Lämnar tillbaks mitt säsongskort och avsäger mitt medlemskap

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Jojje
Inlägg: 828
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Östermalm

Lämnar tillbaks mitt säsongskort och avsäger mitt medlemskap

Inlägg av Jojje »

För första gången någonsin så skäms jag över DIF hockey... Inte över spelarna på isen, de kan inte rå för att de knappt skulle platsa i bajen, men över ledningen. Tror de verkligen att vi tjänar på att snåla in de där 2-3 miljonerna som ett par spelare till av klass skulle kosta och som skulle rädda kontraktet mot att vi skulle åka ner, det skulle kosta oss betydligt mer.

Agera för i helvete, och det nu... Sen ser man challe snyfta i expressen om att det inte finns några spelare. Orzagh är nära att krita på för luleå, ssk ersatte Leska på två dar, fbk har en ersättare till Nörda klar och Linköping plockar in Samuelsson osv osv.

Händer ingenting innan transferfönstret stänger så åker vi ut.

Snart vill jag se huvuden rulla i ledningen.
rated_x
Inlägg: 198
Blev medlem: 2005-06-11

Inlägg av rated_x »

Håller med helt.. någott måste göras OCH DET ÄR NU!!!!! vi kan starta med att kicka "sjärn backen" ryman.. som har varit sämst på plan dom 3-4 senaste matcherna.....
Användarvisningsbild
Blåränderna går aldrig ur
Inlägg: 307
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Hovet/globen ;)

Re: Lämnar tillbaks mitt säsongskort och avsäger mitt medlem

Inlägg av Blåränderna går aldrig ur »

Jojje skrev:För första gången någonsin så skäms jag över DIF hockey... Inte över spelarna på isen, de kan inte rå för att de knappt skulle platsa i bajen, men över ledningen. Tror de verkligen att vi tjänar på att snåla in de där 2-3 miljonerna som ett par spelare till av klass skulle kosta och som skulle rädda kontraktet mot att vi skulle åka ner, det skulle kosta oss betydligt mer.

Agera för i helvete, och det nu... Sen ser man challe snyfta i expressen om att det inte finns några spelare. Orzagh är nära att krita på för luleå, ssk ersatte Leska på två dar, fbk har en ersättare till Nörda klar och Linköping plockar in Samuelsson osv osv.

Händer ingenting innan transferfönstret stänger så åker vi ut.

Snart vill jag se huvuden rulla i ledningen.



Varför inte stötta oss i det här läget ..tre förluster visst det är mycket men vad hade du för förväntingar på oss i år??
jensa öhling
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av jensa öhling »

de 2-3 miljoner du pratar om fanns inte. DIF var ytterst nära konkurs och enda alternativet till det var ett riktgit lågbudgetlag. det ser vi nu och jag stöttar mkt helrre de här killarna än att inte ha något DIF alls.

tror fortfarande vi kan undvika Kvalserien. dagens match var ett steg i rätt rikting. Mora och Leksand är de lag vi kan komma före. De två kommande matcherna mot Modo och Mora blir enormt viktiga. behövs 4-6 poäng där.

DIF för ALLTID
Användarvisningsbild
Altono
Inlägg: 37
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Altono »

En riktig supporter ställer upp i det här läget, inte gnäller som en F*tta.

Det är ju sånna som dig Jojje som gör att DIFHockey inte har några pengar.

Pajasvarning!
Användarvisningsbild
Blåränderna går aldrig ur
Inlägg: 307
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Hovet/globen ;)

Inlägg av Blåränderna går aldrig ur »

jensa öhling skrev:de 2-3 miljoner du pratar om fanns inte. DIF var ytterst nära konkurs och enda alternativet till det var ett riktgit lågbudgetlag. det ser vi nu och jag stöttar mkt helrre de här killarna än att inte ha något DIF alls.

tror fortfarande vi kan undvika Kvalserien. dagens match var ett steg i rätt rikting. Mora och Leksand är de lag vi kan komma före. De två kommande matcherna mot Modo och Mora blir enormt viktiga. behövs 4-6 poäng där.

DIF för ALLTID

Då är vi 2 som kommer stööta vårt lag
Användarvisningsbild
Suz
Inlägg: 208
Blev medlem: 2005-09-29
Ort: En leksings mage.
Kontakt:

Inlägg av Suz »

Altono skrev:En riktig supporter ställer upp i det här läget, inte gnäller som en F*tta.
Ursäkta mig!! Men har du sett en f*tta gnälla någon gång?? Visserligen gnälls det än del och det är kanske med viss rätt eftersom vi är desperata nu. Men tänk på vad du skriver.
ÄLSKA DIF MEST NÄR DE
FÖRTJÄNAR DET MINST!
Mats W
Inlägg: 31
Blev medlem: 2005-10-03
Ort: Saltsjöbaden, Stockholm

Inlägg av Mats W »

