Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
XantE
Inlägg: 660
Blev medlem: 2012-03-28
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av XantE »

pulverapa skrev:Calle Ridderwall vore guld som topp 6. Challe jagar säkert denna kille.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4554
Skulle absolut vilja ha han i truppen. Dock lär väl en och annan khl klubb slita i han va?
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7186
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

SkönaDjurgårn skrev:Man får väl inse att vi inte är speciellt attraktiva i spelarnas ögon. Vi har en fantastisk publik och huserar i Stockholm, thats it. Uråldrig arena, inga pengar, usla träningsfaciliteter, säkert tippat bottenlag. Eller är det för deppigt tänkt?

Just nu känns inte truppen vidare stark iaf, men det ska ju in fler namn. Hoppas det finns några riktigt bra killar på ingående.
Så är det. Tråkigt men sant.
Vi kommer få rycka i spelare som blir över. Men det går att hitta fynd där också. Men att vi ska vinna dragkampen mot andra klubbar när det gäller de riktiga essen kan vi glömma.


Väntar fortfarande på att Challe ska fixa RW (om nu FBK släpper honom).
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=114
Kan säkert tänka sig att spela för oss istället för i AS om nu FBK inte vill ha honom kvar. Här skulle han dessutom få en ledande roll i någon av våra toppfemmor.
Skulle vara ovärderlig med sin rutin. En realistisk drömvärvning i mina ögon.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
sparwen
Inlägg: 145
Blev medlem: 2014-04-29
Kontakt:

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av sparwen »

Lite ot nu kanske. Men som ganska ny på detta forum undrar jag om den negativitet jag upplever i denna tråd är vanligt förekommande varje silly-season eller om det verkligen är många som tycker det ser riktigt illa ut nu?

Själv kanske jag inte är lika insatta som en del av er, även om jag följt mitt kära Djurgården i en massa år.

Men jag tycker det känns bra och jag gillar att vi har unga och förhoppningsvis hungriga spelare. Jag har alltid uppskattat att vi aldrig haft hysteri att ta in utländska spelare utan satsar på egna produkter och spelare från Stockholm.

Men ni får mig orolig inför kommande säsong.
Using Tapatalk
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

Har DIF sin första samling på måndag så kommer det säkert (hoppas jag) komma upp nåt imorgon eller måndag innan samling!
Jag skulle säga ja till både Rikard Wallin och Calle Ridderwall som det snackats om här inne.
Att få in rutin som Wallin skulle betyda oerhört mycket. Till SB sa han att det inte handlar om pengar när han ska spela, hoppas det inte bara var FBK han snackade om där.
Sotarn
Inlägg: 105
Blev medlem: 2012-09-23
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Sotarn »

sparwen skrev:Lite ot nu kanske. Men som ganska ny på detta forum undrar jag om den negativitet jag upplever i denna tråd är vanligt förekommande varje silly-season eller om det verkligen är många som tycker det ser riktigt illa ut nu?

Själv kanske jag inte är lika insatta som en del av er, även om jag följt mitt kära Djurgården i en massa år.

Men jag tycker det känns bra och jag gillar att vi har unga och förhoppningsvis hungriga spelare. Jag har alltid uppskattat att vi aldrig haft hysteri att ta in utländska spelare utan satsar på egna produkter och spelare från Stockholm.

Men ni får mig orolig inför kommande säsong.
Välkommen!
Det ligger i vår natur här att vara sjukt neggo o dom senaste årens ökenvandring har inte gjort oss till optimister, ta det med en nypa salt, dock är iallafall jag orolig över bristen på klassspelare.
Jag hejar på två lag, Djurgården och det lag aik spelar emot.
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Salas »

Att en som tjänat 400k i månaden helt plötsligt ska gå ner till en ok lön, sett ur Djurgårdsperspektiv (dvs en bra bit under marknadsmässigt värde), känns föga sannolikt.
Hade gärna sett Wallin i DIF om han är hel, men det känns högst osannolikt. Förmodligen lägger han av, har svårt att se honom lämna Karlstad. Han är trots allt 34 år, ekonomiskt oberoende och förmodligen allt annat än sugen på att flytta med familjen. Mer troligt att en klubb som Örebro snappar upp honom.
1962FenderStrat
Inlägg: 931
Blev medlem: 2012-09-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Woodland Hills, California

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av 1962FenderStrat »

sparwen skrev:Lite ot nu kanske. Men som ganska ny på detta forum undrar jag om den negativitet jag upplever i denna tråd är vanligt förekommande varje silly-season eller om det verkligen är många som tycker det ser riktigt illa ut nu?

Själv kanske jag inte är lika insatta som en del av er, även om jag följt mitt kära Djurgården i en massa år.

