DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Praetori
Inlägg: 13764
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: DIF i Media

Inlägg av Praetori »

sensei skrev:Förresten, borde det inte också skrivas lika många inlägg på forumet om damlaget som herrlaget? Jag är upprörd. Alla sektioner skall få lika mycket uppmärksamhet.
Tss, skillnad på vad Föreningen som förening sysslar med och vad privatpersoner gör.
Personligen tycker jag att det är minst sagt TAMT att det inte ens finns matchtrådar för damhockeyn, det skulle ju inte direkt skada och definitivt inte vara något dåligt för intresset.
Det är trots allt DIF det handlar om.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1266
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Re: DIF i Media

Inlägg av Henkos »

Skönt att se att det trots allt inte bara är rabiata pk-nissar här på forumet. Blev ju mer eller mindre halshuggen när jag uttryckte liknande åsikter för ett tag sen. Som sagt borde Herr- och juniorlag få mer uppmärksamhet innan man lägger möda på att uppdatera kring damlaget.
Användarvisningsbild
Think if...
Inlägg: 471
Blev medlem: 2014-03-17
Ort: Stockholm, Sweden
Kontakt:

Re: DIF i Media

Inlägg av Think if... »

Nu låter det som att slutsatsen är att det är damhockeys fel att herr- och juniorlag inte har fullödig information på hemsidan om vad resp spelare åt till frukost... Mitt tips är att det blir svårt att hitta ett kausalt samband för att kunna dra den slutsatsen
Using Tapatalk
Peter
Inlägg: 140
Blev medlem: 2005-06-09

Re: DIF i Media

Inlägg av Peter »

Irritationen kommer sig nog mycket av att många känner sig inlurade på artiklar om damlaget när de förväntar sig att få läsa om herrlaget. När det är artiklar om juniorerna så är ju rubriken märkt J18 eller J20. När det nu är fyra lag som samsas på en sida så varför inte märka det två sista med HERR och DAM?
Nu infinner sig en känsla av att man på sant Aftonslasket-manér i rubriksättningen försöker att få in läsare på artiklar de de inte hade om de vetat vad de handlade om. Alltså, skriv gärna om damerna men låt mig väja om jag vill läsa det (utan att behöva klicka på länken och backa när jag ser vilket lag det handlar om).
Bluebrigade08
Inlägg: 187
Blev medlem: 2013-05-22
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av Bluebrigade08 »

Ja nuförtiden ska ju allt vara så pk och jämställt. Kan tycka att damhockeyn kan få finnas kvar på hemsidan, men behöver inte komma upp på första sidan utan de få som är intresserade kan länka sig vidare. Håller även med att fokus ska ligga på herrarna. Intresset måste styra och inte att det ska vara så pk som möjligt
Vila i frid Blue Brigade STHLM 08-13
Användarvisningsbild
sparwen
Inlägg: 145
Blev medlem: 2014-04-29
Kontakt:

Re: DIF i Media

Inlägg av sparwen »

Personligen skiter jag i pk eller ej. Jag är intresserad av alla lag som spelar inom Djurgårdens hockey.
Mitt fokus ligger dock till överlägset största del på herrarnas A-lag.
Using Tapatalk
Erik af Sibirien
Inlägg: 281
Blev medlem: 2007-08-21

Re: DIF i Media

Inlägg av Erik af Sibirien »

PK = Politiskt Korrekt, vilket man lämpligen är när man försöker blidka Stockholms POLITIKER......

Inte så konstigt, kanske?
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7186
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF i Media

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Väl skrivet av en person som faktiskt vet vad han talar om.

http://bloggar.expressen.se/sannylindst ... u-for-fan/

Sanny Lindström om det idiotiska påhoppet mot Ferna.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Sv: DIF i Media

Inlägg av Magnutz »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Väl skrivet av en person som faktiskt vet vad han talar om.

http://bloggar.expressen.se/sannylindst ... u-for-fan/

Sanny Lindström om det idiotiska påhoppet mot Ferna.
Bra, med de vanliga inslagen av Sanny-svammel, skrivet. Mycket pathos och ethos.

Se till, för helvetes jävlar, att få bort galningarna från isen.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: DIF i Media

Inlägg av minalman »

Magnutz skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Väl skrivet av en person som faktiskt vet vad han talar om.

http://bloggar.expressen.se/sannylindst ... u-for-fan/

Sanny Lindström om det idiotiska påhoppet mot Ferna.
Bra, med de vanliga inslagen av Sanny-svammel, skrivet. Mycket pathos och ethos.

Se till, för helvetes jävlar, att få bort galningarna från isen.
Få bort "osten" från svensk hockey.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av Axel_K »

Garpens artikel om Elitseriens "tuffaste/modigaste" spelare, anyone?
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: DIF i Media

Inlägg av Jepe »

Garpenlöv skrev:Brynäs, Niclas Andersen
Är stenhård och v­iker inte ner sig för n­ågon. Vem glömmer när N­icklas fick ett slagskott i ansiktet i VM men fortsatte att spela med ett visir.

