SHL: Djurgårdens IF - Brynäs IF 4/10 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7178
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Djurgårdens IF - Brynäs IF 4/10 2014

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Ärligt?
-vad trodde ni?

Jag förvånas er upprördhet.

Det är klasskillnad rakt igenom mellan oss och övriga lag (ok Tellan håller högsta SHL-klass)

Men visst fan lider man. Våra spelare gör vad de kan i ett alltför högt tempo för dem.

Att gnälla över att svenska sprinters suger mot jamaicas är liksom.....förvånande tillika orättvist.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: SHL: Djurgårdens IF - Brynäs IF 4/10 2014

Inlägg av Morwin »

1-5 strax

Skickat från min D6503 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4517
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Sv: SHL: Djurgårdens IF - Brynäs IF 4/10 2014

Inlägg av captcash »

Morwin skrev:
captcash skrev:Men vaddå värva?.. för vilka pengar då?.. hur många klasslirare tror folk på allvar att vi får in för DH-millen egentligen?

Första matchen denna säsong då det verkligen känns helt nattsvart och förhoppningen om att slippa sistaplatsen känns som en utopi... Usch och fy.. det måste vända, snälla! :cry:
för pengarna som djurgårdens hjälpen fixat in. Sälj av 5-6 spelare.

Skickat från min D6503 via Tapatalk
Uhm.. "DH-millen" som jag sa räcker inte till så galet mkt.. typ 1 riktigt bra lirare kanske vill ha 100k i lön, det är ca 200k i månaden med sociala avgifter.. och det är HELA dh-millen TVÅ gånger om! Så ja... in med massa spelare som max har 50k i månaden, tillsammans! :/
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
sauron
Inlägg: 4387
Blev medlem: 2008-11-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: STHLM

Re: SHL: Djurgårdens IF - Brynäs IF 4/10 2014

Inlägg av sauron »

Det här är ju för f*n pinsamt... Visst vi är inte bra., men allvarligt hur jävla dålig får man vara och fortsätta dömma i shl...

Skickat från min C6903 via Tapatalk
Senast redigerad av sauron den 2014-10-04 19:09:45, redigerad totalt 1 gånger.
It's the hope that kills you.
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Sv: SHL: Djurgårdens IF - Brynäs IF 4/10 2014

Inlägg av Morwin »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Ärligt?
-vad trodde ni?

Jag förvånas er upprördhet.

Det är klasskillnad rakt igenom mellan oss och övriga lag (ok Tellan håller högsta SHL-klass)

Men visst fan lider man. Våra spelare gör vad de kan i ett alltför högt tempo för dem.

Att gnälla över att svenska sprinters suger mot jamaicas är liksom.....förvånande tillika orättvist.
dem gör fan inte allt dem kan. De ända som gör något är brunkarna och tellan, resten sitter hemma och spelar NHL 15

Skickat från min D6503 via Tapatalk
Senast redigerad av Morwin den 2014-10-04 19:07:46, redigerad totalt 1 gånger.
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9489
Blev medlem: 2009-12-01

Re: SHL: Djurgårdens IF - Brynäs IF 4/10 2014

Inlägg av Jim Morrison »

Sluta gnälla på domarna. Extremt tröttsamt och tar bort fokus från det verkliga problemet.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgårdens IF - Brynäs IF 4/10 2014

Inlägg av pulverapa »

Alltså ärligt jävla talat. Alla jävla tomtar på detta forum, tror ni detta bajslag kostar 28 mille? För i Helvete, laget kostar max 20 mille. Värva nu. Låna. Allt. Vi måste hålla oss kvar. Att stå och titta på i det här läget är förräderi. Värva.
Användarvisningsbild
4.9.5
Inlägg: 722
Blev medlem: 2013-11-16
Säsongskort: Ja
Ort: Solna(tattare)

Re: Sv: SHL: Djurgårdens IF - Brynäs IF 4/10 2014

Inlägg av 4.9.5 »

captcash skrev:Men vaddå värva?.. för vilka pengar då?.. hur många klasslirare tror folk på allvar att vi får in för DH-millen egentligen?

