Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av bastis7 »

Metal Machine skrev:Sorry för OT, men fan vad kul det vore att vara sportchef för Djurgårn under en säsong. Jag lovar att jag skulle göra ett bättre jobb än nuvarande. Samuelsson, Lauritzen, Alvarez, Trukhno och Saviano hade inte spelat kvar hos oss om jag hade fått bestämma. Daniel Zaar hade med stor sannolikhet gjort det, för om det var någon jag ville ha hit så var det honom. Zaar har gjort fler poäng än alla de övriga nämnda tillsammans. Just saying...


Zaar jagades av hela SHL också så det hade smakat mumma, Just saying
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Metal Machine »

Jo, möjligt att det inte hade gått vägen, men med de uppskattningsvis 700 000 kronorna, som nämnda forwards lär kosta oss, hade vi kunnat smälla in 3 feta värvningar istället. Lägg möjligen till Jocke E på listan också.
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av JohanPez »

Kul att "se dig" Metal machine!
Du får för min del gärna avbryta ditt rysslandsäventyr och kliva upp på sportchefstronen.
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Metal Machine »

Kanske kan hitta någon oupptäckt förmåga som kan lira till en billig peng!
KYLERKYLER
Inlägg: 216
Blev medlem: 2012-07-12
Säsongskort: Ja
Ort: Haninge

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av KYLERKYLER »

Metal Machine skrev:Kanske kan hitta någon oupptäckt förmåga som kan lira till en billig peng!
Min jobbarpolare är sugen. Håller igång med veteranhockey. Kan dock inte ikväll eftersom han har träning. Veteranerna kör som DIF kör med denna sässong,inga tacklingar. Nackdelen är tyvärr att han är gnagare. Kanske bäst vi hittar någon annan :shock: Annars skulle han passa in perfekt i massan.
vr6power
Inlägg: 329
Blev medlem: 2010-04-21

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av vr6power »

Fan vad man saknar spelare som Nisse Ekman, Linkan i sin bättre form i dagens shl som det så fint ska kallas =)
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7178
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

vr6power skrev:Fan vad man saknar spelare som Nisse Ekman, Linkan i sin bättre form i dagens shl som det så fint ska kallas =)
Å Nord, Challe, Micke, Espen, ............
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Rocky3000 »

Agera DIF! Kicka Vyacheslav Trukhno nu, och ersätt han med Peter Mueller
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9220 innan Schweiziska Kloten tar han.

Annars om de är tvåa på pucken där, kan de alltid byta han mot Sörensens polare, krigaren Jens Jakobs.

"”Vet du vad det sjukaste är? Han sa innan matchen att jag kommer göra två i dag och det kommer du med att göra”

(Jakobs och Marcus Sörensen gjorde två mål var och försökte fatta att det verkligen blev som de hade tänkt sig!)"
Bild
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4784
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av diftobbe89 »

Rocky3000 skrev:Agera DIF! Kicka Vyacheslav Trukhno nu, och ersätt han med Peter Mueller
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9220 innan Schweiziska Kloten tar han.

Annars om de är tvåa på pucken där, kan de alltid byta han mot Sörensens polare, krigaren Jens Jakobs.

"”Vet du vad det sjukaste är? Han sa innan matchen att jag kommer göra två i dag och det kommer du med att göra”

(Jakobs och Marcus Sörensen gjorde två mål var och försökte fatta att det verkligen blev som de hade tänkt sig!)"
Sig det igen, du klarar det..
Spela fult
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17537
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Rocky3000 skrev:Agera DIF! Kicka Vyacheslav Trukhno nu, och ersätt han med Peter Mueller
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9220 innan Schweiziska Kloten tar han.

Annars om de är tvåa på pucken där, kan de alltid byta han mot Sörensens polare, krigaren Jens Jakobs.

"”Vet du vad det sjukaste är? Han sa innan matchen att jag kommer göra två i dag och det kommer du med att göra”

(Jakobs och Marcus Sörensen gjorde två mål var och försökte fatta att det verkligen blev som de hade tänkt sig!)"
Mueller är redan klar för Kloten.
Expert.
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av emilin »

Tänker dra en whiskey analys av situationen i vårat kära Djurgården.
Vi kommer garanterat att få spela försvarsspel denna säsong, Det finns två spelare i laget som kan väcka truppen via deras fysiska spel Mikael Ahlén och Henrik Eriksson inte två spelare som man på förhand trodde skulle lyfta laget.
Värva spets vore ju ett drömscenario, men personligen så tror jag att vi inte kommer att lyckas med detta, därför så hoppas jag stenhårt på att Douglas signar på för oss, tuff hård ett par proppar kommer att väcka laget, grym mentor för våra unga backar proffs ut i fingerspetsen, garanterat ingen som kommer att röra Mikael Tellqvist.
Ni som nu kommer med argument till att inte ta in Douglas.
Han är för slö på grillorna, vist om hans roll vore att ligga längst fram i banan och producera poäng, men den rollen som han ska ha så behöver han knappt ta på sig skridskorna, trycka till någon jävel i försvarszonen se till att Tellqvist har klar sikt soppa undan varenda än som försöker peta på Tellan, väcka laget när man har somnat till.
Så min personliga analys in med Douglas och se till att vi klarar kontraktet i SHL, gris hockey denna säsong får nog vi alla i Djurgårdsfamiljen räkna med.
Mankan84
Inlägg: 98
Blev medlem: 2012-05-21

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mankan84 »

Visst hade det vart kul med Simon Hjalmarsson i laget, han är tydligen hemma i Sverige. Men nu heter vi inte Linköping eller Frölunda så glömma han kan man göra direkt.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9488
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Absolut bra namn.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4784
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av diftobbe89 »

Precis vad vi skulle behöva.
Spela fult
Låst