra forwards och centrar! Men känns kanske lite taskigt att dumpa en sån jättedjurgårdare!
Ett inlägg som väldigt väl exemplifierar den nuvarande "Robinson-sjukan" på forumet. Vi spelar över alla förväntningar och diskussionerna handlar trots det om vilka vi ska göra oss av med.
Kanske alla utom jag känner till att det står en rad världsspelare på tur att börja spela med oss och vi måste bereda plats? Är det så?
Lite märkligt hur tankegången går hos dig, du säger själv att laget spelar över förväntan, vad händer när vi inte orkar göra det längre? Jag tror ingen på forumet vill skicka iväg spelare om vi inte har en vettig spelare att ta in, men att inte aktivt leta spelare och få diskutera vilka man tycker ska lämna utifall vi får in en första center etc är ju rätt korkat.

Förr eller senare kommer vi rada upp förluster, det är jag rätt säker på, ska vi börja panikvärva då, eller leta förstärkningar redan nu som ökar chansen för oss att befasta vår plats i den över delen av ligan.
Ditt inlägg är ju helt förblindat av att du också är drabbad av Robinson-sjukan så jag behöver inte ens bemöta.
Varför frågar jag igen, är det så kul att diskutera vilka vi ska kicka ut?

Edit: Jag respekterar helt och fullt att man får diskutera vad man vill på forumet. Därför diskuterar jag diskussionsämnet "vem ska bort".
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Sv: Säsongen 14/15

Inlägg av Rix »

minalman skrev:
Rix skrev:
minalman skrev:
bastis7 skrev:Honken är ju lätt sämst av våra forwards och centrar! Men känns kanske lite taskigt att dumpa en sån jättedjurgårdare!
Ett inlägg som väldigt väl exemplifierar den nuvarande "Robinson-sjukan" på forumet. Vi spelar över alla förväntningar och diskussionerna handlar trots det om vilka vi ska göra oss av med.
Kanske alla utom jag känner till att det står en rad världsspelare på tur att börja spela med oss och vi måste bereda plats? Är det så?
Lite märkligt hur tankegången går hos dig, du säger själv att laget spelar över förväntan, vad händer när vi inte orkar göra det längre? Jag tror ingen på forumet vill skicka iväg spelare om vi inte har en vettig spelare att ta in, men att inte aktivt leta spelare och få diskutera vilka man tycker ska lämna utifall vi får in en första center etc är ju rätt korkat.

Förr eller senare kommer vi rada upp förluster, det är jag rätt säker på, ska vi börja panikvärva då, eller leta förstärkningar redan nu som ökar chansen för oss att befasta vår plats i den över delen av ligan.
Ditt inlägg är ju helt förblindat av att du också är drabbad av Robinson-sjukan så jag behöver inte ens bemöta.
Varför frågar jag igen, är det så kul att diskutera vilka vi ska kicka ut?

Edit: Jag respekterar helt och fullt att man får diskutera vad man vill på forumet. Därför diskuterar jag diskussionsämnet "vem ska bort".
Kul och kul, det handlar väl snarare om vad folk tycker behöver för att behålla laget kvar i SHL, men fair enough, som det ser ut just nu behöver vi inte värva, men om det uppstår möjlighet att ta in en bra back eller center tycker jag att DIF ska ta den.

Sen kan du sitta hemma och dunka dig själv i ryggen över vår placering i ryggen, om man inte ser att det finns stora brister i laget och de faktum att vi också antagligen kommer tappa en massa poäng då behöver man inte göra det.