Djurgården, Mikael Ahlen
Inte värdens skickligaste spelare med pucken men backar aldrig ur en situation. Är hänsynslös mot sig själv och andra.

Frölunda, Joel Lundqvist
Det spelar ingen roll i vilken liga Joel spelar, han kommer till spel med samma inställning där han tar och ger stryk utan att vika ner sig.

Färjestad, Ole-Kristian Tollefsen
För mig är Tollefsen den bästa fightern i SHL, men jag tycker han även har modet i resten av sitt spel där han vågar gå in först i situationer.

HV?71, Patrik Carlsson
En spelare som kommer till spel i ­varje match och spelar i alla­ situationer. Täcker skott, åker först in i närkamper och tar en smäll utan att ge tillbaka.

Linköping, Daniel Rahimi
Stor stark och elak. Spelar på gränsen och ibland över den men står alltid upp. Kanske den bästa tacklaren i SHL.

Leksand, Jonas Frögren
Snacka om iron-man. Jonas spelar tufft hårt och ärligt där han är hänsynslös mot sin kropp – har spelat sig igenom otaliga skador utan att blinka.

Luleå, Jan Sandström
En allround stabil stöttepelare som spelar med ett stort mod. Täcker skott, ger och tar tacklingar utan att visa minsta frustration.

Modo, Samuel Påhlsson
Är en grinig stubbe på isen som aldrig ger sig. Har tidigare haft som jobb att döda utvisningar i NHL där täcka skott är ett måste.

Skellefteå, Martin Lundberg
Jag har sett Martin gå fighter många gånger i SHL, offra sin kropp hänsynslöst för att ge utrymme till de mer skickliga spelarna. Ett viktigt men otacksamt jobb.

Växjö, Alexander Johansson
Åkte nyligen på en avstängning för tackling mot huvudet. Jag tycker inte att han är en ful spelare utan både ger och tar. Sätter ofta tonen med sitt mod i spelet.

Örebro, Johan Motin
Johan är ganska anonym och sticker inte ut så mycket i spelet. Men han är en stor fysisk pjäs som inte viker undan i spelet.
2014-04-07, vad hände?
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av Axel_K »

Tackar!
Användarvisningsbild
DIF#1
Inlägg: 281
Blev medlem: 2012-09-16

Re: DIF i Media

Inlägg av DIF#1 »

"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: DIF i Media

Inlägg av Doyle »

Varje år ändras upplägget lite, någon accentfärg byts ut eller lyfts fram. Och det är inte alltid till det bättre. Det lag som stuckit ut ena året kan nästa år falla på en grällig reklamruta.
Men sen är några eviga.
Här är Aftonbladets modeexpert Nina Johanssons dom över match­tröjorna i Hockey­sverige just nu.
Brynäs

?Wohaa! Har de verkligen ingen reklam på sina ställ ­eller ser jag i syne? Tjäna hej, så snyggt det blir utan alla blaffiga loggor. Rent, snyggt och vinnande! Svart ger också en riktigt tufft och hårt intryck, vilket är bra i hockeyland. Applåder!
Djurgården

?Här blir det lite FÖR mycket färger på en gång. Dif:s alla färger är väldigt fina var för sig, och i klubbemblemet funkar det också fint men när det blir så här utspritt över hela stället blir det rörigt. Skippa de där vingarna uppe vid halsen så blir det bättre!
Luleå

?Luleå, ni får ett stort extrapoäng för att ni har fått alla ­reklamloggor i vitt. Strålande jobb. Se sån skillnad det blir – man stör sig inte ens. Gillar också Luleås björn, mer rimligt än lejon och annat som inte ­direkt är så van vid is…eller?
Frölunda

?Lite samma sköna färgställning som Modo och det är snyggt att man har samma färger i sitt emblem, blir en fin sammanhållen känsla. Måste dock protestera något mot att man har en indian som sitt ”vapen”…är det verkligen helt okej!?
Färjestad

?Är det bara jag som saknar det lila? En härlig färg som gjorde att FBK stack ut gent­emot de andra. Men, det här är naturligtvis ett klassiskt ställ och den här mörkgröna färgen är väldigt anrik även om den inte är direkt snygg. Men funkar utan problem.
Linköping

?Den här blå färgen är en favorit. Mörk och just nu, otroligt trendriktigt. Matchat till rött blir det också extra skönt ”djup” i färgerna, nästan så man tror att Linköping är lite poetiska av sig. Men, och nu kommer ni hata mig, det där lejonet är faktiskt fruktansvärt dåligt tecknat?
Någon, ring Disney!
Skellefteå

?Jämför man det här med ett annat svart ställ som tex…tja, varför inte Brynäs, så blir det ju övertydligt hur själva essensen i ett matchställ försvinner när alla dessa reklamloggor kommer på. Så himla synd. Men, verkligheten är som den är men det hade underlättat om reklamen på shortsen varit gul, det hade gett ett mer enhetligt intryck.
Växjö

