CHL: PSG Zlin - Djurgårdens 24/8 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17513
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: CHL: PSG Zlin - Djurgårdens 24/8 2014

Inlägg av SirDIFalot »

Idag ska ledare, styrelse och spelare ställas mot vägen! MINST fem spelare ska bänkas till matchen mot Örebro och minst två ska sparkas för att visa exempel!

Fotboll och hockey är typ allt jag bryr mig om. Men jag kan inte förstå hur man kan uppröras så mycket över en försäsongsmatch som denna.
Expert.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: CHL: PSG Zlin - Djurgårdens 24/8 2014

Inlägg av Praetori »

Axel_K skrev:
android skrev:
android skrev:Torsk med två baljor.
4/4
Klarar vi oss kvar i år?
Det skall mycket till för att torska 4 matcher mot mittenlag ur AS.
Kvalsystemet detta år är ju gjort för att att SHL lagen i princip inte skall kunna åka ur om de inte spelar som ruttna gamla zombies över 7 matcher.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: CHL: PSG Zlin - Djurgårdens 24/8 2014

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Edin skrev:
android skrev:
android skrev:Torsk med två baljor.
4/4
Det här börjar ju nästan bli läskigt :shock:
Äh, tycker det känns snudd på oklokt att förbruka hela rätt-kvoten redan på försäsongen.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5725
Blev medlem: 2012-09-14

Re: CHL: PSG Zlin - Djurgårdens 24/8 2014

Inlägg av Vikas »

Plus:

Brunkarkedjan. Spelade mer fysiskt än tidigare matcher och oroade även en hel del offensivt.

Minus:

Försvarsspelet: Oerhört svaga i egen zon, kan aldrig få ut pucken när motståndaren etablerat sig. Får endast åka och byta ifall motståndarna klantar sig.

Backlinjen på offensiv blå: Slarv, slarv och lite mer slarv. Här får jag hacka ner på speciellt Deilert i PP. Det går så oerhört långsamt och killen ser livrädd ut så fort han får pucken.

Allt som allt så såg vi helt slutkörda ut i andra och tredje perioden.

Samuelsson bäst på plan, och det är illa då han blev mer eller mindre osynlig efter första 30. En av de få som skapar någonting.
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: CHL: PSG Zlin - Djurgårdens 24/8 2014

Inlägg av Axel_K »

Praetori skrev:
Axel_K skrev:
android skrev:
android skrev:Torsk med två baljor.
4/4
Klarar vi oss kvar i år?
Det skall mycket till för att torska 4 matcher mot mittenlag ur AS.
Kvalsystemet detta år är ju gjort för att att SHL lagen i princip inte skall kunna åka ur om de inte spelar som ruttna gamla zombies över 7 matcher.
Jo, det är sant! Tror vi har svårt att åka ur men man ska alltid vara förberedd...
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: CHL: PSG Zlin - Djurgårdens 24/8 2014

Inlägg av captcash »

Axel_K skrev:
Praetori skrev:
Axel_K skrev:
android skrev:
android skrev:Torsk med två baljor.
4/4
Klarar vi oss kvar i år?
Det skall mycket till för att torska 4 matcher mot mittenlag ur AS.
Kvalsystemet detta år är ju gjort för att att SHL lagen i princip inte skall kunna åka ur om de inte spelar som ruttna gamla zombies över 7 matcher.
Jo, det är sant! Tror vi har svårt att åka ur men man ska alltid vara förberedd...
Hoppas Mr Droid sätter stålar på sina resultat, inte dåligt tippat!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: CHL: PSG Zlin - Djurgårdens 24/8 2014

Inlägg av ciirree »

Sparta Prag - Växjö 5-2, större skräll där än 1-3 för oss skulle jag säga.

Vårat resultat idag är ju bra jämfört med hur vi spelade.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: CHL: PSG Zlin - Djurgårdens 24/8 2014

Inlägg av Praetori »

ciirree skrev:Sparta Prag - Växjö 5-2, större skräll där än 1-3 för oss skulle jag säga.

Vårat resultat idag är ju bra jämfört med hur vi spelade.
Nej vi borde ha tagit det seriöst redan i första och satt ett par baljor så hade vi kunnat hålla i taktpinnen istället för att åka på Tjeckisk kontringshockey.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Sv: CHL: PSG Zlin - Djurgårdens 24/8 2014

Inlägg av ciirree »

Praetori skrev:
ciirree skrev:Sparta Prag - Växjö 5-2, större skräll där än 1-3 för oss skulle jag säga.

