Djurgårdshjälpen

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Inlägg: 1359
Blev medlem: 2011-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bromma

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av BaronVonDif »

Örebroarn skrev:21 dagar och 500 000 att samla in, känns omöjligt. Hur går det med ölförsäljningen?
Vi har En Dag för Djurgården nr 2 den 15:e November, det var just under denna dag förra året vi drog in 85% av insamlingen förra året,med tanke på hur mycket större insamlingen blivit detta år så lär det dra in bra mycket mer detta år,vi har medvetet legat lite lågt inför detta,mer info kommer nästa vecka och kan lova redan nu att det blir ett evenemang ingen vill missa!!
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
Örebroarn
Inlägg: 845
Blev medlem: 2005-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Örebroarn »

BaronVonDif skrev:
Örebroarn skrev:21 dagar och 500 000 att samla in, känns omöjligt. Hur går det med ölförsäljningen?
Vi har En Dag för Djurgården nr 2 den 15:e November, det var just under denna dag förra året vi drog in 85% av insamlingen förra året,med tanke på hur mycket större insamlingen blivit detta år så lär det dra in bra mycket mer detta år,vi har medvetet legat lite lågt inför detta,mer info kommer nästa vecka och kan lova redan nu att det blir ett evenemang ingen vill missa!!
Jag hoppas på det! Tänker dra in ett par hundra till utöver donationsracet.
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Inlägg: 1359
Blev medlem: 2011-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bromma

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av BaronVonDif »

Vi kommer behöva ca 7-10 personer som hjälper till En dag för Djurgården 15/11.Sysslorna består av allt från att sälja vid loppisbordet till att kolla biljetter vid entrén. Maila mig på fredrik@djurgårdshjälpen.com . Givetvis ingår biljett till de som ställer upp.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
snufkin
Inlägg: 22
Blev medlem: 2008-12-17
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: eskilstuna

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av snufkin »

BaronVonDif skrev:Vi kommer behöva ca 7-10 personer som hjälper till En dag för Djurgården 15/11.Sysslorna består av allt från att sälja vid loppisbordet till att kolla biljetter vid entrén. Maila mig på fredrik@djurgårdshjälpen.com . Givetvis ingår biljett till de som ställer upp.

jag hjälper gärna till...kunde inte skicka mail till den add som står
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Inlägg: 1359
Blev medlem: 2011-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bromma

Re: Sv: Djurgårdshjälpen

Inlägg av BaronVonDif »

snufkin skrev:
BaronVonDif skrev:Vi kommer behöva ca 7-10 personer som hjälper till En dag för Djurgården 15/11.Sysslorna består av allt från att sälja vid loppisbordet till att kolla biljetter vid entrén. Maila mig på fredrik@djurgårdshjälpen.com . Givetvis ingår biljett till de som ställer upp.

jag hjälper gärna till...kunde inte skicka mail till den add som står
My bad..djurgardshjalpen ska det givetvis vara utan å och ä.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
dutti
Inlägg: 518
Blev medlem: 2010-09-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Fruängen

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av dutti »

Magnutz skrev:Avbryter man prenumerationen är man riktigt kass. Riktigt sunkig. Min åsikt.

Ok, om du inte kan betala hyran en månad så avbryt. Men Fan, 100kr i månaden.. Det klarar de allra flesta.
Det var fruktansvärt nära att jag stängde min prenumeration i torsdags (dagen innan csn som knappt täcker boende och makaroner-diet), men jag hittade inte smset och glömde bort det.

Jag vet inte hur din livssituation ser ut, men jag känner mig rätt trygg i en vadslagning om att du har dubbelt så stor "rörlig kassa" att röra dig med varje månad. Jag hoppas fan du bidrar proportionerligt därefter också (Dvs att du har 76kr var innan lön samt inte lägger några pengar på något sparkonto). Annars är du riktigt kass.


Sorry, men jag blir fan lack när man inte kan sätta sig in i andras situationer. SUNKIG är man om man plankar in på match utan att betala för sig, men hur fan i helvete du kan kalla någon som skänkt pengar men inte längre har råd för sunkig är bortom mitt förstånd.
Du är med oss överallt, Stefan.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Magnutz »

dutti skrev:
Magnutz skrev:Avbryter man prenumerationen är man riktigt kass. Riktigt sunkig. Min åsikt.

