Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jepe »

Örebro föll väl rätt hårt på sina målvakter i SHL. I matchspel var de ju mycket mer med i matcherna än Leksand tex. Leksand var ju motsatsen, utspelade i varenda match men en målvakt som konstant stod på huvudet. Hade inte öhk tappat poäng i samtliga matcher mot AIK hade de väl inte hamnat i KS ens?
2014-04-07, vad hände?
medu82
Inlägg: 703
Blev medlem: 2013-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av medu82 »

Mattebo skrev:
KennyF skrev: En fråga.
Pontus Åberg till NHL.
Vet nån hur mycket pengar som hamnar i DIF och Focken?
Jag tror att det blir minst cirka 1,1 miljoner kronor. Det är 225 k dollar som delas på fyra säsonger (tre får DIF). Dock så gäller 225k för de första 10 spelarna. Därefter är summan 325k per spelare. Går 20 spelare så får inte de första 10 mindre, utan det delas på snittet. Har ingen aning hur många som skriver kontrakt, men det är väl inte sådär vansinnigt många.

Det vore fint om Wennberg också skrev kontrakt, då skulle vi få minst 2,2 miljoner.

Rätta mig mer än gärna om jag har fel!

Edit: tvåa på pucken.
Men går inte dem pengarna oavkortat till ungdomsverksamheten iaf?
Så man kan väl inte förvänta sig något mera till A-truppen...
Eller minns jag fel?
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Sjöwall »

Jepe skrev:Örebro föll väl rätt hårt på sina målvakter i SHL. I matchspel var de ju mycket mer med i matcherna än Leksand tex. Leksand var ju motsatsen, utspelade i varenda match men en målvakt som konstant stod på huvudet. Hade inte öhk tappat poäng i samtliga matcher mot AIK hade de väl inte hamnat i KS ens?
Mycket bra analys. Örebro var ett mittenlag i SHL spelmässigt.
supreme
Inlägg: 500
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av supreme »

Bengan08 skrev:
Don66-2 skrev:Tror nog att vi har större chans att bli åtminstone ett mittenlag än många tror. För det första så är inte truppen klar ännu, för det andra så har inte det jag såg av förra säsongens SHL imponerat på mig ett dugg bortsett från topplagen.
hm, vill förstå hur du menar? med tanke på att vi va chanslösa mot Örebro som kom näst sist så kan jag dessvärre inte hålla med. Sen tycker jag att nuvarande trupp är sämre än den som tog oss till SHL. Men visst, någon/några till borde vi få in!
Hade Örebro spelat hela serien med det lag de hade i Kvalserien hade de aldrig hamnat näst sist. Dessa spelare gjorde enorm skillnad.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av pulverapa »

David Meckler: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=12281

Helt okej stats på AHL-nivå, även fina stats från österrikiska ligan förra säsongen. Kanske vore något?
Bengan08
Inlägg: 729
Blev medlem: 2013-12-15
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Bengan08 »

Sjöwall skrev:
Jepe skrev:Örebro föll väl rätt hårt på sina målvakter i SHL. I matchspel var de ju mycket mer med i matcherna än Leksand tex. Leksand var ju motsatsen, utspelade i varenda match men en målvakt som konstant stod på huvudet. Hade inte öhk tappat poäng i samtliga matcher mot AIK hade de väl inte hamnat i KS ens?
Mycket bra analys. Örebro var ett mittenlag i SHL spelmässigt.
hur tänkte du nu? Spelmässigt ett mittenlag men resultatmässigt ett bottenlag, är det så jag ska tolka det? :wink:
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Bengan08 skrev:
Sjöwall skrev:
Jepe skrev:Örebro föll väl rätt hårt på sina målvakter i SHL. I matchspel var de ju mycket mer med i matcherna än Leksand tex. Leksand var ju motsatsen, utspelade i varenda match men en målvakt som konstant stod på huvudet. Hade inte öhk tappat poäng i samtliga matcher mot AIK hade de väl inte hamnat i KS ens?
Mycket bra analys. Örebro var ett mittenlag i SHL spelmässigt.
hur tänkte du nu? Spelmässigt ett mittenlag men resultatmässigt ett bottenlag, är det så jag ska tolka det? :wink:
Antar att de menar att deras målvakter var för dåliga. Se om de klättrar massa med Hudacek i kassen istället.
Leksand tror jag kommer få tuffare. Ingen Hersley som gör mål varannan match och svårt att se Alsenfelt vara lika bra en säsong till.
Användarvisningsbild
Mattebo
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2012-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av Mattebo »

medu82 skrev:Men går inte dem pengarna oavkortat till ungdomsverksamheten iaf?
Så man kan väl inte förvänta sig något mera till A-truppen...
Eller minns jag fel?
Så kanske det är, har inte koll alls på det. Det här är rätt OT, men vet inte i vilken tråd det passar i. Vad finansierar ungdomsverksamheten annars? Får de mindre därifrån när de får pengar från NHL-avtalen?
Användarvisningsbild
sparwen
Inlägg: 145
Blev medlem: 2014-04-29
Kontakt:

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av sparwen »

Kanske jag som är för optimistisk men jag tror det kommer gå okej kommande säsong. Visst det är svårt att jämföra oss med ett AIK som hmnade "toksist" och sedan spelade under mer press i kvalserien och ett Örebro som toppade laget med fyra nya spelare.

Men om vi jämför oss mot Leksand 2012/2013 (ett Leksand som i princip behöll sitt lag sedan i SHL) så vann vi två av fyra matcher mot dem.

Kort och gott, jag tror inte ni ska stirra er blind på att SHL är så mycket bättre än HA.
Jag ser det även som possitivt att satsa på hungriga spelare som vill bevisa något. Jag ser det som en fördel att så många aldrig spelat i SHL, de vill till skillnad mot många etablerade spelare i SHL bevisa att de hör hemma där.
Using Tapatalk
KennyF
Inlägg: 33
Blev medlem: 2014-04-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av KennyF »

Mattebo skrev:
KennyF skrev: En fråga.
Pontus Åberg till NHL.
Vet nån hur mycket pengar som hamnar i DIF och Focken?
Jag tror att det blir minst cirka 1,1 miljoner kronor. Det är 225 k dollar som delas på fyra säsonger (tre får DIF). Dock så gäller 225k för de första 10 spelarna. Därefter är summan 325k per spelare. Går 20 spelare så får inte de första 10 mindre, utan det delas på snittet. Har ingen aning hur många som skriver kontrakt, men det är väl inte sådär vansinnigt många.

Det vore fint om Wennberg också skrev kontrakt, då skulle vi få minst 2,2 miljoner.

Rätta mig mer än gärna om jag har fel!

Edit: tvåa på pucken.
Och hur stor del tror du Farsta FC får. Pontus kommer ju därifrån
MadDIF
Inlägg: 29
Blev medlem: 2013-04-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av MadDIF »

KennyF skrev: Och hur stor del tror du Farsta FC får. Pontus kommer ju därifrån
Tre säsonger i DIF och en i fbk blir ju fyra säsonger, lika många som pengarna delas på, alltså inget till ffc
Kan inte rå för att jag är näst intill perfekt
Debacle
Inlägg: 205
Blev medlem: 2013-02-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Debacle »

http://www.modohockey.se/artikel/55187/

Klar för MoDo nu.. Är det inte katastrof att vi inte klarar av att behålla våra mest talangfulla?
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jepe »

Debacle skrev:http://www.modohockey.se/artikel/55187/

Klar för MoDo nu.. Är det inte katastrof att vi inte klarar av att behålla våra mest talangfulla?
DIF betalar inte för sina juniorer...
2014-04-07, vad hände?
KennyF
Inlägg: 33
Blev medlem: 2014-04-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av KennyF »

Jepe skrev:
Debacle skrev:http://www.modohockey.se/artikel/55187/

Klar för MoDo nu.. Är det inte katastrof att vi inte klarar av att behålla våra mest talangfulla?
DIF betalar inte för sina juniorer...
Men om de bedöms som duktiga erbjuds de A-lagskontrakt
KYLERKYLER
Inlägg: 216
Blev medlem: 2012-07-12
Säsongskort: Ja
Ort: Haninge

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av KYLERKYLER »

Jepe skrev:
Debacle skrev:http://www.modohockey.se/artikel/55187/

Klar för MoDo nu.. Är det inte katastrof att vi inte klarar av att behålla våra mest talangfulla?
DIF betalar inte för sina juniorer...
Har de slutat betala vissa spelare juniorkontrakt. Jag vet att Weigel fick betalt. Farsan Harry var så glad när de gick från Hammarby med en jävla massa kostnader till DIF och där fick betalt.

Vad jag förstår fick inte Linus Carlsson betalt under detta år i DIF J20. Hade inget pröjs i Haninge heller.

Kul för Oscar. Roligt det har lönat sig för farsan Per som spolat upp is på tomten på vintrarna. Inte så stor plan, men ändå.

Haninge regerar hockeyn. Oj så många vi skickat över till DIF genom åren 8)
Låst