Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
robin_dif
Inlägg: 650
Blev medlem: 2005-08-17
Ort: sthlm

Inlägg av robin_dif »

Kan ju vara så att Linkan har nämt att han är intresserad av att avsluta denna säsongen i schweiz!
Tidningarna hör ju det dem vill höra.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau
Inlägg: 1511
Blev medlem: 2006-04-09
Ort: Tokyo, Japan.

Inlägg av Remy Lebeau »

Rent Prestationsmässigt så kommer jag inte gråta floder om Dragan drar. Han är en spelare som kan avgöra matcher, men alltför ofta så gilder han bara runt och ser allmänt loj ut.

Men att Anger är "tänkt" som ersättare till Dragan är ett skämt. Hellre Dragan än Anger i så fall. Sedan bidrar inte Anger till en direkt bra stämning i truppen.
Gäst

Inlägg av Gäst »

robin_dif skrev:Kan ju vara så att Linkan har nämt att han är intresserad av att avsluta denna säsongen i schweiz!
Tidningarna hör ju det dem vill höra.

allt för att sälja lösnummer
Användarvisningsbild
blocco
Inlägg: 1199
Blev medlem: 2006-09-24

...

Inlägg av blocco »

man kan inte lite på tidningarna. dessutom har linkan två år kvar på sitt kontrakt med djurgår'n så jag tror att han stannar.,


Nästa år firar vi sjuttonde!!!
Berra
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: 70 km söder om Hovet

Inlägg av Berra »

Sedan bidrar inte Anger till en direkt bra stämning i truppen.[/quote]

På vilket sätt? Har han tidigare gjort sig känd som en surpuppa?
Dif_in_my_heart
Inlägg: 291
Blev medlem: 2006-11-22

Inlägg av Dif_in_my_heart »

Jag hitta ite ett smack om att linkan lämnar dif så jag tror att han stannar... han har ju själv sagt att han vill avsluta karriären i dif
Användarvisningsbild
Mans91
Inlägg: 661
Blev medlem: 2006-11-26
Ort: Eskilstuna

Inlägg av Mans91 »

kan nån säga var det står om linkan ??
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Linkan har ju kontrakt över 2 säsonger till så han kan egentligen bara gå till NHL. Jag tror knappast att något lag på kontinenten är så sugna på att lösa Linkan till ett marknadsmässigt pris för då snacka vi välsdigt stora pengar...
Användarvisningsbild
Diffe89
Inlägg: 1130
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Trallkrogen
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Jag antar att Expressen med flit tolka detta fel. Linkan vill förmodligen avsluta säsongen i Schweiz för att ha chans på en VM-plats.

Skulle det däremot vara så att Linkan lämnar permanent, i princip för att han vill ha mer pengar, skulle han i det läge som klubben befinner sig i vara Judas nr.1 för mig.
Cantona
Inlägg: 24
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Cantona »

Väntar spänt på Leifs åsikt...
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Inlägg av Andy »

Jag vill gärna ha dragan kvar, men, och det är ett stort MEN så ska vi inte vika ner oss i förhandlingarna kring lönen. SÅ viktig är han inte.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
espen21
Inlägg: 232
Blev medlem: 2006-11-07
Ort: Linköping

Inlägg av espen21 »

I dagens expressen kan man läsa om Linkan tydligen, ej på webben. Varför vet jag ej!
Berra
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: 70 km söder om Hovet

Sitter

Inlägg av Berra »

och läser expressens pappersupplaga och hittar inte ett ord om Linkan.
Berra
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: 70 km söder om Hovet

I

Inlägg av Berra »

natt hade jag en härlig dröm. Jag drömde att anledningen till att Hannula drog till ryssland för att han ville vara nära familjen i Stockholm var att HV inte ville släppa honom till ett svenskt lag under säsongen. Men att han nu är en del av den satsning som DIF ledningen talar om.

Tänk hannula och Jimmie i en kedja, det blir svårt för motståndarna att hinna med då.
Leif
Inlägg: 73
Blev medlem: 2006-05-12

Inlägg av Leif »

Dragan har ju varit kraftigt underbetald!!

Han har en lön långt under fimpens tex..

Det säger allt!!
Och som någon skrev tidigare, så känner jag också Dragan!
Han bryr sig inte om pengar - det han bryr sig om är snarare en tränare som vill ge honom det förtroende som han behöver för att bli den där poängkungen!

Minns att Challe på försäsongen sa " Dragan har samma klass som Linkan, när det gälller talang"

Det räcker för att jag ska vilja behålla honom till varje pris!
Är ett stort fan av Dragan sedan tiden i Södertälje.. Han är den största talangen som kommit ur föreningen.. Stämmer allt för den killen blir han omöjlig nästa år..
DIF är laget i mitt hjärta så nu jublar jag!!
Skriv svar