Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
medu82
Inlägg: 703
Blev medlem: 2013-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av medu82 »

mårten skrev:Personligen tycker jag Deilert har sett bra ut de 2 säsongerna man sett honom i HA. Kommer inte ihåg hans tid hos oss men förmodar att den var katastrofal ?
Sen får man hoppas att Mr Ros har rätt i blaskan , bästa påskpresenten .

Glad påsk på er
Har han skrivit nå mera i blaskans pappersvariant än de som står på nätet?
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8118
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mattias_87 »

Ahnelöv snart då så blir jag riktigt nöjd.
Avskaffa tre mot tre.
Bocas
Inlägg: 206
Blev medlem: 2008-02-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Bocas »

Jag vill ha in en riktig målskytt av hög klass nu.
JärnJocke
Inlägg: 53
Blev medlem: 2005-10-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Birkastan, Stockholm

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av JärnJocke »

Igår kväll var jag smått irriterad för att det var helt tyst om djurgårdens framfart i transfermarknaden, då tog jag för givet att det skulle vara helt tyst under påskhelgen. Vad fel jag hade :-D. Kan det vara så att Djurgården ger oss en påskkaramell per dag? ;-)
ALLTID OAVSETT!
Blueberry hill
Inlägg: 288
Blev medlem: 2011-01-29
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Blueberry hill »

Tycker det ser bra ut så här långt, vilket målvaktspar med Tellqvist och modellen från Mora
Forza DIF
Användarvisningsbild
Davva
Inlägg: 135
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Davva »

Men är det inte lite väl långa kontrakt vi signar nu med dessa 3-årskontrakt? Tellan är 34 redan nu och den främsta anledningen att han kommer hem till att börja med verkar vara att han vill varva ner på hemmaplan. Kommer han verkligen vara motiverad att prestera 100% i tre fulla år på varje träning och varje match? För det är vad som kommer krävas av DIFs mv de kommande åren för att undvika återbesök till Haparanda.

Med 3 års kontrakt har han sitt på det torra, och skulle han dippa så finns det inte mycket vi kan göra - skulle Armalis blomma ut och mot förmodan ta förstaspaden så kommer ju Tellan bli den dyraste dörröppnaren i SHL.

Missförstå mig inte, Tellan är en grym värvning. Härligt att han är tillbaka. Men tycker 2 år hade räckt, that's all.
Djurgårn
Inlägg: 1521
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Djurgårn »

Är det någon som har koll på denne David Rundqvist? Jag måste erkänna att jag har ganska dålig koll på var det är för typ av spelare.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9487
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Djurgårn skrev:Är det någon som har koll på denne David Rundqvist? Jag måste erkänna att jag har ganska dålig koll på var det är för typ av spelare.
Scherrible är väl ingen större förlust som det ser ut nu, däremot blir man helt knäckt att höra om Rundqvist som är en blivande storcenter. Han har mycket av pappa Thomas spel i sig och kommer utvecklas till en playmaker av rang. Han behöver säkert en säsong till i Hockeyallsvenskan för att slipa bort valpigheten, men är den spelartyp som saknas idag då vi inte har en enda center med riktigt utpräglat spelsinne. Vad fan är det som händer i Färjestad ?
Från FBK-forum. Tror det kan bli bra. På sikt. Behövs bärande spelare. Osäker om Deilert ska vara en sådan.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Djurgårn
Inlägg: 1521
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Djurgårn »

Jim Morrison skrev:
Djurgårn skrev:Är det någon som har koll på denne David Rundqvist? Jag måste erkänna att jag har ganska dålig koll på var det är för typ av spelare.
Scherrible är väl ingen större förlust som det ser ut nu, däremot blir man helt knäckt att höra om Rundqvist som är en blivande storcenter. Han har mycket av pappa Thomas spel i sig och kommer utvecklas till en playmaker av rang. Han behöver säkert en säsong till i Hockeyallsvenskan för att slipa bort valpigheten, men är den spelartyp som saknas idag då vi inte har en enda center med riktigt utpräglat spelsinne. Vad fan är det som händer i Färjestad ?
Från FBK-forum. Tror det kan bli bra. På sikt. Behövs bärande spelare. Osäker om Deilert ska vara en sådan.

