Frågetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
B.I.B.A
Inlägg: 2836
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Frågetråden

Inlägg av B.I.B.A »

medu82 skrev:
B.I.B.A skrev:
emilin skrev:Jag kanske är blind, men har det stått någonstans vad vi landade på för publiksnitt denna säsong?
Går att kolla på Swehockey,

Grundserien: Bäst med 6142 i snitt. MIF tvåa med 5667.
Kvalserien: Malmö bäst med 9275, vi tvåa med 8054.
Enda orsaken att Malmö kom före oss i snittet i KS är ju att de har en större arena :)
(Derbyt emot Rögle tex)
Absolut. Hade vi mött gnaget i globen istället för hovet (och sålt ut såklart) hade vi snittat 9206. Snittet kan höjas snabbt.
Avgå Jocke.
medu82
Inlägg: 703
Blev medlem: 2013-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Frågetråden

Inlägg av medu82 »

B.I.B.A skrev:
medu82 skrev:
B.I.B.A skrev:
emilin skrev:Jag kanske är blind, men har det stått någonstans vad vi landade på för publiksnitt denna säsong?
Går att kolla på Swehockey,

Grundserien: Bäst med 6142 i snitt. MIF tvåa med 5667.
Kvalserien: Malmö bäst med 9275, vi tvåa med 8054.
Enda orsaken att Malmö kom före oss i snittet i KS är ju att de har en större arena :)
(Derbyt emot Rögle tex)
Absolut. Hade vi mött gnaget i globen istället för hovet (och sålt ut såklart) hade vi snittat 9206. Snittet kan höjas snabbt.
Hade en intressant diskussion med en malmö "polare" förut...
Som tyckte vi borde kunna sälja ut globen i varje match för att vi hade *3 mera befolkning än vad Malmö har... Försökt få honom att fatta att det inte riktigt är så :)
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
B.I.B.A
Inlägg: 2836
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Frågetråden

Inlägg av B.I.B.A »

medu82 skrev:
B.I.B.A skrev:
medu82 skrev:
B.I.B.A skrev:
emilin skrev:Jag kanske är blind, men har det stått någonstans vad vi landade på för publiksnitt denna säsong?
Går att kolla på Swehockey,

Grundserien: Bäst med 6142 i snitt. MIF tvåa med 5667.
Kvalserien: Malmö bäst med 9275, vi tvåa med 8054.
Enda orsaken att Malmö kom före oss i snittet i KS är ju att de har en större arena :)
(Derbyt emot Rögle tex)
Absolut. Hade vi mött gnaget i globen istället för hovet (och sålt ut såklart) hade vi snittat 9206. Snittet kan höjas snabbt.
Hade en intressant diskussion med en malmö "polare" förut...
Som tyckte vi borde kunna sälja ut globen i varje match för att vi hade *3 mera befolkning än vad Malmö har... Försökt få honom att fatta att det inte riktigt är så :)
Enkelt räknat så håller en tredjedel av Stockholm på DIF, en tredjedel på Leksand och en tredjedel håller på gnaget i fotboll och är således inte intresserade av hockey.
Avgå Jocke.
medu82
Inlägg: 703
Blev medlem: 2013-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Frågetråden

Inlägg av medu82 »

B.I.B.A skrev:Enkelt räknat så håller en tredjedel av Stockholm på DIF, en tredjedel på Leksand och en tredjedel håller på gnaget i fotboll och är således inte intresserade av hockey.
För o inte tala om alla andra bönder som har flyttat in o håller på Brynäs med mera :)
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Användarvisningsbild
Think if...
Inlägg: 471
Blev medlem: 2014-03-17
Ort: Stockholm, Sweden
Kontakt:

Re: Frågetråden

Inlägg av Think if... »

medu82 skrev:
B.I.B.A skrev:Enkelt räknat så håller en tredjedel av Stockholm på DIF, en tredjedel på Leksand och en tredjedel håller på gnaget i fotboll och är således inte intresserade av hockey.
För o inte tala om alla andra bönder som har flyttat in o håller på Brynäs med mera :)
Fast dom är gnagare och räknas därmed in under den sista tredjedelen


A11
Using Tapatalk
Pogue Mahone
Inlägg: 447
Blev medlem: 2010-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Frågetråden

Inlägg av Pogue Mahone »

någon som kan göra en lista på de spelare som just nu spelar eller är klara för att spela i DIF kommande säsong och har twitter? Länk till deras twitter dvs. Hade variut snällt. tack
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
skinza
Inlägg: 176
Blev medlem: 2012-05-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Frågetråden

Inlägg av skinza »

Vem är det som har gjort den här låten egentligen? (Vi är vinnare)
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Inlägg: 1359
Blev medlem: 2011-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bromma

Re: Sv: Frågetråden

Inlägg av BaronVonDif »

skinza skrev:Vem är det som har gjort den här låten egentligen? (Vi är vinnare)
Fredrik Jansson heter sångaren om jag minns rätt, spåddes en lysande framgång tidigt 90-tal men försvann. Johnny Mellis på gura sen Tyresös Mankör i refrängen.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
skinza
Inlägg: 176
Blev medlem: 2012-05-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Frågetråden

Inlägg av skinza »

BaronVonDif skrev:
skinza skrev:Vem är det som har gjort den här låten egentligen? (Vi är vinnare)
Fredrik Jansson heter sångaren om jag minns rätt, spåddes en lysande framgång tidigt 90-tal men försvann. Johnny Mellis på gura sen Tyresös Mankör i refrängen.
Man tackar!
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Frågetråden

Inlägg av minalman »

Alberget 4A, är det verkligen en "vanlig" Grebbestad? Den är ju SÅ GOD att Grebbestad borde haft en storsäljare med denna bira sedan tidigare!?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
johanmelin
Inlägg: 36
Blev medlem: 2012-11-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Frågetråden

Inlägg av johanmelin »

Jag ville se klipp från DIF TV men nu hittar jag inte det. Det ska stå TV på startsidan som man kan klicka på men nu är det borta.varför?
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Inlägg: 714
Blev medlem: 2007-08-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: Frågetråden

Inlägg av Jimmy Peterson »

johanmelin skrev:Jag ville se klipp från DIF TV men nu hittar jag inte det. Det ska stå TV på startsidan som man kan klicka på men nu är det borta.varför?
Vi har stuvat om lite i menyn för att ge plats åt damlaget. För tillfället använder vi inte TV-sidan utan Youtube men ska återgå till hösten när SHL uppdaterat sin tv-lösning. Då kommer vi åter länka till TV-sidan när den innehåller aktuellt material.

Men självklart kan du nå den ändå på http://tv.difhockey.se.
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

Re: Frågetråden

Inlägg av MarcusDaze »

Någon som har AB Plus och vill klistra in denna artikeln här?

Så har ditt ALLSVENSKA lag värvat.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... easer=true
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Frågetråden

Inlägg av Rocky3000 »

Hur såg den nya matchtröjan ut?
Bild
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Sv: Frågetråden

Inlägg av ciirree »

Rocky3000 skrev:Hur såg den nya matchtröjan ut?
Jag tyckte om den.

Liknar Nashvilles i detaljerna.
Dock som jag skrev tidigare idag så kunde de skippat det röda på axel/bröst på bortatröjan, jag tyckte det blev för mkt.

Denna modellen. Jag tror faktiskt den är exakt lika, typ i linjer och så (inte färg såklart ;) )

http://images.kitbag.com/nhl-141521.jpg ... quality=95
Skriv svar