Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Inlägg: 1359
Blev medlem: 2011-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bromma

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av BaronVonDif »

bastis7 skrev:
BaronVonDif skrev:
bastis7 skrev:
Mash skrev:Hur fan kan vi släppa Johner?


För att han inte platsar i en 1:a kedja i en Shl-klubb. 31 år och har varit rätt ojämn i HA lär ju inte direkt tokdominera i Shl. Kräver nog ingen jätte låg lön heller för den delen.
Tror inte han skulle göra sämre ifrån sig än t.e.x Ljungh och Guter i Shl men då dessa herrar är unga och utvecklingsbara går det nog före,har även hört viskningar om att han och Zabel inte kom bra överens. Tycker det är trist men förstår varför det blev som det blev.
Tror de är rätt mkt billigare också!
Johner verkade villig att gå ner i pris,men visst, han är nog dyrare. Det trista är ju att han varit med och fört två AS klubbar till SHL och inte fått följa med upp nån gång men "duty has no sweethearts" som det heter.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17535
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

De få platserna Johner hade kunnat fylla är fyllda av andra nu helt enkelt. Som Alvarez och Guter. Detsamma gäller Jakobs.
Expert.
Highwind
Inlägg: 803
Blev medlem: 2007-06-01
Ort: Vasastan

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Highwind »

Kall-El skrev:
Highwind skrev:Angående Jens Jakobs. Jag tycker vi ska vara rädda om spelare som blommar ut och presterar till max i DIF-miljö. Jakobs trivs som fisken i vatten hos oss. Medan en utomstående värvning kan floppa totalt. För vi har ingen aning om hur denna trivs i DIF-miljö. Till en vettig peng så är det en självklar förlängning.
Har inte Jakobs varit ganska blommande i de flesta allsvenska klubbar han spelat för?

Har inte snarast problemet med denna spelare varit att när chanserna till elitseriespel kommit har han inte lyckats ta dem.

Det får mig att tro att Jakobs kanske är en sådana spelare som fungerar väldigt bra på Allsvensk nivå, men inte alls när miljön blir tuffare.
Vi kan ju jämföra Jacobs med Johner. Jakobs levererade när det gällde som mest. Mot de 3 bästa lagen i HA och 2 elitserielag. Johner var betydligt mer osynlig i kvalserien. Däremot levererade han helt ok i hockeyallsvenskan. Med betydligt sämre motstånd.

Människor är inte statiska utan kan utvecklas i sin prestation. Så bra som Jakobs var i kvalserien har han aldrig varit. Låt han fortsätta på denna våg av framgång. Miljön han var i gynnade honom enormt.

Som Harald Lückner sa. "För några år sedan skulle han dribbla istället för att skjuta där". Han syftar på att Jakobs har utvecklats som spelare.

Signa honom 1 år i alla fall.

Vi har signat spelare på höga meriter förut.

Mattias Carlsson har vi pratar om. 17-18 mål i elitserien året innan. Jonas Almtorp och Daniel Widing är andra exempel.

Knappast lyckade värvningar.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kall-El »

Highwind skrev:
Kall-El skrev:
Highwind skrev:Angående Jens Jakobs. Jag tycker vi ska vara rädda om spelare som blommar ut och presterar till max i DIF-miljö. Jakobs trivs som fisken i vatten hos oss. Medan en utomstående värvning kan floppa totalt. För vi har ingen aning om hur denna trivs i DIF-miljö. Till en vettig peng så är det en självklar förlängning.
Har inte Jakobs varit ganska blommande i de flesta allsvenska klubbar han spelat för?

Har inte snarast problemet med denna spelare varit att när chanserna till elitseriespel kommit har han inte lyckats ta dem.

Det får mig att tro att Jakobs kanske är en sådana spelare som fungerar väldigt bra på Allsvensk nivå, men inte alls när miljön blir tuffare.
Vi kan ju jämföra Jacobs med Johner. Jakobs levererade när det gällde som mest. Mot de 3 bästa lagen i HA och 2 elitserielag. Johner var betydligt mer osynlig i kvalserien. Däremot levererade han helt ok i hockeyallsvenskan. Med betydligt sämre motstånd.

Människor är inte statiska utan kan utvecklas i sin prestation. Så bra som Jakobs var i kvalserien har han aldrig varit. Låt han fortsätta på denna våg av framgång. Miljön han var i gynnade honom enormt.

Som Harald Lückner sa. "För några år sedan skulle han dribbla istället för att skjuta där". Han syftar på att Jakobs har utvecklats som spelare.

Signa honom 1 år i alla fall.

Vi har signat spelare på höga meriter förut.

Mattias Carlsson har vi pratar om. 17-18 mål i elitserien året innan. Jonas Almtorp och Daniel Widing är andra exempel.

Knappast lyckade värvningar.
Nu var jag ju knappast av uppfattningen att vi skulle gå vidare med Johner heller.

Vill dessutom flika in här att jag inte ville ha vare sig Carlsson, Almtorp eller Widing till DIF heller.

För att återknyta till Jakobs har jag fått för mig att han också producerat rätt bra i kvalserierna för de lag som han har representerat, men att han sedan inte helt räckt till på Elitserienivå.

Jag hade personligen kanske hellre sett Jakobs kvar i laget jämfört med vissa andra forwards, men det vi inte vet är om Jakobs kanske hade betydligt högre lönekrav jämfört med spelare som Guter, Saviano och Alvarez? En spelare som Jakobs hade nog tvunget behövt hamna i en lina ett eller två för att fungera och som truppen ser ut nu har vi väldigt många spelare för just lina två och för all del lina tre, men nästan inget för lina 1.

Kort sagt tror jag det är en kombination av lönekrav, längd på kontraktet, krav från Leksand samt vad "liknande spelare" har begärt i lön som gjort att Challe valt att satsa på dessa istället för Jakobs.

