DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av Axel_K »

SirDIFalot skrev:
Henkos skrev:Vad jag minns så blev Wesslau sämre i KS jmf med GS. Adam blev ju bara bättre ju längre säsongen led.

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
Det stämmer. Wesslau var likt Fransson i år, slutkörd efter att ha spelat alla matcher utom EN i grundserien. Fast Adam var ju i ärlighetens namn inte direkt någon som bar oss igenom KS. Han var OK inte mer. Bättre i slutet på grundserien.
Jag kommer sakna honom dock, jag trodde inte han skulle ta oss till Elitserien men inte för att han var dålig utan för att jag trodde han var för orutinerad så att han skulle, likt de flesta spelarna som spelat för DIF de senaste åren, skita på sig när det gällde som mest. Så var inte fallet!

Han kommer bli en oerhört bra målvakt och jag hoppas att vi får hem honom i något år till innan han blir alldeles för bra för Elitserien!
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1268
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Re: Sv: DIF i Media

Inlägg av Henkos »

SirDIFalot skrev:
Henkos skrev:Vad jag minns så blev Wesslau sämre i KS jmf med GS. Adam blev ju bara bättre ju längre säsongen led.

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
Det stämmer. Wesslau var likt Fransson i år, slutkörd efter att ha spelat alla matcher utom EN i grundserien. Fast Adam var ju i ärlighetens namn inte direkt någon som bar oss igenom KS. Han var OK inte mer. Bättre i slutet på grundserien.
Nej, håller med. Därav gråter jag inte direkt över hans flytt till Modo. Vi hade behövt en förstekeeper ändå. Sen tycker jag inte direkt att han stängde igen i slutet av GS utan var ungefär lika bra där som i KS.

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
Alberget4A
Inlägg: 251
Blev medlem: 2012-09-23

Re: DIF i Media

Inlägg av Alberget4A »

Förra säsongen hade vi Pickard. Han gjorde massor av spektakulära räddningar men hade inte samma lugn och jämnhet som Adam. Adam gjorde inte en enda spektakulär räddning den här säsongen vad jag minns, men han var jämn och stabil för det mesta. En bra målvakt, men jag kommer nog inte heller ligga sömnlös över att han försvinner till Modo. SÅ bra var han inte. Fan Örebro gick upp med Tim Sandberg i målet liksom... Man behöver alltså inte vara bäst i världen för att vara målvakt i ett lag som går upp till Elitserien.

Vad jag är lite sugen på att se dock är att vi får en situation som Söderström/Tellqvist runt milleniumskiftet när Tellqvist gick in och tog över målvaktsspaden från en rutinerad Söderström. Inte för jag kommer ihåg så mycket av det förutom att man började vara Tellqvist när man stod i mål när man lirade bandy ute på skolgården då. Och då var ändå Söderström riktigt stor. Hockeykort med Söderström var riktig hårdvaluta på skolgården vid den tiden. Tellqvist är fan nostalgi.
euhm
Inlägg: 1
Blev medlem: 2014-04-12

Re: DIF i Media

Inlägg av euhm »

Hittade en sida som verkar samla alla nyheter och blogginlägg om Djurgården.

http://www.dagenshockey.se/djurgarden.html
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av Salas »

http://www.shl.se/artikel/51047/

Sällan som jag blir direkt förbannad över vad som skrivs i media, men när SHL går ut på sin hemsida med att vi endast har vunnit 6 sm-guld, då kokar jag av frustration.

Garanterat en jävla Färjestadsmupp som sitter och anpassar det förflutna så att det ska se bra ut i Färjestadsögon. Det är pinsamt att SHL inte håller sig på en högre nivå, och såna här minimala detaljer gör ju bara att ens dåliga uppfattning om SHL försämras ännu mer.

Jag slängde iväg ett bittert mail, förhoppningsvis redigerar dom skiten snabbt.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8127
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av Mattias_87 »

Vad kan det finns för anledning att dom bara räknar sex stycken SM-guld? Namnbytet till Elitserien? Isåfall borde det ju ha nollställts igen efter namnbytet till SHL.
Avskaffa tre mot tre.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: DIF i Media

Inlägg av ciirree »

Salas skrev:http://www.shl.se/artikel/51047/

Sällan som jag blir direkt förbannad över vad som skrivs i media, men när SHL går ut på sin hemsida med att vi endast har vunnit 6 sm-guld, då kokar jag av frustration.

