Landslagshockey

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17573
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Landslagshockey

Inlägg av SirDIFalot »

warrant skrev:Tre kronor spelar som ett juniorlag mot Tjeckerna.
Victor Hedman får ta och vissa lite kvalité på riktigt. Hans tre första säsonger i NHL har inte direkt gått som Tampa hoppades och han kan inte leva på att "han kommer bli bra om några år" hur länge som helst.

Edit: Bra saker händer när Landeskog-Järnkrok-Larsson är på isen dock!
Expert.
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Landslagshockey

Inlägg av warrant »

SirDIFalot skrev:
warrant skrev:Tre kronor spelar som ett juniorlag mot Tjeckerna.
Victor Hedman får ta och vissa lite kvalité på riktigt. Hans tre första säsonger i NHL har inte direkt gått som Tampa hoppades och han kan inte leva på att "han kommer bli bra om några år" hur länge som helst.

Edit: Bra saker händer när Landeskog-Järnkrok-Larsson är på isen dock!
Landeskog -Järnkrok- Larsson bör komma med till vm.
Olausson med.
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Landslagshockey

Inlägg av crike »

Var på plats och kollade på Rysslandsmatchen i lördags.

Först och främst kommer vi få det riktigt jäkla svårt i VM men utöver det så reagerade jag mest på när jag såg lillebror Tjärnqvist, iklädd en svensk landslagströja...med sitt namn på, sittandes på läktaren.

Fick riktig ångest när jag såg att Sjögren hoppade in och började oroa mig för att dom skulle få för sig att kalla ner Tjärnqvist från läktaren också.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Sv: Re: Landslagshockey

Inlägg av pulverapa »

crike skrev:Var på plats och kollade på Rysslandsmatchen i lördags.

Först och främst kommer vi få det riktigt jäkla svårt i VM men utöver det så reagerade jag mest på när jag såg lillebror Tjärnqvist, iklädd en svensk landslagströja...med sitt namn på, sittandes på läktaren.

Fick riktig ångest när jag såg att Sjögren hoppade in och började oroa mig för att dom skulle få för sig att kalla ner Tjärnqvist från läktaren också.
Ingenting kommer att stoppa Radde från guldet i år. Satan vilken bra trupp ryssarna har utan NHL-spelare...
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5735
Blev medlem: 2012-09-14

Re: Landslagshockey

Inlägg av Vikas »

"Det är leksingen Torbjörn Ohlsson som ska säkerhetsställa att det blir publikfest under VM och han har erfarenhet från Leksand Superstars, som i dag räknas som en av de bättre klackarna och publikorganisationer i svensk ishockey.

– Vi vill att det ska låta i Globen i VM. Vi får se vilka hjälpmedel vi ska använda. Kanske är det via trummor eller andra instrument. Vi kommer också att ta hjälp av ljus och ljud, säger Tony Wiréhn."

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6417195.ab


Oh my fucking god.
Senast redigerad av Vikas den 2013-03-14 16:29:48, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Jokester
Inlägg: 163
Blev medlem: 2011-09-01
Säsongskort: Ja

Re: Landslagshockey

Inlägg av Jokester »

Vikas skrev:"Det är leksingen Torbjörn Ohlsson som ska säkerhetsställa att det blir publikfest under VM och han har erfarenhet från Leksand Superstars, som i dag räknas som en av de bättre klackarna och publikorganisationer i svensk ishockey.

– Vi vill att det ska låta i Globen i VM. Vi får se vilka hjälpmedel vi ska använda. Kanske är det via trummor eller andra instrument. Vi kommer också att ta hjälp av ljus och ljud, säger Tony Wiréhn."




Oh my fucking god.

Haha, känns nästan som satir. Så himla tragiskt att jag bara sitter och garvar.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Sv: Re: Landslagshockey

Inlägg av pulverapa »

Jokester skrev:
Vikas skrev:"Det är leksingen Torbjörn Ohlsson som ska säkerhetsställa att det blir publikfest under VM och han har erfarenhet från Leksand Superstars, som i dag räknas som en av de bättre klackarna och publikorganisationer i svensk ishockey.

– Vi vill att det ska låta i Globen i VM. Vi får se vilka hjälpmedel vi ska använda. Kanske är det via trummor eller andra instrument. Vi kommer också att ta hjälp av ljus och ljud, säger Tony Wiréhn."