?Färgerna blått och orange går oväntat fint ihop (något som holländare redan vet) och snyggt med det här ”bandet” som går rakt över magen, Växjö är det enda lag som har den designen. Kul. Resten ser dock ut lite som en julgran på speed.
HV 71

?Älskar den här djupblå färgen, jag är glad att de satsat mer på blått än vitt och gult. Det ger en behagligare känsla. I övrigt inte så mycket att anmärka på, man jobbar bra tillsammans med ­reklamen och extrapoäng för de stjärnbeströdda armarna. Kaxigt!
Leksand

?Bra LIF! Här har man lyckats smälta ihop sitt matchställ med reklamloggorna på ett sätt som varken stör ögat eller förstör för lagets färger. Eventuellt känns lagets egna lagmärke lite hoptryckt där i mitten men annars finemang!
Modo

?Fint! Rött är nästan alltid gött, och jag tycker man har jobbat rätt smakfullt med alla loggor och komplementfärger här. Rött och den här gröna tonen är magnifikt ihop. Bra att klubbemblemet får ta plats – det är ju det ni ska vara stolta över!
Örebro

?Coolt att man lägger sitt röda emblem på en röd botten. Det vittnar om självkänsla när man inte skriker ut vilka man är, alla vet det ändå. Bra jobbat med loggor och andra färger (byt det gula till vitt och ni får fem plus), det hela blir ett fint sammansatt matchställ!
AIK

?AIK har en förmåga att nästan alltid göra snygga matchställ. Det jobbar smart med loggor och färg. Här ser det dock lite tungt ut upptill, alla loggor är lagda kring axlarna, kanske kunde man fördela det lite mer? Men överlag ett fint ställ.
Almtuna

?Lite rörigt va!? Mycket ränder och stora färgplattor överallt. Tror att om man ­bara hade skippat den där randen som går utmed ­armen så hade allt känts bättre.
Asplöven

?Förlåt, men den här loggan är inte speciellt snygg. Den kan behöva uppdatera något, annars har man lyckats helt ok med både färger och loggor och fått en ganska fin helhet där ingenting direkt stör för mycket. En godkänd tröja!
Björklöven

?Gillar Björklövens emblem då det ser ut lite som om ett barn har gjort det, lite gulligt liksom. I övrigt..ja, är en upprepad skiva. Men ni förstår problemet: reklamloggor + ej genomtänkt = knas.
Karlskoga

?Vilket härligt emblem! Otroligt klassiskt och stilrent. Det gör att hela tröjan lyfter! Sen har man dessutom sett till så att reklamloggorna (nåja, nästan alla) går i samma färger som lagets färger. Bra!!
Karlskrona

?Det är ju inte så ofta man ser orange i hockeyrinken så det är lite skoj. Däremot vet jag inte om det matchar så bra till det röda i emblemet? Dessutom känns reklamloggorna lite väl utkastade på måfå.
Malmö

?Hehe, ledsen men varje gång jag ser den där kråkan så skrattar jag. Den ser ­liksom så..sur ut. Men, i ­övrigt: bra jobbat Malmö! Fina färger och snygg ­design, nästan lite retrokänsla i hur färgerna är upplagda. Gillar det.
Mora

?Precis samma problem som Björklöven. Men, gillar dock kombin grönt + rött. Riktigt skön kombination som känns varm och snygg. Skippa den vita randen upptill så blir det ännu bättre.
Rögle

?Fint! Gillar den råa kanten mellan grönt och vitt upptill. Snyggt även att de fått de flesta loggor att vara röda ­eller gröna, det ger ett bra helhets­intryck! Där jag växte upp spelade vårt fotbollslag, Virestad IF, i grönt och vitt så det här ger mig extra bra känslor!
Oskarshamn

?Ohlala, här finns det gott om sponsorer minsann. MEN, man har ändå lyckats få in alla dessa loggor på ett helt okej sätt. Man har fått till färgerna bra och loggorna ligger fint placerade. Men, ja, det är ju typ tusen miljoner loggor så att…
Södertälje

?Himmel så fin det här stället hade varit utan alla loggor. Antagligen snyggast i Sverige. Det där S:et är riktigt snyggt och färgerna är toppklass. Synd då att man inte kunnat få in loggorna i en gemensam färgställning, nu blir det alldeles för rörigt.
Timrå

?Var är örnen!? Jisses så tomt det ser ut utan det stora emblemet som man vant sig vid att hockeytröjor har numera. Eventuellt kan man se det som att det är kul att ­Timrå gör något annat, men njäe, jag vill se öööörnen!
Vita Hästen

?Fiser hästen? Det ser ut som att hästen fiser så starkt att det ger vibrationer ut på armarna. Hmmm…I övrigt snyggt med rött och vitt, det funkar alltid.
Västerås

?Helt okej! Det är EN logga som stör helhetsintrycket här och jag tror ni ser vilken. I övrigt har man fått till färgerna bra och lagt loggorna på ett sätt som tillför istället för att förstöra. Är också förtjust i Västerås emblem, riktigt snyggt.
Skriv svar