Låter helt klart lovande i alla fall. Jag gillar ändå att vi satsar ungt även om vi såklart måste ha in lite rutin också.
Användarvisningsbild
Jerka
Inlägg: 304
Blev medlem: 2011-03-21
Säsongskort: Ja
Ort: Sollentuna

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jerka »

Jim Morrison skrev:
Djurgårn skrev:Är det någon som har koll på denne David Rundqvist? Jag måste erkänna att jag har ganska dålig koll på var det är för typ av spelare.
Scherrible är väl ingen större förlust som det ser ut nu, däremot blir man helt knäckt att höra om Rundqvist som är en blivande storcenter. Han har mycket av pappa Thomas spel i sig och kommer utvecklas till en playmaker av rang. Han behöver säkert en säsong till i Hockeyallsvenskan för att slipa bort valpigheten, men är den spelartyp som saknas idag då vi inte har en enda center med riktigt utpräglat spelsinne. Vad fan är det som händer i Färjestad ?
Från FBK-forum. Tror det kan bli bra. På sikt. Behövs bärande spelare. Osäker om Deilert ska vara en sådan.
Hittade detta klipp också. 1 mål och 1 straffmål i OT-vinst mot Almtuna. Tycker han verkar intressant.

http://old.hockeysverige.se/article/150 ... lig-straff
Användarvisningsbild
Hildi
Inlägg: 194
Blev medlem: 2011-02-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Hildi »

142 representing.
Valentina och Mantas är fan gamla skogåsbor 8)
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

ciirree skrev:De flesta snackar hybris på Deilert men Nisse då?
Nisse har gjort en bra säsong för oss i HA och nu förväntar sig alla att han ska vara super-Nisse i SHL.
Man ska inte glömma att Nisse va inte så jättebra i KS och att Deilert är mycket bättre än Nisse i det defensiva. Jag såg ganska många matcher med BIK denna säsongen, gillade Deilert skarpt. Han har utvecklats enormt.
Kan bara instämma, han har sett stabil ut på slutet.
Vi ska inte jämföra med den Deilert som agerade tränings-kon sist han var i DIF, det var en annan spelare.
Det mumlas om Fernholm som en bra förstärkning, nån som på riktigt vet att han skulle göra bättre ifrån sig än Deilert?
Tveksamt

Aja, bara för att inte verka alltför glättigt positiv.
-Vi åker ur
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

Var detta det enda vi skulle få se idag? När man såg vad Jimmy P skrivit på sin Twitter så trodde man ju det skulle ramla in iaf 2-3 stycken efter Armalis.
Användarvisningsbild
Godnoken
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-09-15

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Godnoken »

Klockan är 14:35..
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kall-El »

Tuzzen skrev:
mb81 skrev:
Tuzzen skrev:
Kall-El skrev:Snälla, snälla säg att Deilert är ett försenat aprilskämt.

Han var inte bra hos oss förut och nu har han presterat i en säsong i Karlskoga. ( ett lag där spelare tenderar att överprestera. )

Skriker David Lidström om honom enligt mig.

Dessutom vad i helvete skall vi ha för nytta med en offensiva PP-back till?

Är han tänkt som ersättare till Nisse?

I sådana fall känns det som ett rejält nedköp och om vi skall spela i SHL borde vi väl snarast titta en bättre PP-back jämfört med sämre än vad vi hade förra säsongen?

Dessutom denna tveksamma "återanvändning" av spelare måste upphöra.

Rundkvist och Armalis känns som helt okej chansvärvningar som omöjligen kan vara direkt dyra. ( Armalis borde passa in ganska perfekt bakom ett namn som Tellqvist. ) Deilert torde då kosta betydligt mer och kan knappast heller ses som en "yngre chanssigning" Deilert hade varit en vettig signing om vi tappat Andersson och legat kvar i Allsvenskan....
Och var gör vi av Mattson som sitter på kontrakt? Gör Challe en Markus Nilsson till?
Sånt brukar lösas. Tror hellre Mattsson, Krüger, Sandberg spelar någon annanstans för liknande lön än ruttnar på DIFS bänk.
Och alla dom sitter på gällande kontrakt och kke inte blir så lätt och låna ut dom eller få någon klubb och ta över kontrakten
Just hockeyspelare brukar vara ganska enkla att låna ut lyckligtvis.
Låst