SHL 2014-15

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Inlägg: 1359
Blev medlem: 2011-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bromma

Re: Sv: SHL 2014-15

Inlägg av BaronVonDif »

Hockeyallsvenskan: 14 lag, 52 omgångar. Topp två till allsvenskan final, lag tre-åtta till slutspelsserien, lag nio-tolv har spelat klart, lag 13-14 till kval.
Hockeyallsvenska finalen:Spelas i bäst av fem matcher. Vinnaren till SHL, förloraren till direktkval.
Slutspelsserien: Sex lag, fem omgångar. Topp tre till direktkval.
Direktkval: Spelas i bäst av sju matcher. Lag elva i SHL mot trea i slutspelsserien, lag tolv i SHL mot tvåan i slutspelsserien, förloraren i hockeyallsvenska finalen mot ettan i slutspelsserien. Vinnarna till SHL.

Detta betyder att minst ett lag nästa år går upp utan att peta ner nåt SHL lag om jag förstått det rätt? Blir det laget då skonat från vårt 7 mille straff? Gör om, gör rätt!
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Sv: SHL 2014-15

Inlägg av mb81 »

BaronVonDif skrev:Hockeyallsvenskan: 14 lag, 52 omgångar. Topp två till allsvenskan final, lag tre-åtta till slutspelsserien, lag nio-tolv har spelat klart, lag 13-14 till kval.
Hockeyallsvenska finalen:Spelas i bäst av fem matcher. Vinnaren till SHL, förloraren till direktkval.
Slutspelsserien: Sex lag, fem omgångar. Topp tre till direktkval.
Direktkval: Spelas i bäst av sju matcher. Lag elva i SHL mot trea i slutspelsserien, lag tolv i SHL mot tvåan i slutspelsserien, förloraren i hockeyallsvenska finalen mot ettan i slutspelsserien. Vinnarna till SHL.

Detta betyder att minst ett lag nästa år går upp utan att peta ner nåt SHL lag om jag förstått det rätt? Blir det laget då skonat från vårt 7 mille straff? Gör om, gör rätt!
Minst två lag tom.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5725
Blev medlem: 2012-09-14

Re: Sv: SHL 2014-15

Inlägg av Vikas »

BaronVonDif skrev:Hockeyallsvenskan: 14 lag, 52 omgångar. Topp två till allsvenskan final, lag tre-åtta till slutspelsserien, lag nio-tolv har spelat klart, lag 13-14 till kval.
Hockeyallsvenska finalen:Spelas i bäst av fem matcher. Vinnaren till SHL, förloraren till direktkval.
Slutspelsserien: Sex lag, fem omgångar. Topp tre till direktkval.
Direktkval: Spelas i bäst av sju matcher. Lag elva i SHL mot trea i slutspelsserien, lag tolv i SHL mot tvåan i slutspelsserien, förloraren i hockeyallsvenska finalen mot ettan i slutspelsserien. Vinnarna till SHL.

Detta betyder att minst ett lag nästa år går upp utan att peta ner nåt SHL lag om jag förstått det rätt? Blir det laget då skonat från vårt 7 mille straff? Gör om, gör rätt!
2 allsvenska lag kommer gå upp utan att möta SHL-motstånd, 2 andra möter de två sista i SHL. Med andra ord kan 4 allsvenska lag gå upp där de två som mött "lättast" motstånd får 100% av TV-pengarna medans de andra två blir rånade.

Stabilt.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SHL 2014-15

Inlägg av minalman »

Med 14 lag i ligan som ska dela och oförändrad tevepeng kommer vi inte heller nästa säsong upp i de summor lhc, fbk och resten av kartellen tar för sig av i år. Om vi är kvar i SHitLigan.
Av den anledningen kunde ju kartellen lägga 1/12 av gnagets sju millar redan i år så att de "tryggare" kan anpassa sig till nästa säsongs förhållanden.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
skinza
Inlägg: 176
Blev medlem: 2012-05-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2014-15

Inlägg av skinza »

Över 2000 underskrifter! Fortsätt hetsa!
http://namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=8879
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Inlägg: 1359
Blev medlem: 2011-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bromma

Re: SHL 2014-15

Inlägg av BaronVonDif »

C more är sura på min bojkott kampanj.... fortsätt bojkotta!
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Djurgårn
Inlägg: 1521
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Djurgårn »

cmore kan ju glömma att jag skaffar något abonnemang tills dess att detta är löst.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Sv: SHL 2014-15

Inlägg av Magnutz »

Djurgårn skrev:cmore kan ju glömma att jag skaffar något abonnemang tills dess att detta är löst.
Samma här.