Garanterat en jävla Färjestadsmupp som sitter och anpassar det förflutna så att det ska se bra ut i Färjestadsögon. Det är pinsamt att SHL inte håller sig på en högre nivå, och såna här minimala detaljer gör ju bara att ens dåliga uppfattning om SHL försämras ännu mer.

Jag slängde iväg ett bittert mail, förhoppningsvis redigerar dom skiten snabbt.
Står också att vi grundades 1922!?
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av Salas »

Mattias_87 skrev:Vad kan det finns för anledning att dom bara räknar sex stycken SM-guld? Namnbytet till Elitserien? Isåfall borde det ju ha nollställts igen efter namnbytet till SHL.
Dom räknar från 1975 då elitserien i dess nuvarande form, med 12 lag och 55 omgångar startades.
Jag skrev i mailet att jag då utgår ifrån att det inför säsongen 2015/2016 alltså inte finns en regerande mästare, eftersom det blir ett nytt seriesystem.
Räknar inte med ett svar från mupparna, men vore kul om man fick ett.
ciirree skrev:Står också att vi grundades 1922!?
Att vi grundades 1922 är dock korrekt. Djurgården som förening bildades inte då, men Djurgården Ishockeyförening bildades 1922. Sen kan man tycka vad man vill om det, men det finns åtminstone en grund att stå på om man påstår att vi bildades 1922. Men påstår man att vi vunnit 6 sm-guld simmar man på djupt vatten, någonstans mitt ute i indiska oceanen.
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: DIF i Media

Inlägg av Jepe »

ciirree skrev:
Salas skrev:http://www.shl.se/artikel/51047/

Sällan som jag blir direkt förbannad över vad som skrivs i media, men när SHL går ut på sin hemsida med att vi endast har vunnit 6 sm-guld, då kokar jag av frustration.

Garanterat en jävla Färjestadsmupp som sitter och anpassar det förflutna så att det ska se bra ut i Färjestadsögon. Det är pinsamt att SHL inte håller sig på en högre nivå, och såna här minimala detaljer gör ju bara att ens dåliga uppfattning om SHL försämras ännu mer.

Jag slängde iväg ett bittert mail, förhoppningsvis redigerar dom skiten snabbt.
Står också att vi grundades 1922!?
Hockeysektionen grundades 1922.
2014-04-07, vad hände?
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: DIF i Media

Inlägg av ciirree »

Japp fel av mig, i stundens hetta tänkte jag bara Djurgården som förening.

Men jag kollade nu. Och dem har räknat bort alla finaler vi varit i och alla guld vi har vunnit från Division 1. Allt från Elitserien finns med vilket är märkligt. Vadå ska inte de räknas helt plötsligt!?
Användarvisningsbild
Godnoken
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-09-15

Re: DIF i Media

Inlägg av Godnoken »

Djurgården Hockey grundades 1922 ja.
1975 skapades Elitserien utav de två högsta serierna, syd och norr.
Så att bli sur över det, nja.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: DIF i Media

Inlägg av ciirree »

Godnoken skrev:Djurgården Hockey grundades 1922 ja.
1975 skapades Elitserien utav de två högsta serierna, syd och norr.
Så att bli sur över det, nja.
Ja men asså.
Men den infon jag har hittat så står det att Svenska Mästerskapen började spelas 1922. Då spelar det ingen roll vad namnet Elitserien, Division 1 eller Syd & Norra betyder. Ett SM Guld är fortfarande ett SM-Guld.
Användarvisningsbild
Leijon
Inlägg: 539
Blev medlem: 2009-06-14
Säsongskort: Ja
Ort: Söder Om Söder

Re: DIF i Media

Inlägg av Leijon »

http://www.shl.se/klubbar/aik


Det står 1891 för aik .
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: DIF i Media

Inlägg av Jepe »

Leijon skrev:http://www.shl.se/klubbar/aik


Det står 1891 för aik .


Och sju sm-guld räknat från..... 1934!
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av pulverapa »

Pinsam nivå från denna bondestyrda liga.
Skriv svar