Donationer

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.

Skulle du kunna tänka dig donera pengar för att hjälpa till att bidra till en bättre trupp 07/08?

Ja
75
89%
Nej
9
11%
 
Antal röster: 84

Gripen
Inlägg: 98
Blev medlem: 2005-11-03

Inlägg av Gripen »

Varför ska DIF betala ?

DIF slogs inte utanför CC, DIF slog inte sönder stolar i CC, DIF slog inte sönder något tåg. Men jag är ingen expert i straffrätt men spontant känns det som om DIF inte kan skyllas på något. Problemen inne i arenan tycker jag lhc ska stå för när man sätter ett hönsnät mellan två klacksektioner.

Nog om det... Hur många mille behöver vi för att köpa hOvet ? fatta hur coolt det skulle vara om vi som är DIF köpt hallen. Säg att den kostar 500 mille för hus och mark, 500 pers som lägger en mille var... enkelt !!!
Vår egen arena ! Som vi har köpt ! Som vi bestämmer över... haha ingen från karlstad kommer in... Hahaha
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Inlägg av DIF_Soldier »

micke_1891 skrev:
DIF_Soldier skrev:
Rash skrev:Inte för att jag några större summor att bidra med, men många bäckar små...

Går väl fint att sätta in på samma konto som man betalar medlemskapet på. Och det är väl det bästa sättet att stötta och dessutom få lite i utbyte, att bli medlem i DIFhockey 2007/2008.

Men visst skulle man kunna göra en grej ett donations-konto som nog skulle kunna generera i lite extra deg.
Precis. Alla som inte är medlem - bli det NU!
Kan låta lite snålt men det är ganska onödigt att bli medlem nu när man måste bli det igen om en månad. Men som sagt bli medlem i DIF-hockey 07-08 vi ska över en miljon. (inte personer om någon trodde det utan i intäkter av medlemskapet)
Du har rätt. Det är bättre att bli medlem för säsongen 07/08 (det var det jag menade)
Säg den glädje som varar
lilleman
Inlägg: 1267
Blev medlem: 2007-01-21
Ort: Franska rivieran

Inlägg av lilleman »

Jag har nu mailat Mari Zetterlund ansvarig för djurgårdens ekonomi och frågat om ett postgiro nummer. Jag återkommer när jag har fått svar
___________________
ole ole ole ole ole ole ola åhhh vi ger allt för vårat lag-alltid oavsett för evigt djurgården
mankan
Inlägg: 79
Blev medlem: 2007-02-20

Inlägg av mankan »

JAG SÄGER SÅ HÄR SÅNA SOM VILL DONERA PENGAR TILL DJURGÅRDEN FÅR GÖRA DET JAG ÄR EN SOM KOMMER SKÄNKA DOM STÅLAR I SÅ FALL.. SEN FINNS DET DOM SOM INTE VILL OCH DÅ BEHÖVER DOM INTE JAG KAN BLI BÅDE MEDLEM OCH DONERA PENGAR!!..
Mankan
oswä0216
Inlägg: 291
Blev medlem: 2006-08-17
Ort: stockholm, nacka

Inlägg av oswä0216 »

Detta tycker jag är föreningens grej.Det här ska DIF sköta själva anser jag, Dif hade inte tagit med slutspelet i budgeten så det är altså ingen fara.Skulle inte kunna tänka mig att göra det. Dessutom skulle detta max bidra till 1%

Kommer få mkt skit för det här... :P
------------------------------------
Lycka är att vara djurgårdare...
mankan
Inlägg: 79
Blev medlem: 2007-02-20

Inlägg av mankan »

SOM JAG SKREV TIDIGARE VI SOM VILL DONERA GÖR DET, SÅNA SOM INTE VILL BEHÖVER INTE... FÖR MIG FINNS DET INGEN GRÄNS NÄR DET GÄLLER DJURGÅRDEN BÄTTRE MED MYCKET PENGAR ÄN FÖR LITE SEN GÅR JU STÅLARNA TILL LAGET I VÅRA HJÄRTAN.. DET ÄR ÄVEN ETT SÄTT ATT VISA DOM SOM SÄGER ATT VI SKITER I HOCKEYN OCH ATT VI INTE GÖR NÅT FÖR LAGET, ATT DOM HAR FEL!!...
Mankan
Halford
Inlägg: 60
Blev medlem: 2006-12-01

Inlägg av Halford »

Gripen skrev:Varför ska DIF betala ?