Skickat från min HTC One via Tapatalk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Sv: SHL 2014-15

Inlägg av Axel_K »

Magnutz skrev:
Djurgårn skrev:cmore kan ju glömma att jag skaffar något abonnemang tills dess att detta är löst.
Samma här.

Skickat från min HTC One via Tapatalk
De säger att de inte har med det att göra - men nog fan kan de påverka.
När det är hemmamatch så ska man vara på plats, när det är bortamatch så finns det många sätt man kan se matchen.

Cmore får ta och hjälpa till att påverka, annars kommer de att förlora många kunder.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SHL 2014-15

Inlägg av minalman »

Jag skulle vilja ha en avsiktsförklaring från DIF Hockey AB att de jobbar med jurister och annan kompetens för att driva en process mot SHL, så att man var säker på att det inte bara är vi gräsrötter som kampanjar. Om Jenny och hennes gäng redan kastat in handduken blir jag dubbelt besviken. Både på SHL och på de som har som jobb att sköta vårt elitlag.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
skinza
Inlägg: 176
Blev medlem: 2012-05-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2014-15

Inlägg av skinza »

minalman skrev:Jag skulle vilja ha en avsiktsförklaring från DIF Hockey AB att de jobbar med jurister och annan kompetens för att driva en process mot SHL, så att man var säker på att det inte bara är vi gräsrötter som kampanjar. Om Jenny och hennes gäng redan kastat in handduken blir jag dubbelt besviken. Både på SHL och på de som har som jobb att sköta vårt elitlag.
+1
Freddan_L
Inlägg: 11
Blev medlem: 2013-02-20
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Freddan_L »

skinza skrev:
minalman skrev:Jag skulle vilja ha en avsiktsförklaring från DIF Hockey AB att de jobbar med jurister och annan kompetens för att driva en process mot SHL, så att man var säker på att det inte bara är vi gräsrötter som kampanjar. Om Jenny och hennes gäng redan kastat in handduken blir jag dubbelt besviken. Både på SHL och på de som har som jobb att sköta vårt elitlag.
+1
+1,

Vem är det som äger SHL egentligen?
SHL - Ni har förstått att ni bråkar med Djurgårdsfamiljen?
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SHL 2014-15

Inlägg av minalman »

Freddan_L skrev:
skinza skrev:
minalman skrev:Jag skulle vilja ha en avsiktsförklaring från DIF Hockey AB att de jobbar med jurister och annan kompetens för att driva en process mot SHL, så att man var säker på att det inte bara är vi gräsrötter som kampanjar. Om Jenny och hennes gäng redan kastat in handduken blir jag dubbelt besviken. Både på SHL och på de som har som jobb att sköta vårt elitlag.
+1
+1,

Vem är det som äger SHL egentligen?
Om jag förstått allt rätt är det SHL-klubbarna som sitter på aktierna och vi får gnagets aktier på SHL:s stämma i sommar. Det är därför de kan bestämma om våra tevepengar utan att fråga oss.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Freddan_L
Inlägg: 11
Blev medlem: 2013-02-20
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Freddan_L »

Freddan_L skrev:
skinza skrev:
+1,

Vem är det som äger SHL egentligen?
Om jag förstått allt rätt är det SHL-klubbarna som sitter på aktierna och vi får gnagets aktier på SHL:s stämma i sommar. Det är därför de kan bestämma om våra tevepengar utan att fråga oss.
Alright, då vart det hela mer intressant! Är det någon som sitter på SHL:s bolagsordning?
SHL - Ni har förstått att ni bråkar med Djurgårdsfamiljen?
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SHL 2014-15

Inlägg av minalman »

Freddan_L skrev:
Freddan_L skrev:
skinza skrev:
+1,

Vem är det som äger SHL egentligen?
Om jag förstått allt rätt är det SHL-klubbarna som sitter på aktierna och vi får gnagets aktier på SHL:s stämma i sommar. Det är därför de kan bestämma om våra tevepengar utan att fråga oss.
Alright, då vart det hela mer intressant! Är det någon som sitter på SHL:s bolagsordning?
Den går att ladda ner för 69 pix. http://www.allabolag.se/5562209519/bolagsordning
Men det är här jag tycker DIF AB ska börja jobba med sin affärsjurist.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Låst