Och bara för att göra det hela än mer tydligt om jag hade fått välja mellan Jakobs och t ex Guter och deras lönenivåer varit någorlunda likvärdiga hade jag valt Jakobs utan att tveka.
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Enbom »

Martin Ahnelöv till ajk. Tyckte han gjorde det helt okej när han var uppe och spelade någon match. Synd.

edit: Och aik är arga som fan. Tydligen gillar han Järnkaminerna och Alla vi som hatar AIK på Facebook. :lol:
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av Magnutz »

Enbom skrev:Martin Ahnelöv till ajk. Tyckte han gjorde det helt okej när han var uppe och spelade någon match. Synd.

edit: Och aik är arga som fan. Tydligen gillar han Järnkaminerna och Alla vi som hatar AIK på Facebook. :lol:
Hahahaha Fyfan vad roligt!

Skickat från min HTC One via Tapatalk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
olympusPr1me
Inlägg: 99
Blev medlem: 2014-04-21

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av olympusPr1me »

Magnutz skrev:
Enbom skrev:Martin Ahnelöv till ajk. Tyckte han gjorde det helt okej när han var uppe och spelade någon match. Synd.

edit: Och aik är arga som fan. Tydligen gillar han Järnkaminerna och Alla vi som hatar AIK på Facebook. :lol:
Hahahaha Fyfan vad roligt!

Skickat från min HTC One via Tapatalk
Han planerar nog inte att stanna där allt för länge, speltid och att kunna stanna i Stockholm är nog den enda anledningen, eller vad tror ni?
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17535
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Enbom skrev:Martin Ahnelöv till ajk. Tyckte han gjorde det helt okej när han var uppe och spelade någon match. Synd.

edit: Och aik är arga som fan. Tydligen gillar han Järnkaminerna och Alla vi som hatar AIK på Facebook. :lol:
och DFG.... (Och Frölunda HC)
Expert.
Djurgårn
Inlägg: 1521
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Djurgårn »

Mikael Samuelsson säger jag spontant nej till. Han är skadebenägen och har knappt spelat något de senaste två åren. Nej det måste finnas bättre alternativ.
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Axel_K »

SirDIFalot skrev:
Enbom skrev:Martin Ahnelöv till ajk. Tyckte han gjorde det helt okej när han var uppe och spelade någon match. Synd.

edit: Och aik är arga som fan. Tydligen gillar han Järnkaminerna och Alla vi som hatar AIK på Facebook. :lol:
och DFG.... (Och Frölunda HC)
FHC är ju antagligen för att hans kusin spelade där förra säsongen!
adamvest
Inlägg: 22
Blev medlem: 2014-04-09

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av adamvest »

olympusPr1me skrev:
Magnutz skrev:
Enbom skrev:Martin Ahnelöv till ajk. Tyckte han gjorde det helt okej när han var uppe och spelade någon match. Synd.

edit: Och aik är arga som fan. Tydligen gillar han Järnkaminerna och Alla vi som hatar AIK på Facebook. :lol:
Hahahaha Fyfan vad roligt!

Skickat från min HTC One via Tapatalk
Han planerar nog inte att stanna där allt för länge, speltid och att kunna stanna i Stockholm är nog den enda anledningen, eller vad tror ni?
han har signat kontrakt till 2016

sen är jag skeptiskt till det, mkt skeptisk, är man djurgårdare går man inte till aik. punkt slut, om han inte spelar ner dom i division 1 förståss
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Morwin »

Signa tellan nu för f** :@

Skickat från min D6503 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
Godnoken
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-09-15

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av Godnoken »

adamvest skrev:
olympusPr1me skrev:
Magnutz skrev:
Enbom skrev:Martin Ahnelöv till ajk. Tyckte han gjorde det helt okej när han var uppe och spelade någon match. Synd.

edit: Och aik är arga som fan. Tydligen gillar han Järnkaminerna och Alla vi som hatar AIK på Facebook. :lol:
Hahahaha Fyfan vad roligt!

Skickat från min HTC One via Tapatalk
Han planerar nog inte att stanna där allt för länge, speltid och att kunna stanna i Stockholm är nog den enda anledningen, eller vad tror ni?
han har signat kontrakt till 2016

sen är jag skeptiskt till det, mkt skeptisk, är man djurgårdare går man inte till aik. punkt slut, om han inte spelar ner dom i division 1 förståss
Så Kenta Nilsson är inte djurgårdare? Roffe Ridderwall?
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av bastis7 »

Godnoken skrev:
adamvest skrev:
olympusPr1me skrev:
Magnutz skrev:
Enbom skrev:Martin Ahnelöv till ajk. Tyckte han gjorde det helt okej när han var uppe och spelade någon match. Synd.

edit: Och aik är arga som fan. Tydligen gillar han Järnkaminerna och Alla vi som hatar AIK på Facebook. :lol:
Hahahaha Fyfan vad roligt!

Skickat från min HTC One via Tapatalk
Han planerar nog inte att stanna där allt för länge, speltid och att kunna stanna i Stockholm är nog den enda anledningen, eller vad tror ni?
han har signat kontrakt till 2016

sen är jag skeptiskt till det, mkt skeptisk, är man djurgårdare går man inte till aik. punkt slut, om han inte spelar ner dom i division 1 förståss
Så Kenta Nilsson är inte djurgårdare? Roffe Ridderwall?


Man bränner sina chanser att få tröjan hissad iaf!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17535
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

bastis7 skrev:
Man bränner sina chanser att få tröjan hissad iaf!
Den bränner man nog rätt enkelt om man inte gör 10+ säsonger och har åtminstone 4 SM-guld också.
Expert.
Låst