Ok, om du inte kan betala hyran en månad så avbryt. Men Fan, 100kr i månaden.. Det klarar de allra flesta.
Det var fruktansvärt nära att jag stängde min prenumeration i torsdags (dagen innan csn som knappt täcker boende och makaroner-diet), men jag hittade inte smset och glömde bort det.

Jag vet inte hur din livssituation ser ut, men jag känner mig rätt trygg i en vadslagning om att du har dubbelt så stor "rörlig kassa" att röra dig med varje månad. Jag hoppas fan du bidrar proportionerligt därefter också (Dvs att du har 76kr var innan lön samt inte lägger några pengar på något sparkonto). Annars är du riktigt kass.


Sorry, men jag blir fan lack när man inte kan sätta sig in i andras situationer. SUNKIG är man om man plankar in på match utan att betala för sig, men hur fan i helvete du kan kalla någon som skänkt pengar men inte längre har råd för sunkig är bortom mitt förstånd.
Läs mellan rade3rna då. Du fattar väl att detta inte rör de som pga 0kr i kassan avbryter? De som är skitiga i mina ögon är de som avbryter trots att de har råd. De som fått sina namn med i insamlingen och stoltserat med "jag deltar" och sedan avbryter.

Sen drar de på telefonräkningen så..

Jag skrev ju till och med "Ok, om du inte kan betala hyran en månad så avbryt."

Tar det igen: Det är de som har råd och som skrivit upp sig på 12*100 via SMS och som avbryter som jag tycker är sunkiga. Fattar du nu?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Bengan08
Inlägg: 729
Blev medlem: 2013-12-15
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Bengan08 »

Fredrik Olsson, om du läser detta, kolla din DIFhjälpen mail och bekräfta gärna ASAP. tack
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1849
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Andspe »

Det var länge sedan man såg någon insättning från försäljningen av ölen på:

http://foreningsinsamling.se/fundraisers/fairplay2014/

Hur går försäljningen?
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Andy »

Andspe skrev:Det var länge sedan man såg någon insättning från försäljningen av ölen på:

http://foreningsinsamling.se/fundraisers/fairplay2014/

Hur går försäljningen?
Vi kommer att uppdatera med ölförsäljning och andra bidrag innan "En dag för Djurgården"
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Inlägg: 1359
Blev medlem: 2011-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bromma

Re: Sv: Djurgårdshjälpen

Inlägg av BaronVonDif »

Uppdaterad lista på de profiler som är klara för konventet En Dag För DIF. Dyker upp nya hela tiden.

Anders Johnsson
Björn Carlsson
Challe Berglund
Christian Due-Boje
Fimpen Eklund
Håkan Eriksson
Jan Viktorsson
Jimmie Ölvestad
Jörgen Holmberg
Kristofer Ottosson
Martin Linse
Mats Ytter
Micke Johansson
Mikael Håkanson
Nicklas Anger
Nils Ekman
Peter Nilsson
Rolf Ridderwall
Rolf Wanhainen
Ronnie Pettersson
Stephen Lundh
Timmy Pettersson
Tomas Alm
Tomas Eriksson
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Andy »

Håll ögonen öppna: Om mindre än en timme släpps "Bara Kungar kan stå".

Hjälp oss sprida låten till alla ni känner. Viktigt att vi får många nedladdningar på Itunes även om ni kör Spotify så Itunes nedladdningarna ger mer pengar och hjälper oss på P3 listor.

Hoppas också att små många som möjligt av er bokat biljett till konventet! Hjälp oss att sprida information om "En dag för Djurgården".

Glöm inte heller att köpa APA.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Andy »

Nu är låten släppt!

www.djurgardshjalpen.com är uppdaterad

Hjälp oss att få spridning!
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Godnoken
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-09-15

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Godnoken »

:!: :!:

Finns inte ord för att beskriva hur grymma ni är. Gillas starkt.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
Skotte
Inlägg: 92
Blev medlem: 2010-12-15

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Skotte »

Bra jobbat!
Skriv svar