Djurgårdshjälpen

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Högdalen
Inlägg: 220
Blev medlem: 2011-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Söderort

Re: Sv: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Högdalen »

BaronVonDif skrev:
Ohddan skrev:
Andy skrev:Tycker ni att vi ska köra en insamlig i år igen?

Är ni på om vi hittar ett schysst namn att bidra till?

Har ni något (realistiskt) dröm namn vi ska försöka samla till? Jag kan tänka mig att Baronen, Högdalen och jag om det finns ett namn, en mister X, vi känner att det finns ett sug efter frågar DIF om de skulle vara intresserade av att vi samlar till X. Om DIF nappar på namnet och vi känner att det finns stöd här så kan vi kanske be Challe sondera terrängen med spelare X.

Om vi kör - Finns det då några som kan tänka sig att hjälpa till?
Hellre att sportchefen själv får bestämma vem x är, vi supportrar ska inte in och rota i dennes jobb kan jag tycka. Dock är det ju inte min ensak direkt då jag inte styr skutan :)
Min kollega är lite hemlighetsfull, vi har fått ett namn av Challe både han och garanterat varenda fan vill ha men vill inte avslöja för mycket än.
Nu vet alla att det är Wayne Gretzky
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av minalman »

Är en insamling rimlig då kostnaderna är skyhögt större för ett SHL-kontrakt? Men jag skulle absolut bidra igen med samma summa.
Det vore häftigt att få några större sponsorer som lägger lika mycket som vi småfolk samlar in. Men sådana kontakter sitter jag inte på tyvärr.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Inlägg: 1359
Blev medlem: 2011-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bromma

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av BaronVonDif »

minalman skrev:Är en insamling rimlig då kostnaderna är skyhögt större för ett SHL-kontrakt? Men jag skulle absolut bidra igen med samma summa.
Det vore häftigt att få några större sponsorer som lägger lika mycket som vi småfolk samlar in. Men sådana kontakter sitter jag inte på tyvärr.
En klassisk insamling där folk bara donerar till ett konto lär inte funka men vi satsar på event,auktioner,musik,öl osv som sist. Säljer ölen i denna takt har vi ca 35-50k i månaden tex.Lägg till en till Dag för DIF, auktioner osv som sist gav 400k har vi en bra grund.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Sv: Djurgårdshjälpen

Inlägg av minalman »

BaronVonDif skrev:
minalman skrev:Är en insamling rimlig då kostnaderna är skyhögt större för ett SHL-kontrakt? Men jag skulle absolut bidra igen med samma summa.
Det vore häftigt att få några större sponsorer som lägger lika mycket som vi småfolk samlar in. Men sådana kontakter sitter jag inte på tyvärr.
En klassisk insamling där folk bara donerar till ett konto lär inte funka men vi satsar på event,auktioner,musik,öl osv som sist. Säljer ölen i denna takt har vi ca 35-50k i månaden tex.Lägg till en till Dag för DIF, auktioner osv som sist gav 400k har vi en bra grund.
Låter jättebra!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Sv: Djurgårdshjälpen

Inlägg av ciirree »

BaronVonDif skrev:
Ohddan skrev:
Andy skrev:Tycker ni att vi ska köra en insamlig i år igen?

Är ni på om vi hittar ett schysst namn att bidra till?

Har ni något (realistiskt) dröm namn vi ska försöka samla till? Jag kan tänka mig att Baronen, Högdalen och jag om det finns ett namn, en mister X, vi känner att det finns ett sug efter frågar DIF om de skulle vara intresserade av att vi samlar till X. Om DIF nappar på namnet och vi känner att det finns stöd här så kan vi kanske be Challe sondera terrängen med spelare X.

