Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9504
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:
Frasse skrev:
-daniel- skrev:
Djurgårn skrev:Jakobs i en andrakedja känns inte speciellt bra. Han hade varit klockren i en tredje men nu måste ju tredjekedjan vara full och därmed så får vi nog inte se Jakobs i DIF nästa säsong.
Jag tror en spelare som Jakobs är självskriven i en andralina, så jag delar inte uppfattningen som flera har om att han nu borde vara avskriven.
Jag tror att du har helt rätt här. Skulle förvåna mig mycket om vi inte snart får se en artiekl på hemsidan om att Jakobs har skrivit på ett 2-års kontrakt.
Då börjar jag fan bli lite orolig. Tycker Jakobs har bevisat två vändor i SHL att han inte riktigt har den nivån i sig.
Samtidigt handlar det väldigt mycket om att komma in i ett lag och känna att man får den roll man tänkt sig, vet att han både i LIF och i Luleå inte riktigt fick chansen alltid pga tuff konkurrens. I DIF har han ju, åtminstone sett till KS, verkligen kommit in i det bra.

Jag skulle vara beredd att ge Jens chansen i SHL; baserat på de spetsegenskaper han har att kliva fram i viktiga lägen. Det må vara lite av en chansning men det är det så mycket annat som också är i den här sporten. Tror Sörensen och Jakobs (under förutsättning att de får en riktigt stark center) kan bli en giftig kombination i SHL.
Då måste det in en sjujävla center.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Andy »

Smarta värvningar anpassade till de ekonomiska förutsättningar vi (tyvärr) kommer att ha att verka under.

Vad ska man säga om Alvarez? Helt oväntad värvning som jag inte tagit in ännu. Vet inte vad jag ska säga riktigt.

Deilert är som bekant en av mina favoriter bland DIF-spelare i förskingringen. Välkommen hem!

Armalis är en riktig höjdarvärvning, tyvärr lär vi inte få behålla honom om utvecklingskurvan fortsätter uppåt.

Rundquist törs jag inte riktigt värdera - har för dålig koll helt enkelt.

Välkomna hela gänget i alla fall!
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
AlltidDIF
Inlägg: 393
Blev medlem: 2006-12-08
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av AlltidDIF »

Tror folk inte att spelare utvecklas eller?
Finns hur många spelare som helst som varit kassa och sen flyttat för att lyfta sig.


Jakobs tror jag väldigt mycket på hoppas han blir kvar


Skickas från min iPhone via Tapatalk
macin
Inlägg: 214
Blev medlem: 2010-10-21
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av macin »

Jim Morrison skrev:Jag hoppas inte vi blir nya Luleå bara. Rönnqvist och Särkijärvi har ett liknande upplägg vad gäller spelstilen och nu börjar vi värva som dom också.
Vad är felet med att ta sig till slutspel varje år? :)
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9504
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

macin skrev:
Jim Morrison skrev:Jag hoppas inte vi blir nya Luleå bara. Rönnqvist och Särkijärvi har ett liknande upplägg vad gäller spelstilen och nu börjar vi värva som dom också.
Vad är felet med att ta sig till slutspel varje år? :)
Absolut ingenting om man är nöjd med det.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Djurgårn
Inlägg: 1521
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Djurgårn »

Dessutom ska vi komma ihåg att Sörensen bara har gjort 8 matcher i SHL. Lite av en chansning att spela honom i andrakedjan också även om jag såklart tycker att han borde få chansen.
HomeOfSvenTumba
Inlägg: 374
Blev medlem: 2011-06-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Tumba

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av HomeOfSvenTumba »

Kan se framför mig Mika Hannula och Sillen som flankerar centern i förstakedjan...tyvärr(?). Centern är dock dolt i ett dunkel...
Jag ser ett mönster...
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av -daniel- »

HomeOfSvenTumba skrev:Kan se framför mig Mika Hannula och Sillen som flankerar centern i förstakedjan...tyvärr(?). Centern är dock dolt i ett dunkel...
Hannula kan ju ingen på allvar vilja få in? Alltså nu menar jag från sportchefsrollen i DIF. Vi kan inte ha en toppspelare som spelar typ 5 matcher / säsong i snitt.
Bild
DIFRobbex
Inlägg: 619
Blev medlem: 2010-03-04

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av DIFRobbex »

Fan, trodde vi skulle landa Ovechkin, Crosby, Kane och Stamkos på forwardssidan och Letang, Karlsson och Boyle på backsidan.

Vafan, kom igen nu. Vi har precis gått upp och folk skriker efter spets enbart.
Är det inte bättre att tänka långsiktigt? Bättre få en stabil ekonomi, spelare med utvecklingspotential och inte kasta hela budgeten i sjön direkt?

Tror nog Alvarez och Rundqvist kan blomma ut med säcken som tränare.

Sen förstår jag inte varför folk vill ha kvar nisse. Totalt oduglig i KS. Visst, några puckar trillade in i PP. Men att stå på blå och enbart skjuta dragskott funkar inte i SHL.
HomeOfSvenTumba
Inlägg: 374
Blev medlem: 2011-06-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Tumba

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av HomeOfSvenTumba »

Påskaftonen bjuder på:
http://difhockey.se/artikel/784/
Jag ser ett mönster...
AlltidDIF
Inlägg: 393
Blev medlem: 2006-12-08
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av AlltidDIF »

Jakobs-Enqvist-Sörensen skulle va väldigt intressant


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Användarvisningsbild
supreme
Inlägg: 508
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av supreme »

HomeOfSvenTumba skrev:Påskaftonen bjuder på:
http://difhockey.se/artikel/784/
En artikel från 2011? Kom in i matchen.
Användarvisningsbild
Hawk
Inlägg: 1543
Blev medlem: 2006-09-06
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Munkedal västkusten

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Hawk »

HomeOfSvenTumba skrev:Påskaftonen bjuder på:
http://difhockey.se/artikel/784/
:?:
Användarvisningsbild
_Skogis
Inlägg: 261
Blev medlem: 2006-03-17
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08-land

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av _Skogis »

Hoppas Frasse får pröjs och sitta och uppdatera förstasidan i denna tråd. :-)

Satan vad värvningar som trillar in, unga hungriga (hoppas jag) spelare så här långt..

Känns dock som vi fortfarande siktar på toppen av HA, trots att vi inte spelar där längre.

Nu behövs lite pondus och stabilitet, få se om vi landar Tellan, Ahnelöv mfl så kan det blir bra.

Om man ska tolka Dustins fru (på twitter), så lär han inte lira för oss nästa år....
Senast redigerad av _Skogis den 2014-04-18 17:47:30, redigerad totalt 1 gånger.
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9504
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Marie Hallman! Ring upp Challe och fråga efter lite tankar ang. bygget vettja. Du lär läsa den här tråden? Passar väl perfekt en sådan här dag efter fyra stycken värvningar?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Låst