CHL: Djurgårdens IF - PSG Zlin 23/9 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
KYLERKYLER
Inlägg: 216
Blev medlem: 2012-07-12
Säsongskort: Ja
Ort: Haninge

Re: CHL: Djurgårdens IF - PSG Zlin 23/9 2014

Inlägg av KYLERKYLER »

SirDIFalot skrev:
KYLERKYLER skrev:
SirDIFalot skrev:Jag är verkligen HELT oförstående till det här med Philip Holm som center.
Håller med. gå ner på tre centrar istället. Kan iofs bli dit. Men vi får väl hoppas att han inte tar ett enda tek om han nu får spela center.
Rundqvist är ju center. Spela honom där. Spela Holm som back och sätt någon av våra fysiska backar som forward som bara köttar istället.
Det är också ett bättre alternativ. Eller rulla på tre centrar och fyra ytterforwardspar. Holm känns hur som helst fel gubbe att ha som forward. Tar också hellre en mer skridskostark back som forward.

Vinst ikväll med 2-0 oavsett var Holm spelar. Ljungh och Saviano (EN)
Tobbe350
Inlägg: 160
Blev medlem: 2013-08-15

Re: CHL: Djurgårdens IF - PSG Zlin 23/9 2014

Inlägg av Tobbe350 »

Någon som vet vilken kanal matchen sänds på?
7/4-2014
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

CHL: Djurgårdens IF - PSG Zlin 23/9 2014

Inlägg av JohanPez »

Tobbe350 skrev:Någon som vet vilken kanal matchen sänds på?
SVT23+1=?

Avd: Det ska inte vara för lätt när man ber någon googla åt en.
Användarvisningsbild
Godnoken
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-09-15

Re: CHL: Djurgårdens IF - PSG Zlin 23/9 2014

Inlägg av Godnoken »

Tobbe350 skrev:Någon som vet vilken kanal matchen sänds på?
SVT24 och SVTplay.

http://www.tvmatchen.nu/

Bra sida att kolla på när det gäller sport. :)
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
sm910
Inlägg: 482
Blev medlem: 2013-06-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: CHL: Djurgårdens IF - PSG Zlin 23/9 2014

Inlägg av sm910 »

JohanPez skrev:
Tobbe350 skrev:Någon som vet vilken kanal matchen sänds på?
SVT23+1=?

Avd: Det ska inte vara för lätt när man ber någon googla åt en.
SVT23 + 1 ? SVT24, däremot SVT23 + SVT1 = SVT(23 + 1) = SVT24

Avd: Ska man vara dryg mot andra får man se till att hålla sin egen algebra korrekt.
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: CHL: Djurgårdens IF - PSG Zlin 23/9 2014

Inlägg av Salas »

Idag blir dagen då jag för första gången på nästan tre år missar en hemmamatch. Hade varit roligare med en träningsmatch på försäsongen mot Huddinge än dagens drabbning. Känner mig verkligen helt omotiverad att åka till Hovet, så det får bli SVT24 ikväll för min del. Att matchen har en usel starttid gjorde inte direkt saken bättre.

Ge mig torsdag och riktig hockey som betyder något!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17514
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: CHL: Djurgårdens IF - PSG Zlin 23/9 2014

Inlägg av SirDIFalot »

KYLERKYLER skrev:
SirDIFalot skrev:
KYLERKYLER skrev:
SirDIFalot skrev:Jag är verkligen HELT oförstående till det här med Philip Holm som center.
Håller med. gå ner på tre centrar istället. Kan iofs bli dit. Men vi får väl hoppas att han inte tar ett enda tek om han nu får spela center.
Rundqvist är ju center. Spela honom där. Spela Holm som back och sätt någon av våra fysiska backar som forward som bara köttar istället.
Det är också ett bättre alternativ. Eller rulla på tre centrar och fyra ytterforwardspar. Holm känns hur som helst fel gubbe att ha som forward. Tar också hellre en mer skridskostark back som forward.

Vinst ikväll med 2-0 oavsett var Holm spelar. Ljungh och Saviano (EN)
Holm tycker jag är vår mest skridskoskickliga back. By far faktiskt.