DIF slogs inte utanför CC, DIF slog inte sönder stolar i CC, DIF slog inte sönder något tåg. Men jag är ingen expert i straffrätt men spontant känns det som om DIF inte kan skyllas på något. Problemen inne i arenan tycker jag lhc ska stå för när man sätter ett hönsnät mellan två klacksektioner.

Nog om det... Hur många mille behöver vi för att köpa hOvet ? fatta hur coolt det skulle vara om vi som är DIF köpt hallen. Säg att den kostar 500 mille för hus och mark, 500 pers som lägger en mille var... enkelt !!!
Vår egen arena ! Som vi har köpt ! Som vi bestämmer över... haha ingen från karlstad kommer in... Hahaha
Var det dom som kastade sten då eller?

Söderstadionmarken ska väl säljas för en miljard så jag skulle nog tippa att Hovet blir något dyrare än så om man nu ska köpa. Dock är det väl inte Djurgården hockeys plan att köpa utan att driva Hovet under sina matcher samt att i stort sett ha större tillgång till Hovet (sparka ut Aik och bajen).
Antie
Inlägg: 103
Blev medlem: 2006-10-24

Inlägg av Antie »

mankan skrev:SOM JAG SKREV TIDIGARE VI SOM VILL DONERA GÖR DET, SÅNA SOM INTE VILL BEHÖVER INTE... FÖR MIG FINNS DET INGEN GRÄNS NÄR DET GÄLLER DJURGÅRDEN BÄTTRE MED MYCKET PENGAR ÄN FÖR LITE SEN GÅR JU STÅLARNA TILL LAGET I VÅRA HJÄRTAN.. DET ÄR ÄVEN ETT SÄTT ATT VISA DOM SOM SÄGER ATT VI SKITER I HOCKEYN OCH ATT VI INTE GÖR NÅT FÖR LAGET, ATT DOM HAR FEL!!...

Hur gammal är du? 11 år? Kanske dags att börja gå på svenska lektionerna där dom förmodligen kommer lära dig att inte skriva med stora bokstäver hela tiden. Det ser förjävligt ut.
mankan
Inlägg: 79
Blev medlem: 2007-02-20

Inlägg av mankan »

Hörru lill grabben tror nog att jag är lite äldre än va du är.... Skrev med stor text för att jag inte orkade med va man ska och inte ska göra angående det här med donera pengar... Alla får naturligtvis ha sina åsikter men vill bara att folk ska förstå att dom som vill donerar gör det dom som inte vill behöver inte...
Mankan
Användarvisningsbild
mårten
Inlägg: 821
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sverige

Inlägg av mårten »

lilleman skrev:Jag har nu mailat Mari Zetterlund ansvarig för djurgårdens ekonomi och frågat om ett postgiro nummer. Jag återkommer när jag har fått svar
___________________
ole ole ole ole ole ole ola åhhh vi ger allt för vårat lag-alltid oavsett för evigt djurgården


Har hon hört av sig?
diffarn1
Inlägg: 543
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Norrköping

Inlägg av diffarn1 »

Vart blir man medlem i DIF Hockey då? och hur.
lilleman
Inlägg: 1267
Blev medlem: 2007-01-21
Ort: Franska rivieran

Inlägg av lilleman »

Mari Zetterlund har tyvär inte hört av sig än
Halford
Inlägg: 60
Blev medlem: 2006-12-01

Inlägg av Halford »

diffarn1 skrev:Vart blir man medlem i DIF Hockey då? och hur.
http://www.difhockey.se/medlem.php
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Inlägg av DIF_Soldier »

Älskar man DIF så bör man donera pengar, det är iallafall min personliga åsikt.

Gör man inget för att försöka förändra så ska man heller inte klaga om det går snett.
Säg den glädje som varar
mankan
Inlägg: 79
Blev medlem: 2007-02-20

Inlägg av mankan »

DIF_Soldier skrev:Älskar man DIF så bör man donera pengar, det är iallafall min personliga åsikt.

Gör man inget för att försöka förändra så ska man heller inte klaga om det går snett.
Håller med till 100%..
Mankan
Skriv svar