Säsongen 14/15

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av mb81 »

Deilert har väl spelat upp sig lite men får väl mest mycket speltid för att det är mycket skador och Norell och Englund gått ner sig så jävla mycket på slutet.

När är Falk och Nordlund tillbaka. Deras day-to-day har ju varat i en evighet nu.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7197
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Manijock skrev:Nordlund har när han spelat varit vår bäste back efter Arnesson. Fortsätter han så så kan man inte kalla det något annat än en succévärvning från Challes sida. Han har en lite klen spelstil i grunden jaa, men han har visat en helt annan sida ifrån sig. Nämligen just dem bra värderingarna och den spelförstående sidan. Lite som Arnesson fast tvärtom, där man förväntade sig en grymt stabil defensiv back på förhand, men som helt plötsligt blommar ut till en fantastiskt skicklig tvåvägsspelare.

Arnesson har blommat ut till den solklara stjärnan i vår backuppsättning. Grymt glad för hans skull!
Håller med om att Arnesson har blommat ut ordentligt.

Men i mitt tycke har vi en ännu bättre back i laget.
Den spelare jag skulle ge mest istid är Högström.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av seppuko »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Manijock skrev:Nordlund har när han spelat varit vår bäste back efter Arnesson. Fortsätter han så så kan man inte kalla det något annat än en succévärvning från Challes sida. Han har en lite klen spelstil i grunden jaa, men han har visat en helt annan sida ifrån sig. Nämligen just dem bra värderingarna och den spelförstående sidan. Lite som Arnesson fast tvärtom, där man förväntade sig en grymt stabil defensiv back på förhand, men som helt plötsligt blommar ut till en fantastiskt skicklig tvåvägsspelare.

Arnesson har blommat ut till den solklara stjärnan i vår backuppsättning. Grymt glad för hans skull!
Håller med om att Arnesson har blommat ut ordentligt.

Men i mitt tycke har vi en ännu bättre back i laget.
Den spelare jag skulle ge mest istid är Högström.
De två är i särklass just nu. Högström spelade sitt spel i början av säsongen men saknade timingen vilket ledde till lite fler misstag. Han spelar exakt likadant nu men har timingen. Kyligare back får man leta efter, han har 3-4 förslag redo varje gång han har pucken och sätter sällan sig själv eller andra i trångmål. Bra framåt och bra bakåt eftersom han har dessa verktyg. Gillar't!
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Jepe »

Något man måste jobba på med Högström är hans passningsspel. Killen är helt oduglig på att släppa pucken till "rätt" spelare, tyvärr. Det är verkligen ingen styrka han har. Däremot så är han i fråga om att hålla puck och komma till avslutslägen bästa back i DIF. Han kan bli en riktigt bra SHL back.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Inlägg: 1359
Blev medlem: 2011-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bromma

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av BaronVonDif »

När hade vi en sådan här poängmässigt lyckad November senast? Nån med statistik koll där ute?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Axel_K »

Lite fun facts:
2009/2010 hade vi ett snitt/match borta på 1.43p/match samt 1.93p/match hemma.
I år har vi 1.27p/match borta samt 1.91p/match hemma.

Kan vi då hålla detta snitt över en hel säsong så kommer vi hamna på 87p efter omg.55.


Tre poäng imorgon så är vårt snitt borta uppe på 1.42p/match.
Kan vi hålla det snittet hamnar vi på 91p.


Är väl ingen statistik man kan dra några slutsatser av mer än att vi gjort det jävligt bra hittills! Helst på hemmaplan.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av DIF_Soldier »

Rundqvist petad igen? Väldigt tråkigt tycker jag, han visade upp ett fint spel när han fick chansen.

Hade sagt att han borde spela istället för Alvarez om inte denne varit i målstim och höjt sitt spel.

Ahlén
Heinerö
Trukhno
Guter
Rundqvist
Alvarez


Två av dessa måste ställas utanför truppen varje match om man inte kör med extraforward, sedan kommer Lauritzen förmodligen tillbaka, då blir det tre, samtidigt som man letar en center. Helt sjukt många forwards.

Fällström har inledningsvis bevisat att han ska ha en plats. I princip Guter också.

