SHL: Djurgårdens IF - HV71 15/11 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Godnoken
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-09-15

Re: SHL: Djurgården - HV71 15/11 2014

Inlägg av Godnoken »

Hor-ramsorna kan stanna vid Miiko.

Bua får folk självklart göra. Men att större delen av klacken skriker hora till en gammal storspelare i Djurgården, en med hjärta för klubben, en med aktier i klubben.. Det är pinsamt. Ja nästintill kollektiv mobbning.


Hoppas Nilson inte spelar imorgon.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8118
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgården - HV71 15/11 2014

Inlägg av Mattias_87 »

Jag kommer också vara tyst angående Nilson. Hoppas att resten också är det.
Avskaffa tre mot tre.
B.I.B.A
Inlägg: 2834
Blev medlem: 2009-08-06

Re: SHL: Djurgården - HV71 15/11 2014

Inlägg av B.I.B.A »

Godnoken skrev:Hor-ramsorna kan stanna vid Miiko.
Miiko? Att kalla en pedofil för hora är väldigt milt. Har större respekt för prostituerade än de som utnyttjar barn.

On topic: Marcus Nilson är inte välkommen och det ska han få höra.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Godnoken
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-09-15

Re: SHL: Djurgården - HV71 15/11 2014

Inlägg av Godnoken »

B.I.B.A skrev:
Godnoken skrev:Hor-ramsorna kan stanna vid Miiko.
Miiko? Att kalla en pedofil för hora är väldigt milt. Har större respekt för prostituerade än de som utnyttjar barn.

On topic: Marcus Nilson är inte välkommen och det ska han få höra.
Okej?
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Bluebrigade08
Inlägg: 187
Blev medlem: 2013-05-22
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgården - HV71 15/11 2014

Inlägg av Bluebrigade08 »

Kan tycka att hor ramsorna är lite barnsliga. Klart han ska häcklas och hånas för det störta sveket mot DIF hockey genom tiderna. Hur du kan påstå att han har hjärta för klubben var bland det dummaste jag hört på länge.
Vila i frid Blue Brigade STHLM 08-13
Användarvisningsbild
Godnoken
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-09-15

Re: SHL: Djurgården - HV71 15/11 2014

Inlägg av Godnoken »

Bluebrigade08 skrev:Kan tycka att hor ramsorna är lite barnsliga. Klart han ska häcklas och hånas för det störta sveket mot DIF hockey genom tiderna. Hur du kan påstå att han har hjärta för klubben var bland det dummaste jag hört på länge.
Skulle du rädda en klubbs ekonomi med aktier om du inte hade känslor för samma klubb? Verkar rätt korkat.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
sm910
Inlägg: 482
Blev medlem: 2013-06-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgården - HV71 15/11 2014

Inlägg av sm910 »

Bluebrigade08 skrev:Kan tycka att hor ramsorna är lite barnsliga. Klart han ska häcklas och hånas för det störta sveket mot DIF hockey genom tiderna. Hur du kan påstå att han har hjärta för klubben var bland det dummaste jag hört på länge.
Om han inte har hjärta för klubben, varför går han då personligen in med eget kapital för att rädda oss från konkurs när vi var illa däran på mitten av 00-talet? Varför kräver han oss inte på hela det skadeståndet rakt av som domstolen utdömde för de lagbrott Djurgården begick mot honom när han sparkades vid degraderingen, utan går istället med på att göra upp om det på andra sätt med hänsyn till vår kärva ekonomi?
Bluebrigade08
Inlägg: 187
Blev medlem: 2013-05-22
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgården - HV71 15/11 2014

Inlägg av Bluebrigade08 »

Behöver inte komma med några argument varför han inte har hjärta för klubben då det är rätt uppenbart. Men stå ni och hylla Nilsson imorgon, ni kommer vara rätt ensama om det!
Vila i frid Blue Brigade STHLM 08-13
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL: Djurgården - HV71 15/11 2014

Inlägg av Jepe »

Godnoken skrev:
Bluebrigade08 skrev:Kan tycka att hor ramsorna är lite barnsliga. Klart han ska häcklas och hånas för det störta sveket mot DIF hockey genom tiderna. Hur du kan påstå att han har hjärta för klubben var bland det dummaste jag hört på länge.
Skulle du rädda en klubbs ekonomi med aktier om du inte hade känslor för samma klubb? Verkar rätt korkat.
Jag hade inte stämt klubben och dragit den i smutsen, för att senare "inte kräva något". Och hade den där emissionen tecknats fullt hade vi gått miste om den där miljonen i kapital som Nilson fick.

Klart som fan det kommer buas imorgon, går inte ens att jämföra Fernholm med Nilson i min bok. Sen hoppas jag självklart på något fyndigare och mer riktat än "en h*r*".
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Godnoken
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-09-15

Re: SHL: Djurgården - HV71 15/11 2014

Inlägg av Godnoken »

Bluebrigade08 skrev:Behöver inte komma med några argument varför han inte har hjärta för klubben då det är rätt uppenbart. Men stå ni och hylla Nilsson imorgon, ni kommer vara rätt ensama om det!
Låter som att du inte har några riktiga argument. Samt att han inte heter NilsSon.

