SHL: Linköping HC - Djurgårdens IF 15/9 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Re: SHL: Linköping HC - Djurgårdens IF 15/9 2014

Inlägg av BigJ »

Trist med alla negativa kommentarer om vårt hårt kämpande lag. Vad trodde ni? Att vi skulle sopa banan med 2 av lagen som antas slåss om SM-guldet? Nej, klart över förväntan hittills, visst blir vi stundtals tillbakatryckta men vid flera tillfällen har våra grabbar tryckt tillbaka både växjö och lhc och då finns det ju verkligen något att utgå från som kommer att bli bättre och bättre.
Alla visste ju dessutom hur otroligt viktig Tellan skulle bli så det är ju fantastiskt att han hittils motsvarat förväntningarna med råge. Med en så stabil målvakt kommer det att släppa för utespelarna och spelet kommer börja flyta.
2 p mot den förmodade SM vinnaren och väldigt nära poäng på bortaplan mot en av toppkandidaterna är ju en riktigt bra början.
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: SHL: Linköping HC - Djurgårdens IF 15/9 2014

Inlägg av 20002001 »

Hemma från Linköping!
Bra kämpainsats från grabbarna på isen idag.

En annan grej, LHC lär ha SHLs sämsta ståplats. Helvete vad dåligt!
Nu vilar jag rösten en dag, sen på onsdag möter vi Bajen i ett kokande Globen! KÖP KÖP KÖP:http://biljetter.difhockey.se/globen
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Praetori
Inlägg: 13764
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL: Linköping HC - Djurgårdens IF 15/9 2014

Inlägg av Praetori »

BigJ skrev:Trist med alla negativa kommentarer om vårt hårt kämpande lag. Vad trodde ni? Att vi skulle sopa banan med 2 av lagen som antas slåss om SM-guldet? Nej, klart över förväntan hittills, visst blir vi stundtals tillbakatryckta men vid flera tillfällen har våra grabbar tryckt tillbaka både växjö och lhc och då finns det ju verkligen något att utgå från som kommer att bli bättre och bättre.
Alla visste ju dessutom hur otroligt viktig Tellan skulle bli så det är ju fantastiskt att han hittils motsvarat förväntningarna med råge. Med en så stabil målvakt kommer det att släppa för utespelarna och spelet kommer börja flyta.
2 p mot den förmodade SM vinnaren och väldigt nära poäng på bortaplan mot en av toppkandidaterna är ju en riktigt bra början.
Javisst. Problemet är att motståndarna inte heller lär bli sämre med tiden. Nu tror jag att det är lite av premiärnerver för detta unga och SHL oerfarna lag och att det säkerligen finns större utrymme för förbättringar än hos konkurrenterna men det har märkts i de två första matcherna att tröjorna är lite för stora och att motståndarna egentligen är strået vassare när det väl kommer till kritan.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: SHL: Linköping HC - Djurgårdens IF 15/9 2014

Inlägg av Staten »

Kändes skönt att bara kunna "ta en förlust" igår istället för att som i Allsvenskan bli förbannad när de förlorade och likgiltig när de vann (för det var ju det de skulle göra). Tycker lagen var hyfsat jämbördiga. Linköping med lite mer finess och självklart mycket bättre powerplay just nu, men det var väl rätt väntat.

Tror vi kommer växa in i det här. Snart får vi dessutom tillbaks Lauritzen.
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Linköping HC - Djurgårdens IF 15/9 2014

Inlägg av Mäklaren »

Donkels skrev:
Mäklaren skrev:Kan någon ens försöka förklara hur man tänkte i värvningen med Deilert?

Herregud vilken katastrofvärvning.
Finns det något du tycker är bra med vårt lag?
Ja jag tycker att Tellan är en kanonmålvakt, Samuelsson är en klasspelare, Sörensen en gudabenådad lirare i sina bästa stunder, jag tycker att Alexander Falk har gjort stora framsteg så här långt och ser riktigt bra ut, Fernholm tycker jag var bra första matchen, Truchno visar stundtals potential, vi har riktigt riktigt bra tränare som dock tyvärr förespråkar en lite väl passiv ishockey för min smak. Vidare har vi en intressant back i Högström, smart centerspel i Jocke och bra speed på några andra.