Vårat resultat idag är ju bra jämfört med hur vi spelade.
Nej vi borde ha tagit det seriöst redan i första och satt ett par baljor så hade vi kunnat hålla i taktpinnen istället för att åka på Tjeckisk kontringshockey.
Kanske i första spelade vi bra men jag tycker resultatet är orättvisst i Zlins perspektiv då vi stundtals var helt utspelade.

När vi inte var utspelade så spelade vi själva uruselt.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Sv: CHL: PSG Zlin - Djurgårdens 24/8 2014

Inlägg av Praetori »

ciirree skrev:
Praetori skrev:
ciirree skrev:Sparta Prag - Växjö 5-2, större skräll där än 1-3 för oss skulle jag säga.

Vårat resultat idag är ju bra jämfört med hur vi spelade.
Nej vi borde ha tagit det seriöst redan i första och satt ett par baljor så hade vi kunnat hålla i taktpinnen istället för att åka på Tjeckisk kontringshockey.
Kanske i första spelade vi bra men jag tycker resultatet är orättvisst i Zlins perspektiv då vi stundtals var helt utspelade.

När vi inte var utspelade så spelade vi själva uruselt.
Ja men det verkade ju gå troll i vår insats från andra. Hade vi haft en ledning att spela på är jag övertygad om att det slutat annorlunda. Det blev stundvis bajsnödigt i försvaret och det syns att trots att vår Litauiske fotomodell i kassen har grym potential för framtiden så inger han inte alls samma lugn som Tellan gör, eller styr och kommunicerar med backarna på samma sätt. Han försöker men har inte rutinen som våran backuppsättning skulle behöva.

Jag har för övrigt sett Zlin spela tidigare och detta var ingen bra match från deras sida heller. Säcken och de andra rävarna i båset borde kunnat läsa sönder deras spel och med rätt coachning så skulle Sören &Co ha kunnat straffa dem duktigt.

Jag håller inte med om att vi var utspelade. Vi spelade ett ruggigt dassigt försvarsspel och det är inte alls bara backarnas förtjänst. Backcheckingen var för det mesta under kritik och backarna tvingades ligga på halvdistans som så många gånger förr. Positivt var i alla fall att de inte hamnade nere i knät på keepern som så många gånger förra säsongen.
Jag tycker att vi hade bättre snurr i deras zon än de i våran och enda anledningen till att de alls kunde bita sig fast där nere var snarare på grund av vårdslöshet och håglöshet från våran sida snarare än att de gjorde någon lysande anfallsinsats.
Senast redigerad av Praetori den 2014-08-24 18:58:07, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: CHL: PSG Zlin - Djurgårdens 24/8 2014

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Edin skrev:
android skrev:
android skrev:Torsk med två baljor.
4/4
Det här börjar ju nästan bli läskigt :shock:
Tippa rätt på försäsongen säger ingenting.
4 segrar kvar
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: CHL: PSG Zlin - Djurgårdens 24/8 2014

Inlägg av Morwin »

Skyller på domaren i 3e att vi inte vann. Hur många solklara utvisningar blunda han för?

Skickat från min D6503 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: CHL: PSG Zlin - Djurgårdens 24/8 2014

Inlägg av Rocky3000 »

Hoppas denna match blir en wake-up call för samtliga och att man aldrig bänkar Tellan igen. Mot SM-GULD!
Bild
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: CHL: PSG Zlin - Djurgårdens 24/8 2014

Inlägg av mb81 »

Rocky3000 skrev:Hoppas denna match blir en wake-up call för samtliga och att man aldrig bänkar Tellan igen. Mot SM-GULD!
Ja Tellan ska spela 65 matcher i år!
Användarvisningsbild
Amadeus
Inlägg: 225
Blev medlem: 2010-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermalm

Re: CHL: PSG Zlin - Djurgårdens 24/8 2014

Inlägg av Amadeus »

promannen skrev:Aldrig att vi håller oss kvar i SHL med detta lag , för svajjiga backar och helt ofarliga i offensiven.
Nej, det är bra...Döm ut laget efter 2:a matchen i CHL.
Var det inte så här det lät största delen av förra säsongen.
Typ: vi tar oss inte till kval med detta lag. Vi kommer aldrig ta oss igenom ett kvalserie med detta tunna, svajiga lag. Kommer hamna sist. Backarna för klena, framåt händer inte ett skit osv, osv.

Trots det så avancerade det laget till SHL. Men nu är det tydligen igång igen att döma ut laget i förväg.
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Skriv svar