Matchtröja 14/15 - Vad tycker fansen?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Sv: Matchtröja 14/15 - Vad tycker fansen?

Inlägg av ciirree »

seppuko skrev:Själv är jag en av de där som tycker de röda tröjorna är och har varit riktigt snygga. Tycker det ger ett mäktigt intryck ute på isen. Att vi bar dom under en period det gick bra spelar ingen roll för mig, så mycket tror jag inte på skrock.

Men jag kommer ihåg när föregående tröjor var nya, hur man tyckte att de såg lite "fattiga" ut och att namnet satt och såg konstigt ut, men såhär i efterhand tycker man de såg riktigt bra ut.

Men en notering, innan HA och nu när vi är tillbaka har vi ringen med Stockholms Stolthet runt skölden, men alltså inte i HA. Skämdes vi att vara i HA eller var det bara en tillfällighet att vi inte hade Stockholms Stolthet runt?
Jag tyckte det var lite häftigt endå. Typ nere i HA så ska inte "kransen" va på, uppe i finrummet då åker den på igen :)
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Matchtröja 14/15 - Vad tycker fansen?

Inlägg av pulverapa »

Mattias_87 skrev:
pulverapa skrev:Alla måste väl ha vita bortatröjor !?
Ljusa borjatröjor. Inte just vita.
Jag har letat i reglerna men hittar ingenting om regler för bortatröjor. Är nästan säker på att de måste vara vita. Alla lag i SHL och NHL har vita bortatröjor (inkl. Leksand och Rögle, som tvingats byta hemmastället mot bortastället men får ibland dispens).

Eller så är det ett märkligt sammanträffande bara. Jag kan inte komma på en enda bortatröja i någon liga som inte är vit.
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Matchtröja 14/15 - Vad tycker fansen?

Inlägg av seppuko »

pulverapa skrev:
Mattias_87 skrev:
pulverapa skrev:Alla måste väl ha vita bortatröjor !?
Ljusa borjatröjor. Inte just vita.
Jag har letat i reglerna men hittar ingenting om regler för bortatröjor. Är nästan säker på att de måste vara vita. Alla lag i SHL och NHL har vita bortatröjor (inkl. Leksand och Rögle, som tvingats byta hemmastället mot bortastället men får ibland dispens).

Eller så är det ett märkligt sammanträffande bara. Jag kan inte komma på en enda bortatröja i någon liga som inte är vit.
?

Det handlar om vad hemmalaget väljer för tröja tror jag. Gnägget har ju kört i sina svarta borta så ofta de kunnat.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Matchtröja 14/15 - Vad tycker fansen?

Inlägg av pulverapa »

seppuko skrev:
pulverapa skrev:
Mattias_87 skrev:
pulverapa skrev:Alla måste väl ha vita bortatröjor !?
Ljusa borjatröjor. Inte just vita.
Jag har letat i reglerna men hittar ingenting om regler för bortatröjor. Är nästan säker på att de måste vara vita. Alla lag i SHL och NHL har vita bortatröjor (inkl. Leksand och Rögle, som tvingats byta hemmastället mot bortastället men får ibland dispens).

Eller så är det ett märkligt sammanträffande bara. Jag kan inte komma på en enda bortatröja i någon liga som inte är vit.
?

Det handlar om vad hemmalaget väljer för tröja tror jag. Gnägget har ju kört i sina svarta borta så ofta de kunnat.
Ja, absolut. Men låt oss kalla det "andratröjan", den är väl alltid vit i SHL?

Angående videon, jag sa just det: inkl. Leksand och Rögle, som tvingats byta hemmastället mot bortastället men får ibland dispens
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Matchtröja 14/15 - Vad tycker fansen?

Inlägg av pulverapa »

Jag hittar ingen regel för bortatröjor, varken i NHL eller SHL. Det står bara att kontrasten måste vara stor mellan hemma och borta. Så det finns nog inget som stoppar en gul tröja. Frågan är om något lag vill köra med gul tröja eller om den är helig för Tre Kronor. :) Tre Kronor, som ju kör med blått och gult. (Inte vit).
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8122
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Matchtröja 14/15 - Vad tycker fansen?