Känslan säger att Rundqvist och Heinerö slutligen blir utlånade, vilket vore väldigt synd då båda borde få möjlighet att växa. Det positiva är att alla spelare ovan verkligen bidrar i nuläget. Kan inte denna enorma konkurrens bli ett lidande för lagmoralen?

Ska en center in måste ju Trukhno åt sidan, även om han skött sig klart godkänt på sistone.
Var jag tvungen att välja sur ett helt friskt lag plus en tillkommen center skulle jag nog ställa Trukhno och Ahlén åt sidan i slutändan då övriga har en större potential. Och kanske, kanske låna ut Heinerö. Men det tar emot att säga måste jag tillstå.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2014-11-23 07:02:07, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17583
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av SirDIFalot »

Jag tror Rundqvist klev av skadad förra matchen.

Tycker nog vi borde göra oss av med en forward eller kanske två. I synnerhet om vi plockar in en center.
Expert.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av DIF_Soldier »

SirDIFalot skrev:Jag tror Rundqvist klev av skadad förra matchen.

Tycker nog vi borde göra oss av med en forward eller kanske två. I synnerhet om vi plockar in en center.
Ja, men vilka, är frågan?
SHL liverapport skrev:Robin Alvarez avgjorde i förlängningen senast för Djurgården och får som belöning klättra ett snäpp i formationerna. Han spelar i tredjekedjan tillsammans med Slava Trukhno och Alexander Fällström vilket innebär att David Rundqvist, som spelade där senast, får stå tillbaka och återfinns utanför laget idag.
Vild gissning av dem möjligen.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17583
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av SirDIFalot »

DIF_Soldier skrev:
SirDIFalot skrev:Jag tror Rundqvist klev av skadad förra matchen.

Tycker nog vi borde göra oss av med en forward eller kanske två. I synnerhet om vi plockar in en center.
Ja, men vilka, är frågan?
SHL liverapport skrev:Robin Alvarez avgjorde i förlängningen senast för Djurgården och får som belöning klättra ett snäpp i formationerna. Han spelar i tredjekedjan tillsammans med Slava Trukhno och Alexander Fällström vilket innebär att David Rundqvist, som spelade där senast, får stå tillbaka och återfinns utanför laget idag.
Vild gissning av dem möjligen.
Trukhno är jag definitivt redo att släppa. Alvarez också.

Eller så kan man göra det enkla och låna ut Heinerö och Rundqvist. Den sistnämnda behåller jag gärna här. Heinerö däremot skulle nog må bättre av mer förtroende och större roll i allsvenskan.
Expert.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av minalman »

Tänk om det var lika lätt att peka ut vilka vi ska ta in i laget till rimlig kostnad som det verkar vara att peka ut vilka vi ska göra oss av med.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av bastis7 »

Honken är ju lätt sämst av våra forwards och centrar! Men känns kanske lite taskigt att dumpa en sån jättedjurgårdare!
Användarvisningsbild
Think if...
Inlägg: 471
Blev medlem: 2014-03-17
Ort: Stockholm, Sweden
Kontakt:

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Think if... »

minalman skrev:Tänk om det var lika lätt att peka ut vilka vi ska ta in i laget till rimlig kostnad som det verkar vara att peka ut vilka vi ska göra oss av med.
+1
Using Tapatalk
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Säsongen 14/15

Inlägg av minalman »

bastis7 skrev:Honken är ju lätt sämst av våra forwards och centrar! Men känns kanske lite taskigt att dumpa en sån jättedjurgårdare!
Ett inlägg som väldigt väl exemplifierar den nuvarande "Robinson-sjukan" på forumet. Vi spelar över alla förväntningar och diskussionerna handlar trots det om vilka vi ska göra oss av med.
Kanske alla utom jag känner till att det står en rad världsspelare på tur att börja spela med oss och vi måste bereda plats? Är det så?
Senast redigerad av minalman den 2014-11-23 15:55:12, redigerad totalt 1 gånger.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Praetori »

bastis7 skrev:Honken är ju lätt sämst av våra forwards och centrar! Men känns kanske lite taskigt att dumpa en sån jättedjurgårdare!
Honken spelar ju inte i en kedja där han skall utnyttja sin största styrka, att kriga kring mål.
Jag tror personligen att han skulle behöva varvas lite mer i powerplay just eftersom han är skönt oberäknelig och har en förmåga att ta sig på kassen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Låst