Om vi kör - Finns det då några som kan tänka sig att hjälpa till?
Hellre att sportchefen själv får bestämma vem x är, vi supportrar ska inte in och rota i dennes jobb kan jag tycka. Dock är det ju inte min ensak direkt då jag inte styr skutan :)
Min kollega är lite hemlighetsfull, vi har fått ett namn av Challe både han och garanterat varenda fan vill ha men vill inte avslöja för mycket än.
Om du uttrycker dig sådär så skulle nog alla vara på? Haha. Vem skulle säga Nej liksom?
sPTNC
Inlägg: 872
Blev medlem: 2012-09-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Göteborg

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av sPTNC »

Användarvisningsbild
Högdalen
Inlägg: 220
Blev medlem: 2011-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Söderort

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Högdalen »

En god nyhet är att Arninge har ölen på hylla numera. Den är dock nästan helt slut där nu! :) Mer kommer snart.
I övrigt så är det nog så att de som inte fått sin öl måste lägga ny order då bolaget inte har någon restorderlista.
Har man inte fått sin vara efter 8 dagar så ska man kontakta sitt bolag eller ringa kundtjänst 0771-838300
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Mattias_87 »

Skönt att höra att den kommer in som ordinarie sortiment. Då kommer den ju säljas till dom som "bara vill testa något nytt" och det kan dra in en hel del pengar det. Skulle vara bra om den gick att sälja på Tele2/Hovet också, men det kanske är för mycket att önska sig?
Avskaffa tre mot tre.
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Skidlöparn »

Fasiken, nu blev man ju extremt nyfiken! Ni kan inte gå in lite mer på t ex vilken position han spelar? Om det kommer vara vår namnkunnigaste spelare nästa sässe osv? :D
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av minalman »

Arninge. Reinfeldts hemkommun. Man anar ett samband.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Husmusen
Inlägg: 261
Blev medlem: 2011-09-28
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Husmusen »

Fick äntligen min back Alberget 4A från just butiken i Arninge. 8) Premiär i kväll.
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Andy »

Husmusen skrev:Fick äntligen min back Alberget 4A från just butiken i Arninge. 8) Premiär i kväll.
Låter som du kan få en kanon Valborg. Grattis! Glöm inte att Twittra och Facebooka etcetera så att informationen sprids.

När det gäller en ev ny kampanj för Djurgårdshjälpen vill jag tona ner det hela lite. Vi överväger olika alternativ just nu och bollar lite tankar med DIF för att se hur/om vi kan bidra på bästa sätt. Det finns verkligen i nuläget inga konkreta planer eller liknande.

Det viktigaste just nu är att höra vad ni som faktiskt är mycket viktigare än oss tycker. Det är ju trots allt ni som skänker pengar, köper låtar, dricker öl etcetera. Vad skulle ni vilja se och hjälpa till med?
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Husmusen
Inlägg: 261
Blev medlem: 2011-09-28
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Husmusen »

Andy skrev:
Husmusen skrev:Fick äntligen min back Alberget 4A från just butiken i Arninge. 8) Premiär i kväll.
Låter som du kan få en kanon Valborg. Grattis! Glöm inte att Twittra och Facebooka etcetera så att informationen sprids.

När det gäller en ev ny kampanj för Djurgårdshjälpen vill jag tona ner det hela lite. Vi överväger olika alternativ just nu och bollar lite tankar med DIF för att se hur/om vi kan bidra på bästa sätt. Det finns verkligen i nuläget inga konkreta planer eller liknande.

Det viktigaste just nu är att höra vad ni som faktiskt är mycket viktigare än oss tycker. Det är ju trots allt ni som skänker pengar, köper låtar, dricker öl etcetera. Vad skulle ni vilja se och hjälpa till med?
Jag använder varken facebook eller twitter men pushar så klart för ölen i bekantskapskretsen. Jag tycker det vore roligt om DH satsar på långsiktiga projekt likt ölen istället för korta insamlingar med ett tydligt mål att värva en viss spelare. Bygg kapital så kan pengarna användas när det verkligen blåser.
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Inlägg: 1359
Blev medlem: 2011-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bromma

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av BaronVonDif »

Arbetet med 'Apan' (Alberget Pale Ale' är i full fart.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
_Skogis
Inlägg: 261
Blev medlem: 2006-03-17
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08-land

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av _Skogis »

BaronVonDif skrev:Arbetet med 'Apan' (Alberget Pale Ale' är i full fart.
I like a lot!
Se bara till att få namn och etikett godkänd första gången :-D

Trogen kund väntar.
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
Skriv svar