SHL: Linköping HC - Djurgårdens IF 15/9 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5725
Blev medlem: 2012-09-14

Re: SHL: Linköping HC - Djurgårdens IF 15/9 2014

Inlägg av Vikas »

På onsdag möter vi ett utvilat och revanschsuget lyxfällan medans vi har gummiben efter 2 matcher inom kort period där vi fått kämpa något enormt för att hålla dem stången.

Orkar vi spela hockey på onsdag?
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL: Linköping HC - Djurgårdens IF 15/9 2014

Inlägg av Praetori »

Magnutz skrev: Det vore jävligt fint om forumets skribenter kunde analysera vad som skett/sker och sen lägga fram olika lösningar. Då menar jag INTE inlägg som "avgå X" eller "X är kass" - det är bara obegåvat trams. Vi har det lag vi har. Tanken är att ni kanske kunde fundera ut vad som skulle kunna funka om man ändrade på saker?!
Vafan skriver du? Ett AVGÅ ALLA är ju helt klart på sin plats efter denna djupdykning i hockeykloakerna. :wink:

Det är inte så mycket som hade behövts ändras på för 3p. Vi är dåligt synkade idag och sega som fan och låter matchen hamna där LHC vill ha den. Bara att gnugga vidare, grabbarna vet individuellt vad de gjorde för fel och det kommer förhoppningsvis att se bättre ut på Onsdag.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
järnkaminen82
Inlägg: 113
Blev medlem: 2011-09-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Linköping HC - Djurgårdens IF 15/9 2014

Inlägg av järnkaminen82 »

Praetori skrev:
järnkaminen82 skrev:Att dom inte tar ett snack med domaren efter matchen å ställer dom till svars för sitt agerande idag. Där gillade man de dom hade i HA. De är väl samma domare som blåste för tidigt idag som blåste tidigt i kvalserien borta mot malmö?
Ställa till svars är sånt som SHL sysslar med. DIF är inte, har aldrig varit och kommer aldrig att bli ett lag som skyller eller gnäller på domarna.
Menar inte att vi laget ska snacka med domaren. Utan att han som kommenterar tar upp de som hänt under matchen, som varit tveksamma situationer.
Manijock
Inlägg: 7796
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: SHL: Linköping HC - Djurgårdens IF 15/9 2014

Inlägg av Manijock »

Än är det inte katastrof. Räknade trots allt med högst en pinne på dessa två matcher. Men Leksand hemma ska vi fan ha. Steg nummer ett för att bli bättre är att gå ner på sju backar och peta Deilert på heltid. Fernholm, Högström, Holm, Englund, Falk, Nordlund och Norell klarar sig själva. Då slipper vi undan en grov säkehetsrisk. Sen måste Säcken lira rätt spelare i rätt skede av matchen. I föregående mot Växjö så lirade våran oerhört dåliga PP-uppställning med just Deilert i spetsen ca 1 20 i vardera av våra Powerplay. Jag köper om timingen är dålig och Sörens gäng precis lirat när utvisningen tas, men inte fan behöver de vila 75% av PP-tiden för det VARJE gång.

Nu idag så kastas klumpighetens hänförare Ahlén in i slutminuten när kvittering ska göras. Japp vi behöver spelare framför mål men där är både Honken och Hank att föredra. Dålig fingertoppskänsla som jag känner igen i framförallt Zabels coachning. Såg att det var just Tony som tog hand om timeouten så misstänker att det är han som ska beskyllas för just detta dock.
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Linköping HC - Djurgårdens IF 15/9 2014

Inlägg av Mäklaren »

Kan någon ens försöka förklara hur man tänkte i värvningen med Deilert?

Herregud vilken katastrofvärvning.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: SHL: Linköping HC - Djurgårdens IF 15/9 2014

Inlägg av Magnutz »

Mäklaren skrev:Kan någon ens försöka förklara hur man tänkte i värvningen med Deilert?

Herregud vilken katastrofvärvning.
Tror man resonerade så att han skulle bli en ny Hersley. Många pangpangmål från blå. En backsnajp av rang.

Jag tror han kommer resa sig och bli bättre.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Linköping HC - Djurgårdens IF 15/9 2014

Inlägg av Mäklaren »

Magnutz skrev:
Mäklaren skrev:Kan någon ens försöka förklara hur man tänkte i värvningen med Deilert?

Herregud vilken katastrofvärvning.
Tror man resonerade så att han skulle bli en ny Hersley. Många pangpangmål från blå. En backsnajp av rang.

Jag tror han kommer resa sig och bli bättre.
Men Deilert har ju aldrig varit bra?
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: SHL: Linköping HC - Djurgårdens IF 15/9 2014

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Mäklaren skrev:
Magnutz skrev:
Mäklaren skrev:Kan någon ens försöka förklara hur man tänkte i värvningen med Deilert?

Herregud vilken katastrofvärvning.
Tror man resonerade så att han skulle bli en ny Hersley. Många pangpangmål från blå. En backsnajp av rang.