Men jag tycker det känns bra och jag gillar att vi har unga och förhoppningsvis hungriga spelare. Jag har alltid uppskattat att vi aldrig haft hysteri att ta in utländska spelare utan satsar på egna produkter och spelare från Stockholm.

Men ni får mig orolig inför kommande säsong.
Get used to it! Välkommen btw

Överlag är det ganska neggig stämning vilket är tråkigt. Jag tillhör nog den positiva skaran dock skulle jag vilja påstå. :)
Användarvisningsbild
4.9.5
Inlägg: 722
Blev medlem: 2013-11-16
Säsongskort: Ja
Ort: Solna(tattare)

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av 4.9.5 »

Tror folk tycker jag är väldigt neggo vilket är väldigt fel, har bara ett fruktansvärt dåligt tålamod och temperament blandat med en usel förlorare

Swype:at från min Sony Xperia Z1 i tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,

One man does not simply "dömma ut Djurgården"

Brase yourself - The Djurgården fans is coming
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av ciirree »

Salas skrev:Att en som tjänat 400k i månaden helt plötsligt ska gå ner till en ok lön, sett ur Djurgårdsperspektiv (dvs en bra bit under marknadsmässigt värde), känns föga sannolikt.
Hade gärna sett Wallin i DIF om han är hel, men det känns högst osannolikt. Förmodligen lägger han av, har svårt att se honom lämna Karlstad. Han är trots allt 34 år, ekonomiskt oberoende och förmodligen allt annat än sugen på att flytta med familjen. Mer troligt att en klubb som Örebro snappar upp honom.
"– Jag kommer att spela, det är jag helt övertygad om. Helst av allt vill jag spela i Färjestad, det vore den största motivationen, att få ta revansch efter den här säsongen, säger Wallin."

Känns väl inte som att han kommer lägga av iaf? Det enda som sägs är att han HELST vill spela i FBK.

http://www.vf.se/sport/ishockey/frasch- ... nsch-i-fbk
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

Känslan när man öppnar sportbladet och läser: "..... klar för Djurgården" - när ska denna infalla? Kom igen nuue!!
Manijock
Inlägg: 7852
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Manijock »

Tellqvist måste väl ändå landa snart? Förlängning på Hank och Honk också. Jakobs-frågan ska lösas och han SKA in i vår trupp. Personligen hoppas jag även på Widing. Backsidan känns svår nu när Ahnelöv rök. Murray är ju drömmen och precis vad vi behöver. En naturlig ledare! Honken Jr är ju tyvärr upptagen men med samma han blir tillgänglig så ska han hem, precis som Engqvist. I övrigt är jag trött på spelare med Djurgårdsanknytning. Ser gärna några saftiga nya nyförvärv inom en VÄLDIGT snar framtid.

Nu måste det för fan snart hända något!!!
Användarvisningsbild
Glory1
Inlägg: 2243
Blev medlem: 2011-03-10

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Glory1 »

Vill ha en riktigt jävla sexig forwardsvärvning NU!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17550
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Helt sjukt att vi nu går in i maj månad och vi har inte förlängt med en enda av våra egna spelare efter kvalserien. Nästan för stört för att tro på. Kan säkert vara så att DIF gör klart massa saker för att sedan gå ut med det senare när det passar. Typ som med värvningarna hittills. Tror ju knappast att Rundqvist, Armalis, Alvarez och Deilert alla löste sig under samma förmiddag.
Expert.
Användarvisningsbild
4.9.5
Inlägg: 722
Blev medlem: 2013-11-16
Säsongskort: Ja
Ort: Solna(tattare)

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av 4.9.5 »

Dom gör ju allt för och hausa hockeyn märker man

Swype:at från min Sony Xperia Z1 i tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,

One man does not simply "dömma ut Djurgården"

Brase yourself - The Djurgården fans is coming
mb81
Inlägg: 8666
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

SirDIFalot skrev:Helt sjukt att vi nu går in i maj månad och vi har inte förlängt med en enda av våra egna spelare efter kvalserien. Nästan för stört för att tro på. Kan säkert vara så att DIF gör klart massa saker för att sedan gå ut med det senare när det passar. Typ som med värvningarna hittills. Tror ju knappast att Rundqvist, Armalis, Alvarez och Deilert alla löste sig under samma förmiddag.
Kan det ha med osäkerheten kring budgeten? Om vi blir av med 7 mille eller inte? Tror iofs vi minst är muntligt överens med en handfull spelare till. Annars borde väl någon lämnat för en annan klubb iaf?
Guter har ju förlängt så helt sant är det ju inte. Hehe.
Men man brukar väl säga att truppen ska vara färdig innan midsommar så vi har fortfarande gott om tid. Fast finns nästan inga bra svenska spelare på marknaden känns det som i år. Så blir tufft att hitta spetsen vi söker.
Låst