Jag undrar lite grann varför man inte startar med Sörensens och Sammes PP dock.

Så nog gillar jag detta lag.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Re: SHL: Linköping HC - Djurgårdens IF 15/9 2014

Inlägg av BigJ »

Praetori skrev:
BigJ skrev:Trist med alla negativa kommentarer om vårt hårt kämpande lag. Vad trodde ni? Att vi skulle sopa banan med 2 av lagen som antas slåss om SM-guldet? Nej, klart över förväntan hittills, visst blir vi stundtals tillbakatryckta men vid flera tillfällen har våra grabbar tryckt tillbaka både växjö och lhc och då finns det ju verkligen något att utgå från som kommer att bli bättre och bättre.
Alla visste ju dessutom hur otroligt viktig Tellan skulle bli så det är ju fantastiskt att han hittils motsvarat förväntningarna med råge. Med en så stabil målvakt kommer det att släppa för utespelarna och spelet kommer börja flyta.
2 p mot den förmodade SM vinnaren och väldigt nära poäng på bortaplan mot en av toppkandidaterna är ju en riktigt bra början.
Javisst. Problemet är att motståndarna inte heller lär bli sämre med tiden. Nu tror jag att det är lite av premiärnerver för detta unga och SHL oerfarna lag och att det säkerligen finns större utrymme för förbättringar än hos konkurrenterna men det har märkts i de två första matcherna att tröjorna är lite för stora och att motståndarna egentligen är strået vassare när det väl kommer till kritan.
Du säger det själv, det finns större utrymme för förbättringar hos oss än hos konkurrenterna och att det inte skulle vara perfekt från början var väl de flesta ense om men trots detta så är det många som gnäller. Stötta grabbarna istället, negativa kommentarer får ingen att växa, stöttning däremot ger ofta en extra växel. För mig har de redan visat att det här kan bli en mycket trevlig säsong.
Praetori
Inlägg: 13764
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL: Linköping HC - Djurgårdens IF 15/9 2014

Inlägg av Praetori »

BigJ skrev:
Praetori skrev:
BigJ skrev:Trist med alla negativa kommentarer om vårt hårt kämpande lag. Vad trodde ni? Att vi skulle sopa banan med 2 av lagen som antas slåss om SM-guldet? Nej, klart över förväntan hittills, visst blir vi stundtals tillbakatryckta men vid flera tillfällen har våra grabbar tryckt tillbaka både växjö och lhc och då finns det ju verkligen något att utgå från som kommer att bli bättre och bättre.
Alla visste ju dessutom hur otroligt viktig Tellan skulle bli så det är ju fantastiskt att han hittils motsvarat förväntningarna med råge. Med en så stabil målvakt kommer det att släppa för utespelarna och spelet kommer börja flyta.
2 p mot den förmodade SM vinnaren och väldigt nära poäng på bortaplan mot en av toppkandidaterna är ju en riktigt bra början.
Javisst. Problemet är att motståndarna inte heller lär bli sämre med tiden. Nu tror jag att det är lite av premiärnerver för detta unga och SHL oerfarna lag och att det säkerligen finns större utrymme för förbättringar än hos konkurrenterna men det har märkts i de två första matcherna att tröjorna är lite för stora och att motståndarna egentligen är strået vassare när det väl kommer till kritan.
Du säger det själv, det finns större utrymme för förbättringar hos oss än hos konkurrenterna och att det inte skulle vara perfekt från början var väl de flesta ense om men trots detta så är det många som gnäller. Stötta grabbarna istället, negativa kommentarer får ingen att växa, stöttning däremot ger ofta en extra växel. För mig har de redan visat att det här kan bli en mycket trevlig säsong.
Javisst, sjunger trumhinnorna av mig på varje match jag går på och försöker i princip alltid vara stöttande. Forumet är en lite annan fråga dock. När man kan uttrycka sig i skrift och bolla idéer med andra och faktiskt diskutera situationer och problem så blir det lite annorlunda. Om spelarna mot förmodan är inne och trollar på forumet så är de ändå proffs, de vet när vi är helt fel ute eller när vi har en poäng i det som skrivs.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Debacle
Inlägg: 205
Blev medlem: 2013-02-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Linköping HC - Djurgårdens IF 15/9 2014

