Djurgårdshjälpen

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Andy »

SirDIFalot skrev:Jag hoppas du har rätt om det första. Dogge har ju alltid ställt höga krav på sina tidigare klubbar och det märks ju att han är en smart kille och affärsman. Han vägrade ju signa billigt ifjol till exempel. Men det kanske är helt andra förutsättningar när det är DIF det gäller.
Jag är ganska säker på den första punkten. Sedan kommer väl både skadeläge, form och inte minst vad som finns tillgängligt på marknaden att till sist avgöra. Utan att säga för mycket, så kan jag ändå säga att jag baserat på samtal med de som arbetar med dessa frågor i föreningen känner mig övertygad om att prio ett är en klass-center.

När det gäller Dogge, dock utan att ha pratat med honom, så tror jag att det är rimligt att anta att det är helt andra förutsättningar när det är DIF det gäller. Jag kan fråga honom nästa gång jag ser honom på Hovet eller i något annat sammanhang, men jag känner mig ganska säker på den punkten också.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Andy »

Kan meddela att Björn Nord nu också är klar för konventet!
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Bengan08
Inlägg: 729
Blev medlem: 2013-12-15
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Bengan08 »

Andy skrev:Kan meddela att Björn Nord nu också är klar för konventet!
jäkligt stort! när börjar det och hur många biljetter finns kvar?
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Andy »

Det börjar 14.

Det går att köpa biljett i dörren om man inte bokat. 100 sek är priset. Intäkterna går oavkortat till vår insamling.

E4 Norra är en stor lokal som sväljer mycket folk.

Det finns aktiviteter för alla åldrar och baren är öppen.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Andy »

Tack alla som gjorde en Dag för Djurgården till en succé. Flera gamla spelare bad mig hälsa och tacka alla som kom. Nu ska vi genast sätta oss ner och fundera på hur vi gör det ännu bättre nästa år.

Har inte räknat samman allt - men konventet och match gav cirka 50.000 sek till #Fairplay2014. JKs efterfest lär dra in lite också.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Sjöwall »

Andy skrev:Tack alla som gjorde en Dag för Djurgården till en succé. Flera gamla spelare bad mig hälsa och tacka alla som kom. Nu ska vi genast sätta oss ner och fundera på hur vi gör det ännu bättre nästa år.

Har inte räknat samman allt - men konventet och match gav cirka 50.000 sek till #Fairplay2014. JKs efterfest lär dra in lite också.
Är det mer eller mindre än väntat? Hur mycket drog tröjan in av dessa 50k ?
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Djurgårdshjälpen

Inlägg av minalman »

Konventet måste ju ha ett värde i sig. Att samla Djurgårdsfamiljen och alla gamla profiler. Att en sådan tillställning som ger ett ovärderligt tillskott till vår klubbkänsla även lämnar ett ekonomiskt överskott till vår verksamhet är ju bara ytterligare en bonus.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Inlägg: 1359
Blev medlem: 2011-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bromma

Re: Sv: Djurgårdshjälpen

Inlägg av BaronVonDif »

minalman skrev:Konventet måste ju ha ett värde i sig. Att samla Djurgårdsfamiljen och alla gamla profiler. Att en sådan tillställning som ger ett ovärderligt tillskott till vår klubbkänsla även lämnar ett ekonomiskt överskott till vår verksamhet är ju bara ytterligare en bonus.
Helt rätt och alla legendaren var otroligt nöjda,många av dessa herrar hade faktiskt inte träffat varandra sedan de spelade ihop,tyvärr var Mats Sundin och Kenta Nilsson i USA men lovar att komma nästa gång.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
B.I.B.A
Inlägg: 2832
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av B.I.B.A »

Tummen upp till alla er som jobbat hårt för att arrangera detta! Bra jobbat!
Avgå Jocke.
Bluebrigade08
Inlägg: 187
Blev medlem: 2013-05-22
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Bluebrigade08 »

Riktigt bra uppstyrt allt, riktigt kul att se alla gamla legender.
Vila i frid Blue Brigade STHLM 08-13
hatred
Inlägg: 290
Blev medlem: 2014-10-23
Säsongskort: Ja
Ort: Bromma

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av hatred »

Nästa år kanske man kan köra en heldag säg spela hockey på hovet en 2h kanske från 11 till 13 med legenderna eller några av dom, sedan duscha byta om och köra från 14 med för konventet match 16 efterfest från 19 ca med lite tävlingar och intervjuer och unika auktioner för alla där

Sent from a hidden place on classified device possible using Tapatalk
Get the fuck out of my way,
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Inlägg: 1359
Blev medlem: 2011-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bromma

Re: Sv: Djurgårdshjälpen

Inlägg av BaronVonDif »

hatred skrev:Nästa år kanske man kan köra en heldag säg spela hockey på hovet en 2h kanske från 11 till 13 med legenderna eller några av dom, sedan duscha byta om och köra från 14 med för konventet match 16 efterfest från 19 ca med lite tävlingar och intervjuer och unika auktioner för alla där

Sent from a hidden place on classified device possible using Tapatalk
Vi hade tänkt oss en legendmatch likt den vi hade förra året men tyvärr fanns det ingen ledig istid på Hovet igår men förhoppningsvis fixar vi det nästa år,en annan tanke vi lekte med var att fans skulle få möjlighet att slänga på sig skridskor och köra straffläggning mot tex Tommy eller Riddarn. Det finns en hel container med skridskor i alla storlekar man kan låna på hovet.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Andy »

Det kändes som om konventet tog ert rejält lyft jämfört med förra året. Till nästa år ska vi utveckla hela konceptet ytterligare. Inte minst känns det angeläget att ge alla fans en möjlighet att till en billig peng delta i konventet (som var fallet i går) samtidigt som vi kan attrahera företag för att skapa större intäkter.

Förmatch var något vi verkligen ville ha, men det sprack pga istider. Nästa år ska vi också fixa fler aktiviteter under matchen och verkligen utnyttja legendarernas närvaro.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
_Skogis
Inlägg: 261
Blev medlem: 2006-03-17
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08-land

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av _Skogis »

Andy skrev:Det kändes som om konventet tog ert rejält lyft jämfört med förra året. Till nästa år ska vi utveckla hela konceptet ytterligare. Inte minst känns det angeläget att ge alla fans en möjlighet att till en billig peng delta i konventet (som var fallet i går) samtidigt som vi kan attrahera företag för att skapa större intäkter.

Förmatch var något vi verkligen ville ha, men det sprack pga istider. Nästa år ska vi också fixa fler aktiviteter under matchen och verkligen utnyttja legendarernas närvaro.
Skottramp med Riddarn och Tommy i kassen. 10:- / skott = Bara räkna in pengarna...
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Andy »

_Skogis skrev:Skottramp med Riddarn och Tommy i kassen. 10:- / skott = Bara räkna in pengarna...
Tanken har slagit oss... Vi får se om den är möjlig att genomföra till nästa år. Både Tommy och Riddarn var otroligt glada över att få denna möjlighet att möta supportrarna. Båda två älskar verkligen vår förening och ställer upp nästa år om de kan. Frågan är om de är beredda att ställa sig på rampen bara....

Kan berätta att vi drog in 50.000 på dagen - sedan tillkommer efterfesten JK stod som ansvariga för.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Skriv svar