Djurgårdshjälpen

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av pulverapa »

Det står 100% procent nu. Miljonen är nådd, I guess?
Alberget4A
Inlägg: 251
Blev medlem: 2012-09-23

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Alberget4A »

pulverapa skrev:Det står 100% procent nu. Miljonen är nådd, I guess?
Nja, det avrundas väl bara?
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av ciirree »

Ölen går som planerat än sålänge.

Beräknat släpp den 1 Oktober.

Grejen är att vi som jobbar med etikett och jag som har kontakt med bryggeriet har det inte jättelätt. När något ska göras så har vi ungefär en timme på oss, men när jag själv vill ha svar på något så kan det vara att jag får vänta 2-7 dagar, ibland två veckor. Lyckligtvis är han som gör etiketten riktigt snabb när jag levererar synpunkter så det ska gå till den 1 Oktober.

Men jag vill inte lova någonting. Det ser ljust ut iaf!

Pris är inte klart ännu. Klart är ännu inte heller hur mycket som blir minimum. Hör av mig här igen när jag vet!

***

Grymt med snart en miljon insamlat! Mycket cred till alla där ute.
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av isolerad »

Ni har nått målet! Grymt imponerande!

Bra jobbat!
i
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Andy »

Tack alla! Första målet nått.

Nu jobbar vi vidare för att nå tre miljoner.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Ohddan
Inlägg: 1486
Blev medlem: 2012-03-01

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Ohddan »

Stort stort hyll till samtliga som jobbat livet ur sig för detta!
Användarvisningsbild
Godnoken
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-09-15

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Godnoken »

Andy skrev:
mackinho skrev:Hur är statusen med APA (Alberget Pale Ale)?
Om Gud och Alkoholgranskningsnämnden finns den i bolagets beställningssortiment 1 oktober sedan är det upp till er att hjälpa oss att få upp den på de olika Bolagens hyllor.
android skrev:Kommer Lauritzen vara med i årets låt?
Det blir troligen flera låtar i år - en börjar bli klar och i den finns inte Lauritzen med.
Godnoken skrev:Kan man donera vilken summa som helst eller är 100kr det minsta? (Genom sms)

Kan tyvärr inte få tag i pengar alls inom någon vecka men vill ändå bidra med de cirka 30kr som skräpar på mobilen :)
Fick en tår i ögat nu. Det minsta man kan ge är 100 kronor via mobilen. Jag sätter in en hundring åt dig ur min spargris om du i stället messar/mailar/twittrar/facebookar alla dina Djurgårdspolare och ber dem bidra eller messa vidare till alla sina polare.
Nej nej, har det inte så jävligt som det kanske låter! :)
Ser nu att vi nått målet medans jag varit borta. Stort jävla hyll till alla!!
Skall självklart donera minst 100kr samt haussa familj och polare till mål nr.2!
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av mb81 »

Räknar enkronor fortfarande från igår? Var riktigt mycket hundringar i de hinkar jag såg. Gick JJ-tröjan för 30k?
Borde tjänat minst 100k igår!
Bra jobbat alla!
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Andy »

mb81 skrev:Räknar enkronor fortfarande från igår? Var riktigt mycket hundringar i de hinkar jag såg. Gick JJ-tröjan för 30k?
Borde tjänat minst 100k igår!
Bra jobbat alla!
Tack - jag har inte fått den senaste siffran. Återkommer här så snart jag har hela sammanställingen klar.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Andy »

I hinkarna blev det 16.181 SEK till insamlingen och 2.856 till DIF -01 lägg därtill auktionen som inbringade 30.000.

Vi kämpar vidare i Globen på onsdag.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Mange_H
Inlägg: 12
Blev medlem: 2012-11-22

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Mange_H »

Såg inte till en enda hink under matchen, hade plats mitt på långsidan, slänger givetvis in pengar till insamlingen ändå, men det är viktigt att hinkarna går runt överallt för att få in så mycket pengar som möjligt.
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Andy »

Mange_H skrev:Såg inte till en enda hink under matchen, hade plats mitt på långsidan, slänger givetvis in pengar till insamlingen ändå, men det är viktigt att hinkarna går runt överallt för att få in så mycket pengar som möjligt.
Det kommer att bli fler hinkar mot Leksand. Dessutom kommer vi från insamlingen att avsätta mer resurser för att stötta ungdomarna som skramlar.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av mb81 »

Andy skrev:
Mange_H skrev:Såg inte till en enda hink under matchen, hade plats mitt på långsidan, slänger givetvis in pengar till insamlingen ändå, men det är viktigt att hinkarna går runt överallt för att få in så mycket pengar som möjligt.
Det kommer att bli fler hinkar mot Leksand. Dessutom kommer vi från insamlingen att avsätta mer resurser för att stötta ungdomarna som skramlar.
Hinkarna var det första som mötte mig när man kom med tunnelbanan. Mycket bra! Däremot om det inte stör så mycket skulle det vara bra att gå runt inne på arenan inte bara ute bland barer och kiosker. Eller stör det för mycket? Tifogruppen brukar ju göra det utan problem. Tror väl inte folk skulle bli arga direkt.
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Andy »

mb81 skrev:
Andy skrev:
Mange_H skrev:Såg inte till en enda hink under matchen, hade plats mitt på långsidan, slänger givetvis in pengar till insamlingen ändå, men det är viktigt att hinkarna går runt överallt för att få in så mycket pengar som möjligt.
Det kommer att bli fler hinkar mot Leksand. Dessutom kommer vi från insamlingen att avsätta mer resurser för att stötta ungdomarna som skramlar.
Hinkarna var det första som mötte mig när man kom med tunnelbanan. Mycket bra! Däremot om det inte stör så mycket skulle det vara bra att gå runt inne på arenan inte bara ute bland barer och kiosker. Eller stör det för mycket? Tifogruppen brukar ju göra det utan problem. Tror väl inte folk skulle bli arga direkt.
Vi ska försöka styra upp det. Tror dock att våra ungdomar födda -01 har det lite tuffare än TIFO-grupper etc att gå runt inne på läktarna. Viktigt att alla som kan stöttar de som samlar och drar med sig de som står runtomkring.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av mb81 »

Andy skrev:
mb81 skrev:
Andy skrev:
Mange_H skrev:Såg inte till en enda hink under matchen, hade plats mitt på långsidan, slänger givetvis in pengar till insamlingen ändå, men det är viktigt att hinkarna går runt överallt för att få in så mycket pengar som möjligt.
Det kommer att bli fler hinkar mot Leksand. Dessutom kommer vi från insamlingen att avsätta mer resurser för att stötta ungdomarna som skramlar.
Hinkarna var det första som mötte mig när man kom med tunnelbanan. Mycket bra! Däremot om det inte stör så mycket skulle det vara bra att gå runt inne på arenan inte bara ute bland barer och kiosker. Eller stör det för mycket? Tifogruppen brukar ju göra det utan problem. Tror väl inte folk skulle bli arga direkt.
Vi ska försöka styra upp det. Tror dock att våra ungdomar födda -01 har det lite tuffare än TIFO-grupper etc att gå runt inne på läktarna. Viktigt att alla som kan stöttar de som samlar och drar med sig de som står runtomkring.
Jo såklart. Minns själv hur svårt sånt var när man var tretton. Men alla kommer ju gilla att de samlar in. Mer till deras hockeylag också. Tyckte de gjorde ett väldigt bra jobb utanför barer osv. Sen kanske det blir svårare för varje match som går också. Är ju mycket samma folk som går på matcherna och som redan chippat in till insamlingen eller kastat i hinkarna tidigare matcher.
Skriv svar