Oh my fucking god.

Haha, känns nästan som satir. Så himla tragiskt att jag bara sitter och garvar.
Oj herregud. Det kan inte vara sant.
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Landslagshockey

Inlägg av Jepe »

Vikas skrev:"Det är leksingen Torbjörn Ohlsson som ska säkerhetsställa att det blir publikfest under VM och han har erfarenhet från Leksand Superstars, som i dag räknas som en av de bättre klackarna och publikorganisationer i svensk ishockey.

– Vi vill att det ska låta i Globen i VM. Vi får se vilka hjälpmedel vi ska använda. Kanske är det via trummor eller andra instrument. Vi kommer också att ta hjälp av ljus och ljud, säger Tony Wiréhn."

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6417195.ab


Oh my fucking god.
OM jag hade den minsta % sug att gå på en Vm match så försvann det rätt fort efter att ha läst det där.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Sv: Re: Landslagshockey

Inlägg av pulverapa »

Vikas skrev:"Det är leksingen Torbjörn Ohlsson som ska säkerhetsställa att det blir publikfest under VM och han har erfarenhet från Leksand Superstars, som i dag räknas som en av de bättre klackarna och publikorganisationer i svensk ishockey.

– Vi vill att det ska låta i Globen i VM. Vi får se vilka hjälpmedel vi ska använda. Kanske är det via trummor eller andra instrument. Vi kommer också att ta hjälp av ljus och ljud, säger Tony Wiréhn."

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6417195.ab


Oh my fucking god.
Trummor eller andra instrument. Banjo ?
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Landslagshockey

Inlägg av warrant »

För dom som vill se..

Sverige-Norge. Landskamp. Från Gärdehov, Sundsvall.

Pågår nu..
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Sv: Re: Landslagshockey

Inlägg av seppuko »

pulverapa skrev:
Vikas skrev:"Det är leksingen Torbjörn Ohlsson som ska säkerhetsställa att det blir publikfest under VM och han har erfarenhet från Leksand Superstars, som i dag räknas som en av de bättre klackarna och publikorganisationer i svensk ishockey.

– Vi vill att det ska låta i Globen i VM. Vi får se vilka hjälpmedel vi ska använda. Kanske är det via trummor eller andra instrument. Vi kommer också att ta hjälp av ljus och ljud, säger Tony Wiréhn."

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6417195.ab


Oh my fucking god.
Trummor eller andra instrument. Banjo ?
Tyvärr får vi ju ibland ta och acceptera att i mångt och mycket resten av landet "uppskattar" volymen snarare än innehållet. Att ha klappor och trummor och annat trams ser man ju att det uppskattas av gemene bonde där ute. Vi kan bara göra det vi är bra på, och visa gång efter annan att det vi gör är finare och bättre samt låter mer än deras sätt så kanske det någon gång blir ändring på det.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
1962FenderStrat
Inlägg: 931
Blev medlem: 2012-09-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Woodland Hills, California

Re: Landslagshockey

Inlägg av 1962FenderStrat »

Fy fan vad pinsamt............................................................ Hur kan detta hända? :shock:
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Landslagshockey

Inlägg av ciirree »

Fan va Lasse Granqvist snackar mycket. Jag går ont i huvudet och blir astrött av att lyssna!
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Landslagshockey

Inlägg av minalman »

ciirree skrev:Fan va Lasse Granqvist snackar mycket. Jag går ont i huvudet och blir astrött av att lyssna!
Och till boorken vill man så gärna ryta "gör det bättre själv gubbdjävel" för han ser ju bara fel i allt.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Landslagshockey

Inlägg av DIF_Soldier »

minalman skrev:
ciirree skrev:Fan va Lasse Granqvist snackar mycket. Jag går ont i huvudet och blir astrött av att lyssna!
Och till boorken vill man så gärna ryta "gör det bättre själv gubbdjävel" för han ser ju bara fel i allt.
Han är ju lagom trött, gubben. Leif Ork.

Total limkäft när Sverige gör mål. Till och med när vi vann VM i fjol. Det stinker.

Peter "Pengarna på bordet" Jihde kan inte hockey och Wikegård har krupit för långt in i stjärten på sin egen image. Inte ens Lasse G är motiverad. Lilla ljusglimten är faktiskt Sanny.

Fyran ska inte vara ansvarig för sport.
Säg den glädje som varar
Skriv svar