Säsongen som gick

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
#25 SuperMicke Johansson
Inlägg: 138
Blev medlem: 2006-10-16

Inlägg av #25 SuperMicke Johansson »

Kall_El>>>>

Var det något vi förbättrade denna sässa jämnfört med den mörka 2005/06 så var det målskyttet!!
Trots tappet av Thorsen och Rudslätt och Eklund mäktade vi med nära 150 baljor (146 exakt) mot 124 från fjolåret..
Poängen spreds bättre över laget..

Stor cred till följande spelare som varit helt eneklt lysande och ska rosas ordentligt!!

Fredrik Bremberg
Jiri Marusak
Jimmie Ölvestad
Patrik Hörnqvist
Teemu Lassila
Daniel Larsson
Timmy Pettersson
Pär Bäcker
#25 SuperMicke Johansson
Inlägg: 138
Blev medlem: 2006-10-16

Inlägg av #25 SuperMicke Johansson »

Fan Glömde: Daniel Fernholm
#25 SuperMicke Johansson
Inlägg: 138
Blev medlem: 2006-10-16

Inlägg av #25 SuperMicke Johansson »

Sannslöst missade visst också:
Christian "Fimpen" Eklund
Andreas Enqvist
Nichlas Falk
Användarvisningsbild
chribba
Inlägg: 220
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Sthlm

Inlägg av chribba »

Mina personliga tankar efter säsongen-06/07.

//

Då kan vi alltså lägga ännu en spännande hockeysäsong till handlingarna. En säsong som präglats av enormt mycket känslor både på och utanför isen. En säsong där vi supportrar slitits mellan hopp och förtvivlan. En säsong där begreppet "måste-match" fått en helt ny innebörd.

Känslorna för undertecknat är i skrivande stund många. Naturligtvis är besvikelsen över det missade slutspelet den starkaste just nu. Konstigt vore det annars. Att snubbla på mållinjen som vi gjorde i år är nog det jobbigaste och jävligaste en supporter kan utsättas för. En känsla som oinsatta eller ointresserade omöjligt kan förstå..(Får jag av någon okunnig och/eller måttligt sportintresserad individ höra "det e ju bara en lek" en gång till så vet jag inte vad jag tar mig till..)
Men mitt i all denna destruktivitet och de negativa tankegångar som för närvarande blockerar min hjärna så känner jag samtidigt en enorm stolthet över att vara Djurgårdare. Vi visade de jävlarna att vi är sveriges bästa klack. De sista matcherna gav en otrolig mersmak inför framtiden och jag var säkerligen inte den enda som blev lite smått nostalgisk efter vinsten mot Luleå ;Tankarna fördes oavkortat till slutet av 80-och början av 90-talet när DIF-fansen dominerade hockeysverige fullständigt..
Från december månad och framåt så visade vi djurgårdare vart skåpet ska stå. Utan vårt enorma stöd så kanske hockeysäsongen förlängts för vårt kära DIF med matcher mot storheter som Rögle och Löven..

Så även om besvikelsen över det missade slutspelet är stor så måste jag alltså ändå framhäva att jag är enormt lättat över att vi i allafall grejade kontraktet. Jag hade starka tvivel om detta efter att ha beskådat DIF bli utspelade mot mif på hemmaplan med 2-5 och kanske i ännu högre grad efter årets bottennapp mot brynäs med 1-4 som i bestörtning och kraftig ilska beskådades av undertecknad framför tv,n en kväll i december.
Ojämnheten i årets ,osannolikt, jämna elitserie blev vårt fall. Kvaliten på vårt spel varierade i alldeles för stor grad. Fantastiska insatser mot fbk och mora varierades med riktiga plattmatcher mot mif och modo.
Det håller inte om man vill lira sm-slutspel och fightas om medaljer..

Till sist:

Ett stort tack till :

FAN-TV. Ni har gjort ett helt magnifikt arbete och intervjuerna uppskattas enormt mycket av såväl mig som av de andra här på forumet. Man har fått en helt annan relation till ledare och spelare i laget tack vare er.

Fredrik "Linkan" Bremberg. Behöver egentligen inte skriva alltför mycket här. 64 poäng säger väl allt!

Jiri Marusak. Var väldigt tveksam till denna ,i allafall för mig, okända tjeck till en början. Mina farhågor kom snabbt på skam. Jiri är en riktig klassback och hjälpte verkligen till att förstärka vår defensiv.

"Bengan" Hörnqvist. Hatten av för denna orädda "goalgetter". Han kommer blir hur bra som helst..

CHEERS!
(Rocklundahallen-98: "Fuck you! You fuckin fuck..")
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

#25 SuperMicke Johansson skrev:Kall_El>>>>

Var det något vi förbättrade denna sässa jämnfört med den mörka 2005/06 så var det målskyttet!!
Trots tappet av Thorsen och Rudslätt och Eklund mäktade vi med nära 150 baljor (146 exakt) mot 124 från fjolåret..
Poängen spreds bättre över laget..

Stor cred till följande spelare som varit helt eneklt lysande och ska rosas ordentligt!!

Fredrik Bremberg
Jiri Marusak
Jimmie Ölvestad
Patrik Hörnqvist
Teemu Lassila
Daniel Larsson
Timmy Pettersson
Pär Bäcker
Jämför gärna med andra lags målproduktion det säger mera....
Användarvisningsbild
Diffe89
Inlägg: 1130
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Trallkrogen
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Spenderade halva söndagen med att göra ett litet bildspel med bilder framför allt från årets säsong men även från jubileumet från FBK förra säsongen. Sen lade jag till lite passande(?) musik.

Kolla gärna in videon här: http://www.youtube.com/watch?v=l9WeuM3qRF4
diffarn1
Inlägg: 543
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Norrköping

Inlägg av diffarn1 »

grymt bildspel.. 8)
Användarvisningsbild
mårten
Inlägg: 820
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sverige

Inlägg av mårten »

Snyggt Bildspel

Bra jobbat! :wink:
Skriv svar