SHL 2014-15

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Inlägg: 1359
Blev medlem: 2011-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bromma

Re: Sv: SHL 2014-15

Inlägg av BaronVonDif »

järnkaminen82 skrev:Finns de nån på cmore man kan maila? De är ju ändå vi som drar in flest abonnenter av alla klubbar. Skulle vilja att de finns ett alternativ hos cmore där man talar om vilken klubb man följer. Så kan alla klubbar få dela på 50% å är resterande 50% delas ut till dom som har flest anhängare.
Effektivast är ju om alla DIF supportrar säger upp/pausar sitt abonnemang i protest och de som inte har skickar en namninsamling och vägrar teckna nåt innan vi fått rättvisa i frågan.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2014-15

Inlägg av android »

järnkaminen82 skrev:Finns de nån på cmore man kan maila? De är ju ändå vi som drar in flest abonnenter av alla klubbar. Skulle vilja att de finns ett alternativ hos cmore där man talar om vilken klubb man följer. Så kan alla klubbar få dela på 50% å är resterande 50% delas ut till dom som har flest anhängare.
Orginalinlägget uppdaterat med ansvarig utgivare hos Cmore.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2014-15

Inlägg av pulverapa »

medu82 skrev:Borde man inte som kund/blivande kund till cmore göra klart att man säger upp/inte införskaffar cmore förns vi får lika mkt tv pengar?

Jag tänkte skaffa cmore men inte nu när vi får 7 millar mindre!
Klockrent! Jag ska ha 25% rabatt på CMore. Ringer senare i veckan.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2014-15

Inlägg av mb81 »

pulverapa skrev:
medu82 skrev:Borde man inte som kund/blivande kund till cmore göra klart att man säger upp/inte införskaffar cmore förns vi får lika mkt tv pengar?

Jag tänkte skaffa cmore men inte nu när vi får 7 millar mindre!
Klockrent! Jag ska ha 25% rabatt på CMore. Ringer senare i veckan.
GENI!

Alla Djurgårdare borde få 25% rabatt på cmore!

Kanske man borde höja biljettpriset för bortasupportrar till typ 1000 spänn. Framförallt när vi möter Leksand. Inte för vi kommer sälja några men få massa media där vi förklarar att det är för att finansiera orättvisorna i shl.
Bara alla ligger på på olika sätt och får bollen i rullning så kommer shl aldrig våga bestraffa oss.

Men kommer säkert bli att regeln ändras till nästa säsong och vi blir de enda drabbade!
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Axel_K »

Om 25% av de pengar jag betalar till Cmore går till Ajk tänker inte jag beställa Cmore. Det finns gott om fulstreams ute ifall det skulle vara så!

Jag kan betala 2% dock (7 miljoner utspritt på 12 lag(12*28=336), ger 2% per lag), då är det fair.

Om vi ska betala hela Ajks fallskärm så ska vi få mer pengar än vad Växjö, Örebro och Luleå får av Cmore. Alla som tecknar upp Cmore Sports borde få skriva in det lag de vill att pengarna ska gå till.
Då kan jag gå med på att betala 7miljoner till Ajk.

Om vi säger att 15% av de som har Cmore Sports och håller på ett Elitserielag är Djurgårdare så ger det oss (336*0.15=50.4) 50.4 miljoner istället för 28. Det är 80% mer än vad vi får idag.
jensa öhling
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2005-06-09

Re: SHL 2014-15

Inlägg av jensa öhling »

Det är SHL ni bör vända er till. Men framförallt media. Enda sättet är att sätta tryck på SHL via media.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8115
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Mattias_87 »

Det är just nu Wikegård med sin stora mun behövs.
Avskaffa tre mot tre.
macin
Inlägg: 214
Blev medlem: 2010-10-21
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2014-15

Inlägg av macin »

Vi har 27 hemmamatcher, 28 bortamatcher.

Har även kollat igenom och dessa lag möter vi hemma oftare än borta:

3 hemma mot leksand
3 hemma mot brynäs
3 hemma mot färjestad
3 hemma mot modo
3 hemma mot växjö

Ganska så fint ändå att få 3 hemma mot brynäs, modo, färjestad, leksand. Hade varit värre om det varit Växjö, Linköping, Örebro som inte drar lika mycket folk.

EDIT:

Det är sjukt orättvis med 55 omgångar. Inte tänkt på det tidigare. Flera lag får en hemmamatch mindre vilket för oss betyder att vi tappar minst en halv miljon kronor på det. En del av dom pengarna får vi å andra sidan igen med tanke på att vi har 4 av de mest intressanta lagen en extra gång hemma, sett ur åskådarantal - But still..

