Djurgårdshjälpen

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Lade min order 3/4 och har inte fått några öl ännu. Surt då vi skulle ha lite trevligt nu under 1 maj.

Har varit i kontakt med systemet så vi får väl se om det tar fart.
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Inlägg: 1359
Blev medlem: 2011-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bromma

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av BaronVonDif »

Två ordrar a 6 backar dykte upp igår, antingen två väldigt törstiga Djurgårdare men mest troligt två bolag som valt att testa dem i sitt sortiment. Återkommer när vi vet mer och vart.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Andy »

litto skrev:
Enbom skrev:Det enda som är negativt med den här ölen är att man måste vara ute i så jävla god tid. God som få.

Är den god på riktigt eller god bara för att den genererar pengar till DIFshjälpen?
Den är riktigt, riktigt god!
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Husmusen
Inlägg: 261
Blev medlem: 2011-09-28
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Husmusen »

Butiken misslyckades att lägga om ordern sist jag ringde så nu får dom göra ett nytt försök. Hur svårt kan det vara att skicka ut ölen till alla restade ordrar? Avgå!
MGC
Inlägg: 378
Blev medlem: 2011-10-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av MGC »

litto skrev:
Enbom skrev:Det enda som är negativt med den här ölen är att man måste vara ute i så jävla god tid. God som få.

Är den god på riktigt eller god bara för att den genererar pengar till DIFshjälpen?
Den är ok, speciellt om man tycker om en öl utan direkt eftersmak. Själv skulle jag föredra att det kom en ale eller pale ale med lite mer beska och något högre alkoholhalt.
Användarvisningsbild
Kebabtallrik
Inlägg: 62
Blev medlem: 2014-04-13
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Kebabtallrik »

Är insamlingen igång nu?
S. Skuggan
Inlägg: 1068
Blev medlem: 2012-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av S. Skuggan »

Suck, beställde veckan före påsk, leverans till onsdagen i påskveckan, senare till skärtorsdag, men sorry, den kommer senare.
I tisdags besked om leverans till den åttonde maj.
Trist för mig, men riktigt glad åt att åtgången på den verkar vara god, så tesen "den som väntar på något gott" blir liksom verklighet och fram till dess får det nog bli annan valborgsdryck och som helhet bra att Alberget säljer
Användarvisningsbild
Arkju
Inlägg: 257
Blev medlem: 2012-02-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Vendelsö

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Arkju »

Ni som har problem med ordrarna, har ni varit in på något bolag och beställt eller har ni gjort det via bolagets hemsida? Jag kan rekommendera att göra det via hemsidan då man kan följa vad som händer med ordern där.
Tjata på butiken att de ska ta in ölen i ordinarie sortiment kan man göra när man hämtar ut den.
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
S. Skuggan
Inlägg: 1068
Blev medlem: 2012-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av S. Skuggan »

Arkju skrev:Ni som har problem med ordrarna, har ni varit in på något bolag och beställt eller har ni gjort det via bolagets hemsida? Jag kan rekommendera att göra det via hemsidan då man kan följa vad som händer med ordern där.
Tjata på butiken att de ska ta in ölen i ordinarie sortiment kan man göra när man hämtar ut den.
I butik, men kan ju göra en sommarbeställning via netet
; )
Användarvisningsbild
Leijon
Inlägg: 539
Blev medlem: 2009-06-14
Säsongskort: Ja
Ort: Söder Om Söder

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Leijon »

Varje bolagsbutik har en egen mejl. Borde det inte gå att tjata via mejlen att ta in ölen?

Hittade mitt lokala bolag i Farsta. Så om ni andra hood rats (apes?) från Farsta (men även ni från andra orter hjälper till) eller är det helt onödan att tjata?

butik.0178@systembolaget.se
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Andy »

Tycker ni att vi ska köra en insamlig i år igen?

Är ni på om vi hittar ett schysst namn att bidra till?

Har ni något (realistiskt) dröm namn vi ska försöka samla till? Jag kan tänka mig att Baronen, Högdalen och jag om det finns ett namn, en mister X, vi känner att det finns ett sug efter frågar DIF om de skulle vara intresserade av att vi samlar till X. Om DIF nappar på namnet och vi känner att det finns stöd här så kan vi kanske be Challe sondera terrängen med spelare X.

