Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Axel_K »

Jag hoppas att han känner att pengar är överskattat den dagen han får erbjudande från KHL/NHL :wink:

Jag har trott hela tiden att han skulle förlänga 2 år, nu blev det dock 3.
Sörensen är alldeles för smart för att testa lyckan på andra sidan pölen, han vet hur det är att inte få chansen - han har lämnat DIF en gång förut utan att få chansen att spela i vilket fall.
Han gör rätt i att skaffa lite ES-rutin innan han drar, kolla bara på Silfverberg!

Tror att han vill ha en garanti på speltid innan han drar till NHL!

Sörensen kommer bli väldigt viktig för oss kommande åren, inte bara för att han kommer göra 60 mål i år (han och Alvarez gör alla mål) utan för att få en kontinuitet även i toppkedjorna.
Det är självklart något Sörensen insett och det är klart att NHL/KHL får upp ögonen för en så ung spelare som får ta ett stort ansvar i DIF och (peppar peppar) förhoppningsvis klarar det galant!
Användarvisningsbild
ALLTID DIF
Inlägg: 485
Blev medlem: 2014-07-17

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ALLTID DIF »

SirDIFalot skrev:Sörensen förlänger till och med 17/18!

Bästa BÄSTA nyheten !
Sörensen ABSOLUT bästa vi haft på länge LÄNGE !
Användarvisningsbild
Jerka
Inlägg: 304
Blev medlem: 2011-03-21
Säsongskort: Ja
Ort: Sollentuna

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jerka »

SirDIFalot skrev:
Staten skrev:Han måste fått en riktigt bra deal om han signar på tre år. Sen kanske han inte vill utomlands heller av olika anledningar så då är detta bra för honom och oss.
Intressant citat från KG dock.

- Det vi gläds extra mycket åt är även att Marcus och hans agent Thomas Sjögren har prioriterat långsiktighet och trygghet framför snabb ekonomisk avkastning. Det är en del som också är viktig i den ålder och fas som Marcus befinner sig i, säger K-G Stoppel.
Instämmer. Känns som att han skrivit på ett kontrakt där han tjänar nått i stil med X tusen/mån nästa säsong, X+30% 16/17 och X+50% sista året. Skulle så vara fallet så har han ju verkligen hjärtat på rätt ställe med tanke på våran ekonomiska situation.
Användarvisningsbild
dutti
Inlägg: 518
Blev medlem: 2010-09-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Fruängen

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av dutti »

Mycket konstig förlängning faktiskt.
Du är med oss överallt, Stefan.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av android »

Varför inte vänta tills han presterat i shl först?
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4800
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av diftobbe89 »

Ojojoj, fantastisk nyhet.
Spela fult
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17594
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

android skrev:Varför inte vänta tills han presterat i shl först?
Om du syftar på vad jag sa om Heinerö så tycker jag Sörensen visat sjuhelvetes mycket mer potential. Både under sina matcher i SHL och genom att stundtals dominera i hockeyallsvenskan. Hade jag varit ett annat SHL-lag hade jag gått efter honom hårt.

Han är redan idag vår viktigaste forward.
Expert.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av android »

SirDIFalot skrev:
android skrev:Varför inte vänta tills han presterat i shl först?
Om du syftar på vad jag sa om Heinerö så tycker jag Sörensen visat sjuhelvetes mycket mer potential. Både under sina matcher i SHL och genom att stundtals dominera i hockeyallsvenskan. Hade jag varit ett annat SHL-lag hade jag gått efter honom hårt.

Han är redan idag vår viktigaste forward.
Härligt.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Sjöwall »

Mycket bra förläning, lagets utan tvekan bästa och viktigaste spelare.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17594
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

daniel breitholtz ?@MrBreitholtz 1h
Stor glädje att DIF har förlängt med @sorensenmarcus!

Fredrik Bremberg ?@fbremberg 45m
@MrBreitholtz en bra spelare, men jag hade avvaktat och sett om han kan leverera en hel säsong i SHL först! Jag hoppas att han gör det.

Marie Hallman ?@hallmanmarie 15m
@fbremberg @MrBreitholtz Linkan, hårdare än de hårda! ;))) Bra val av DIF tror jag

Fredrik Bremberg ?@fbremberg
@hallmanmarie @MrBreitholtz det är ingen social verksamhet;),som chef måste man vara hård. Jag gillar Sören och hoppas att han kan ta steget

Petter Rönnqvist ?@ronnqvist32 4m
Min gamle vän @fbremberg har en poäng i sitt ifrågasättande av tidigt förlängda kontrakt med Sörensen och Heinerö. Låt dom bevisa lite i SHL

Tomas Ros ?@Rosenrasande 2m
@ronnqvist32 @fbremberg Det handlar väl om att Dif pressat ned kontrakten. Heinerö är riktigt billig, just nu.
Expert.
Användarvisningsbild
sthlm19
Inlägg: 693
Blev medlem: 2011-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stan

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av sthlm19 »

Varför ska man vänta? Helt sjukt egentligt, blir bara dyrare när vi får konkurrens från andra klubbar. Att han platsar i minst en tredjekedja i SHL är det väl ingen tvekan om.

Kul att det var linkan som sa det också. Hur skriver man då kontrakt med äldre spelare som man inte vet platsar på den här nivån längre?
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jepe »

Skulle så gärna önska att Linkan slutade skriva om DIF på twitter, vet inte om han skrivit något positivt alls. Tror det var en jättetabbe att vi tog tillbaka honom första säsongen i HA. Av många anledningar. Tycker det är helt rätt att förlänga med Sörensen redan nu, både ekonomiskt och samtidigt ett ansvar som läggs på Sörensen.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av android »

Får väl förtydliga att jag tycker förlängningen med Sörensen är bra.

Klarar vi oss kvar i år tror jag att vi kan få ihop ett riktigt hyfsat lag till nästa säsong. +6 millar också.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Godnoken
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-09-15

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Godnoken »

Jepe skrev:Skulle så gärna önska att Linkan slutade skriva om DIF på twitter, vet inte om han skrivit något positivt alls. Tror det var en jättetabbe att vi tog tillbaka honom första säsongen i HA. Av många anledningar. Tycker det är helt rätt att förlänga med Sörensen redan nu, både ekonomiskt och samtidigt ett ansvar som läggs på Sörensen.
Sen när får man inte skriva negativt om DIF? Det är ju vardag här på forumet. :lol:
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

android skrev:Får väl förtydliga att jag tycker förlängningen med Sörensen är bra.

Klarar vi oss kvar i år tror jag att vi kan få ihop ett riktigt hyfsat lag till nästa säsong. +6 millar också.
Båda förlängningarna tcker jag är bra. Sören är redan nu en topp6-forwardoch heinerö kommer vara en bra tredjekedjespelare och med tur kan han också bli en topp-6 spelare och då får vi väldigt bra valuta för pengarna. Går det lite sämre för honom kommer han ändå vara en ok spelare som typ trettondeforward och riktigt billig med elitseriemått. Som sagt low risk high reward.

De där 6 extra millarna tror jag kommer gå åt att hitta riktigt bra ersättare för Jocke, Samme och Honken. Möjligen Trukhno och Lauritzen om det inte faller väl ut.
Jag tror det jobbas mycket på att spela vidare med samma stomme även i framtiden.

Så se fan till att vi håller oss kvar denna säsong!
Låst