DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: DIF Fotboll

Inlägg av 20002001 »

medu82 skrev:
20002001 skrev:
medu82 skrev:
20002001 skrev:Idag klockan 00.00 stänger anmälan för bussarna till Örebro på fredag!
SKRIV UPP ER NU FÖR FAN!
http://www.jarnkaminerna.se/2014/05/08/ ... -2000-man/
Vi kommer bli många där och det finns verkligen ingen ursäkt för att inte åka dit. Om det inte blir med buss så får ni fan se till att åka snett, sista matchen innan ett långt VM uppehåll och nu jävlar ska vi sjunga fram laget till tre poäng!

VI SES I ÖREBRO!
Ingen ursäkt?
Nähä, inte att man slutar 16.30 och börjar 7.30 dagen efter? ;)
Nej nej, det är verkligen ingen ursäkt. Det tar två timmar till Örebro med bil så åker du efter jobbet är du där 18.30, och hemma igen runt 23.00, svårare än så är det inte. Folk är alldeles för bekväma av sig, det är bara att åka.
Själv bilar jag dit, trots att jag börjar jobba 23.30 fredagkväll, och alltså hinner hem precis från matchen, direkt till jobbet innan jag jobbar natt.

ÅK DIT!
Vi ses i Örebro!
Sponsrar du med bilen då?
Hade den inte varit full, absolut! Har du ingen kompis du kan låna bil av eller hyra en bil för en billig slant?

Fan vad kul med match imorgon!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
medu82
Inlägg: 703
Blev medlem: 2013-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF Fotboll

Inlägg av medu82 »

20002001 skrev:
medu82 skrev:
20002001 skrev:
medu82 skrev:
20002001 skrev:Idag klockan 00.00 stänger anmälan för bussarna till Örebro på fredag!
SKRIV UPP ER NU FÖR FAN!
http://www.jarnkaminerna.se/2014/05/08/ ... -2000-man/
Vi kommer bli många där och det finns verkligen ingen ursäkt för att inte åka dit. Om det inte blir med buss så får ni fan se till att åka snett, sista matchen innan ett långt VM uppehåll och nu jävlar ska vi sjunga fram laget till tre poäng!

VI SES I ÖREBRO!
Ingen ursäkt?
Nähä, inte att man slutar 16.30 och börjar 7.30 dagen efter? ;)
Nej nej, det är verkligen ingen ursäkt. Det tar två timmar till Örebro med bil så åker du efter jobbet är du där 18.30, och hemma igen runt 23.00, svårare än så är det inte. Folk är alldeles för bekväma av sig, det är bara att åka.
Själv bilar jag dit, trots att jag börjar jobba 23.30 fredagkväll, och alltså hinner hem precis från matchen, direkt till jobbet innan jag jobbar natt.

ÅK DIT!
Vi ses i Örebro!
Sponsrar du med bilen då?
Hade den inte varit full, absolut! Har du ingen kompis du kan låna bil av eller hyra en bil för en billig slant?

Fan vad kul med match imorgon!
Tyvärr inte... Kollat på de alternativet redan och 2 timmar till Örebro förutsäger dessutom att man inte kör vilse eller dylikt :)
Får bli mera bortaresor då jag fixat egen bil igen :)
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: DIF Fotboll

Inlägg av 20002001 »

GAMEDAY!
Ca två timmar kvar tills bilen mot Örebro rullar och jävlar vad kul det här ska bli!
Till er som tvekar, åk snett! ÅK BARA, för tro mig, annars kommer ni ångra det! Fredag i Örebro med DIF, svårslaget!

D-I-F!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

Linjedomaren heter Blindroth!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5730
Blev medlem: 2012-09-14

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Vikas »

Jawo har verkligen blivit helt förstörd av det där 5-årskontraktet.

Lär bli allsvenskans dyraste bänknötare de sista 3 åren.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: DIF Fotboll

Inlägg av -daniel- »

Sjuk skillnad på första halvlek och andra. Den första var en parodi på sporten fotboll (som det så ofta är i allsvenskan...tyvärr), i andra så försökte åtminstone Djurgården föra matchen och lyckades tämligen väl. Skönt med ett sent avgörande!
Bild
Användarvisningsbild
Lidingö DIF
Inlägg: 775
Blev medlem: 2011-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Från Ön

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Lidingö DIF »

3 pinnar inför uppehållet tackar vi för. Skål och trevlig sommar.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: DIF Fotboll

Inlägg av 20002001 »

Hallå Hallå-Djurgårdsgrabbar här! Hallå hallå!

Vi sitter i en bil påväg hem från Örebro med en seger i bagaget!
Fan vad jag älskar det här och förstår mig verkligen inte på er som sitter hemma. Bortaresa är det bästa som finns, och jävlar vad vi tog över Behrn Arena idag.

Härliga och världens bästa Djurgårdens IF! Härliga och världens bästa Emil!

HEY HEY AMARTEY!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Enbom »

Hemma från Örebro. Härlig seger, kan inte minnas sist vi avgjorde en match så sent.
Nya hemsidan är jävligt ful.
DIF!
Användarvisningsbild
Zephyrox
Inlägg: 334
Blev medlem: 2012-03-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Zephyrox »

Handgemäng på Stockholmmarathon, förväntar mig skandalrubriker imorgon. Löparhuliganer!


Sent from my iPad using Tapatalk
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5730
Blev medlem: 2012-09-14

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Vikas »

Amartey är klar för FC Köpenhamn.

Affären sägs ge Djurgården mellan 15 till 20 miljoner. Hittills ingen ytterligare information om vidareförsäljning eller dylikt.

Thoughts?
Användarvisningsbild
Godnoken
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-09-15

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Godnoken »

Skulle ha haft mer för han är min tanke. Sen att vi inte kan behålla spelarna under en längre tid är sjukt tråkigt.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Stulle »

Utan att vara helt insatt i fotbollen så känner jag spontant att man gör detta för att få in stålar i första hand. Man gör det för ekonomins skull istället för det sportsliga.

Att få in pengar är ju alltid bra, men man tvingas ju göra det pga hur dåligt man skött saker och ting tidigare vilket har lämnat ekonomiska hål och det är väl där dessa pengar i slutändan kommer hamna kanske.

Sen att de sporstliga målen man satt upp eventuellt rasar pga av detta är en annan historia.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Kul för Amartey, han är värd en chans att få spela CL.

Den här pojken är en av få som presterar på en hyfsat hög jämn nivå.
För DIF kan detta innebära kvalstrecksdrama i höst istället för en stabil mittenplats 6-8.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
baate
Inlägg: 77
Blev medlem: 2012-09-30

Re: DIF Fotboll

Inlägg av baate »

Spontant otroligt besviken, inte på pengarna direkt men att vi tappar en av våra viktigaste spelare, kommer sätta spår i truppen. Vi har alltså Bergström, Östberg och Mantilla som skall täcka upp för Amarteyförlusten? Eh...
Skriv svar