Jag tror han kommer resa sig och bli bättre.
Men Deilert har ju aldrig varit bra?
Jo då, nån match i allsvenskan...mot DIF
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Linköping HC - Djurgårdens IF 15/9 2014

Inlägg av diftobbe89 »

Guter, Deilert och några till har stora problem på den här nivån, det märks redan, och värvningen av Nordlund blir bara mer obegriplig om man inte ens testar karln i PP, sätt Deilert på läktaren istället och testa Nordlund på hans plats.

Hank och Ahlén måste stångas mycket mer för att göra någon nytta, ge fan i att vara snälla.
Spela fult
Användarvisningsbild
Rudi
Inlägg: 660
Blev medlem: 2012-07-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Linköping HC - Djurgårdens IF 15/9 2014

Inlägg av Rudi »

Har inte Rundqvist lyckats missa målet vid friläge förut? Vill minnas att det hände en eller två gånger under försäsongen.
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Linköping HC - Djurgårdens IF 15/9 2014

Inlägg av Donkels »

Mäklaren skrev:Kan någon ens försöka förklara hur man tänkte i värvningen med Deilert?

Herregud vilken katastrofvärvning.
Finns det något du tycker är bra med vårt lag?
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: SHL: Linköping HC - Djurgårdens IF 15/9 2014

Inlägg av Magnutz »

Ja, jag kan ju villigt skriva under på att vissa spelare inte klarar sig på den högsta nivån. Men det får bli en analys efter omgång 10.

Tendenser ser jag i Deilert och Nordlund framför allt. Där måste troligen något göras. Vad vet jag inte. Försöka hitta en roll där det ska spelas så enkelt som möjligt. Synd att ha såna pjäser men om det visar sig vara nödvändigt så må så vara.

Framåt vet jag inte. Det framfusiga anfallsspelet lider en hel del av att backarna stressar och stressas av ettrigt motstånd och den forecheck de pysslar med. Savi har sett lite blek ut.

Äh, jag ska kika ordentligt fram till omgång 10-ish. Sen.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: SHL: Linköping HC - Djurgårdens IF 15/9 2014

Inlägg av Kall-El »

*host* *host*

Det var ju en del personer som redan i somras höjde ett varningens finger för vissa av våra backars defensiva kunskaper och om dessa skulle hålla på SHL-nivå.

Högström tycker jag dock gör nytta med sin offensiva styrka, men vad bidrar herrar Holm, Deilert och Nordlund med?

De tre sistnämnda backarna borde inte signats upp alls utan istället ersatts med just Fernholm.

För de "insparade pengarna" borde sedan självfallet lagts på en riktigt back som både kunde agera försvarsgeneral och defensivt ankare.

Att nämnde Fernholm dessutom verkar vara signad som "stjärnback" gör mig inte direkt tryggare. Fernholm känns snarast som en förhoppningsvis pålitlig defensiv back. ( En spelare som i sämsta fall skall spela i ett andra backpar, helst i ett tredje. )

I övrigt är det lika bra att vänja sig vid matchbilden som de sett ut i de senaste två omgångarna för antagligen kommer det fortsätta på den inslagna vägen. Det såg ut på ungefär samma sätt förra gången Säcken hade oss i högsta serien också. Då lyckades han rädda oss kvar trots massiva odds emot. Bara att hoppas han kan fortsätta få ett på pappret svagt lag att överprestera. Skillnaden då mot nu är dock att vi då hade en Bremberg som kunde styra ett PP samt i mitt tycke starkare defensiva backar.

Nu blir det istället Tellan som skall vinna matcherna åt oss.

Herrejävlar vad viktigt det kommer vara för oss att han lyckas.

Kämparinsatsen återigen bra det är snarast kvalitetsmässigt där det brister.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: SHL: Linköping HC - Djurgårdens IF 15/9 2014

Inlägg av Magnutz »

Nån som över huvud taget reagerar på skillnaden i matchbild mellan dessa två inledande matcher?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL: Linköping HC - Djurgårdens IF 15/9 2014

Inlägg av Praetori »

Kall-El skrev:*host* *host*

Det var ju en del personer som redan i somras höjde ett varningens finger för vissa av våra backars defensiva kunskaper och om dessa skulle hålla på SHL-nivå.
Det är tämligen talande att rookien Englund känns tryggare än större namn som Nordlund och Fernholm. Behövs en hel del arbete på backsidan.
SEN vill jag inte såga backarna rakt av heller. Vi vet inte vad spelsystemet säger, kanske är det meningen att Deilert skall utmana och att det är någon annanstans som det inte kuggar i. Det är ju inte så att backarna låtit det bli 5-6 mål i baken, det är enstaka missar och lite tafatt och slarvigt i egen zon men de har ju inte blivit borgjorda av några av SHLs bättre forwards än så länge iaf (och då har vi ändå mött LHC och Växjö som inte direkt är klena på den sidan).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar