Djurgårdens nästa lagkapten

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17516
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Djurgårdens nästa lagkapten

Inlägg av SirDIFalot »

Manijock skrev:Intervjuerna med Josef var en fröjd att höra. Extremt påläst och eftertänksam. Önskade bara att han oftare kunde vara det på isen också. Borde vara ett hett ämne som expert på diverse TV-stationer. Ersättare till Tornberg på Viasat?
Han har ju faktiskt testat på att kommentera på just Viasat. Gjorde det väl sådär dock.
Expert.
Manijock
Inlägg: 7799
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Djurgårdens nästa lagkapten

Inlägg av Manijock »

SirDIFalot skrev:
Manijock skrev:Intervjuerna med Josef var en fröjd att höra. Extremt påläst och eftertänksam. Önskade bara att han oftare kunde vara det på isen också. Borde vara ett hett ämne som expert på diverse TV-stationer. Ersättare till Tornberg på Viasat?
Han har ju faktiskt testat på att kommentera på just Viasat. Gjorde det väl sådär dock.
Jaså, har jag missat.. När var detta?
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17516
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Djurgårdens nästa lagkapten

Inlägg av SirDIFalot »

Manijock skrev:
SirDIFalot skrev:
Manijock skrev:Intervjuerna med Josef var en fröjd att höra. Extremt påläst och eftertänksam. Önskade bara att han oftare kunde vara det på isen också. Borde vara ett hett ämne som expert på diverse TV-stationer. Ersättare till Tornberg på Viasat?
Han har ju faktiskt testat på att kommentera på just Viasat. Gjorde det väl sådär dock.
Jaså, har jag missat.. När var detta?
Samtidigt som han spelade i DIF.
Expert.
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Djurgårdens nästa lagkapten

Inlägg av seppuko »

Han kommenterade på Frölunda vs Rangers minns jag.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17516
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Djurgårdens nästa lagkapten

Inlägg av SirDIFalot »

seppuko skrev:Han kommenterade på Frölunda vs Rangers minns jag.
Möjligt, men främst ett par NHL-matcher som gick på Europa-tid.
Expert.
Manijock
Inlägg: 7799
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Djurgårdens nästa lagkapten

Inlägg av Manijock »

Kul. Inte särskilt oväntat att han har testats i sådana sammanhang dock. Finns många gamla spelare som gått den vägen som borde syssla med något annat. Mattias Norström och Pebben Axelsson för att nämna ett par. Bom Bom skulle passa mycket bättre!
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Djurgårdens nästa lagkapten

Inlägg av emilin »

Andy skrev:
DIF_Soldier skrev:
diftobbe89 skrev:Nu är ju inte truppen spikad ännu, men visst känns Jocke som ett vettigt alternativ.

Ett A skulle jag kunna tänka mig att se på Hank, en spelare jag vill ha hos oss i många år framöver, kommer till jobbet varje dag, pådrivare i både båset/omklädningsrum, säkert noga med allt utanför isen också och känns som en riktig ledare. En man ser upp till.

Jag älskar Hank som ni kanske märker :)

Honken finns också givetvis.
Enig. Jag ville se ett A på Hank redan inför den här säsongen. Tycker det är viktigt att man blandar äldre ledare med yngre.

Tycker också att Jocke och Honken fortsatt bör vara kaptener. Däremot tycker jag att Honken bör få ett C framför Jocke av den anledningen att han känns mer signifikativt anknuten med just Djurgården. Eller, i folkmun, han "känns mer DIF".

Om det ens skulle vara aktuellt med Engqvist är ju han det solklara kaptensvalet av så många olika anledningar, men som det ser ut nu...

C - Honken
A - Jocke
A - Hank
Jag håller med soldaten på alla punkter!
Kan bara instämma. Hank kan bli våran nya Fimpen, som garanterat kommer att göra all för klubben, och informera alla nya vad som krävs för att tillhöra denna förening.
Han är inte i närheten av att vår bärande(kunskapsmässigt) spelare, men med ett sådant hjärta måste man ta tillvara på detta.
Tänk om alla krigade lika hårt för att utveckla sig, han gör maximalt med de kunskaper som innehas.
Jag bara älskar denna inställning. Hoppas på Hank många år framåt i Djurgårdsdressen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17516
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Djurgårdens nästa lagkapten

Inlägg av SirDIFalot »

Jocke känns som den naturliga kapten. (I dagsläget, kan vara väldigt annorlunda när dom sista 4-5 spelarna har signats)
Expert.
mb81
Inlägg: 8658
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens nästa lagkapten

Inlägg av mb81 »

SirDIFalot skrev:Jocke känns som den naturliga kapten. (I dagsläget, kan vara väldigt annorlunda när dom sista 4-5 spelarna har signats)
Ändå svårt att se nån större ledare än Jocke komma in. Skulle väl vara om Kronwall mot all förmodan flyttar hem.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17516
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Djurgårdens nästa lagkapten

Inlägg av SirDIFalot »

mb81 skrev:
SirDIFalot skrev:Jocke känns som den naturliga kapten. (I dagsläget, kan vara väldigt annorlunda när dom sista 4-5 spelarna har signats)
Ändå svårt att se nån större ledare än Jocke komma in. Skulle väl vara om Kronwall mot all förmodan flyttar hem.
Håller med. Engqvist ser väl många av oss som en framtida kapten. Men han kanske inte alls vill ha den rollen, lex Ölvestad.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9454
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Djurgårdens nästa lagkapten

Inlägg av Jim Morrison »

mb81 skrev:
SirDIFalot skrev:Jocke känns som den naturliga kapten. (I dagsläget, kan vara väldigt annorlunda när dom sista 4-5 spelarna har signats)
Ändå svårt att se nån större ledare än Jocke komma in. Skulle väl vara om Kronwall mot all förmodan flyttar hem.
Tycker dock ändå att Jocke ska vara kapten då. Väldigt många spelare som han redan känner och han var den naturliga ledaren förra säsongen. Det är hans grupp, på något sätt...
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
mb81
Inlägg: 8658
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens nästa lagkapten

Inlägg av mb81 »

Jim Morrison skrev:
mb81 skrev:
SirDIFalot skrev:Jocke känns som den naturliga kapten. (I dagsläget, kan vara väldigt annorlunda när dom sista 4-5 spelarna har signats)
Ändå svårt att se nån större ledare än Jocke komma in. Skulle väl vara om Kronwall mot all förmodan flyttar hem.
Tycker dock ändå att Jocke ska vara kapten då. Väldigt många spelare som han redan känner och han var den naturliga ledaren förra säsongen. Det är hans grupp, på något sätt...
Ja de har ju tom tvingat på honom Avicii. Tyder på dåligt ledarskap! Kanske ändrar mig nu alltså.
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens nästa lagkapten

Inlägg av kaminor »

Manijock skrev:Kul. Inte särskilt oväntat att han har testats i sådana sammanhang dock. Finns många gamla spelare som gått den vägen som borde syssla med något annat. Mattias Norström och Pebben Axelsson för att nämna ett par. Bom Bom skulle passa mycket bättre!

Tycker Norström gör sig bra som kommentator/expert i studion. Bombom absolut inte bättre. Pebben är dock katastrof.

C - Jocke E
A - Honken
A - Guter
Manijock
Inlägg: 7799
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Djurgårdens nästa lagkapten

Inlägg av Manijock »

kaminor skrev:
Manijock skrev:Kul. Inte särskilt oväntat att han har testats i sådana sammanhang dock. Finns många gamla spelare som gått den vägen som borde syssla med något annat. Mattias Norström och Pebben Axelsson för att nämna ett par. Bom Bom skulle passa mycket bättre!

Tycker Norström gör sig bra som kommentator/expert i studion. Bombom absolut inte bättre. Pebben är dock katastrof.

C - Jocke E
A - Honken
A - Guter
Notan har bara ett stort problem. Han kan inte prata svenska!!! En rätt väsentligt viktig del om han nu ska jobba som kommentator. Formulerar sig som en femåring i de flesta fall.
Användarvisningsbild
Amadeus
Inlägg: 225
Blev medlem: 2010-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermalm

Re: Djurgårdens nästa lagkapten

Inlägg av Amadeus »

Kul att nästan alla är överrens om C:et. Det är jag också.

C-Jocke Ericsson
A-Honken
A-Här är jag lite kluven mellan Hank och Saviano

Tyckte Saviano visade starka ledarsidor förra säsongen.
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Skriv svar