Första matchen denna säsong då det verkligen känns helt nattsvart och förhoppningen om att slippa sistaplatsen känns som en utopi... Usch och fy.. det måste vända, snälla! :cry:
Ta ett lån förfan
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,

One man does not simply "dömma ut Djurgården"

Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5730
Blev medlem: 2012-09-14

Re: SHL: Djurgårdens IF - Brynäs IF 4/10 2014

Inlägg av Vikas »

pulverapa skrev:Alltså ärligt jävla talat. Alla jävla tomtar på detta forum, tror ni detta bajslag kostar 28 mille? För i Helvete, laget kostar max 20 mille. Värva nu. Låna. Allt. Vi måste hålla oss kvar. Att stå och titta på i det här läget är förräderi. Värva.
Tror tyvärr att många i vårt lag är brutalt överbetalda, så skulle gissa på att vi har MAX 1 miljon över från planerad budget.
Djurgårn
Inlägg: 1521
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL: Djurgårdens IF - Brynäs IF 4/10 2014

Inlägg av Djurgårn »

pulverapa skrev:Alltså ärligt jävla talat. Alla jävla tomtar på detta forum, tror ni detta bajslag kostar 28 mille? För i Helvete, laget kostar max 20 mille. Värva nu. Låna. Allt. Vi måste hålla oss kvar. Att stå och titta på i det här läget är förräderi. Värva.

Lugn nu.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: SHL: Djurgårdens IF - Brynäs IF 4/10 2014

Inlägg av Rix »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Ärligt?
-vad trodde ni?

Jag förvånas er upprördhet.

Det är klasskillnad rakt igenom mellan oss och övriga lag (ok Tellan håller högsta SHL-klass)

Men visst fan lider man. Våra spelare gör vad de kan i ett alltför högt tempo för dem.

Att gnälla över att svenska sprinters suger mot jamaicas är liksom.....förvånande tillika orättvist.
Absolut är det klasskillnad mellan oss och de andra lagen, men samtidigt måste man få ventilera sina känslor här på forumet också. Klart vi inte ska vara nöjda med 1-4 hemma mot Brynäs på hemmaplan. Sen är det är klart att det finns nivåer, man kan vara missnöjd men sen behöver inte det övergå i avgå alla för den delen heller.
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Djurgårdens IF - Brynäs IF 4/10 2014

Inlägg av bastis7 »

pulverapa skrev:Alltså ärligt jävla talat. Alla jävla tomtar på detta forum, tror ni detta bajslag kostar 28 mille? För i Helvete, laget kostar max 20 mille. Värva nu. Låna. Allt. Vi måste hålla oss kvar. Att stå och titta på i det här läget är förräderi. Värva.
Samuelsson har la 20 millar själv!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7178
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Sv: SHL: Djurgårdens IF - Brynäs IF 4/10 2014

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Morwin skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Ärligt?
-vad trodde ni?

Jag förvånas er upprördhet.

Det är klasskillnad rakt igenom mellan oss och övriga lag (ok Tellan håller högsta SHL-klass)

Men visst fan lider man. Våra spelare gör vad de kan i ett alltför högt tempo för dem.

Att gnälla över att svenska sprinters suger mot jamaicas är liksom.....förvånande tillika orättvist.
dem gör fan inte allt dem kan. De ända som gör något är brunkarna och tellan, resten sitter hemma och spelar NHL 15

Skickat från min D6503 via Tapatalk
Äh, vi blir utspelade av ett klart bättre lag innehållande bättre spelare.
Vi har haft fullgod utdelning hittills i serien. Förr eller senare spricker dammen.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Skotte
Inlägg: 92
Blev medlem: 2010-12-15

Re: SHL: Djurgårdens IF - Brynäs IF 4/10 2014

Inlägg av Skotte »

Tar vi tvåsiffrigt med poäng efter 55 omgångar?
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7178
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Djurgårdens IF - Brynäs IF 4/10 2014

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Rix skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Ärligt?
-vad trodde ni?

Jag förvånas er upprördhet.

Det är klasskillnad rakt igenom mellan oss och övriga lag (ok Tellan håller högsta SHL-klass)

Men visst fan lider man. Våra spelare gör vad de kan i ett alltför högt tempo för dem.

Att gnälla över att svenska sprinters suger mot jamaicas är liksom.....förvånande tillika orättvist.
Absolut är det klasskillnad mellan oss och de andra lagen, men samtidigt måste man få ventilera sina känslor här på forumet också. Klart vi inte ska vara nöjda med 1-4 hemma mot Brynäs på hemmaplan. Sen är det är klart att det finns nivåer, man kan vara missnöjd men sen behöver inte det övergå i avgå alla för den delen heller.
Det är liksom det jag menar.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Skriv svar