Inlägg av Debacle »

Jag vet for a fact att många spelare genom åren är inne och läser på forumet. Även jag skulle vara intresserad av vad det sägs om mig efter matcher vilken nivå jag än lirade på. Visst så är grabbarna proffs, men det som skrivs ofta här inne bevisar bara att en hel del har någon bokstavskombination. Ante Engqvist var en sån som ofta var inne och läste, skulle inte förvåna mig om han var inne och läste mycket när surret omkring en möjlig övergång flöt omkring.

Jag tycker det är sjukt att man kan håna spelare efter två matcher, med det sagt så har alla åsikter och forumet är till för att uttrycka missnöje och ta upp grejer till diskussion. Men att slänga en spelare under forumbussen efter två matcher är bara larvigt. Deilert är den i nuläget som fått bussen över sig, då vann han ändå som back poängligan på försäsongen..
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: SHL: Linköping HC - Djurgårdens IF 15/9 2014

Inlägg av seppuko »

Man ska aldrig håna. Konstruktiv eller liknande kritik är dock ok. Att vara säga usch och utan förklaring, då kan man lika gärna låta bli.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: SHL: Linköping HC - Djurgårdens IF 15/9 2014

Inlägg av Kall-El »

Dock skall det sägas att två poäng efter två omgångar är mer än vad jag hade räknat med.

Trodde vi skulle stå på 0 poängen inför matchen mot Lyxfällans IF.

Haken är dock den att jag räknat med 3 poäng mot Lyxfällan så efter imorgon kväll kan vi ligga poängmässigt tipset igen.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: SHL: Linköping HC - Djurgårdens IF 15/9 2014

Inlägg av DIF_Soldier »

Deilert och Guter ska givetvis få chansen i PP på denna nivån, men snälla någon; inte i förstauppställningen!

Vid ett PP-läge under matchen skapade Sörensen-Micke S mer på 23 sekunder än vad förstauppställningen mäktade med resterande tid. Guters bössa i all ära, men #37 skjuter ju som en häst och besitter smartness som i det närmaste alla andra saknar - Sörensen likaså sett till det tekniska.

Smartare coachning tack. Helt okej match överlag och vi hade haft en helt annan matchbild om det inte varit för dessa okunniga, tacklingsskygga, blås-kåta domare.

Var är disciplinnämndens böter och avstängningar för dessa hockeymord? #FairPlay2014
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9496
Blev medlem: 2009-12-01

Re: SHL: Linköping HC - Djurgårdens IF 15/9 2014

Inlägg av Jim Morrison »

Tycker smart coaching är att tidigt börja få igång båda PP-uppställningarna och inte börja toppa i omgång 2...
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Sv: SHL: Linköping HC - Djurgårdens IF 15/9 2014

Inlägg av Magnutz »

Jim Morrison skrev:Tycker smart coaching är att tidigt börja få igång båda PP-uppställningarna och inte börja toppa i omgång 2...
Exakt. Vi behöver båda två i bra skick. Fortsätt gnugga!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: SHL: Linköping HC - Djurgårdens IF 15/9 2014

Inlägg av DIF_Soldier »

Jim Morrison skrev:Tycker smart coaching är att tidigt börja få igång båda PP-uppställningarna och inte börja toppa i omgång 2...
Agreed, så varför spelar inte båda två? Deilert & co startar ju varje gång.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9496
Blev medlem: 2009-12-01

Re: SHL: Linköping HC - Djurgårdens IF 15/9 2014

Inlägg av Jim Morrison »

DIF_Soldier skrev:
Jim Morrison skrev:Tycker smart coaching är att tidigt börja få igång båda PP-uppställningarna och inte börja toppa i omgång 2...
Agreed, så varför spelar inte båda två? Deilert & co startar ju varje gång.
Jojo, men vi alla vet att det är just den uppsättningen som behöver mest tid. Sörensen/Samuelsson&co nästan vet man kommer fungera...
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Skriv svar