Att han stämde klubben är ju en ren principsak. Drar ner klubben i smutsen? Hur? Vissa fans gör det rätt bra själva.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
David1891
Inlägg: 625
Blev medlem: 2011-01-04
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgården - HV71 15/11 2014

Inlägg av David1891 »

Betvivlar inte att Nilson är ur-Djurgårdare enda in själen. Det är han säkert. Betvivlar inte att han mådde uruselt som många supportrar efter degraderingen. Men det rättfärdigar inte hur han, som kapten, agerade efter nedflyttningen. Att utöver kapten-ynkrygg beteendet vara så girig att han stämmer klubben i sitt hjärta, på en för honom antagligen rätt så obetydlig summa, för att införa någon form av praxis (Eller vad det nu var) ser jag som rent skitsnack.

Nilson kunde agera på tre sätt efter degraderingen. Han kunde följa med ner, spela i en liga under hans kapacitet och ta smällen som han varit en bidragande orsak till. Han kunde, som många andra, lämna klubben och därefter ta sitt ansvar som kapten och göra något form av uttalande, eller göra något överhuvudtaget. Sen kunde han även ta sitt pick och pack, lämna och pissa på alla supportrar och klubben han var med och spelat ner.

För mig är det rätt så solklart. Nilson tog inte sitt ansvar. Han agerade inte som den kapten vi supportrar förtjänade efter en sådan usel säsong. Otto med flera tog smällen, Nilson försvann.
Imorgon ska Nilson få höra att han lever. Ni som inte vill delta i hetsen, behöver inte göra det. Var man har sina egna själ till varför man gör som man gör.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4779
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Djurgården - HV71 15/11 2014

Inlägg av diftobbe89 »

David1891 skrev:Betvivlar inte att Nilson är ur-Djurgårdare enda in själen. Det är han säkert. Betvivlar inte att han mådde uruselt som många supportrar efter degraderingen. Men det rättfärdigar inte hur han, som kapten, agerade efter nedflyttningen. Att utöver kapten-ynkrygg beteendet vara så girig att han stämmer klubben i sitt hjärta, på en för honom antagligen rätt så obetydlig summa, för att införa någon form av praxis (Eller vad det nu var) ser jag som rent skitsnack.

Nilson kunde agera på tre sätt efter degraderingen. Han kunde följa med ner, spela i en liga under hans kapacitet och ta smällen som han varit en bidragande orsak till. Han kunde, som många andra, lämna klubben och därefter ta sitt ansvar som kapten och göra något form av uttalande, eller göra något överhuvudtaget. Sen kunde han även ta sitt pick och pack, lämna och pissa på alla supportrar och klubben han var med och spelat ner.

För mig är det rätt så solklart. Nilson tog inte sitt ansvar. Han agerade inte som den kapten vi supportrar förtjänade efter en sådan usel säsong. Otto med flera tog smällen, Nilson försvann.
Imorgon ska Nilson få höra att han lever. Ni som inte vill delta i hetsen, behöver inte göra det. Var man har sina egna själ till varför man gör som man gör.
Väl summerat.
Spela fult
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: SHL: Djurgården - HV71 15/11 2014

Inlägg av sensei »

Jag såg Nilson på McDonalds vid A6 när jag hade vägarna förbi för ett tag sedan. Han får godkänt på sitt bilval, tummen upp för det om han nu läser här :shock: 8)

Tycker psykande hör till, ser inga konstigheter med det. Kan vi få en viktig motståndade ur balans så är jag väldigt nöjd. Sen har man olika ordval i olika åldersgrupper, det får man nog acceptera.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Bluebrigade08
Inlägg: 187
Blev medlem: 2013-05-22
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgården - HV71 15/11 2014

Inlägg av Bluebrigade08 »

Godnoken skrev:
Bluebrigade08 skrev:Behöver inte komma med några argument varför han inte har hjärta för klubben då det är rätt uppenbart. Men stå ni och hylla Nilsson imorgon, ni kommer vara rätt ensama om det!
Låter som att du inte har några riktiga argument. Samt att han inte heter NilsSon.

Att han stämde klubben är ju en ren principsak. Drar ner klubben i smutsen? Hur? Vissa fans gör det rätt bra själva.
Att han stämmer sin klubb som han varit stor del av att spela ner i allsvenskan när han själv är ekonomiskt oberoende är ett rätt bra argument. Tycker det är skamligt att göra så. Men du har såklart rätt till din åsikt vilket jag tror du är rätt ensam om, det kommer du märka imorgon om inte annat. Oj vad viktigt att stava rätt på en svikare.
Senast redigerad av Bluebrigade08 den 2014-11-14 17:32:46, redigerad totalt 1 gånger.
Vila i frid Blue Brigade STHLM 08-13
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Djurgården - HV71 15/11 2014

Inlägg av Enbom »

Nilson är äcklig och förtjänar att höra det. Han spelade ur Djurgården ur Elitserien och stämde sedan klubben på pengar. Han är avskyvärd.

Det är majoritetens åsikt. Passar det inte så kan ni stanna hemma imorgon. SKÅL!
Skriv svar