Om vi har chans att ta in Lander typ, gör det så fort som möjligt för det är något laget tjänar på i det långa loppet.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av minalman »

Jag tycker det är intressant att följa snacket vilka spelare som skulle tänkas plockas in och stärka oss. Sedan får Stoppel ta den tuffa biten att ta bort folk. Det är inget för ett publikt forum, tycker jag
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av DIF_Soldier »

minalman skrev:Jag tycker det är intressant att följa snacket vilka spelare som skulle tänkas plockas in och stärka oss. Sedan får Stoppel ta den tuffa biten att ta bort folk. Det är inget för ett publikt forum, tycker jag
Mitt ursprungliga inlägg hade inte någonting alls att göra med att sparka några spelare. Jag laborerade bara kring det faktum tillika dilemma att vi har extremt många forwards när vi väl blir fullt lag. Således måste någon bänkas eller lånas ut. Eller tänker du att man söker dispens hos SHL att spela med sju man på isen bara för att alla är så jämnbra?
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av minalman »

DIF_Soldier skrev:
minalman skrev:Jag tycker det är intressant att följa snacket vilka spelare som skulle tänkas plockas in och stärka oss. Sedan får Stoppel ta den tuffa biten att ta bort folk. Det är inget för ett publikt forum, tycker jag
Mitt ursprungliga inlägg hade inte någonting alls att göra med att sparka några spelare. Jag laborerade bara kring det faktum tillika dilemma att vi har extremt många forwards när vi väl blir fullt lag. Således måste någon bänkas eller lånas ut. Eller tänker du att man söker dispens hos SHL att spela med sju man på isen bara för att alla är så jämnbra?
Mina kommentarer skall ses mer generellt, inte mot ditt inlägg, eller någon annans rent specifikt. Det är väldigt mycket, för mycket i min mening, snack om att göra sig av med den ena eller den andre.
Jag är säker på att Stoppel och Säcken har en egen lista med folk som ska ut den dagen vi sajnat någon bättre. När det är klart kan man diskutera om de valt rätt, men innan dess känns det fel att vi ska peka ut vem som ska bort. Tycker jag.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av android »

Två matcher kvar av en av säsongs tuffaste perioder rent motståndsmässigt. Jag tycker att vi har klarat oss bra. Nu är det LHC och Örebro borta kvar. Kan vi sno med oss ett par poäng där också så är det bra.

Sedan kommer en lite, på pappret, enklare period. De kommande nio matcherna har vi sex matcher på hemmaplan och vi möter de fem, enligt tabellen, sämsta lagen i sex matcher.
Vissterligen har vi Skellefteå borta insprängt där samt Frölunda (och Örebro) hemma.

Jag hoppas att laget fortsätter jobba lika hårt då man möter FBK, Leksand, Luleå, Brynäs och Modo som man gjort när man mött Skellefteå, Frölunda, HV och Växjö. I så fall borde chanserna till poäng vara relativt goda.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av seppuko »

android skrev:Två matcher kvar av en av säsongs tuffaste perioder rent motståndsmässigt. Jag tycker att vi har klarat oss bra. Nu är det LHC och Örebro borta kvar. Kan vi sno med oss ett par poäng där också så är det bra.

Sedan kommer en lite, på pappret, enklare period. De kommande nio matcherna har vi sex matcher på hemmaplan och vi möter de fem, enligt tabellen, sämsta lagen i sex matcher.
Vissterligen har vi Skellefteå borta insprängt där samt Frölunda (och Örebro) hemma.

Jag hoppas att laget fortsätter jobba lika hårt då man möter FBK, Leksand, Luleå, Brynäs och Modo som man gjort när man mött Skellefteå, Frölunda, HV och Växjö. I så fall borde chanserna till poäng vara relativt goda.
Helt rätt. Jag bävade inför denna period vi befinner oss i, men redan nu har vi överträffat det jag (lite negativt) hade satt upp som "mål". Nu är vi c:a 30 pinnar från snittet som krävs för att klara sig kvar och vi har 28(?) matcher kvar. Det ser helt enkelt något ljusare ut men jag tänker fortsätta vara något pessimistisk och tro att alla andra lag kommer tokvärva sig till framgång :)
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av android »

seppuko skrev:
android skrev:Två matcher kvar av en av säsongs tuffaste perioder rent motståndsmässigt. Jag tycker att vi har klarat oss bra. Nu är det LHC och Örebro borta kvar. Kan vi sno med oss ett par poäng där också så är det bra.