Förluster mot HV71, Färjestad och Linköping var väntat. Nu följer matcher mot Modo, Luleå och Mora, och självklart önskar jag mig tre raka vinster. Men även om det inte blir tre segrar så finns det (som jag ser det) goda möjligheter att skrapa ihop skapligt med poäng.
Användarvisningsbild
Stambert
Inlägg: 123
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Lämnar tillbaks mitt säsongskort och avsäger mitt medlem

Inlägg av Stambert »

Jojje skrev:Tror de verkligen att vi tjänar på att snåla in de där 2-3 miljonerna som ett par spelare till av klass skulle kosta och som skulle rädda kontraktet mot att vi skulle åka ner, det skulle kosta oss betydligt mer.
Problemet är ju att pengarna inte finns. Efter att år efter år ha levt över tillgångarna har DIF anpassat munnen efter matsäcken. Djurgårdsfansen går på hockey i en omfattning som räcker till att avlöna det lag vi ser i årets Elitserie.

Det finns en grupp som väldigt enkelt skulle kunna vända det här. Med en stor och sjungande klack i match efter match så skulle Globen snabbt fyllas. Det är det enda som hjälper på kort sikt.

Vad gör våra mest hängivna supportrar i det läget? Med en nybyggd ståplats och löjligt billiga biljetter så skiter dom totalt i hockeyn. Klacken är ju nästan obefintlig på matcherna.

Djurgården Hockey svek supportrarna på 90-talet.
Nu sviker "supportrarna" Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Suz
Inlägg: 208
Blev medlem: 2005-09-29
Ort: En leksings mage.
Kontakt:

Inlägg av Suz »

Jag älskar Djurgårn och kommer även göra det om vi hamnar i Allsvenskan. Det ända vi suportrar ska göra nu är att stötta, skrika och fylla globen nästa match.
ÄLSKA DIF MEST NÄR DE
FÖRTJÄNAR DET MINST!
Järnkamin nr9
Inlägg: 27
Blev medlem: 2005-06-19

Inlägg av Järnkamin nr9 »

För i helvete lägg ner! Vad fan hade du förväntat dig innan säsong? Att Djurgårn skulle krossa allt motstånd eller? Coh pengarna vad tror du dem ska komma från? När Challe säger att det inte finns några spelare som håller tillräckligt hög klass tillgängliga,trodde jag han menade spelare som var inom ramen för Djurgårns ekonomi.Tror tillexempel vi inte har en chans att bemöta Orzags ekonomiska krav.Men lämna in ditt medlems kort och säsongskort om du inte klarar av lite motgång,jag tänker iallfall inte ge upp nu!Hoppas det finns fler som har samma åsikt!
Bigge
Inlägg: 1086
Blev medlem: 2005-06-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Bigge »

Skulle inte vilja ha Orzagh i laget, han e så pass skadad så inte hans försäkringen gäller om han skulle skada sig igen det betyder att DIF!!! får stå för kostnaderna, inte värt det om han skulle gå sönder igen unde en match....

skaffa nån annan mindre skade benägen isåfall
Användarvisningsbild
Hovet
Inlägg: 637
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Västra Götaland

Inlägg av Hovet »

Nu får det vara sluttjatat över klubbens läge, det leder ingenstans!
Styrelsen vet om var problemet ligger och jag tror inte de behöver en påminnelse.

Problemet med laget är att de inte är tillräckligt starka för att hålla igen mot ett topplag i en tredje period. Men det är något man får jobba på.
Det är tufft med 3 svåra matcher i rad, nu kommer desto enklare matcher som DIF kommer att gå segrande ur. Just för att de måste.

Det ordnar sig detta, vi kommer inte åka ut. Men visst fan kan man bli frustrerad, som djurgårdare ska man inte ens snacka om kvalserien.
Användarvisningsbild
Gårdare
Inlägg: 117
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Nacka

Inlägg av Gårdare »

Vad trött man blir att läsa patetiska inlägg i denna gästbok.

Klart det finns pengar. Och då pratar jag inte om eget kapital, utan pengar från sponsorer! Skall det vara så svårt att fatta. För mig är det en gåta att DIF inte kan skrapa ihop mer pengar?

...å andra sidan anställer man "Garpen" för att hitta nya spelare. Vilket jävla skämt att se "Garpen-med-armarna-i-kors" leta spelare. Och så drar man ned på personal. Jo jag tackar!

DIF anno´2006 är en jävla lågbudget. Och därför åker vi ur! Och det är åt helvete!

Att påstå att det "vänder" låter bara löjligt. Vi behöver 5 topp-spelare om vi skall hänga kvar. Inte någon "talang" från Almtuna..
Användarvisningsbild
Ritterwand
Inlägg: 664
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Ritterwand »

Det är väl inget negativt med att ha en kille som jobbar med scouting och rekrytering? Ska man gå en annan väg med att värva billigare och mer okänt så måste man nog satsa på det. Dessutom har jag för mig att Garpen först och främst tittar på allsvenskan, att han har lite kontakter på andra sidan pölen är nog bara bonus.
Skriv svar