Lassila!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
pekka21
Inlägg: 572
Blev medlem: 2005-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Norrtälje

Inlägg av pekka21 »

Du gör lite för enkelt för dig när du skriver att sedan Larssons tåg var försenad så har Lassila varit förstemålvakt, det är ju knappast därför Lassila just nu är "etta" det är ju flera orsaker till det.

En orsak är att Larsson har varit sjuk och medans han har varit sjuk så har Lassila storspelat.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
Rash
Inlägg: 713
Blev medlem: 2005-07-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Kall-El skrev: Sedan finns ju en uppenbar risk att Larsson inte är nöjd med rådande situation och välöjer att lämna oss efter denna säsong, vilket inte vore bra alls...
Återigen, en av tränarna - har för mig att det var Säcken - har sa innan säsongen att Larsson är en ung och lovande målvakt. Den här säsongen skulle han bara vara med, se och lära. Först till nästa säsong är det tänkt att Larsson på allvar ska utmana Lassila om första platsen i målet.

Har Säcken gjort ett sånt uttalande så borde Larsson vara medveten om dom förutsättningarna och skulle i sånt fall ha struntat i att skriva på för oss.
Med andra ord, Larsson vet sin roll i truppen den här säspongen och han vet också att han kommer få chansen nästa säsong.
Lycka är att vara djurgårdare
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Detta sades före säsongen ja. Sedan har ju Larsson gått framåt rejält och varit mycket bättre än någon trodde han skulle vara. Med en höjd utvecklingskurva kommer också större krav från spelaren ifråga och Larsson har viss anledning att tvivla på tränarnas förtroende i dagsläget. Bara att hoppas att de lyckas övertyga Larsson om att DIF är rätt klubb för honom även i framtiden...
Användarvisningsbild
Rash
Inlägg: 713
Blev medlem: 2005-07-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Kall-El skrev:Detta sades före säsongen ja. Sedan har ju Larsson gått framåt rejält och varit mycket bättre än någon trodde han skulle vara. Med en höjd utvecklingskurva kommer också större krav från spelaren ifråga och Larsson har viss anledning att tvivla på tränarnas förtroende i dagsläget. Bara att hoppas att de lyckas övertyga Larsson om att DIF är rätt klubb för honom även i framtiden...
Tror nog Larsson är klok nog och inser att han är en målvakt med en ljus framtid i DIF bara han fortsätter leverera.

Men den som lever får se...
Lycka är att vara djurgårdare
Gäst

Inlägg av Gäst »

Larssons tid kommer..Men just nu är Lassila nummer 1
Boxercanyon
Inlägg: 19
Blev medlem: 2007-01-23

Inlägg av Boxercanyon »

Larssons tid kommer var så säker på det men den kommer inte i DIF tröja tror jag om jag får spekulera lite synd är det i alla fall.
Användarvisningsbild
Jack Daniel
Inlägg: 479
Blev medlem: 2006-12-05

Inlägg av Jack Daniel »

20-åriga Daniel får snällt vänta ett tag till. :wink:
Boxercanyon
Inlägg: 19
Blev medlem: 2007-01-23

Inlägg av Boxercanyon »

Det finns konstiga gamla värderingar om ålder och prestation fortfarande det är tyvärr inte bara hos oss fans som detta förekommer, även hos lagledningarna finns dessa . Se på ex frölunda som gång på gång trott att Salo är bättre än Gistet. Så betona inte 20år som att det skulle vara ett minus
Användarvisningsbild
Diffe89
Inlägg: 1130
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Trallkrogen
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Boxercanyon skrev:Det finns konstiga gamla värderingar om ålder och prestation fortfarande det är tyvärr inte bara hos oss fans som detta förekommer, även hos lagledningarna finns dessa . Se på ex frölunda som gång på gång trott att Salo är bättre än Gistet. Så betona inte 20år som att det skulle vara ett minus
Båda är unga och båda har i så fall detta "minus". Nu är det helt enkelt så att den som är bäst spelar. För närvarande och ett tag nu har det varit Lassila. Larsson hade sin bästa tid innan vår jättesvacka i november. Och han kommer att få stå betydligt mer kommande säsong.
Användarvisningsbild
blocco
Inlägg: 1199
Blev medlem: 2006-09-24

Lassila

Inlägg av blocco »

visst han är grym just nu! jag tror att konkurensen mellan larsson och lassila är viktig eftersom båda måste prestera bra för att få spela. går inte att säga annat än att lassila är otroligt bra.. bara sorgligt att vi ska släppa in sånna skitmål hela tiden så att han aldrig få hålla nollan.
Jag läste "Tavla av lassila i tidningen" men jag kan inte hålla med dom, rehnberg ska inte få stå där och pucken stutsade märkligt..