Sedan kommer en lite, på pappret, enklare period. De kommande nio matcherna har vi sex matcher på hemmaplan och vi möter de fem, enligt tabellen, sämsta lagen i sex matcher.
Vissterligen har vi Skellefteå borta insprängt där samt Frölunda (och Örebro) hemma.

Jag hoppas att laget fortsätter jobba lika hårt då man möter FBK, Leksand, Luleå, Brynäs och Modo som man gjort när man mött Skellefteå, Frölunda, HV och Växjö. I så fall borde chanserna till poäng vara relativt goda.
Helt rätt. Jag bävade inför denna period vi befinner oss i, men redan nu har vi överträffat det jag (lite negativt) hade satt upp som "mål". Nu är vi c:a 30 pinnar från snittet som krävs för att klara sig kvar och vi har 28(?) matcher kvar. Det ser helt enkelt något ljusare ut men jag tänker fortsätta vara något pessimistisk och tro att alla andra lag kommer tokvärva sig till framgång :)
Lite så. För mig handlar det fortfarande om att överleva säsongen och vara kvar i Elitserien till nästa år. Det känns som att vi bör försöka ha minst två av lagen Leksand, FBK, Modo, Luleå och Brynäs bakom oss. Dessa lag känns instabila även om FBK har resurser att försöka värva sig uppåt.

Kommande omgångarna är viktiga, inte bara att vi fortsätter ta poäng utan även att dessa lag fortsätter förlora poäng. Ikväll ser jag gärna att Skellefteå spöar Luleå, att LHC plockar ner Färjestad och att Örebro tar Leksand. Om så blir fallet har vi med 25 fullt spelade omgångar 12 poäng ner till kvalplats. Om jag får spekulera så tror jag att våra största räddningsplankor är Brynäs och Modo. Två relativt tunga föreningar som har stor press på sig men ändå varit lite på dekis senaste tiden. Leksand lär också få det tufft men dom har ändå haft sin tyngsta period och kan egentligen bara köra på nu utan att tänka så mycket. Färjestad lär plocka in ännu mer kraft efter jul om så krävs.

Det är bara att hoppas att vi kan få en formtopp runt jul. Då möter vi Leksand och Brynäs hemma och sedan Luleå borta. Mycket poäng i dessa matcher kommer vara mycket värt.
Född till sportchef.
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Axel_K »

Är det inte 55 omgångar? Då är det 30
omgångar kvar!

1p/match borde vi väl klara?
Oaklund
Inlägg: 134
Blev medlem: 2011-04-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Oaklund »

Året då vi åkte ur hade vi 35 poäng efter 25 matcher. Sen blev det 37 poäng på resterande 30 matcher.

Var väl hyfsat med enda fram tills i januari då det gick åt helvete. Vi vann endast 4 matcher under ordinarie tid från januari till mars.
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Axel_K »

Och då var vi en poäng ifrån att vara kvar, vi har väl fler poäng nu än då (efter 35 omg.)? ;)
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av seppuko »

Axel_K skrev:Och då var vi en poäng ifrån att vara kvar, vi har väl fler poäng nu än då (efter 35 omg.)? ;)
Figrens jäkla kvittering för LHC i sista matchen!
Samt Modos 1-0 59:59!

Mål man aldrig glömmer :(
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Axel_K »

Verkligen... Så jävla sura mål, kommer ihåg tekningen mot MoDo.
Tekningen var på vänster sida ur Wesslaus perspektiv, drar en passning bakåt och skjuter över axeln på Wesslau (har jag för mig).
Användarvisningsbild
Örebroarn
Inlägg: 845
Blev medlem: 2005-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Örebroarn »

Repris på förra säsongen? Jag har för mig att vi förra säsongen tränade stenhårt i december för att vara riktigt bra till våren och det verkar som att Zabel kör på samma upplägg i år för annars finns det ingen förklaring till vårt tafatta spel under december. Snälla Stoppel ge oss lite spets framåt :cry:
Låst