Och fallskärmen som nykomlingen skall bekosta är ett enda stort skämt. Att fallskärmen finns är jättebra, men givetvis skall det laget som tar sig upp på bekostnad av det som åker ner tillsammans med övriga SHL lag betala den notan.
Senast redigerad av macin den 2014-05-07 12:20:14, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8115
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Mattias_87 »

Är också väldigt nöjd med spelschemat. Har räknat till dessa speldagar på hemmais:
Måndagar: 0
Tisdagar: 3
Onsdagar: 2
Torsdagar: 8
Fredagar: 2
Lördagar: 8
Söndagar: 4

Oerhört mycket bättre jämfört med föregående säsonger. Tror lätt vi kan hamna tvåa i publikligan igen som vi hade senaste säsongen i SHL. Hoppas även vi spelar i Globen den 26e December mot Leksand.
Avskaffa tre mot tre.
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Axel_K »

macin skrev:Vi har 27 hemmamatcher, 28 bortamatcher.

Har även kollat igenom och dessa lag möter vi hemma oftare än borta:

3 hemma mot leksand
3 hemma mot brynäs
3 hemma mot färjestad
3 hemma mot modo
3 hemma mot växjö

Ganska så fint ändå att få 3 hemma mot brynäs, modo, färjestad. Hade varit värre om det varit Växjö, Linköping, Örebro som inte drar lika mycket folk.
Leksand borde dra fullt hus, likaså Brynäs och Färjestad!
Användarvisningsbild
David1891
Inlägg: 625
Blev medlem: 2011-01-04
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2014-15

Inlägg av David1891 »

Alltså egentligen, vad hindrar oss från att spela våra första två hemmamatcher i Globen? Om vi bortser från det faktum att många föredrar Hovet framför Globen så tror jag inte det är någon omöjlighet att fylla upp Globen i en hemmapremiär (Dock kan det kanske bli svårt?) samt nästföljande match mot Leksand som borde vara ännu lättare att sälja slut. Om det nu dessutom blir så att vi får stå för hela fallskärmen själva så skulle två matcher i Globen generera fina pengar till DIF Hockey. Personligen undviker jag gärna Globen så mycket möjligt men har vi en möjlighet att fylla den så måste man nästan ta den anser jag, speciellt då vi får in så mycket mer pengar jämfört med Hovet. Bara lite tankar från min sida.
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
macin
Inlägg: 214
Blev medlem: 2010-10-21
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2014-15

Inlägg av macin »

David1891 skrev:Alltså egentligen, vad hindrar oss från att spela våra första två hemmamatcher i Globen? Om vi bortser från det faktum att många föredrar Hovet framför Globen så tror jag inte det är någon omöjlighet att fylla upp Globen i en hemmapremiär (Dock kan det kanske bli svårt?) samt nästföljande match mot Leksand som borde vara ännu lättare att sälja slut. Om det nu dessutom blir så att vi får stå för hela fallskärmen själva så skulle två matcher i Globen generera fina pengar till DIF Hockey. Personligen undviker jag gärna Globen så mycket möjligt men har vi en möjlighet att fylla den så måste man nästan ta den anser jag, speciellt då vi får in så mycket mer pengar jämfört med Hovet. Bara lite tankar från min sida.
Enig. Fullsatt Hovet inbringar (vad det tidigare sagts i alla fall) ca 700k+. Fullsatt Globen ger ca en miljon. Kanske att man kan köra premiär i Globen, sedan som nämndes tidigare att matchen mot Leksand 26 december (jultider, perfekt julklapp, mycket dalmasar som är lediga i mellandagarna osv) också körs i Globen. Det är över 500k extra vi får in och i matcher där det absolut går att skapa ordentligt tryck. Möjligt att man kan få till någon mer match senare i Globen om resultaten går våran väg.
Pogue Mahone
Inlägg: 447
Blev medlem: 2010-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Pogue Mahone »

det jag undrar över är hur de ledande folket inom klacken kommer tycka om globen. Om de inte gillar det och därav inte går på matcherna... Finns inget värre än globen utan bra klack.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Användarvisningsbild
David1891
Inlägg: 625
Blev medlem: 2011-01-04
Säsongskort: Ja

Re: Sv: SHL 2014-15

Inlägg av David1891 »

Pogue Mahone skrev:det jag undrar över är hur de ledande folket inom klacken kommer tycka om globen. Om de inte gillar det och därav inte går på matcherna... Finns inget värre än globen utan bra klack.
Det är just det som oroar mig mest. Dock tror jag att dessa personer kommer ha förstående för situationen och att det gynnar DIF Hockey. Tror verkligen inte att någon kommer ställa till med stora problem p.g.a. en 4-5 matcher av 27, på sin höjd.
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
jensa öhling
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2005-06-09

Re: SHL 2014-15

Inlägg av jensa öhling »

Leksands-matcherna bör gå på Globen. Åtminstone den på annandagen. Vi behöver pengarna.
Låst