Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Djurgårn
Inlägg: 1521
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Djurgårn »

diftobbe89 skrev:
Djurgårn skrev:Eh, att missa en sån som Hedman är inte hela världen. Det finns gott om den spelartypen och så jäkla överdrivet bra är han inte. Viktigast är att fylla på med spelare som ska leda det här laget framåt poängmässigt. Sen kan man fylla på med resten.
*gäsp*

Hedman skulle ju till skillnad mot Hank och Ahlén kunna gå in i en andrakedja med en målskytt och en kreativ center och göra det bra, han är ju en brutal närkamsspelare, bra skridskoåkare och gör samtidigt poäng, en riktig drömvärvning i diftobbes värld.

Men jag ska sluta tjata om Hedman nu, han är ju klar för värsta rivalen nu så vi lär ha med honom att göra.
En andrakedja? njaaaa. En tredjekjedja på sin höjd skulle jag sätta in honom i. Jag har absolut ingenting emot Hedman på något sätt. Jag gillar hans spelartyp och skulle gärna ha sett honom hos oss till en rimlig summa men jag anser att vi har större behov av andra spelartyper just nu.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9447
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Jakobs till Leksand.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8806482.ab

För sommarträning.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av Morwin »

Jim Morrison skrev:Jakobs till Leksand.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8806482.ab

För sommarträning.
kommer säkert inte få något kontrakt av oss ändå :( jävla waste på en bra spelare att tvingas till Leksand igen :/

Skickat från min D6503 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
jetz
Inlägg: 34
Blev medlem: 2013-03-24

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av jetz »

Suck!

Det hade varit rolig med en fin värvning nu innan helgen! Ingen som har några rykten?!?
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Inlägg: 1359
Blev medlem: 2011-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bromma

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av BaronVonDif »

jetz skrev:Suck!

Det hade varit rolig med en fin värvning nu innan helgen! Ingen som har några rykten?!?
Kryllar ju av rykten, det är bläck på pappret vi vill ha.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
robin_dif
Inlägg: 650
Blev medlem: 2005-08-17
Ort: sthlm

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av robin_dif »

Imorgon får KHL spelare signa för nya klubbar !
Hej Tellkvist
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9447
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Oscar Bergqvist får tryout-kontrakt med.... Ja, ni gissade det, Modo. Dom snor vår mest lovande offensiva spelare från juniorlaget. Igen. Vi har knappt kommit tillbaka till SHL och jag är redan trött på skiten.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Challen
Inlägg: 940
Blev medlem: 2008-03-03
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Challen »

Jim Morrison skrev:Oscar Bergqvist får tryout-kontrakt med.... Ja, ni gissade det, Modo. Dom snor vår mest lovande offensiva spelare från juniorlaget. Igen. Vi har knappt kommit tillbaka till SHL och jag är redan trött på skiten.
+1


Sent from my iPhone using Tapatalk
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Sotarn
Inlägg: 105
Blev medlem: 2012-09-23
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Sotarn »

mb81 skrev:
Jepe skrev:
Mattias_87 skrev:Största anledningen till våran usla ekonomi i år är att vi tappar sju miljoner i TV-avtalet. Detta är en överlevnadssäsong.
Är inte klart att vi ska betala hela den summan själv än. Så bra om alla sätter press på alla sätt man kan, i kommentatorsfält, Twitter, Facebook och maila!
Mailade shl och hoppas på svar. Lär dock inte få någon förklaring. Alla som har twitter borde toktwittra shl. Där syns allt väldigt tydligt. Vi vet ju hur det gick med hela grejen med de vilda korten tex.
Mailade jag också, jag föreslå att alla som kan mailar dom, får dom tillräckligt med frågor i ärendet bör dom ju agera, tror det är viktigt att hålla "vuxen ton" o trycka på att man är en bra kund till det dom så fint kallar"produkten" så här skrev jag
Hej SHL!
Skulle ni kunna vara vänliga o ge mig ett svar på vad som gäller angående den sk "fallskärm" på 7(?)miljoner degraderade AIK påstås få? Personligen kan jag tycka att nån form av hjälp bör en degraderad klubb få då fallet är en sådan otrolig smäll inte minst för föreningens ekonomi, men om det är så som det sägs runt om i Hockeysverige att dom pengarna skall tas från det i år uppspelade
Djurgården så kan jag inte hur gärna jag än vill ( och tro mig jag försöker verkligen) vad tanken bakom det är? Hela idén är ju ur både sportslig som ekonomisk rättvisa helt vidrig, ska 11 klubbar tvångstraffa en 12 klubb?. Som nykomling i SHL är det svårt nog, ska dom sedan också fråntas en massa pengar så är gränsen för rättvisa o FairPlay sedan länge passerad.
Jag har går o tittat på Elitserien i 37 år haft sesongskort hos DIF i 19 år och och har i åtskilliga år nu haft hela cmores kanalutbud, kort sagt jag är en väldigt bra o trogen kund till er så jag är självklart tacksam för det svar jag lika självklart räknar med att få på frågan hur det blir med den "fallskärmen" o vart pengarna till den skall komma ifrån? samt en det kanske viktigaste av allt en motivering till beslutet.
Jag hejar på två lag, Djurgården och det lag aik spelar emot.
Highwind
Inlägg: 803
Blev medlem: 2007-06-01
Ort: Vasastan

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Highwind »

Det hela blir väldigt lustigt.

Djurgården är utan tvekan det lag (förutom kanske Frölunda?) som lockar flest kunder och därmed TV-pengar till Cmore/Tv4.

Samtidigt är vi klubben som får -7 miljoner jämfört med de andra klubbarna.

Vidrigt..
Debacle
Inlägg: 205
Blev medlem: 2013-02-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Debacle »

Jim Morrison skrev:Oscar Bergqvist får tryout-kontrakt med.... Ja, ni gissade det, Modo. Dom snor vår mest lovande offensiva spelare från juniorlaget. Igen. Vi har knappt kommit tillbaka till SHL och jag är redan trött på skiten.
Vart har du läst detta? Vore katastrof i sånna fall.. Bergkvist är en av dom som imponerat överlägset mest på mig i juniorerna..
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av Morwin »

Jim Morrison skrev:Oscar Bergqvist får tryout-kontrakt med.... Ja, ni gissade det, Modo. Dom snor vår mest lovande offensiva spelare från juniorlaget. Igen. Vi har knappt kommit tillbaka till SHL och jag är redan trött på skiten.
har man inte haft egna talanger sen foppa och sedin så måste man ju sno från andra.

Skickat från min D6503 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
adamvest
Inlägg: 22
Blev medlem: 2014-04-09

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av adamvest »

kan någon berätta hur KHL reglerna är?

Jag syftar till de att efter 1:a maj får spelare signa med nya klubbar, stämmer detta?
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av ciirree »

Morwin skrev:
Jim Morrison skrev:Oscar Bergqvist får tryout-kontrakt med.... Ja, ni gissade det, Modo. Dom snor vår mest lovande offensiva spelare från juniorlaget. Igen. Vi har knappt kommit tillbaka till SHL och jag är redan trött på skiten.
har man inte haft egna talanger sen foppa och sedin så måste man ju sno från andra.

Skickat från min D6503 via Tapatalk
Vadå får inte Juniorerna själv bestämma? Det är väl inte direkt så att man bara "tar" nån junior? Eller?
Om det nu är så, så är det väl inte Modo man ska beskylla.
jensa öhling
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av jensa öhling »

Modo är väl i princip ensamma i Sverige om att locka över juniorer med bra pengar. Wikegård har pratat om det på sin videoblogg tidigare.
Låst