CHL: Djurgårdens IF - Fribourg-Gottéron 08/21 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: CHL: Djurgårdens IF - Fribourg-Gottéron 08/21 2014

Inlägg av Magnutz »

Samme, Fyfan vad bra han är. Sören och de andra gulrödblå också.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: CHL: Djurgårdens IF - Fribourg-Gottéron 08/21 2014

Inlägg av Mäklaren »

Är väl bara SirDIFalot som kan hävda att Samuelsson inte var bra idag.

Ni som tvivlat på honom såg väl idag vad dominant en 50-procentig Samuelsson är. Tänk er honom fulltränad och samspelad med Jocke och Lauritzen.

Helt sjukt att visa här inne inte ens ville ha hit honom, haha.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Manijock
Inlägg: 7796
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: CHL: Djurgårdens IF - Fribourg-Gottéron 08/21 2014

Inlägg av Manijock »

Snacka om rätt spelare som får avgöra. Vilken jävla match, tror vi aldrig haft en så solklar matchens lirare någonsin. Ser ut som en Sedinare när han håller bort motståndarna. Går det att ta pucken av honom? Är han hälften så bra resten av säsongen så är han en gjuten stjärnspelare.

I övrigt då, Sörensen blir viktig. Han kommer klara av SHL galant. Tror mycket på Alvarez också, även om han kan åka lite snålskjuts på Sören. Ljungh kommer klara sig bra precis som väntat. Högström om han spelar som i sista perioden. Övriga matchen var katastrof från hans sida.

Lauritzen var betydligt mer osynlig idag än mot Luleå. Lite synd, men han har växeln, det syns lång väg.
1962FenderStrat
Inlägg: 931
Blev medlem: 2012-09-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Woodland Hills, California

Re: CHL: Djurgårdens IF - Fribourg-Gottéron 08/21 2014

Inlägg av 1962FenderStrat »

Magnutz skrev:Samme, Fyfan vad bra han är. Sören och de andra gulrödblå också.

Instämmer! Jäklar vad han täcker puck, Samme. Sörensen var annars som vanligt oerhört bra. Jäklar vad han kommer skina i vinter. Helt övertygad.
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: CHL: Djurgårdens IF - Fribourg-Gottéron 08/21 2014

Inlägg av Rocky3000 »

Satan vad den satt långt inne! Underbart med en vinst! Hoppas den här var den sista jävla kryssmatchen för i år och att DIF vinner och stänger matcher på ordinarie tid. Så att det inte blir som förra säsongen med en massa onödiga kryssmatcher som vi borde ha vunnit utan problem. Kul att se en spelsugen Saviano! Växjö blir farliga i år vann med hela 6-1 mot Mannheim, inte illa.
Bild
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9447
Blev medlem: 2009-12-01

Re: CHL: Djurgårdens IF - Fribourg-Gottéron 08/21 2014

Inlägg av Jim Morrison »

Det är sjukt. Varje gång Sörensen driver upp puck på sitt säregna sätt är jag orolig över exakt just den tacklingen han fick. Varje gång. Kommer ha mardrömmar i vinter.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Mattebo
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2012-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: CHL: Djurgårdens IF - Fribourg-Gottéron 08/21 2014

Inlägg av Mattebo »

Fan vilken skön seger. Fin start. Lärorik match också.

10 saker jag lärde mig från att se matchen:

1. Många trodde att det skulle bli en enkel seger för Djurgården eftersom de är nykomlingar i SHL medan Fribourg kom trea i schweiziska ligan (?).

2. Matcher ska avgöras.

3. Ska man (DIF) vara med i matchen lär de vara med i 60 min (notera att matchen avgjordes på övertid).

4. Det är mörkt i hallen och ljust i studion i periodpausen.

5. När pucken släpps i SHL så vill DIF vara redo.

6. Ibland kan man ta så att man blir blå i nyllet.

7. Det är jättebra att använda bössan.

8. Det var inte Martin Plüss, utan Benjamin.

9. Matchen var som ett manus.

10. DIF:s lagmoral är fortfarande otroligt jävla hög.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: CHL: Djurgårdens IF - Fribourg-Gottéron 08/21 2014

Inlägg av captcash »

Jim Morrison skrev:Det är sjukt. Varje gång Sörensen driver upp puck på sitt säregna sätt är jag orolig över exakt just den tacklingen han fick. Varje gång. Kommer ha mardrömmar i vinter.
Samma, blir ju helt livrädd varenda gång han fintar upp nån kon på läktaren och de drar nån ful bentackling eller eftersläng för de insett hur jävla bortspelade de blivit...
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Manijock
Inlägg: 7796
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: CHL: Djurgårdens IF - Fribourg-Gottéron 08/21 2014

Inlägg av Manijock »

Mattebo skrev:Fan vilken skön seger. Fin start. Lärorik match också.

10 saker jag lärde mig från att se matchen:

1. Många trodde att det skulle bli en enkel seger för Djurgården eftersom de är nykomlingar i SHL medan Fribourg kom trea i schweiziska ligan (?).