Men sätter hellre upp en av våra fysiska backar som FORWARD än att sätta Holm som CENTER.
Expert.
Tobbe350
Inlägg: 160
Blev medlem: 2013-08-15

Re: CHL: Djurgårdens IF - PSG Zlin 23/9 2014

Inlägg av Tobbe350 »

Godnoken skrev:
Tobbe350 skrev:Någon som vet vilken kanal matchen sänds på?
SVT24 och SVTplay.

http://www.tvmatchen.nu/

Bra sida att kolla på när det gäller sport. :)
Tackar :)
7/4-2014
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: CHL: Djurgårdens IF - PSG Zlin 23/9 2014

Inlägg av android »

SirDIFalot skrev:
KYLERKYLER skrev:
SirDIFalot skrev:
KYLERKYLER skrev:
SirDIFalot skrev:Jag är verkligen HELT oförstående till det här med Philip Holm som center.
Håller med. gå ner på tre centrar istället. Kan iofs bli dit. Men vi får väl hoppas att han inte tar ett enda tek om han nu får spela center.
Rundqvist är ju center. Spela honom där. Spela Holm som back och sätt någon av våra fysiska backar som forward som bara köttar istället.
Det är också ett bättre alternativ. Eller rulla på tre centrar och fyra ytterforwardspar. Holm känns hur som helst fel gubbe att ha som forward. Tar också hellre en mer skridskostark back som forward.

Vinst ikväll med 2-0 oavsett var Holm spelar. Ljungh och Saviano (EN)
Holm tycker jag är vår mest skridskoskickliga back. By far faktiskt.

Men sätter hellre upp en av våra fysiska backar som FORWARD än att sätta Holm som CENTER.
Eller så plockar vi upp en av våra juniorcentrar. Det känns som att i år ska vi skippa allt vad juniorverksamhet heter. Kanske var ett av Puttes krav. Jag trodde även att Rundqvist var värvad som center också. Varför inte flytta in honom i mitten.

Märkligt byggd trupp i alla fall. Jag tror inte att man räknade med att Falks utveckling skulle fortsätta så pass brant uppåt som den ändå har gjort och att han hade varit utlånad just nu.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Celes
Inlägg: 290
Blev medlem: 2012-12-03

Re: CHL: Djurgårdens IF - PSG Zlin 23/9 2014

Inlägg av Celes »

Som center hade vi ju kunnat testa t.ex. Lukas Vejdemo från J10
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: CHL: Djurgårdens IF - PSG Zlin 23/9 2014

Inlägg av Edin »

Har vi fått någon klarhet i varför matcherna startar vid den väldigt skeva tiden 20:05?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
B.I.B.A
Inlägg: 2832
Blev medlem: 2009-08-06

Re: CHL: Djurgårdens IF - PSG Zlin 23/9 2014

Inlägg av B.I.B.A »

Edin skrev:Har vi fått någon klarhet i varför matcherna startar vid den väldigt skeva tiden 20:05?
Undrar detsamma. Skulle precis starta matchen på svtplay. Veckomatcher i Sverige börjar 19.00. Punkt.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: CHL: Djurgårdens IF - PSG Zlin 23/9 2014

Inlägg av Edin »

B.I.B.A skrev:
Edin skrev:Har vi fått någon klarhet i varför matcherna startar vid den väldigt skeva tiden 20:05?
Undrar detsamma. Skulle precis starta matchen på svtplay. Veckomatcher i Sverige börjar 19.00. Punkt.
Våra andra hemmamatcher har börjat vid samma tid.

Det här är ju bra matcher för barnfamiljer annars, billiga biljetter jämfört med en seriematch. Men man är ju fan hemma vid midnatt efter dom här matcherna...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
sm910
Inlägg: 482
Blev medlem: 2013-06-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: CHL: Djurgårdens IF - PSG Zlin 23/9 2014

Inlägg av sm910 »

Så sen start är väl rätt garanterat en TV-tid? Man krockar inte med matchen som startar 17.30 och man får prime-time för andra matchen.

En usel tid för live-publik såklart. Matchen slut efter 10, och sen någon timme innan man tagit sig hem för många. Knappast något som barnfamiljer eller arbetare dras till.
Användarvisningsbild
Fricke
Inlägg: 1131
Blev medlem: 2005-06-09

Re: CHL: Djurgårdens IF - PSG Zlin 23/9 2014

Inlägg av Fricke »

sm910 skrev:
SirDIFalot skrev:
sm910 skrev:Förra året var ju den totala prispotten 360'000 euro, i år är den uppe på 1.5 miljoner euro. Nu har de förvisso inte annonserat vad man tjänar på just gruppavancemang, men förra året rakade vi ju in 25'000 euro på gruppsegern så det lär ju finnas en inte helt oansenlig summa vi kan ha glädje av om vi faktiskt presterar sista matcherna nu.

Men det är klart, det är inte mycket till ersättning om vi får tunga skador.
Om vi får "tunga skador" så tar ju försäkringskassan över en hel del av lönen.
Försäkringskassan ersätter inte det inkomstbortfall som ett sämre sportsligt resultat troligen skulle innebära. Och inte heller den ideella skada vi som supportrar lider från sämre sportsliga resultat.
Spelarna, i alla fall de mer högavlönade, är väl ändå försäkrade utanför det offentliga?
Skriv svar