Djurgårdshjälpen

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Lynxlynx
Inlägg: 185
Blev medlem: 2014-04-02

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Lynxlynx »

Läste på sidan att bara 1400 supportrar bidragit (om man räknar bort hinkarna)? Vi måste kunna få fler än så att hjälpa till. Har givetvis delat på FB osv. men någon som har nåt annat tips för att få med många fler? Jag menar 14-1500 är ju bara en bråkdel av DIFs fanbase..
Användarvisningsbild
Mattebo
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2012-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Mattebo »

Har gjort en snabb sammanställning av donationsracet. Har säkert missat en hel del. Vissa var svåra att tolka dessutom. Har inte fyllt i alla under "Antal" ännu.

Hittade heller inget sätt att införa en tabell eller kopiera från Excel/Word med format in i forumet. Kanske inte går alls. Någon expert inom området? Så fick ladda upp en bild.

Bild

Edit: skriv vad jag har missat!
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Andy »

Lynxlynx skrev:Läste på sidan att bara 1400 supportrar bidragit (om man räknar bort hinkarna)? Vi måste kunna få fler än så att hjälpa till. Har givetvis delat på FB osv. men någon som har nåt annat tips för att få med många fler? Jag menar 14-1500 är ju bara en bråkdel av DIFs fanbase..
Din analys är helr rätt. Det är de många bidragen som är viktiga. Hur många borde vara beredda att bida 5.000? 10.000? Hur når vi dem?
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Andy »

Mattebo skrev:Har gjort en snabb sammanställning av donationsracet. Har säkert missat en hel del. Vissa var svåra att tolka dessutom. Har inte fyllt i alla under "Antal" ännu.

Hittade heller inget sätt att införa en tabell eller kopiera från Excel/Word med format in i forumet. Kanske inte går alls. Någon expert inom området? Så fick ladda upp en bild.

Bild

Edit: skriv vad jag har missat!
Tack!

Starkt jobbat!
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Axel_K »

Jag tycker väl att Englunds tackling igår var ganska tung? Likaså Ahlens två tacklingar mot Växjös "backtuffing" (han tappade ju nästan hjälmen ena gången). Men det är väl en definitionsfråga skulle jag tro!
Användarvisningsbild
Mattebo
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2012-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Mattebo »

Axel_K skrev:Jag tycker väl att Englunds tackling igår var ganska tung? Likaså Ahlens två tacklingar mot Växjös "backtuffing" (han tappade ju nästan hjälmen ena gången). Men det är väl en definitionsfråga skulle jag tro!
Precis, på något sätt blir det upp till den som satt donationshändelsen att bestämma när den gäller på de som är bedömningsbara.

Om vi vill följa hur det går på det här sättet kan den personen rapportera i slutet på varje månad hur mycket det blev så kan jag föra in det då.

Minns inte klart, men har Saviano bränt ett friläge?

Kanske är värt med en egen forumtråd för enbart detta?
Túrin Turambar
Inlägg: 595
Blev medlem: 2012-05-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Túrin Turambar »

Nja, Saviano spelade fram till Ljungh och var sedan med och högg på returen i ett relativt fritt läge mot Växjö, men mer än så kan han nog inte anklagas för. ;)
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Staten »

Haha Saviano bränner friläge, den posten kan bli tung för Dutti. Tur att det bara är 20/st.
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Axel_K »

Tur att arkivet på cmore är gratis, någon får vara statistiker och glo matcherna om och om igen :lol:
Användarvisningsbild
Mattebo
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2012-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Mattebo »

Ja, jag får väl se om matcherna ... haha.

Utmanar Turin Turambar (bra namn förövrigt!), Axel_K och Staten att slänga in något!

Om ni nu inte redan har gjort det, det vill säga.
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Staten »

Mattebo skrev:Ja, jag får väl se om matcherna ... haha.

Utmanar Turin Turambar (bra namn förövrigt!), Axel_K och Staten att slänga in något!

Om ni nu inte redan har gjort det, det vill säga.
Ska lätt göra det, måste tänka ut något bra bara!
Túrin Turambar
Inlägg: 595
Blev medlem: 2012-05-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Túrin Turambar »

Tack för namnberömmet! ;) Vilka är reglerna? Jag donerar en viss summa varje gång något visst händer?
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av pulverapa »

Nu var det ju 100 rubel det gällde när Truchno gör poäng. :)

Och varför har inte daniel942, Salas och Sjöwall ställt upp ännu!? Fy!
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Axel_K »

Jag ska även jag komma på något kul, inte säkert att jag trycker in allt kontinuerligt dock men innan säsongen är slut så är allt inne! ;)

Kan bli dyrt för mig då jag gillar fysiskt spel och det verkar DIF också göra :lol:
Användarvisningsbild
Mattebo
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2012-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Mattebo »

Staten skrev:Ska lätt göra det, måste tänka ut något bra bara!
Härligt!
Túrin Turambar skrev:Tack för namnberömmet! ;) Vilka är reglerna? Jag donerar en viss summa varje gång något visst händer?
Varsegod! Längesedan jag läste de där böckerna.

Ja, händelse, hur många olika och summa är självklart helt valfritt. Du skriver här: "50 spänn varje gång Robin Alvarez gör mål". Jag försöker hålla koll, men bäst är nog om alla har egen koll. I slutet på varje månad så kommer nog de flesta skicka in totalsumman för vad de skrivit upp sig på.
pulverapa skrev:Nu var det ju 100 rubel det gällde när Truchno gör poäng. :)

Och varför har inte daniel942, Salas och Sjöwall ställt upp ännu!? Fy!
Skrev först rubel i ditt fält, men tog bort det, haha!

Vi utmanar härmed daniel942, Salas och Sjöwall. Sjöwall hade någon knepig om - och + för vår brunkkedja. Får gärna förtydliga.
Axel_K skrev:Jag ska även jag komma på något kul, inte säkert att jag trycker in allt kontinuerligt dock men innan säsongen är slut så är allt inne! ;)

Kan bli dyrt för mig då jag gillar fysiskt spel och det verkar DIF också göra :lol:
Tror de flesta kör månadsvis, blir för många småsummor ska plottras med annars.

Om tacklingar räknas i officiell statistik kan du köra en summa varje gång DIF vinner tacklingsmatchen, exempelvis.
Skriv svar