Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9445
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev:
Jim Morrison skrev:
Enbom skrev:Förhoppningsvis så har vi flera förlängningar på g, men det läcker inte ut från kansliet.

Avd. halmstrån.
Och varför sitter man inne med en eventuell förlängning på typ Honken eller Hank? Det låter superkonstigt och skapar ju en motsatt effekt mot oss fans.

Det skapar ju fel sorts känsla av att vänta med förlängningar om det har med budgetplanen att göra också. Spelare som slitit och gett allt för den här föreningen känner sig bortprioriterade. "Finns det cash över så kan ni få skriva på" typ.
Finns ingen mening att hålla på bra nyheter heller. Skickar bara positiva vibbar från hela föreningen om vi kan annonsera förlängningar med en våra lovande backar till exempel. Holm och Norell främst.
Förlängningar på Holm, Norell, Ahlén, Honken, Hank och Englund redan för tre veckor sedan tack. Det är typ hela vår identitet.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
sparwen
Inlägg: 145
Blev medlem: 2014-04-29
Kontakt:

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av sparwen »

En bra trupp handlar ju inte bara om att ta ut de bästa spelarna rakt av, de ska ju passa in i lagbygget. Och vem vet, det kanske är hos Säcken, Nyman och Zabel det sitter fast. De kanske planerar och det över hur de vill spela och vilka spelare ute på marknaden de vill ha. Inte heller så bra att signa upp en massa för att sedan inse att spelare ute på marknaden hade passat bättre när det är försent.

Har svårt att förstå hur ni kan kasta ut er massa skit mot bland annat challe utan att vara mer insatta.
Using Tapatalk
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9445
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

sparwen skrev:En bra trupp handlar ju inte bara om att ta ut de bästa spelarna rakt av, de ska ju passa in i lagbygget. Och vem vet, det kanske är hos Säcken, Nyman och Zabel det sitter fast. De kanske planerar och det över hur de vill spela och vilka spelare ute på marknaden de vill ha. Inte heller så bra att signa upp en massa för att sedan inse att spelare ute på marknaden hade passat bättre när det är försent.

Har svårt att förstå hur ni kan kasta ut er massa skit mot bland annat challe utan att vara mer insatta.
Vänta nu, har någon här nämnt att plocka in dom bästa spelarna? Handlar väl snarare om förlängningar på viktiga spelare som dom jag nämnde ovan? Speciellt när Säcken för bara några dagar sedan sa att stommen från förra laget skulle vara kvar.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av pulverapa »

Vi ifrågasätter hans märkliga beteende i media...
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Staten »

Skulle inte förvåna mig om vi på måndag får höra att budgeten blir typ 17 miljoner eller nåt sånt. Härliga tider.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Staten skrev:Skulle inte förvåna mig om vi på måndag får höra att budgeten blir typ 17 miljoner eller nåt sånt. Härliga tider.
Så 25 mille mindre än aik förra säsongen?
Debacle
Inlägg: 205
Blev medlem: 2013-02-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Debacle »

PeterPan skrev:
Debacle skrev:Vet nu en del om förlängningarna, de flesta här inne har en bra ungefärlig bild av vilka som kommer stanna.
Berätta!


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Vill inte röja källan, en i laget, men folk har en bra uppfattning om vilka som kommer förlänga. En positiv överraskning som jag verkligen inte trodde ser iaf ut att förlänga.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17511
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Debacle skrev:
PeterPan skrev:
Debacle skrev:Vet nu en del om förlängningarna, de flesta här inne har en bra ungefärlig bild av vilka som kommer stanna.
Berätta!


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Vill inte röja källan, en i laget, men folk har en bra uppfattning om vilka som kommer förlänga. En positiv överraskning som jag verkligen inte trodde ser iaf ut att förlänga.
Jag gissar på att du menar Jocke E.
Expert.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

SirDIFalot skrev:
Debacle skrev:
PeterPan skrev:
Debacle skrev:Vet nu en del om förlängningarna, de flesta här inne har en bra ungefärlig bild av vilka som kommer stanna.
Berätta!