2. Matcher ska avgöras.

3. Ska man (DIF) vara med i matchen lär de vara med i 60 min (notera att matchen avgjordes på övertid).

4. Det är mörkt i hallen och ljust i studion i periodpausen.

5. När pucken släpps i SHL så vill DIF vara redo.

6. Ibland kan man ta så att man blir blå i nyllet.

7. Det är jättebra att använda bössan.

8. Det var inte Martin Plüss, utan Benjamin.

9. Matchen var som ett manus.

10. DIF:s lagmoral är fortfarande otroligt jävla hög.
Den där vara bara sjuk, vad exakt bidrog den notisen till? Shit, SVT har problem med sina sportsändningar. Men kudos till Ross som jag tycker var hyfsad ändå. Utklassar Pebben och Renberg ganska så saftigt.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: CHL: Djurgårdens IF - Fribourg-Gottéron 08/21 2014

Inlägg av Praetori »

Mattebo skrev: 4. Det är mörkt i hallen och ljust i studion i periodpausen.
Det är för att alla ljushuvuden har lämnat klacken tillfälligt för att köpa öl.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: CHL: Djurgårdens IF - Fribourg-Gottéron 08/21 2014

Inlägg av Kall-El »

Offensiven som så många oroat sig för tycker jag såg rätt intressant ut matchen igenom.

Defensiven däremot lämnar en hel del i övrigt att önska inte bara individuella misstag då utan kanske främst att vi känns veka och inte rejäla framför vårt egna mål.

Skall jag ta fram min spåkula tror jag inte Finnen kommer spela hela säsongen i DIF.

Deilert och Holm känns fortsatt för min del som väldigt märkliga signingarna.

Tror lagbygget mått mycket bättre av att få in en defensiv praktback jämfört med de spelarna.
Senast redigerad av Kall-El den 2014-08-21 22:08:41, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Mattebo
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2012-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: CHL: Djurgårdens IF - Fribourg-Gottéron 08/21 2014

Inlägg av Mattebo »

Manijock skrev:Den där vara bara sjuk, vad exakt bidrog den notisen till? Shit, SVT har problem med sina sportsändningar. Men kudos till Ross som jag tycker var hyfsad ändå. Utklassar Pebben och Renberg ganska så saftigt.
Nja, det var absolut inte menat som ett hån, vilket kanske inte framgick. Jag är själv en person som dösnackar otroligt mycket och uppskattar konsten. Det är därför jag skrev det. :)

Tycker sändningen absolut höll bra kvalitet på alla plan.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: CHL: Djurgårdens IF - Fribourg-Gottéron 08/21 2014

Inlägg av DIF_Soldier »

Kall-El skrev:Offensiven som så många oroat sig för tycker jag såg rätt intressant ut matchen igenom.

Defensiven däremot lämnar en hel del i övrigt att önska inte bara individuella misstag då utan kanske främst att vi känns veka och inte rejäla framför vårt egna mål.

Skall jag ta fram min spåkula tror jag inte Finnen kommer spela hela säsongen i DIF.

Deilert och Holm känns fortsatt för min del som väldigt märkliga signingarna.

Tror lagbygget mått mycket bättre av att få in en defensivprakt back jämfört med de spelarna.
Du har en ohälsosam relation till finska ishockeyspelare. Vad är grejen? :P
Säg den glädje som varar
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: CHL: Djurgårdens IF - Fribourg-Gottéron 08/21 2014

Inlägg av Kall-El »

DIF_Soldier skrev:
Kall-El skrev:Offensiven som så många oroat sig för tycker jag såg rätt intressant ut matchen igenom.

Defensiven däremot lämnar en hel del i övrigt att önska inte bara individuella misstag då utan kanske främst att vi känns veka och inte rejäla framför vårt egna mål.

Skall jag ta fram min spåkula tror jag inte Finnen kommer spela hela säsongen i DIF.

Deilert och Holm känns fortsatt för min del som väldigt märkliga signingarna.

Tror lagbygget mått mycket bättre av att få in en defensivprakt back jämfört med de spelarna.
I det här fallet tycker jag verkligen inte spelaren imponerar alls.

Generellt när det gäller finnar i DIF kan jag inte påminna mig om någon som faktiskt varit riktigt bra därav min generella skeptiska hållning till att signa just dessa.
Du har en ohälsosam relation till finska ishockeyspelare. Vad är grejen? :P
Användarvisningsbild
Godnoken
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-09-15

Re: CHL: Djurgårdens IF - Fribourg-Gottéron 08/21 2014

Inlägg av Godnoken »

Mattebo skrev:Fan vilken skön seger. Fin start. Lärorik match också.
1. Många trodde att det skulle bli en enkel seger för Djurgården eftersom de är nykomlingar i SHL medan Fribourg kom trea i schweiziska ligan (?).
Rätt så säker på att de sa något liknande: "Många tror att det skall bli en enkel seger för Djurgården ikväll, MEN man får tänka på att de faktiskt är nykomlingar och att Fribourg är topp tre i schweiz."
Typ.

Så förstod jag konversationen iallafall.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Skriv svar