We Love Teemu, And We Love Djurgården!
Användarvisningsbild
Beast
Inlägg: 47
Blev medlem: 2007-03-03
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av Beast »

Va fan gör Lassila på Musses 2-1 mål igår! herregud..till och med en 12-åring hade tagit den
Användarvisningsbild
Boråsaren
Inlägg: 619
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Boråsaren »

Beast skrev:Va fan gör Lassila på Musses 2-1 mål igår! herregud..till och med en 12-åring hade tagit den
Klandra inte Lassila. Han gjorde en kanonmatch och tog det han skulle. Han räddade DIF flera gånger och gjorde fina plockningar. Jag vet att det råder delade meningar om hans returer, men jag anser att han tog de han skulle och några till, på det hela väldigt stabil.

Tycker synd om Lassila att han inte får spela slutspel, för nu är han riktigt het. Skulle de blivit slutspel skulle han garanterat höjt sig något snäpp till. Det man istället kan fråga sig är
*varför DIF inte punkterar matchen tidigare
*vad Bremberg lade för passningar i defensiv zon och uppspel
*Vad Thomas Johansson gjorde på isen
*Vad Ronnie Pettersson gjorde för defensiva fel

2-1 målet var en försvarsmiss, så är det bara! Skyll inte bara på Teemu, va gjorde backarna?
Saknar Kung Wikegård!
Användarvisningsbild
Beast
Inlägg: 47
Blev medlem: 2007-03-03
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av Beast »

Boråsaren skrev:
Beast skrev:Va fan gör Lassila på Musses 2-1 mål igår! herregud..till och med en 12-åring hade tagit den
Klandra inte Lassila. Han gjorde en kanonmatch och tog det han skulle. Han räddade DIF flera gånger och gjorde fina plockningar. Jag vet att det råder delade meningar om hans returer, men jag anser att han tog de han skulle och några till, på det hela väldigt stabil.

Tycker synd om Lassila att han inte får spela slutspel, för nu är han riktigt het. Skulle de blivit slutspel skulle han garanterat höjt sig något snäpp till. Det man istället kan fråga sig är
*varför DIF inte punkterar matchen tidigare
*vad Bremberg lade för passningar i defensiv zon och uppspel
*Vad Thomas Johansson gjorde på isen
*Vad Ronnie Pettersson gjorde för defensiva fel

2-1 målet var en försvarsmiss, så är det bara! Skyll inte bara på Teemu, va gjorde backarna?
Det värsta är ju att det inte ens var ett skott. Det var en jävla fösning. Lassila var ju nästan bredvid målet när han ska försöka rädda fösningen.
Användarvisningsbild
Bastard47
Inlägg: 176
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Inlägg av Bastard47 »

Beast skrev:
Boråsaren skrev:
Beast skrev:Va fan gör Lassila på Musses 2-1 mål igår! herregud..till och med en 12-åring hade tagit den
Klandra inte Lassila. Han gjorde en kanonmatch och tog det han skulle. Han räddade DIF flera gånger och gjorde fina plockningar. Jag vet att det råder delade meningar om hans returer, men jag anser att han tog de han skulle och några till, på det hela väldigt stabil.

Tycker synd om Lassila att han inte får spela slutspel, för nu är han riktigt het. Skulle de blivit slutspel skulle han garanterat höjt sig något snäpp till. Det man istället kan fråga sig är
*varför DIF inte punkterar matchen tidigare
*vad Bremberg lade för passningar i defensiv zon och uppspel
*Vad Thomas Johansson gjorde på isen
*Vad Ronnie Pettersson gjorde för defensiva fel

2-1 målet var en försvarsmiss, så är det bara! Skyll inte bara på Teemu, va gjorde backarna?
Det värsta är ju att det inte ens var ett skott. Det var en jävla fösning. Lassila var ju nästan bredvid målet när han ska försöka rädda fösningen.
Helt klart en tavla, men det är väl sånt som händer. Vi kan inte beskylla Lassila för att vi torska. Spelar man sämre i PP än i 5 mot 5 så ska man börja fundera
smurf02
Inlägg: 95
Blev medlem: 2006-11-01

Inlägg av smurf02 »

Behåll Lassila!!!!
Skriv svar