Inlägg av Mattias_87 »

Hockeyallsvenskan har inga krav på att hemmaställen måste vara mörkt och bortastället ljust. Hemmalaget väljer sina tröjor först och andra laget ska spela i en färg som inte är alltför lik.

I SHL däremot så måste hemmalaget ha mörk dress och bortalaget ljus dress. Det som Leksand inte gillade då dom föredrar sina vita framför blåa på hemmaplan.

Edit: Kom på att Luleå spelade ganska ofta i gult borta och hittade denna artikel:
http://sverigesradio.se/sida/gruppsida. ... el=4703203
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9541
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Matchtröja 14/15 - Vad tycker fansen?

Inlägg av Jim Morrison »

http://difhockey.se/artikel/4433/

Tycker faktiskt tröjorna är riktigt snygga.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Struten
Inlägg: 568
Blev medlem: 2008-05-05
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Matchtröja 14/15 - Vad tycker fansen?

Inlägg av Struten »

Tröjorna funkar för mig med även fast jag inte gillar att det är så mycket rött längst ner. Som någon annan också skrev så ser de bättre ut in action.
Användarvisningsbild
Husmusen
Inlägg: 261
Blev medlem: 2011-09-28
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Matchtröja 14/15 - Vad tycker fansen?

Inlägg av Husmusen »

Varför envisas man med att ha skölden på magen? :lol:
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4798
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Matchtröja 14/15 - Vad tycker fansen?

Inlägg av diftobbe89 »

Räcker väl med att dräkterna var typ dubbelt så snygga i rörlighet, får hoppas spelarna står still så lite som möjligt i höst.
Spela fult
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Matchtröja 14/15 - Vad tycker fansen?

Inlägg av sensei »

Märkligt, jag tycker att de vita är snygga men axelpartiet funkar inte riktigt lika bra på de blå.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
HomeOfSvenTumba
Inlägg: 374
Blev medlem: 2011-06-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Tumba

Re: Matchtröja 14/15 - Vad tycker fansen?

Inlägg av HomeOfSvenTumba »

Hur kommer det sig att man har frångått det systemet vi har haft tidigare med samma tröja i tre säsonger? Tycker egentligen att det är bättre att byta oftare men ändå, känns som att man borde fått veta tidigare...
Jag ser ett mönster...
Highwind
Inlägg: 803
Blev medlem: 2007-06-01
Ort: Vasastan

Re: Matchtröja 14/15 - Vad tycker fansen?

Inlägg av Highwind »

Om vi nu får välja mellan NHL's tröjor är det bara att välja Detroits tröja med skölden på. Utan massa krimskrams runt den. Sedan kan man ha den till tidernas slut.
Användarvisningsbild
4.9.5
Inlägg: 722
Blev medlem: 2013-11-16
Säsongskort: Ja
Ort: Solna(tattare)

Re: Sv: Matchtröja 14/15 - Vad tycker fansen?

Inlägg av 4.9.5 »

HomeOfSvenTumba skrev:Hur kommer det sig att man har frångått det systemet vi har haft tidigare med samma tröja i tre säsonger? Tycker egentligen att det är bättre att byta oftare men ändå, känns som att man borde fått veta tidigare...
Nystart från HA tröjan
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,

One man does not simply "dömma ut Djurgården"

Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Matchtröja 14/15 - Vad tycker fansen?

Inlägg av pulverapa »

Finns det ett enkelt sätt att lägga in ALLA 30 tröjor med DIF-tema här i tråden? Det kanske är ett jätteprojekt, men om någon orkar så vore det toppen.

Då kan vi välja mellan alla 30 och se vilken tröja vi tycker passar bäst, då kanske DIF kan köra den om 2-3 år.
Skriv svar