Om vi kör - Finns det då några som kan tänka sig att hjälpa till?
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Ohddan
Inlägg: 1485
Blev medlem: 2012-03-01

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Ohddan »

Andy skrev:Tycker ni att vi ska köra en insamlig i år igen?

Är ni på om vi hittar ett schysst namn att bidra till?

Har ni något (realistiskt) dröm namn vi ska försöka samla till? Jag kan tänka mig att Baronen, Högdalen och jag om det finns ett namn, en mister X, vi känner att det finns ett sug efter frågar DIF om de skulle vara intresserade av att vi samlar till X. Om DIF nappar på namnet och vi känner att det finns stöd här så kan vi kanske be Challe sondera terrängen med spelare X.

Om vi kör - Finns det då några som kan tänka sig att hjälpa till?
Hellre att sportchefen själv får bestämma vem x är, vi supportrar ska inte in och rota i dennes jobb kan jag tycka. Dock är det ju inte min ensak direkt då jag inte styr skutan :)
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Inlägg: 1359
Blev medlem: 2011-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bromma

Re: Sv: Djurgårdshjälpen

Inlägg av BaronVonDif »

Ohddan skrev:
Andy skrev:Tycker ni att vi ska köra en insamlig i år igen?

Är ni på om vi hittar ett schysst namn att bidra till?

Har ni något (realistiskt) dröm namn vi ska försöka samla till? Jag kan tänka mig att Baronen, Högdalen och jag om det finns ett namn, en mister X, vi känner att det finns ett sug efter frågar DIF om de skulle vara intresserade av att vi samlar till X. Om DIF nappar på namnet och vi känner att det finns stöd här så kan vi kanske be Challe sondera terrängen med spelare X.

Om vi kör - Finns det då några som kan tänka sig att hjälpa till?
Hellre att sportchefen själv får bestämma vem x är, vi supportrar ska inte in och rota i dennes jobb kan jag tycka. Dock är det ju inte min ensak direkt då jag inte styr skutan :)
Min kollega är lite hemlighetsfull, vi har fått ett namn av Challe både han och garanterat varenda fan vill ha men vill inte avslöja för mycket än.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
medu82
Inlägg: 703
Blev medlem: 2013-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Sv: Djurgårdshjälpen

Inlägg av medu82 »

BaronVonDif skrev:
Ohddan skrev:
Andy skrev:Tycker ni att vi ska köra en insamlig i år igen?

Är ni på om vi hittar ett schysst namn att bidra till?

Har ni något (realistiskt) dröm namn vi ska försöka samla till? Jag kan tänka mig att Baronen, Högdalen och jag om det finns ett namn, en mister X, vi känner att det finns ett sug efter frågar DIF om de skulle vara intresserade av att vi samlar till X. Om DIF nappar på namnet och vi känner att det finns stöd här så kan vi kanske be Challe sondera terrängen med spelare X.

Om vi kör - Finns det då några som kan tänka sig att hjälpa till?
Hellre att sportchefen själv får bestämma vem x är, vi supportrar ska inte in och rota i dennes jobb kan jag tycka. Dock är det ju inte min ensak direkt då jag inte styr skutan :)
Min kollega är lite hemlighetsfull, vi har fått ett namn av Challe både han och garanterat varenda fan vill ha men vill inte avslöja för mycket än.
Visst jag skulle vara på, men hur mkt skulle behöva samlas o till vilket datum?
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Användarvisningsbild
Högdalen
Inlägg: 220
Blev medlem: 2011-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Söderort

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Högdalen »

Ni som inte fått era beställningar ännu. Hur har ni beställt?
Leverens SKA ske inom 2-4 dagar. Är det slut i Karlskoga så kan det ju ta nån dag till såklart, men annars ska det ske inom den tidsramen då vår öl skickas med allt annat till bolagen.
Men om bolaget failar hela tiden så ska ju de få skit för det såklart.
Berätta gärna vart, när och hur ni bokat så jag kan ta upp det. Ölen finns i mångder just nu så den som bokar idag bör ha senast onsdag.
Om ni har en bokning ni inte fått så PM gärna så ska jag checka det omgående.
Skriv svar