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Vill inte röja källan, en i laget, men folk har en bra uppfattning om vilka som kommer förlänga. En positiv överraskning som jag verkligen inte trodde ser iaf ut att förlänga.
Jag gissar på att du menar Jocke E.
På bekostnad av Honken eller Ljungh. Svårt att se alla tre få plats. Isf blir det väldigt tunt framåt.
olympusPr1me
Inlägg: 99
Blev medlem: 2014-04-21

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av olympusPr1me »

mb81 skrev:
SirDIFalot skrev:
Debacle skrev:
PeterPan skrev:
Debacle skrev:Vet nu en del om förlängningarna, de flesta här inne har en bra ungefärlig bild av vilka som kommer stanna.
Berätta!


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Vill inte röja källan, en i laget, men folk har en bra uppfattning om vilka som kommer förlänga. En positiv överraskning som jag verkligen inte trodde ser iaf ut att förlänga.
Jag gissar på att du menar Jocke E.
På bekostnad av Honken eller Ljungh. Svårt att se alla tre få plats. Isf blir det väldigt tunt framåt.
det är timmy!
Användarvisningsbild
Fricke
Inlägg: 1131
Blev medlem: 2005-06-09

Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av Fricke »

Ganska många förlängningar är ju beroende av varandra, många om och men. Jag skulle kanske inte ge Hank nytt. Men om Jocke, Timmy och Honken slutar så kanske han slinker med på en kulturbärarkvot.

Flera av de från förra säsongens trupp som står först i kön har säkert fått förslag och kommit tillbaka med motförslag. Nisse säger att DIF är prio ett, att pengar inte är allt men han vill ha löften om vilken roll han ska få. Jag skulle nog försökt gardera Deilert med Nisse till rätt peng - men om kraven på roll blir för stort och eller vid budgivning så kanske jag skulle klippt.

Antar att priset för de grundläggande förlängningarna också utgör grunden för budget för övriga värvningar och eventuella förlängningar med andra sorteringen. Även om det är trist att det tar tid så är det nog bara ett hundra tal Die Hard supportrar som bryr sig i början Av maj. Det är nog bättre att låta det ta tid i början för att få det rätt i början. Vi minns alla hur det gick för ett par fyra år sedan när stora delar av spelar budgeten var låst i långs kontrakt med medelmåttor...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bogge99
Inlägg: 6
Blev medlem: 2014-04-10

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Bogge99 »

Vi behöver rollspelare och Hank kämpar och är duktig i boxplay dessutom kulturbärare och lyftar sin omgivning med sin inställning= given förlängning.

Jakobs må inte ha leverat förra året i extremt defensiva Leksand. Han är dock en rollspelare duktig i i PP och en lysande straffskytt=många extra poäng=en relativt billig värvning som kommer att ge oss extrapoäng
Användarvisningsbild
Henke95
Inlägg: 694
Blev medlem: 2011-09-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Henke95 »

Bogge99 skrev:Vi behöver rollspelare och Hank kämpar och är duktig i boxplay dessutom kulturbärare och lyftar sin omgivning med sin inställning= given förlängning.

Jakobs må inte ha leverat förra året i extremt defensiva Leksand. Han är dock en rollspelare duktig i i PP och en lysande straffskytt=många extra poäng=en relativt billig värvning som kommer att ge oss extrapoäng
Håller med i mångt och mycket men visst missade han samtliga straffar som han lade förra säsongen?
Victory is sweetest when you've known defeat.
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Inlägg: 1359
Blev medlem: 2011-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bromma

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av BaronVonDif »

Kan man ens få en budget klar så länge +/- 7 Aik miljoner står på spel? Visst skulle säkert många sympati-sänka sina löner om vi tappar sju mille men vill nog ha en högre lön om vi behåller ersättningen.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av bastis7 »

Henke95 skrev:
Bogge99 skrev:Vi behöver rollspelare och Hank kämpar och är duktig i boxplay dessutom kulturbärare och lyftar sin omgivning med sin inställning= given förlängning.

Jakobs må inte ha leverat förra året i extremt defensiva Leksand. Han är dock en rollspelare duktig i i PP och en lysande straffskytt=många extra poäng=en relativt billig värvning som kommer att ge oss extrapoäng
Håller med i mångt och mycket men visst missade han samtliga straffar som han lade förra säsongen?


Satte typ alla när han spela i Lule! Och hur många la han hos oss 1? 2?
Låst